0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Parhaillaan Lukkarinen tekee sarjakuvaa merirosvoista. Ei mitenkään "Maalari ja merirosvo" -meiningillä, vaan sillä perinteisellä silmälappu ja käsikoukku -tyylillä. Aaarr! Rommia pullo! Pirummoisen komeeta jälkeä näyttää tulevan. Aar!
Merirosvosarjasta...Kirjailija Juha Ruusuvuoren nimi tuli ensi kerran esiin keskustelussa Kari Puikkosen kanssa kun mietimme mistä löytyisi hyviä käsikirjoituksia sarjakuvaa varten.Tutustuin tuotantoonsa ja huomasin että est est est...Neuvottelut johtivat tulokseen sekä Ruusuvuoren että WSOY:n kanssa ja niinpä nyt on työn alla albumisarja joka tulee käsittelemään Itämeren merirosvoja läpi historian. Harva on tietoinen siitä, että Itämeri on itse asiasa ollut se meri, jolla merirosvot ovat temmeltäneet kauimmin ja voimallisimmin meren kokoon nähden- jo rauta-ajalta alkaen aina 1800-luvulle asti. Rantaoikeus on ollut aina voimassa ja kauppa on ollut kovaotteista tavalla joka saa Karibian kollegat näyttämään kovin kalpoisilta. Olipa aika, jolloin merirosvot hallitsemalla hallitsivat koko merta lähes sadan vuoden ajan. Heillä oli suuret maa-armeijat jotka kävivät sotia ruhtinaita vastaan...puhumattakaan siitä, että jokaisella ruhtinaalla oli tavan mukaan omat merirosvolaivastonsa, myöhemmistä vitaaliveljistä nyt puhumattakaan!Siis aihe on hyvin hedelmällinen ja larppaan siinä kynällä enemmän kuin mielelläni. Mieluinen aihe näkyy työn jäljessä, uskaltaisin sanoa...olen sivulla 21. Ensimmäinen albumi julkistetaan tämän vuoden syyskuussa.Jos tekstiä piisaa, tavoitteeni on pari albumia vuodessa.Terv. Hannu
Ronkoteuksessa tietokonejälki näytti jotenkin häiritsevältä, en tiedä miksi. Ehkä se ei vain istunut siihen kiiltäväpintaiseen paperiin, jota kirjassa käytettiin. Eikö se häirinnyt ketään muuta?? Oli jotenkin tosi raskasta lukea niitä sivuja.
Olen lukenut herralta myös jonkun Pummi-nimisen teoksen tai vastaavan joka oli kanssa sarjakuvasovitus muistaakseni Andrew Wachs-nimisen herran (tai jotain sinnepäin) novellista. Mutta taitavaa kynäilyä kyllä, monen muun kotimaisen realistiseen suuntaavan tekijän jähmeys puuttui.