Kirjoittaja Aihe: Galleria ja sen käyttö  (Luettu 37992 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bats

• Jäsen
Vs: Galleria ja sen käyttö
« Vastaus #90 : 06.04.2009 klo 16:26:17 »
Tosiaan pitkästi tuli höpistyä, mutta lainaan itseäni.

Esimerkki: itse teen sarjakuvaa jota julkaisen vain Kvaakin galleriassa tällä hetkellä. En oikein viitsisi laittaa sitä nettisarjakuvat-osioon (kun ei oikeastaan ole oikea webcomic) mutta en myöskään luonnokset-osioon, koska se on valmis sarjakuva. Haluaisin että olisi valmiit työt-osio, ei välttämättä sillä nimellä mutta kuitenkin, jonne voin laittaa ketjun sarjakuvastani. Sillä tavalla se saisi enemmän lukijoita ja siellä voisi keskustella sarjakuvasta. Mielestäni Kvaakissa olisi tarve tällaiselle osiolle.

Eli pointti on yksinkertaisuudessaan se että Kvaakissa pitäisi olla alue, johon kootaan Kvaakkilaisten valmiit sarjakuvat. Ja tämä alue voisi tulla Sarjakuvantekijöiden keskustelut-alueen alaisuuteen. Minusta tämä olisi erittäin hyödyllistä sekä sarjakuvantekijöille, että lukijoille. Ja varmaan mainostaminenkin lisääntyisi kun sille olisi selkeä paikka, mistä Kvaakkilaiset löytää Kvaakkilaisten sarjakuvat.

Tarkoitus minulla ei ole valittaa turhasta, vaan enemmänkin tämä on ehdotus Kvaakin ylläpidolle, minusta tästä nimittäin olisi hyötyä.
"He ovat yhdistelleet eri lajeja ja luoneet hengittävää, sosiaalista norsun paskaa, jonka geeneistä on hyötyä ihan käytännössä."

- Jari Tapani Peltonen

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #91 : 06.04.2009 klo 19:44:28 »
Eli pointti on yksinkertaisuudessaan se että Kvaakissa pitäisi olla alue, johon kootaan Kvaakkilaisten valmiit sarjakuvat.
Kvaakissa on alue, jonne kootaan kvaakkilaisten valmiit sarjakuvat. Sen nimi on galleria. Kun galleria tuli, teimme päätöksen, että vastaisuudessa se on valmiiden töiden pääasiallinen esittelypaikka.

Lainaus
Ja tämä alue voisi tulla Sarjakuvantekijöiden keskustelut-alueen alaisuuteen.
Keskustella voi nytkin tuolla tekemispuolella myös valmiista töistä. Ja niistä keskustellaankin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

OM

• Jäsen
« Vastaus #92 : 20.02.2013 klo 10:16:24 »
Olen jo jonkin aikaa katsellut hieman paheksuen sitä, että kvaakin taiteilijat ja piirtäjät saattavat saman päivän aikana laittaa galleriaan jopa 4-5 kuvaa KERRALLA, jota minä en voi hyväksyä. Vaikkei minulta kysytäkkään mitään,  koska asia ei kuulu minulle. Mutta en voi olla ottamatta silti kantaa  asiaan ja sanoa mielipidettäni enkä sano tätä pahalla vaan hyvässä hengessä.  Monessa muussa asiassa kvaakissa on tarkka valvonta ja kuri mikä on hyvä asia tietenkin. Mutta sitten joitakin asioita katsotaan hieman leveämmällä asteikolla.  Se, että laitetaan monta kuvaa kerralla galleriaan siitäkin huolimatta, että tunkua ei  välttämättä ole juuri sinä päivänä, koen sen silti olevan epäoikeudenmukaista muita kvaakin taiteilijoita kohtaan, joiden kuvat lentävät armotta gallerian syöverihihn, kun 4  kuvaa valtaa samalta tekijältä/tekijöiltä gallerian etusivun. Kyllä jokaiselle pitäisi antaa kohtuulinen aika kuviensa esillä oloon galleriassa.  
 Se on varsinkin uusille ja nuorille kvaakkilaisille taiteilijoille tärkeää, ja on tosi kiva, että heitä on tullut aika paljon lisää viimeisten vuosien aikana. Olen tästä hyvin iloinen ja haluan rohkaista ja kannustaa heitä.

Jos on valmiina enemmän piirroksia, niin miksei niitä voisi laittaa pikku-hiljaa galleriaan kuin se, että pläjäyttää ison kasan saman päivän aikana.

En puhu omista kuvistani. Minulle on aivan sama, onko niitä esillä ja kuinka kauan, sillä minulla on sivuja muualla Internetissä,  mutta ajattelen asiaa muiden,  esimerkiksi uusien kvaakkilaisten kannalta, että hekin saisivat näkyvyyttä omille kuvilleen kohtuullisen ajan, mistä valvojat ovat puhuneet.  Jos olen väärässä asiassa, pahoittelut siitä, mutta pitää ottaa muutkin kvaakkilaiset huomioon kun laittelette useita piirroksia  kerralla saman päivän aikana.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 13:28:55 kirjoittanut Orjan May »

ezuli

• Vieras
« Vastaus #93 : 20.02.2013 klo 10:48:06 »
Aika kieroutunut ajatustapa, että galleria olisi olemassa vain noita 2-10 uusimman työn näytepaikkaa varten ja muu olisi merkityksetöntä. Ja että käyttäjien pitäisi säännöstellä jotta kaikille riittäisi tätä "julkisuutta". Tuon uutuuslistan pitäisi olla vain pieni lisäominaisuus ja varsinainen selaus menee tuolta gallerian omalta sivulta.

Varsinkin yleisiä osioita on helppo selata tuolla galleriassa ja jos sieltä bongaa mieluisen työn, käyttäjän profiilista on helppo katsoa kaikki käyttäjän omissa osioissa olevatkin työt.

OM

• Jäsen
« Vastaus #94 : 20.02.2013 klo 11:02:28 »
Älä vääristele kirjoittamaani ja  sen sisältöä ja tarkoitusta Esa O.  Tuossa ei ole mitään kieroutunutta. Päinvastoin . Ajatus on ottaa huomioon kaikki galleriaa käyttävät ihmiset.   Sinun tavassasi ymmärtää mitä toinen kirjoittaa saattaa olla jotain teknistä vikaa  ;)

Kukaan ei ole väittänyt, että galleria olisi vain uusimpien töiden näyttöpaikka ja muu olisi merkityksetöntä. En minä eikä kukaan muukaan. Kuinka ihmeessä päädyt noin älyttömään ajatukseen?
On hyvä ymmärtää  mitä kirjoituksessa todella sanotaan ja lukea se ajatuksen kera.

Galleria on tosiaan tarkoitettu kaikille, mutta sitä pitäisi käyttää hienotunteisesti huomioimalla myös muut, jotka  käyttävät sitä.  Vai väitätkö, että on todella hienotunteista toisia galleristeja  ajatellen,  jos laitetaan 4-5 kuvaa kerralla ja muut tipahtavat pois armotta, kun kuvat ovat olleet galleriassa vasta pari tuntia. Eräs valvojista on itse sanonut jossain yhteydessä, että kaikille pyritään antamaan tilaisuus saada kuviensa olla esillä kohtuulisen ajan.

Terve järki on kaikille galleristeille sallittua kun laittaa kuviaan esille. Sen on jokaiselle tarkoitettu. Ei sitä tarvitse kerralla laittaa kaikkea. Tämä on pointtini ja ikävä että Esa O et ole samaa mieltä etkä ymmärrä lukemaasi.  Eikä tarvitsekkaan.  Esitin mielipiteeni täysin perustellusti ajatellen kaikkia galleriaa käyttäviä.  En ole puhunut mistään muusta kuin siitä, onko  pakko laittaa 4-5 kuvaa päivän aikana galleriaan.
Tämä siis ihan universaalina ajatuksena  osoittamatta ketään sen enempää sormella.

Eikä tässä ole kysymys siitä, etteikö jokainen voisi selailla galleriaa ja katsella sieltä toisten töitä. Minäkin teen niin.   Kysymys on siitä, että on fiksua ottaa toiset huomioon.

Minusta vähettelet Esa O tuota gallerian uutuudet  listaa. Sillä on yhtä tärkeä merkitys kuin jokaisen henkilökohtaisilla gallerioilla ja muilla kvaakin osioilla.

ps. Arvasin kun tätä kirjoitin tänne, että voi tulla pientä kahnausta, että kannataako edes kirjoittaa. Mutta riski otettu.   So what!
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 20:26:14 kirjoittanut Orjan May »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #95 : 20.02.2013 klo 11:29:28 »

Kysymys on siitä, että on fiksua ottaa toiset huomioon.

Aivan.

En oikein ymmärrä tätä omituista tarvetta dissata muita kirjoittajia. Nytkin Esa o:n kanta olisi tullut täysin selväksi, ilman "kieroutunutta"-kommenttia.

(Huoh)

OM

• Jäsen
« Vastaus #96 : 20.02.2013 klo 11:33:57 »
Aivan.

En oikein ymmärrä tätä omituista tarvetta dissata muita kirjoittajia. Nytkin Esa o:n kanta olisi tullut täysin selväksi, ilman "kieroutunutta"-kommenttia.

(Huoh)

Kiitos etten ole ihan yksin siinä mitä sanoin Tertsi.  Ajattelin tässä lähinnä toisia kvaakkilaisia  kun tuon kirjoitin ja sen toin mielestäni esille.  Mutta ehkä Esa O:lla on ollut huono päivä tänään! Joten unohdan tuon hänen käyttämän "kieroutunut ajatustapa" ilmauksen. Mutta on totta se, että tutkimusten mukaan osalla suomalaisista on vaikeuksia ymmärtää lukemaansa tekstiä. Luin siitä pari viikkoa sitten lehdestä.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 11:36:36 kirjoittanut Orjan May »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #97 : 20.02.2013 klo 12:29:43 »
Aika kieroutunut ajatustapa, että galleria olisi olemassa vain noita 2-10 uusimman työn näytepaikkaa varten ja muu olisi merkityksetöntä.
Kieroutunutta tai ei, galleriataiteilijastatus luo hieman epäoikeudenmukaisemman aseman juuri tuon omatoimisuuden vuoksi. Nimittäin noiden hyväksyttävien kuvien kohdalla (usein) noudatetaan periaatetta, että kuvat saisivat hetkensä noilla näytepaikoilla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

ezuli

• Vieras
« Vastaus #98 : 20.02.2013 klo 13:36:14 »
Aivan.

(Huoh)
En dissaa, en tarkoita kieroutuneella ilkeää kieroa, vaan jotain outoa jolle en vieläkään keksi mitään sanaa mitä ei voisi ymmärtää ilkeilyksi. Vääristynyt? Yritän nyt kirjoittaa tähän enemmän mitä tällä kertaa asiassa päättelin:

Gallerian tarkoituksen kannalta olisi hyvä että siellä olisi paljon monipuolista sisältöä. Vanhoja toki vähemmän tulee katsottua, mutta uutta katsoisi enemmän kuin sitä kukaan ehtii tuottaa.

Ennakkotarkistus tulisi olla lähtökohtaisesti vain siksi, ettei nyt ihan roskalla täyteen spämmätä ja sääntöjä noudatetaan.

Kvaakin gallerian kohdalla nämä kaksi "kieroutuu" kun tekninen toteutus ei ole loppuunasti suunniteltu. Gallerian selaus toimii sinänsä oikein, paitsi "käyttäjien omissa osastoissa" jossa pitää ensin valita käyttäjän nimi ilman mitään näytettä ja sittenkin vielä alaosasto erikseen ennen kuin päästään samaan toimivaan näkymään kuin yleisissä osioissa.

Kierouttavin asia on nuo widgetit, jotka poimii uusimpia, katsotuimpia jne töitä. Ne on koodarille vasta se viimeinen pienilisäke, joka on tarkoitettu promoamaan itse gallerian olemassa oloa antamalla pieniä näytteitä sisällöstä.

Kvaak kun on taiteilijapitoinen paikka, tuo koodarin pieni lisäkikkare nousee ykköseksi ja sen viat pääsee esiin.

Uusimpia töitä voi selata loputtomasti kussakin osastossa, mutta yleinen kaikki työt listaava selaus on unohtunut pois. Samoin käyttäjien osastojen vika kertaantuu, kun ei jokaisen käyttäjän omia alaosastoja kukaan jaksa säännöllisesti tarkistaa.

Tämän korjaamisen sijaan sitä on lähdetty "palvomaan" ja ennakkotarkistus on muuttunut tullauksen sijaan portsarin työksi.

Galleriataiteilijan statuksen tarkoitus olisi oikeasti, että heidän luotetaan noudattavan sääntöjä eikä heillä ole tullattavaa. (Ja heillä on isompi varasto, mutta se on nykyisillä kiintolevykooilla suht vanhentunut jäänne)  Nyt he ovat VIP-passillisia jonossa etuilijoita joiden julkaisukynnystä latistetaan omantunnon kautta.

Eli sanon ajattelutavan olevan kieroutunut olosuhteiden, tekniikan pakottamana. En pyydä Orjan Maytä korjaamaan ajattelutapaa, sillä korjattava ongelma on tuolla Kvaakin koodipohjassa ja nämä tässä mainitsemani ihmisten käyttytymiset ja ajattelut ovat sen pakosta aiheuttamia oireita. Olen siitä aiemminkin kirjoittanut jonnekin, tässä ne jäi toistamatta ja tuo sanavalinta siksi ehkä kuulosti tahattomasti dissaamiselta.

Ja Tero Mäntylälle, vai kuka se Kvaakin nykyinen teknikko on, sanon tietäväni ettei nämä tekniset puutteet ole helppoja korjattavia varsinkaan vapaaehtoistyönä, vaikka ne ehkä yksinkertaisiksi tässä mainitsin. En siis dissaa sinnekään suuntaan.

OM

• Jäsen
« Vastaus #99 : 20.02.2013 klo 15:23:05 »
Esa O:lla oli mielenkiintoisia ajatuksia. Kiitos niistä. Ymmärrän nuo tekniset jutut selvemmin kun niistä osattiin kertoa hyvin.

Joten summa sumarum.  Galleriataiteilijoiden ja muiden piirtäjien on osattava itse päättää, mikä on kohtuullinen määrä laittaa kuvia päivässä/viikossa  galleriaan.
Mutta hiljaistahan tuolla toisaalta on ollutkin, en minä sillä tuhahtanut. Mutta kirpaisi kovasti muiden taiteilijoiden ja piirtäjien puolesta, kun ei aina ymmärretä mikä on kohtuullista ja toiset huomioonottavaa käyttäytymistä galleriassa, joka on meidän kaikkien sinne tekevien ilo ja hieno asia kokonaisuutena.
Kvaakin galleria on meidän kaikkien yhteinen ilonaihe ja se meidän tulisi muistaa.  Emme ole siellä yksin kuvinemme ja piirrostemme kaa,  vaan meitä on satoja muita.
Itse olen löytänyt aivan viime kuukausina galleriasta  lahjakkaita henkilöitä, joiden piirrokset ovat puhutelleet minua voimakkaasti.

« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 18:14:17 kirjoittanut Orjan May »

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #100 : 20.02.2013 klo 16:38:47 »
Äh, siitä nyt ei koskaan seuraa mitään hyvää, kun meikäläinen jotakin kirjoittaa, mutta laskinpa mielessäni 1+1 kun tämä ilmestyi heti kun tuli lisättyä muutama sivu.

Enpä suoraan sanottuna arvannut että tällainen asiakin voi ihmisille näin aiheuttaa hengenahdistusta. En ole kokenut koskaan häiritseväksi (on ehkä joskus vähän harmittanut muttei mitään sen suurempaa tunnetta) sitä, jos omat työt ovat hävinneet etusivulta jonkun muun postatessa enemmän, joten ehkä taustalla oli oletus että muutkin ajattelevat samoin. Nyt näköjään olen sitten se konna, joka vie nuorilta toivoiltamme "leivän suusta" saadakseni näkyvyyttä omille raapustuksilleni. Huoh...

Ei tekisi mieleni liiemmin välittää asiasta, mutta kun on tää paha tapa pyrkiä kohtelemaan toiset aina hyvin ja asiallisesti eikä astua kenenkään varpaille, niin tällaiseen törmääminen tympii. Ei niin että olisin loukkaantunut, mutta harmittaa.

Pahoittelen syvästi, mutta minulla tahtoo toisinaan unohtua että yleensä elämä on kilpailua. Kilpailua näkyvyydestä, rahasta, huomiosta, paremmuudesta tai mistä ikinä vaan. Itse olen jo vuosia sitten päättänyt astua irti sellaisesta ajattelusta, osittain varmaan siksikin etten koe omaavani mitään millä kilpailla. Teen päivätyöni, elätän perheeni ja yritän selvitä siitä vaikeuksien kasasta, jota elämäksikin kutsutaan. Sitten myös piirtelen, lähinnä omaksi ilokseni, mutta ainakin toivon tekeväni sitä myös muiden iloksi. Kvaakista vakiintui minulle jo jokin aika sitten yhdenlainen julkaisukanava, mihin silloin tällöin laitan tällaisia lyhyitä juttuja, joille en vielä ole muuta käyttöä keksinyt (monesti ovat vastauksia haasteisiinkin). En rehellisesti sanoen lainkaan arvannut että tuo etusivukin on jokin paikka josta kilpaillaan.

Useampia sivuja en koskaan lisää siksi, että taka-ajatuksena olisi saada kauheasti kommentteja, vaan siksi että minulla on takaraivossa sellainen hullu ajatus että jotakuta ehkä jopa kiinnostaa se mitä seuraavalla sivulla tapahtuu, eikä välttämättä yhden sivun pohjalta muutenkaan saa käsitystä mistä koko jutussa on kyse. Piirtäjänä koen jotenkin velvollisuudekseni näyttää sen seuraavankin sivun jos minulla sellainen on, eikä pantata (joku asenneongelma kai tämäkin sitten).

Varmaan kai se on teknisesti vaikea toteuttaa, mutta minulle kelpaisi ihan hyvin sellainenkin että senkin voisi jotenkin itse päättää että näkyvätkö kaikki ladatut kuvat etusivulla vai ei. Ihan hyvin jonkin pitemmän jutun ykkössivu riittäisi ihan hyvin etusivulle ja loput voisi katsoa omalta galleriasivulta.

En enää nykyään kovin usein Kvaakkiin kuvia lataile, osin ehkä tästä syystäkin, mutta enemmän vain siksi että koen keskustelufoorumit masentaviksi paikoiksi nykyään. Sama kuinka skarppi koettaa olla, joku pahoittaa aina mielensä, jos ei omansa niin jonkun toisen puolesta. Luulenpa että jatkossa julkaisen täällä vielä vähemmän jos ollenkaan, en tykkää olla vaivaksi.

PS: Ennenkuin joku tulkitsee tämän joksikin itkupotkuraivariksi tai säälipisteiden keräilyksi, niin sanon että ihan oikeasti en halua olla vaivaksi. Ja kun jokin asia alkaa siltä tuntua niin silloin saa luvan olla. Elämässä kun on huolia kerrakseen muutenkin, ja tämän harrastuksen pitää pysyä sellaisena hauskana ja rentona asiana, ei sellaisena että saa taas kerran pohtia että kenen varpaille astuin. Pahoittelen siis edelleen jos olen siis jotain kirjoittamatonta sääntöä rikkonut.

OM

• Jäsen
« Vastaus #101 : 20.02.2013 klo 17:36:35 »
Mainitsin asiasta noin yleisesti eli universaalisti. Ja  sopiva rako oli mainita asiasta kaikille samalla kertaa,  kun näin sinun laittavan 5 kuvaa saman päivän aikana. Et ole muuten ainoa. Tätä muutkin tekevät silloin tällöin. Mutta en tällä tarkoittanut sinua mitä kirjoitin vaan yleisesti. Ja minun ei ilmiselvästi olisi pitänyt ottaa asiaan kantaa, vaan pitää suuni kiinni.
Minulle on aikoinaan vuosia sitten tullut huomautus, että älä laita kuvia montaa kerralla galleriaan.

Kyllä se aiheuttaa ei pahaa mieltä, mutta ärsytystä sen takia, ett miksei ajatella järkevästi sitä,  kuinka monta kuvaa kukin laittaa kerralla. Kuvia vartenhan galleria on olemassa.  Mutta tuollaisessa tapauksessa toisten kuvat eivät saa olla kuin muutaman hassun tunnin jos mättää kuvia solkenaan ja jokaiselle pitää antaa galleria aikaa. Näin ovat valvojat itse todenneet kuten kirjoitin.  Kvaakissa on myös muita kuin sinä ja minä matkamies. Satoja muita.
Et sinä matkamies ole mikään konna, joka vie leivän nuorten suusta kuten itse sanoit itsestäsi. Ei pidä hyperboloida asioita kuten nyt kyllä teet. Mielestäni sanoin asiasta mielipiteeni, enkä tarkoittanut  tätä  kenellekkän henkilökohtaisesti, sillä kyllä monet muutkin laittavat kerralla useita kuvia, vaikka siitä on ohjeet olemassa.
  Olet väärässä tuosta kilpailu asetelmasta josta kovasti puhuit.  Ei kvaakissa ole todellakaan kysymys mistään kilpailusta kuka saa näkyvyyttä, huomiota tai olisi parempi kuin toinen.  Minusta on hassua  kirjoittaa noin.  Tästä ei ole missään tapauksessa kysymys todellakaan. Ei missään tapauksessa. Ikävä että sinä ajattelet kaiken olevan elämässä kuin jonkin kilpailu asetelman. Todellisessa elämässä siis arjessa asia varmasti on noin. Sinulla on perhe, elätät perheesi ja teet sarjakuvaa, joka on lähellä sydäntäsi.  Ja teet sen vielä hyvin. Mutta kvaakin galleria ei ole kuin muinainen Rooman areena, jossa paras voittaa. Galleria on avoin kaikille ihmisille, jotka haluavat jakaa itsestään pienen murusen  toisille kuviensa muodossa. Siksi en todellakaan voi yhtyä näkemykseesi tuosta kilpailu asetelmasta, jonka maalasit. Se ei ikävä kyllä pidä paikkaansa. Kvaakin galleria ei ole sellainen.

En pidä siitä, että puhut kilpailusta. Miellät asiat itsellesi noin,  vaikka totuus on kaikkea muuta kuin kilpailua.

Kukaa ei ole väittänyt että etusivu on kilpailu areena suuresta suosiosta ja näkyvyydestä. Minä en ole  tuollaista koskaan ajatellutkaan saati maininnut missään.   Ymmärrän pienen kiukkusi siitä, mitä kirjoitin.  Minusta jos laitat kuvia kerralla 5 saman päivän aikana on hiukka liikaa enkä pelkää sanoa sitä myös sinulle tässä.  Eikä sinun todellakaan tarvitse alkaa nyt sen takia vähentelemään omaa panostasi galleriassa kuten totesit. Teet vain itsellesi hallaa, sillä olet etevä kirjoittaja ja graafisuutesi paranee päivä päivältä.  Olet kirjoituksillasi inspiroinut minua usein ja nyt uusimmankin piirrokseni tein sinun käsikirjoituksesi pohjalta, kuten sinulle privatisti mailasin ja kysyin lupaasi tehdä kuvitus kirjoituksistasi ja käyttää keksimääsi nimeä. Mutta en siltikään ota mitään takaisin siitä, mitä olen kirjoittanut  En koe kirjoittaneeni mitään sellaista, joka ei olisi totta.

Koskaan et voi ketään täysin miellyttää kun keskustellaan foorumeilla. Se on realiteetti kuten itsekkin totesit. Olen samaa mieltä.  Nykyään minäkään en osallistu juuri keskusteluihin juuri noista mainitsemistasi syistä johtuen. Joku pahoittaa aina mielensä kuten nytkin kävi.  Mutta tällä kertaa asia on ihan toinen eikä sinun pitäisi missään nimessä pahoittaa mieltäsi siitä, että joku sanoo tosiasioita.
Sinun panostasi tarvitaan kvaakissa matkamies. Kvaak ei olisi kvaak ilman sinun huikeita tarinoitasi ja taidokasta graafisuuttasi joka kehittyy joka hetki. Tunnen mielipahaa siitä, jos meinaat tehdä itsellesi vain vahnkoa jos et laita kuvia enään galleriaan. Mieti onko tapasi käsitellä asiaa nyt oikealla linjalla!
Et sinä todellakaan astu kenenkään varpaille ja ole vaivaksi kuten epäilit. Mistä ihmeestä sinä tuollaista mieleesi saat?  Mieti uudestaan mikä on todellinen sanomani siinä mitä kirjoitin. Käsittelin asiaa universaalina ilmiönä kvaakissa.
 Jos galleriaan joku haluaa laittaa ison kasan kuvia kerralla, siitä vaan. Sori jos sanoin jotakin väärää. Enpähän enään puutu ja kommentoi asioihin, jotka eivät kuulu minulle. Ajattelin vain kokonaisuutena galleriaa, että kaikilla olisi tilaisuus hyötyä siitä.
Ehkä ei olisi pitänyt kirjoittaa tästä asiasta mitään. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka näistä kirjoituksista saa kehitys ideoita tehdä kvaakista entistä parempi portaali.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 22:35:19 kirjoittanut Orjan May »

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #102 : 20.02.2013 klo 17:55:42 »
Sanotaanpa heti: kirjoitukseeni ei liity mitään mielipahaa omalta puoleltani, enkä sellaista halua muillekaan aiheuttaa.

Matkamies:
Harkitsin pitkään ennen kommentointia, koska sinä olet yksi tekijöistä, joilta näkisin uutta materiaalia useamminkin ja uusimmat sivusi ovat loistavia ( ja toivon niille jatkoa ). Tämä ei ole kohdistettu sinua vastaan millään lailla tai ylipäänsä ketään tiettyä henkilöä. Itse pidän sinua tärkeimpänä Kvaakin taiteilijoista. ( Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu äskeisestä  ;) )

Olen kiinnittänyt huomiota samaan asiaan kuin Orjan May. Itselläni ei ole galleriassa mitään, joten en ole itkemässä oman näkyvyyteni puolesta. Vaikka olenkin rekisteröitynyt Kvaakiin vasta viime vuonna, niin olen käynyt täällä jo muutaman vuoden ajan ja aina tarkistanut kaikki uudet työt ( useat moneenkin kertaan, vaikka olen harvoin kommentoinut ). Useasti on kuitenkin käynyt niin, että alla olevassa satunnaisgalleriassa on ollut töitä, joita en ole ennen nähnyt, vaikka ne ovat olleet vasta joitakin kuukausia vanhoja.
Erityisesti tämä kiinnitti huomiota eräässä tapauksessa, jossa tekijän omasta galleriasta löytyi kymmenkunta työtä, jotka minusta olivat loistavia ( ja vielä sarjakuvia, eivätkä vain yksittäisiä piirroksia ). Nekin oli toisin lisätty kaikki vuorokauden sisään, mutta ilmeisesti ne olivat kaikki myös hävinneet vuorokauden sisään, sillä en ollut nähnyt niistä ainuttakaan aiemmin, vaikka ne oli kaikki lisätty galleriaan aikana, jolloin olin tietoinen Kvaakista.
Lisäksi ainuttakaan työtä ei oltu kommentoitu ( parissa oli tähtiä ) ja lisääjä oli lakannut käymästä Kvaakissa joitakin kuukausia myöhemmin -  mahdollisesti lannistuneena kommentoinnin puutteesta.

Monisivuiset sarjakuvat ovat asia, josta en oikein osaa sanoa mielipidettäni. Seuraavaa sivua ei välttämättä halua odottaa viikkoa, mutta yksittäiset kuvat ja stripit kannattaisi mielestäni säännöstellä.
Onko monisivuisten kohdalla mahdollista ( kohtuullisella vaivalla tietenkin ), että 'uusimmat' galleriassa näkyisi vain aloitussivu ja loput sen avaamisen jälkeen nuolinäppäinten takaa, tjms? * Sama ehkä, vaikka sivut eivät olisikaan jatkumoa, mutta ladattu lyhyen ajan sisään? Samalta tekijältä vain yksi näyte kerrallaan etusivulla ja uusilla hän pudottaisi vain aiemman oman työnsä?
( * Jostain syystä, kun ykkössivun Matkamiehen uusimmasta avaa ja jatkaa painamalla 'seuraava kuva', niin kolmonen jää välistä. )

Lisäksi, jos 'uusimmat' galleriaa on mahdollista selata taaksepäin, ohi etusivulla olevien kymmenen kuvan, niin en tiedä miten se tehdään. Jos sellaista mahdollisuutta ei todellakaan ole, niin onko sellaista mahdollista tehdä, koska sekin auttaisi suuresti.

Rauhaa kaikille.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #103 : 20.02.2013 klo 17:59:55 »
Jahhas... Jotenkin kummasti taas väännähti kaikki mitä sanoin eri asentoon kuin mitä tarkoitin... Ei pitäisi kirjoittaa.

Jätän tämän nyt tähän. Sarjakuvien tekemistä ja julkaisemista en lopeta, jos nyt joku sitä pelkää, mutta siirtynee vähän enemmän pois kvaakista niinkuin on jo muutenkin käynyt, ei siinäkään mitään vakavampaa.

Lähtökohtaisesti oli kyllä tarkoitus sanoa vain että liekö tällainen asia nyt niin vakava että siitä tarvii vetää hernettä nenään. Muuten hivenen nuivahko teksti lähti enemmänkin siitä että elämässä nyt on muutakin stressattavaa enkä tästä nyt jaksaisi.

Totuus taas...No totuus on katsojan silmässä siinä missä muukin. Ei lähdetä tälle moralisointilinjalle.

Secos-bill, tuollainen kuvien selailujärjestely olisi minullekin mieleen, jostain samanmoisesta mainitsinkin. En ole mistään edelleenkään kenellekään loukkaantunut jos joku sitä luulee.

Sanotaanpas loppuun vielä tämäkin, että kun tällainen juntti ei aina ymmärrä, niin ylläpdossa saa kyllä käyttää sitä delete-nappia jos jotain sääntöjä rikon. Sellaisesta en nillitä.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 18:21:27 kirjoittanut matkamies »

OM

• Jäsen
« Vastaus #104 : 20.02.2013 klo 18:23:14 »
Secos Bill,

Jos sinulla on piirroksia laita ihmeessä kun galleria mahdollisuus on olemassa.
Ja oikeassa olet mitä sanoit matkamiehestä. Tuo uusi 5 sivun juttu on erittäin hienoa viivapiirrostekniikkaa ja täynnä dramatiikkaa.
Sanoit, ettet kommentoi kuvia. Tätä ihmettelen. Mietin uskallanko nyt tuoda tätä ajatustani esille....mutta ihmettelen sitäkin, että miksi niin harvat ihmiset kvaakissa kommentoi kuvia, vaikka siihen on mahdollisuus? Miksi sinä et myös kommentoisi?  Saattaa olla ehkä vaikeaa joillekkin. Mutta minusta kommentointi on tuiki tärkeää. Niistä voi oppia mitä parantaa ja saa kokonaisvaltaisia näkemyksiä jne. Joskus vedin herneet nekkuun kun morkattiin, mutta olen päässyt siitä pois jo kauan sitten kun tajusin, et hei nää kaverit antaa kullanarvoisia vinkkejä. Yksi tälläinen on Kivi Larmola, Reima Mäkinen ja monet muut, joiden kommentit ovat tuiki arvokkaita. Yhtenä esimerkkinä vain Kiven ja Reiman kommenteissa on valtavasti tietoa ja kokemusta ja he osaavat olla myös rohkaiseva. Sitä kasvaa. Joten kannustan sinuakin kommentoimaan rohkeasti. Eihän ollut paha idea tää jonka puin sanoiksi?
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 klo 18:28:05 kirjoittanut Orjan May »