Kirjoittaja Aihe: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?  (Luettu 93943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #135 : 07.10.2015 klo 19:13:15 »
Olen väsäillyt brusheja viime aikoina aika paljon. Laitan tuosta pari jakoon: https://www.dropbox.com/s/1to97bqt1xlngng/ml_misc_brushes.zip?dl=0.

Enimmäkseen tekstuuribrusheja, mutta pari luonnosteluun tarkoitettua kynää on myös mukana. Toivottavasti joku löytää niille käyttöä  :)

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #136 : 09.10.2015 klo 18:08:27 »
Olen väsäillyt brusheja viime aikoina aika paljon. Laitan tuosta pari jakoon: https://www.dropbox.com/s/1to97bqt1xlngng/ml_misc_brushes.zip?dl=0.

Enimmäkseen tekstuuribrusheja, mutta pari luonnosteluun tarkoitettua kynää on myös mukana. Toivottavasti joku löytää niille käyttöä  :)

Olipa hyvät brushit! Näistä tuli ihan lemppareita, etenkin nuo luonnostelukynät.. ja nuo tekstuurit ovat melko monikäyttöiset. Niitä voi käyttää vaikka mihin.
Kiitos paljon, Furin!

-----

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #137 : 10.10.2015 klo 18:04:51 »
Olipa hyvät brushit! Näistä tuli ihan lemppareita, etenkin nuo luonnostelukynät.. ja nuo tekstuurit ovat melko monikäyttöiset. Niitä voi käyttää vaikka mihin.
Kiitos paljon, Furin!



 ;D Kiva kun on käyttöä! Ostin Brian Allenilta setin 3 eurolla ja opiskelin niistä eri asetusten käyttöä. Voin muuten suositella sitä Allenin settiä. Aivan hemmetin hyviä!
Tuolla on esittely setistä:
http://www.hireanillustrator.com/i/57527/huge-set-of-manga-studio-5-brushes-created-by-illustrator-brian-allen/

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #138 : 10.10.2015 klo 18:27:40 »
;D Kiva kun on käyttöä! Ostin Brian Allenilta setin 3 eurolla ja opiskelin niistä eri asetusten käyttöä. Voin muuten suositella sitä Allenin settiä. Aivan hemmetin hyviä!
Tuolla on esittely setistä:
http://www.hireanillustrator.com/i/57527/huge-set-of-manga-studio-5-brushes-created-by-illustrator-brian-allen/

Itse hiljattain katselin tuota Brian Allenin -sivellinsettiä... silloin ajattelin, että kyllä sitä pärjää ilmankin, mutta nyt sait kyllä puhuttua ympäri. Eihän ne maksa oikeastaan juuri mitään. :D
-----

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #139 : 10.10.2015 klo 18:37:15 »
Itse hiljattain katselin tuota Brian Allenin -sivellinsettiä... silloin ajattelin, että kyllä sitä pärjää ilmankin, mutta nyt sait kyllä puhuttua ympäri. Eihän ne maksa oikeastaan juuri mitään. :D
Se on jännä juttu, miten netistä ostamiseen on ainakin itselläni kova kynnys. Mietin pitkään tuota Allenin settiä, ennen kuin tajusin, että kaupassa saattaisin aivan heräteostoksena nakata menemään huomattavastikin isompia rahoja kuin 3 euroa  ::)

Mutta siis, jos pidit noista mun parista brushista, niin et saa unta yöllä testattuasi noita Allenin brusheja. Itse en ainakaan saanut   ;)

Marko Raassina

  • Jäsen
  • Viestejä: 118
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #140 : 11.10.2015 klo 10:30:24 »
Oisko kellään vähä jelppii, ostin tuon MS5 jokunen kk sitten, mutta sen kanssa kun vähän pelleillyt niin huomasin että noi mun pencilit toimii nykyään lähinnä samallailla kun ihan nuo tussaus penit. En tiedä mitä oon saattanu mennä painelemaan, mutta saisko noi lyijykynät semmoseks ihan lyijykynän näkösiks takas jostain, nyt ne on mulla tollasen saman "kiinteitä" ja sulavia kuin tussaus kynät.
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #141 : 11.10.2015 klo 13:03:50 »
Oisko kellään vähä jelppii, ostin tuon MS5 jokunen kk sitten, mutta sen kanssa kun vähän pelleillyt niin huomasin että noi mun pencilit toimii nykyään lähinnä samallailla kun ihan nuo tussaus penit. En tiedä mitä oon saattanu mennä painelemaan, mutta saisko noi lyijykynät semmoseks ihan lyijykynän näkösiks takas jostain, nyt ne on mulla tollasen saman "kiinteitä" ja sulavia kuin tussaus kynät.
Käytössä olevan siveltimen asetukset saa nollattua kuvassa ympyröidystä painikkeesta. Jos olet tallentanut asetukset oletusasetuksiksi, niin sitten vaaditaan isompi työ. Koita ensin tuota.

Marko Raassina

  • Jäsen
  • Viestejä: 118
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #142 : 11.10.2015 klo 13:34:50 »
Käytössä olevan siveltimen asetukset saa nollattua kuvassa ympyröidystä painikkeesta. Jos olet tallentanut asetukset oletusasetuksiksi, niin sitten vaaditaan isompi työ. Koita ensin tuota.

Joo, ei näytä tapahtuvan mitään muutosta. Oon varmaan mennyt painelemaan jotain muuta jota en edes muista.
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #143 : 11.10.2015 klo 14:03:44 »
Joo, ei näytä tapahtuvan mitään muutosta. Oon varmaan mennyt painelemaan jotain muuta jota en edes muista.

MS5 oletusasetukset saa palautettua painamalla SHIFT nappulaa samalla, kun avaa ohjelman  käynnistysikonista. Kannattaa kuitenkin ensin pistää talteen kaikki omat siveltimet jos niitä on kertynyt (export subtool työkaluvalikosta), sillä oletusasetuksien palauttaminen poistaa ne.

(Ja Furinille vielä; kyllä... Brian Allenin siveltimet on aika ihanat. Meni aikas myöhään niitä tutkiessa  8] )
-----

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #144 : 11.10.2015 klo 14:18:49 »
MS5 oletusasetukset saa palautettua painamalla SHIFT nappulaa samalla, kun avaa ohjelman  käynnistysikonista. Kannattaa kuitenkin ensin pistää talteen kaikki omat siveltimet jos niitä on kertynyt (export subtool työkaluvalikosta), sillä oletusasetuksien palauttaminen poistaa ne.

(Ja Furinille vielä; kyllä... Brian Allenin siveltimet on aika ihanat. Meni aikas myöhään niitä tutkiessa  8] )

Toi Shift -juttu olikin ns. hyvää tietoa. En muista siitä aiemmin kuulleenikaan  8]

Palaan tässä itsekin värittelemään työn alla olevaa sarjistani Allenin siveltimillä  ;)

Pekka Salonen

  • pekak
  • Jäsen
  • Viestejä: 305
  • Ottiatuota
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #145 : 16.10.2015 klo 20:20:53 »
Juuri luin tuolta Clip Studio Paintin FB-sivuilta, että tuoreimmassa 6.3.14 -1 Wacomin ajurissa on bugi, joka hidastaa Manga Studion/ Clip Studio Paintin siveltimiä.

Twitterissä @clipstudiopaint kehoitti lataamaan korjatun Wacom-ajurin 6.3.15-1

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #146 : 06.01.2016 klo 17:55:21 »
Ajattelin laittaa Furinin innoittamana myös omia Manga Studio 5 /Clip Studio Paint -siveltimiä jakoon.

https://www.dropbox.com/sh/cm1j1n5036twnt6/AAC2Bn1mbjX9EKMLXejXARTYa?dl=0

Linkin takana on kansio, josta löytyy omat vesivärisiveltimeni.. ehkä niistä on iloa jollekulle.

Siveltimet reagoi kynän painoon eri tavoin; mm. vesiväreissä kevyemmällä painolla voi hiukan blendata ja painaessa kovemmin jälki on pysyvämmän oloista.

Velocity brush taas reagoi siihen, kuinka nopeasti viivan piirtää. Ohenee piirrettäessä nopeasti.

Alla oleva kuva on tehty kokonaan ko siveltimillä.
-----

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #147 : 02.02.2016 klo 14:45:38 »
No hemmetti! Täytyy ottaa tänään testiin. Olisikin just tarvetta tuollaisille! Kiitos.

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #148 : 04.02.2016 klo 09:53:08 »
Nyt olen testaillut vähän näitä siveltimiä ja hemmetin hyviä ovat! Vielä kun oppisi tekemään sun esimerkkikuvan kaltaista jälkeä noilla  ::)

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #149 : 13.02.2016 klo 06:48:35 »
Tosi kiva kuulla, että ne toimivat. :)
-----