Kirjoittaja Aihe: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?  (Luettu 93935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #15 : 24.12.2010 klo 02:39:59 »
tuolla on kovin erikoisia juttuja ohjelmaa kauppaavan SmithMicro/ DigitalRiver-firmasta niin en ole tuota raatsinut tilata. Eikä tuo ollut ainoa paikka jossa moitittiin tai varoiteltiin firmasta.

Eikös DigitalRiver oo se iso, paha Microsoft?* Että sikäli en ihmettele jos negatiivista kommenttia kuuluu...
 ;D

(*Eli siis Microsoftin "se" virallinen nettikauppa. Toki myös esim Adoben virallinen jakelija. Eli kaikkea sitä mitä kaikkimullehetinytilmaiseksi -jengi vastustaa.)
« Viimeksi muokattu: 24.12.2010 klo 02:42:39 kirjoittanut [kivi] »

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #16 : 24.12.2010 klo 10:33:12 »
DigitalRiverin tuotteisiin toki kuuluu Adoben ja Microsoftin tuotteita, mutta omistajiin ei nuo eivät taida ainakaan julkisesti kuulua. Minulla on jostain vuosien takaa huono kokemus DigitalRiverin maksuliikenteestä, mutta se selvisi ihan OK. Siihen aikaan tämä kansainvälinen verkkorahaliikenne oli vielä lapsenkengissään.

Ostin Manga Studion (4 EX version) aikanaan ihan tuon SmithMicron verkkokaupan kautta. Koska tuote oli digitaalinen (download), toimitusvaikeuksiakaan ei ollut. Manga Studiota toki varmaan myy jopa Amazon.

Manga Studio muuten pelaa Ubuntu Linuxissa Winen kautta. En vieläkään käytä sitä juuri muuten kuin perspektiivityökalun takia, mutta minä en ole vieläkään siihen ehtinyt niin kovin syvällisesti perehtyä.

Perspektiivityökalu vaan tekee mutkikkaistakin kuvista yksinkertaisia.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Furin

  • Pöhelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 415
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #17 : 24.12.2010 klo 20:24:00 »
Manga Studio muuten pelaa Ubuntu Linuxissa Winen kautta. En vieläkään käytä sitä juuri muuten kuin perspektiivityökalun takia, mutta minä en ole vieläkään siihen ehtinyt niin kovin syvällisesti perehtyä.

Perspektiivityökalu vaan tekee mutkikkaistakin kuvista yksinkertaisia.

Miten tuo perspektiivityökalu siinä oikein toimii? Olen itse tehnyt GIMPissä 3:n pakopisteen perspektiivejä patheilla, mikä on yllättävän helppoa (suoran pathin kun voi vetää kuvan ulkopuolelle, niin se mahdollistaa kaukaiset pakopisteet).

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #18 : 24.12.2010 klo 21:29:15 »
1. Eka laitat lyijykynät omalle layerille pohjaksi
2. Sitten teet uuden layerin tussausta varten
3. Tuolle layerille: Ruler->New Perspective Ruler(X) missä X on 1,2 tai 3 pakopisteen perspektiivi
4. Säädät pakopisteet niin että ne mätsää lyijykynäilyjesi kanssa (pakopistettä voi raahata hiirellä, samoin horisonttia yms.)
5. Kun haluat piirtää perspektiivissä, napsauta ylälaidasta Snap To Ruler
6. *TADAA* Työkalusi, esim pensseli, piirtää vain perspektiivien mukaan

- Kun haluat piirtää ilman perspektiiviä, napsauta Shap To Ruler pois
- Perspektiivipisteitä voi siirrellä koska vaan, jos esim kaikki ei ole samassa perspektiivissä

Älyttömän näppärää, minusta ainakin.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #19 : 27.01.2011 klo 23:27:31 »
Manga Studio EX näyttää nyt olevan viiden päivän tarjouksessa . Hinta $99 .. mitä se sitten euroissa tekee.. varmaan sellaset 60-70€? Normaali hinta 299 dollaria.

http://my.smithmicro.com/email_web/manga/v1_mangaex4_99/

tarjous loppuu 31.1.2011

P.S.
Itse olen ostanut suoraan SmithMicrolta jo parin vuoden ajan (digitaalisena).. mitään ongelmia ei ole ollut. Itse olen tehnyt omat backup CD:t. Digital Riveristä en tiedä, näyttää olevan joku välikäsi.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011 klo 23:37:35 kirjoittanut Muumio »
-----

Pekka Salonen

  • pekak
  • Jäsen
  • Viestejä: 305
  • Ottiatuota
Manga studio EX4
« Vastaus #20 : 28.01.2011 klo 01:29:51 »
Manga Studio EX näyttää nyt olevan viiden päivän tarjouksessa . Hinta $99 .. mitä se sitten euroissa tekee.. varmaan sellaset 60-70€? Normaali hinta 299 dollaria.

http://my.smithmicro.com/email_web/manga/v1_mangaex4_99/

tarjous loppuu 31.1.2011

P.S.
Itse olen ostanut suoraan SmithMicrolta jo parin vuoden ajan (digitaalisena).. mitään ongelmia ei ole ollut. Itse olen tehnyt omat backup CD:t. Digital Riveristä en tiedä, näyttää olevan joku välikäsi.

Katos perhanaa, vähän yli 70€ on hyvä hinta EX4:sta. Mä maksoin aikoinaan $199 päivityksestä (Debut3->EX4). Enkä mä nää tossa tarjouksessa mitään epäilyttävää, Smith Micro tekee aina välillä tollasia tyrkytyksiä.

Joo kantsii ottaa digitaalisena, fyysiselle laatikolle tulee lisähintaa ainakin alv:n verran. Tosin laatikossa tulis vissiin sekä Mac- että PC-versiot molemmat...

Mullakaan ei vielä ole ollut ongelmia Smith Micronkin käyttämän Digital Riverin kanssa, olen ostanut harvakseen sen välityksellä softaa ittelle ja duunille ainakin 12 vuotta. Mikä ei tietenkään takaa, ettei jollain toiselle tule ongelmia. Mutta mikäpä takaisi.



Marko K

  • Vieras
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #21 : 14.03.2011 klo 14:04:58 »
Itse olen käyttänyt MS EX 3 ja 4 versioita ja mielestäni se on hyvä työkalu sarjakuvien piirtelyyn ja en kyllä voi kuvitella, että enää lähtisin tekemään kynällä ja paperilla. Jotenkin se "tuntuma" piirtämiseen on hyvä.

Jos nyt jotain jurnuttamista niin tekstityökalut voisi olla paremmat. Esim. jos tahtoo sijoitella jotain "tehosteääniä" tai tekstiä yleensäkin muutoin, kuin esim. vaakasuoraan niin siinä voi joutua vähän miettimään, että miten sen homman hoitaa. Tai sitten en vain vielä osaa mutta käsittääkseni siinä ei ole sellaista ominaisuutta, että tekstiä voisi sijoitella vektoripolkuun tai mikä se oikea termi lie.

Hyvänä juttuna pidän myös sitä, että lopputuotos on saatavilla vaikka pdf tiedostona ja käsittääkseni pitäisi olla ihan siltä osin painovalmista tavaraa, kunhan on säätäny asetukset tarinalle alunperin oikeiksi. Värit ja tussaukset saa tehdessä jo suoraan omille layereille, että ei ole sitten sitäkään päänvaivaa. Taittamiseen en kyllä sano mitään, kun en siitä puolesta tiedä. Minä vain piirtelen.

Linuxissa Winen päällä olen tuota myös pikaisesti kokeillut ja kyllä se nähdäkseni toimi ihan ok siinä mutta vaikutti siltä (tai kuvittelin), että jonkinlaista hitautta olisi ollut verrattuna Windowsin puolella käyttämiseen.

Maksaahan tuo tietty jonkin verran mutta, jos ajattelee siltä kannalta, että kuinka paljon se helpottaa tekemistä ja antaa uusia mahdollisuuksia niin ei kait se ole paha hinta ollenkaan ja Smith Microlla on aika ajoin noista tarjouksiakin.

Mitä tulee tuohon Smith Microon ja Digital Riveriin niin en ole itse törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin luottokortin kanssa.

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #22 : 15.03.2011 klo 07:44:38 »
Jos nyt jotain jurnuttamista niin tekstityökalut voisi olla paremmat. Esim. jos tahtoo sijoitella jotain "tehosteääniä" tai tekstiä yleensäkin muutoin, kuin esim. vaakasuoraan niin siinä voi joutua vähän miettimään, että miten sen homman hoitaa. Tai sitten en vain vielä osaa mutta käsittääkseni siinä ei ole sellaista ominaisuutta, että tekstiä voisi sijoitella vektoripolkuun tai mikä se oikea termi lie.

Joo, ääniefektien kanssa on vaikeaa. Itse olen huomannut, että jonkinlaisen kiertotien tarjoaa teksti tason muuttaminen vektoritasoksi. Silloin tekstiä voi muokata melko vapaasti haluamaansa asentoon. Mutta se on aina suora, keskeltä ei voi taivuttaa. Inkscape on todella hyvä näiden efektien tekemiseen. Comic Life Deluxe on myös hyvä efektien tekemisessä.


Maksaahan tuo tietty jonkin verran mutta, jos ajattelee siltä kannalta, että kuinka paljon se helpottaa tekemistä ja antaa uusia mahdollisuuksia niin ei kait se ole paha hinta ollenkaan ja Smith Microlla on aika ajoin noista tarjouksiakin.

Smith Micro on viime aikoina tyrkyttänyt ohjelmaa ryöstöhintaan.. Tälläkin hetkellä taitaa tarjoushinta EX versiolle olla vain $99,90 ja Debut $29,90, jos ilmoittautuu samalla Doug TenNapelin webinaariin ensi sunnuntaina, jossa tämä näyttää, miten Manga Studiolla tehdään sarjakuvaa.

-----

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #23 : 04.04.2011 klo 11:10:11 »
Manga Studiosta kiinnostuneille:
tässä linkki YouTube videoon, jossa Doug TenNapel esittelee Manga Studiolla työskentelyä.
http://www.youtube.com/watch?v=SuXT6H7-480&feature=channel_video_title

-----

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #24 : 13.05.2012 klo 07:09:19 »
Manga Studio EX näyttäisi olevan nyt tarjouksessa $79.99    20.5.2012 asti. Halvalla menee.

Tjaa. Viimeaikoina ovat paukutelleet melkoisesti MS:n eri versioita isoilla alennuksilla. Pakosti tulee mieleen, että onkohan näin halpojen hintojen takana se, että uusi versio on pian kulman takana.
-----

Marko K

  • Vieras
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #25 : 13.05.2012 klo 12:21:01 »
Onhan noita tarjouksia ollut aika pitkäänkin jo. Jos sieltä uutta versiota on tulossa niin toivon, että siinä oltaisiin siirrytty jo 64 bittiseen ohjelmointiin, jotta nykykoneista saisi paremmin kaiken irti.

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #26 : 14.05.2012 klo 15:45:02 »
Viimevuoden lopulla puhuivat webinarissa siitä, että uusi versio on tulossa jokseenkin pian (2012 aikana.. kai). Mitään muuta tietoa ei vielä ole sanottu aiheesta julkisesti.
-----

Marko K

  • Vieras
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #27 : 14.05.2012 klo 21:14:13 »
Jaajaa tuo on mennyt minulta ohi. Ostan todennäköisesti kuitenkin.

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #28 : 22.11.2012 klo 21:44:41 »
Uutiskirjeen tilaajille huomisen ajan Manga Studio EX 4  29,99.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #29 : 23.11.2012 klo 15:39:59 »
Uutiskirjeen tilaajille huomisen ajan Manga Studio EX 4  29,99.

ajattelin itsekin laittaa siitä tänne maininnan, mutta ehdit ensin ;) .

Liekö tämän älyttömän halvan hinnan takana sitten tuo pitkään odotettu uusi versio, jonka julkaisu on aivan kulman takana...?

Olen syksyn aikana kovasti yrittänyt etsiä jotain tietoa tulevasta versiosta.. ja ainakin japanilainen softayritys Celsys, joka on Comic Studion (Manga Studio) takana, on tänä vuonna julkaissut erilaisia versioita Clip Studio Paint ohjelmasta, johon on tulossa noin joulukuun keskivaiheilla Japanin markkinoille sarjakuvaharrastajille ja ammattilaisille suunnattu EX versio. Sen on sanottu olevan Illuststudion ja Comic Studion hybridi, joten luonnollisesti olettaisin tämän olevan tuo odotettu Manga Studio 5. Mitään varmaa ei ole kuitenkaan vielä Smith Micron puolelta sanottu asiasta, joten voin olla väärässäkin. Mutta toivoahan voi.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012 klo 18:06:16 kirjoittanut Muumio »
-----