Kirjoittaja Aihe: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?  (Luettu 93919 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kojocci

  • Jäsen
  • Viestejä: 222
  • Kyyninen Gubbe
Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« : 30.01.2006 klo 18:10:45 »
Kävin eilen www.e-frontier.com sivuilla ja siellä on julkaistu Manga Studio 3.0
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta tästä? Vaikuttaa ainakin tietoja lukemalla aika kätevältä sarjakuvantekoon tarkoitetulta ohjelmalta.

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Re: Paras väritysohjelma
« Vastaus #1 : 01.02.2006 klo 14:53:22 »
Kojocci, jos pääset Renderosityyn, tsekkaa tämä.

Manga Studion arvostelu. Ei vaikuttanut kauhean kiintoisalta -- en ainakaan jaksaisi tehdä niin paljon töitä joka sarjakuvaruudun eteen.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Kojocci

  • Jäsen
  • Viestejä: 222
  • Kyyninen Gubbe
Re: Paras väritysohjelma
« Vastaus #2 : 01.02.2006 klo 15:53:53 »
Kojocci, jos pääset Renderosityyn, tsekkaa tämä.

Manga Studion arvostelu. Ei vaikuttanut kauhean kiintoisalta -- en ainakaan jaksaisi tehdä niin paljon töitä joka sarjakuvaruudun eteen.
Joo samaan tulokseen pääsee muillakin ohjelmilla

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #3 : 06.04.2006 klo 08:13:06 »
PClle ja Macille suunnattu Manga ja sarjakuva(?) kuvitukseen tarkoitettu ohjelma.
vektori-pohjainen, 3 000 sävyä, 2 ja 3D siveltimiä yms.
onko kukaan törmännyt/käyttänyt?
Lähinnä kaipaan tietoja koska on kuitenkin suht hintava.
lisää löytyy http://www.e-frontier.com

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #4 : 06.04.2006 klo 10:06:22 »
Curtvile, tästä oli hiukan puhetta tuolla Paras väritysohjelma -ketjussa, joten leikkasin sieltä viestit tähän. Keskustelua aiheen tiimoilta voi sitten jatkaa vapaasti.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Pekka Salonen

  • pekak
  • Jäsen
  • Viestejä: 305
  • Ottiatuota
Comic Studio / Manga Studio
« Vastaus #5 : 07.05.2008 klo 16:12:14 »
Ei ole kokemuksia, eli juttelen lähinnä huhupohjalta. Ei tartte uskoa.

Mielenkiintoinen softa kyl. Ei niinkään värittämiseen, vaan enimmät fiitsörit on mustavalkokikkailua varten. (Tai spottivärikikkailua.)

Mä kattelin Comic Studio 4:n demoamista tovin. Oli softassa aika monta nimenomaan sarjakuvan tekemiseen tarkoitettua toimintoa, joita en ole nähnyt muissa ohjelmissa. Paljon kaluja rasterihtaviin pintoihin ja efektiviivoihin. Moni juttu pysyi vektorisena tai muuten vaan hyvin editoituvana. On pakopistettä ja ruutueditoria, zoomausta ja paperin häviötöntä pyöritystä. Viivojen pehmennystä ja muotoilua.

Ei mua itteäni niin houkuttele ton efektihelvetti, mutta ihan perusjutut mustalla piirtämiseen vaikutti kiinnostavilta.

Sävyjä näytetään jo ruudulla rasteripilkkuisina, kaikki näyttäs tehtävän painokonetta ajatellen.

Kuvittelisin, että aika kelvoton maalaukselliseen jälkeen. Ei mikään väritysohjelma.

Nelosta on vasta Japaniksi ja Windows-versiona. Kolmosen mäkkiversio kusee intel-mäkeissä. Eivät ole korjaamassa kolmosta, tekevät nelosen mäkkiversiosta toimivaa sitte. Puhuvat kesästä, saa nähä minkä vuoden.

Drawn.ca:n kautta löytyi Ray Frendenin videoita, joissa näkyy Studion käyttöä. Frenden myös puhuu Studiosta: http://frenden.com/category/video/

Mä olen sillä lailla rikki, että mun mielestä ohjelman nimi on hupaisa: Japanilaisen ohjelman nimi on Comic Studio, ja sen englanninkielistä käännösversiota myydään lännessä nimellä Manga Studio.

http://www.ComicStudio.net/
http://graphics.smithmicro.com/go/products/mangastudio
http://www.toppan.co.jp/english/products_service/business/publications/comics/index.html

Miderity

  • Vieras
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #6 : 28.04.2010 klo 12:10:41 »
Terve! Kokemuksia on vain piirtämisestä käsin en ole oikein piirtänyt tietokoneella... Olen harkinnut sen Manda Studio Ex:än ostamista mutta en tiedä mistä sellaisia saa turvallisesti ja halvasti. Olen kyllä yrittänyt ladata ilmais-versioita netistä mutta niitäkin saisi käyttää vain rajoitetun ajan tai Niistä on tullut viruksia yms.. Toivottavasti joku voisi antaa neuvoja minulle :)

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #7 : 28.04.2010 klo 12:41:10 »
Tulin hankkineeksi! En ole opiskellut vielä, tänään ehtis. Photoshop Elements on rasterikenttien tekemiseen liian huono, tämän pitäisi olla lupaavampi. JA Manga Studiolla voi tietääkseni täyttää alueita, joita rajaava viiva ei ole aivan yhteinäinen. Minulle taivaallinen ominaisuus.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #8 : 28.04.2010 klo 12:58:18 »
Tulin hankkineeksi! En ole opiskellut vielä, tänään ehtis. Photoshop Elements on rasterikenttien tekemiseen liian huono, tämän pitäisi olla lupaavampi. JA Manga Studiolla voi tietääkseni täyttää alueita, joita rajaava viiva ei ole aivan yhteinäinen. Minulle taivaallinen ominaisuus.

Tuo rajaus olisi kyllä kätsy. Mitenkäs rasterit ovat kätevämpiä Manga Studiossa? Aika näppärästi pattern fillillä menee mun mielestä photarissakin.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #9 : 28.04.2010 klo 14:00:56 »
JA Manga Studiolla voi tietääkseni täyttää alueita, joita rajaava viiva ei ole aivan yhteinäinen. Minulle taivaallinen ominaisuus.

Höh? Mites se sitten tietää että ne on alueita?

Tää olis kyllä kiinnostava ominaisuus, kun omakin piirrosjälki kärsii todella pahasti jos alueista yrittää tehdä suljettuja; just se pieni katkos oikeassa kohdassa tekee kirkkaimman valon, varjon ja  kolmiuloitteisuuden viivaan.

Kerro sitten kokemuksistasi, olisi hauska kuulla.

Kivi

JanneT

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 125
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #10 : 28.04.2010 klo 14:11:12 »
Höh? Mites se sitten tietää että ne on alueita?

Tää olis kyllä kiinnostava ominaisuus, kun omakin piirrosjälki kärsii todella pahasti jos alueista yrittää tehdä suljettuja; just se pieni katkos oikeassa kohdassa tekee kirkkaimman valon, varjon ja  kolmiuloitteisuuden viivaan.

Kerro sitten kokemuksistasi, olisi hauska kuulla.

Kivi

Flashissa ainakin on close small- medium- ja large gaps -toiminnot eli voi määritellä kuinka laaja rako "pikseleiden" (ts. flashissa kyse on vektorista) välillä tulkitaan suljetuksi alueeksi.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #11 : 28.04.2010 klo 21:13:07 »
Mulla tuo nelosversio on, mutta käytän vaan perspektiivityökalun ja parin muun välpän vuoksi. Kyllä ne kehujat tuota rasterointia hyvänä pitää, mutta minulle on helpompi pelleillä harmaan värin kanssa ja käyttää sitten (ilmaisen) Paint.NET:in (Ed Harvey's) Halftone-pluginia joka tekee aivan helkutin hienoa rasteria harmaasävyistä...

No, onhan Manga Studiossa aivan hirveä valikoima noissa rastereissa.

Tuota erikoista täyttöä, joka hyväksyy aukot, en saanut nopealla kokeilulla pelaamaan. Toisaalta, sillä tavalla kuin minä teen, en sitä tarvitsekaan.

Tuo viivaa silittävä tablettipiirtohan Manga Studiossa on ihan OK, mutta esim. Paint Tool Sai ja (ilmainen) CherryBrush pesee sen mennen tullen. Siis ainakin mun Wacom Intuosilla.

(Sai ja CherryBrush muuten tukee myös kuvan pyöritystä...)

Mutta se perspektiivisysteemi Manga Studiossa on kiva. Muutenkin todella paljon näkee tätä Sketchup/Manga Studio yhdistelmää realistisessa piirtämisessä käytettävän...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #12 : 28.04.2010 klo 23:01:10 »
Itte olen käyttänyt saitana Photoshop Elementsiä, josta color halftone-filtterin lisäksi mitään kunnon rasterointitoimintoa en ole löytänyt. Manga Studio Exässä (käsittääkseni myös debutissa) on näköjään  helppo määritellä täyttötyökalun toleranssi viivan raoille:
window>tool options (tai helpommin F3), tool options-ikkunasta ruksataan "close gap" ja määritellään toleranssi milleissä. Kun en ole tässä ketjussa mainittuja muita vaihtoehtoja kokeillut, tämä on julmetun hyvän oloinen ohjelma kotien lomanäpäyksille tarkoitetun Photari Elementsin jälkeen. Postista on tulossa uusi Wacom hajonneen Aiptekin tilalle, harmaasävyjen lisääminen skannattuihin tussipiirroksiin tapahtunee jatkossa sillä ja mangastudiolla. Näin ehkä pikkuhiljaa lämpenen digitaaliselle piirtämiselle...
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Muumio

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #13 : 26.05.2010 klo 13:50:39 »
Mulla tuo nelosversio on, mutta käytän vaan perspektiivityökalun ja parin muun välpän vuoksi. Kyllä ne kehujat tuota rasterointia hyvänä pitää, mutta minulle on helpompi pelleillä harmaan värin kanssa ja käyttää sitten (ilmaisen) Paint.NET:in (Ed Harvey's) Halftone-pluginia joka tekee aivan helkutin hienoa rasteria harmaasävyistä...

No, onhan Manga Studiossa aivan hirveä valikoima noissa rastereissa.

Tuota erikoista täyttöä, joka hyväksyy aukot, en saanut nopealla kokeilulla pelaamaan. Toisaalta, sillä tavalla kuin minä teen, en sitä tarvitsekaan.

Tuo viivaa silittävä tablettipiirtohan Manga Studiossa on ihan OK, mutta esim. Paint Tool Sai ja (ilmainen) CherryBrush pesee sen mennen tullen. Siis ainakin mun Wacom Intuosilla.

(Sai ja CherryBrush muuten tukee myös kuvan pyöritystä...)

Mutta se perspektiivisysteemi Manga Studiossa on kiva. Muutenkin todella paljon näkee tätä Sketchup/Manga Studio yhdistelmää realistisessa piirtämisessä käytettävän...

Ostin toissa päivänä Debutin, kun sen sai niin halvalla ja olen yrittänyt perehtyä nyt siihen syvemmin.

Itse kun olen vannoutuut SAI:n käyttäjä, niin on vaikea myöntää, että (ainakin omasta mielestäni) Manga Studio 4.0:ssa on herkempi tuntuma viivojen piirtämisessä ja siinä on muitakin viivan vetoa auttavia ominaisuuksia sekä lisäksi se tarjoaa paremmat mustetyökalut. 

Ruudun pyörittäminen onnistuu SHIFT + SPACE yhdistelmällä ihan helposti ilman mitään hitautta.

Väritykseen en kuitenkaan Manga Studiota käyttäisi ja vain kalliimmassa EX versiossa on tuo' täyttö aukoista välittämättä' käytössä. Rasterin täyttöä en ole muilla ohjelmilla kokeillut, mutta kyllä se aika helppoa MS:llä on. Raahaa vain valitulle alueelle ja sitä voi maalailla kynälläkin.

Ja Debutilla voi tehdä ruutujaon todella helposti. Kyllä itse ainakin suosittelisin - aivan ihana ohjelma!

-----

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Vs: Manga studio EX 3.0 -softa, kokemuksia?
« Vastaus #14 : 23.12.2010 klo 19:24:44 »
Mitä kautta olette tuon ostaneet. Itse olen haikaillut tuota Anime Studio Debyt -ohjelmaa kun näyttää taas olevan puoleen hintaan kuten tuo Manga Studiokin. Mutta kun trialin lataamiseenkin tarvitsee luottokortin tiedot(?) ja tuolla on kovin erikoisia juttuja ohjelmaa kauppaavan SmithMicro/ DigitalRiver-firmasta niin en ole tuota raatsinut tilata. Eikä tuo ollut ainoa paikka jossa moitittiin tai varoiteltiin firmasta.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com