0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Egmont voisi kokeilla tommosta mesenaatti juttua kanssa näiden Punapartojen suhteen. Vaikka ei voittoa hirveesti tulisi, niin ainakin hyvä mieli vanhoille asiakkaille ja samalla arvostus Egmontia kohtaa nousisi. Kyse vain kahdesta kirjasta. Tanskassa ajatellaan toisin...siellä pyritään Hubinonit saattamaan loppuun asti. Se mikä on aloitettu viedään myös loppuun...nostan hattua tälle tanskalaiselle kustantamolle. Sillä on selkarankaa ja kunnianhimoa. Egmontilla taas on vain...no en sano mitään...
Tääähhh!Toihan on ilmainen. Huuto.netissä 8 kertaa kalliimpi!Kai ostit sijoitusmielessä ne sieltä...olisi kannattanut!
Kuolleen miehen saaresta. Tuohon puhekuplaan on tullut sama teksti kuin seuraavan ruudun tekstilaatikkoon. Mitähän siinä oikeasti pitäisi lukea?
"Neula!... Kivinen neula!... Tuolla! Ulkopuolella!... Pukin sarvet!.. Sitä se siis tarkoitti!.. Eteenpäin, kaverit!... Aarre ei olekaan täällä!..."
Uskon, että Punaparta-kokoelma saisi joukkorahoituksessa ainakin 150 tukijaa. Kirjastot ehkä ostaisivat 50 kpl. Asiaa olisi kannattanut selvittää. Onneksi sarja sentään jatkuu Suomessa, mutta formaatin muutos tavallisiksi albumeiksi on ikävä. Voi olla, että useat kymmenet potentiaaliset ostajat jättävät BD-sarjan kaksi tulevaa Punista hommaamatta, koska he eivät kaipaa niitä uudestaan yksittäisinä albumeina.Olen myös vähän huolissani siitä, muistetaanko BD-sarjassa julkaista kaksi Punis-lyhäriä, jotka ovat kuudennessa integraalissa ja jotka julkaistiin sitä ennen vuoden 1981 albumissa Le jeune capitaine. Ettei kävisi samoin kuin Ken Parkerissa, että jotakin pientä jää kalkkiviivoilla julkaisematta.
Tanskassa kerätään juuri ennakkotilaajia viidennelle integraalille. Hinta määräytyy tilaajien määrän perusteella, mutta kuulemma todennäköisesti hinta tulee olemaan noin 400 Tanskan kruunua eli samaa luokkaa kuin aiemmat osat.Olen kateellinen tanskalaisille. Suomen Egmont olisi saaanut kokeilla samaa konstia, jotta formaatti olisi säilynyt. Integraalit näyttävät kirjahyllyssä paljon komeammilta kuin yksittäiset albumit. Lisäksi minulla jo on kaksi tulevaa Punaparta-seikkailua yksittäisinä Zoom-albumeina. Ostan kuitenkin BD-sarjan Punaparrat yhtenäisen suomennoksen vuoksi.Tuosta tanskalaisesta ketjusta selviää myös, että Fantomenin numerossa 18–19/2022 on kakkossarjana uusien tekijöiden Punapartaa.LISÄYS: TMLaine: Tuskinpa Egmont rupeaa julkaisemaan näitä enää uudestaan. Se on valitettavasti nyt BD-sarja, jossa nämä tulevat. Kvaak Kirjan puuhaihmisillä saattaa olla osuvaa arviota siitä mikä painosmäärä tekisi integraalien teosta kannattavaa. Itse veikkaan, että 200 kpl riittäisi noin 50 euron myyntihinnalla, mutta en oikeasti tiedä asiasta.
--Miksi ei täälläkin voisi Egmont ryhtyä mesenoimaan, kun ei muuten uskalla kustantaa. --
Wally Wood -kokooma Egmontilta on mesenoitu yhdessä KVAAK Kirjan kanssa.
Kyllä mä ostan ton PB-Punaparran myös.
PB? Paperback? Personal best? Jotakin muuta?