Kirjoittaja Aihe: Tulevat Marvel-filmatisoinnit  (Luettu 534249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samppa

  • Jäsen
  • Viestejä: 183
  • Kvaak!
Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« : 20.11.2003 klo 14:55:29 »
Eilen pitämässään webcastissa Avi Arad kertoi Marvelin tulevista elokuvaprojekteista. Näitä onkin tulossa melkoinen nivaska, eri kehitysvaihessa olevia projekteja näyttäisi olevan peräti parisenkymmentä:

Blade: Trinity, The Punisher, Gargoyle, Man-Thing, Nick Fury, Tales of The Zombie, Spider-Man 2, Werewolf By Night, Mort The Dead Teenager, Fantastic Four, Iron Man, Ghost Rider, Elektra, Daredevil 2, X-Men 3, Hulk 2, Namor, Captain America, Iron Fist.

Tarkemmat tiedot eri elokuvien tilasta tuolta -> http://www.comixfan.com/xfan/forums/showthread.php?s=&threadid=23722

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #1 : 20.11.2003 klo 18:14:28 »
Daredevil oli niin huono, että oli pakko lopettaa vuokratun elokuvan katsominen puolen tunnin jälkeen. Ajattelin mieluummin säästää sen hyvän muiston, jonka niistä sain lapsena sarjiksista. Toivottavasti moisia raiskauksia ei tule noista uutukaisista. Spidermanista sen sijaan tykkäsin...

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #2 : 20.11.2003 klo 18:19:31 »
Hmm... mä en taas juurikaan pitänyt hämiksestä, mutta DD meni sellaisena kevyenä viihteenä.

Daredeviliä en ollut lukenut ikinä ennemmin ja hämistä ehkä kaksi lehteä. Todennäköisesti tämä vaikuttaa jotenkin arvosteluun kun ei ole mitään pilattavaa.

Pitänee varmaan ostaa se uusin Ihmesarjat ja lukea sitä Millerin DD:tä kun sitä on niin kehuttu.
huuto.net kohteeni

Esa

  • Jäsen
  • Viestejä: 712
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #3 : 20.11.2003 klo 19:55:21 »
Mäkään en tykännyt yhtään Daredevilistä. Mutta kyllähän se yleisöä kai varsin hyvin veti teatteriin. Ihme. Mun mielestä koko elokuvassa ei ollut mitään hyvää, toisin kuin Spider-manissa. siitä ootan jatko-osaa.

Jukka

  • Jäsen
  • Viestejä: 821
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #4 : 20.11.2003 klo 20:59:10 »
http://www.punisherthemovie.com/
Kävin tuolla kattomassa Punisherin trailerin eikä sekään kyllä mitenkään erityisen lupauksia herättävältä vaikuttanut. Spider-man ja Daredevil olivat myös aika kökköjä ja kehuttiinpa Spider-mania kuinka paljon tahansa niin minun mielestäni se paatos menee vähän liiallisuuksiin varsinkin siinä hautausmaakohtauksessa ja lopun liehuva jenkkilippu sitten "kruunaa" kaiken. Mihin se huumori jäi?
X-menit puolestaan liikkuvat aivan eri tasolla ja erityisesti kakkososa on jo oikeasti hyvä leffa ja jäi sopivan kutkuttavaan kohtaan kolmosta ajatellen.
Ai niin ja tekiväthän ne Hulkinkin. Tai ainakin jonkun vihreän tyypin joka näyttää huonosta videopelistä karanneelta.

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #5 : 20.11.2003 klo 22:50:26 »
Hmm.. mussa on sitten ilmeisesti joku vikana. Pidin Hulkistakin:) Sitä olen lukenut sarjakuvana vielä vähemmän kuin edellä mainittuja.

Mutta olen kyllä muutenkin aika sinisilmäinen elokuvien suhteen. Leffan pitää olla jo todella huono ettei se onnistu minua viihdyttämään. Ja kerran(!) olen joutunut jättämään vuokraleffan kesken kun oli niin täyttä kuraa.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2003 klo 22:55:24 kirjoittanut thepanu »
huuto.net kohteeni

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #6 : 20.11.2003 klo 22:55:06 »
Jup. DD oli huono. Hämiksessä oli sentään vähän jätetty jäljelle alkuperäistä, mutta DD:ssä oli runtattu likipitäen kaikki.
Hulkia en ole nähnyt vielä enkä innolla edes odota...
X-menit on ollu ihan kivoja ja suht onnistuneita ja tota Ihmeneloset -elokuvaa odotan kyllä ihan mielenkiinnolla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #7 : 20.11.2003 klo 23:30:06 »
Hmm.. mussa on sitten ilmeisesti joku vikana...

Mutta olen kyllä muutenkin aika sinisilmäinen elokuvien suhteen. Leffan pitää olla jo todella huono ettei se onnistu minua viihdyttämään.

Älähän nyt. Onnellinen sinä olet. Pystyt nauttimaan noista. Itse olen täysin ylikriittinen kyynikko, jonka vakuuttamiseen tarvitaan melkoista omaleimaisuutta. Se on surullista...

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #8 : 21.11.2003 klo 08:57:49 »
Joo, paitsi että ennen vanhaan sarjakuviin perustuneet leffat floppasivat lähes järjestään. Nykyinen buumi on hieman eri asia. Mutta en nyt kuitenkaan väitä että noista kaikista loppu peleissä mitään tulisi.
huuto.net kohteeni

Janne Yliruusi

  • Jäsen
  • Viestejä: 115
  • Tappajakarhun paluu
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #9 : 21.11.2003 klo 11:17:06 »


Hmm...eivät Batmanit, Turtlesit ja Judge Dredd tainneet ihan floppeja olla. Ne tulivat tuohon aikaan. Niin ja Kiviset ja Soraset.


Niin, mutta tuohon aikaan teknologia ei tarjonnut vielä yhtä hyviä mahdollisuuksia sarjakuva-elokuvien toteuttamiseen kuin nykyisin. Mikä hillitsi varsinaisen buumin syntymistä.

Niin ja Judge Dredd kyllä oli floppi.
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP

Asral

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
  • Snikt!
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #10 : 21.11.2003 klo 11:32:24 »
X-menin uusinta osaa odotan kyllä innokkaimmin, pidin X-menistä ja X2 oli vieläkin parempi ja todella loistava leffa. Spider-manista nyt en niin välittänyt, oli se ihan suht OK raina että kaipa tuon SMII:kin menen vielä katsomaan. Daredeviliä en ole nähnyt, koska hahmo itsessään ei kiinnosta. Mutta epäilen kyllä että ihan kaikki noista toteutuisivat.
Hey, look. It's a three-headed monkey!

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #11 : 21.11.2003 klo 12:08:51 »
Dredd oli kyllä totaalinen floppi ja teki Dreddistä aika kuollutta kamaa jenkeissä. Tilanne olisi voinut korjautua jos Dredd vs. Death olisi ollut loistava peli, mutta aika geneerinen 3d-räiskintä siitäkin tuli.

No joo, Batmanit olivat ihan hyviä, vaikka alaspäin mentiinkin osa osalta.

Ja ei mulla kyllä sellaista muistikuvaa ole että Turtlesit tai Kiviset&Soraset olisivat kovin kummoisia leffoja olleet.


Pitää muuten tarkentaa floppauksen termiä. Itse käytän sitä kuvamaan niin taloudellista kuin elokuvallistakin mahalaskua.

Vaikka leffa olisi loistava niin ei se välttämättä menesty taloudellisesti ja vastaavasti huono leffa voi myydä hyvinkin. Minun kirjassani ne molemmat voivat olla floppeja. .. .. Ota tuostakin nyt sitten selvää..
huuto.net kohteeni

T.Kokkila

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 107
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #12 : 21.11.2003 klo 12:24:12 »
Ja ei mulla kyllä sellaista muistikuvaa ole että Turtlesit tai Kiviset&Soraset olisivat kovin kummoisia leffoja olleet.

Kiviset ja Soraset yritti kovasti toistaa animaatiosarjan tyyliä trikeissä, hahmoissa ja jopa ääniefekteissä. Jäi harmittamaan, ettei henkilöistä oltu silti tehty nelisormisia!
Jos elokuva olisi dubattu suomeksi, Retu Kivisen rooliin olisi löytynyt nimellisesti pätevä näyttelijäkin: Mikko Kivinen.

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #13 : 21.11.2003 klo 12:30:07 »
Paras marvel-leffa, jonka olen tähän asti nähnyt on X2. Se oli huima edistysaskel ihan menevästä ykkösestä. Pidin myös Hulkista, etenkin sen alkupuolen draamaosuudesta. Aidompaa ja tunnepitoisempaa tavaraa, kuin useimmat "vakavasti" otettavat draamaelokuvat.

Spider-Man on ihan kiva, mutta Green Goblin on ruma (siis naamari päässä) ja tunnelma on ehkä liiankin kepeä. Sarjakuvan henkeä on kuitenkin mukana riittävästi.

Daredevil yltää mielestäni oikeastaan samaan Spiderin kanssa. Hahmolle on tehty enemmän väkivaltaa ja Elektra on todella säälittävä, mutta kuvaus ja leikkaus toimii ja elokuva osaa välillä nauraa myös itselleen...

Paras supersankari elokuva on mielestäni kuitenkin Batman Returns. Siihen ei ole päässyt kukaan sen jälkeen. Lavastus, puvustus, ohjaus, näyttely, musiikit... kaikki niin kohdallaa, kuin noinkin vanhassa elokuvassa voi olla.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Janne Yliruusi

  • Jäsen
  • Viestejä: 115
  • Tappajakarhun paluu
Re: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #14 : 21.11.2003 klo 13:42:31 »

Daredevil yltää mielestäni oikeastaan samaan Spiderin kanssa. Hahmolle on tehty enemmän väkivaltaa ja Elektra on todella säälittävä, mutta kuvaus ja leikkaus toimii ja elokuva osaa välillä nauraa myös itselleen...


Minusta taasen Daredevilin hahmo oli säilytetty melko hyvin elokuvassa, mutta ohjaus ja leikkaus olivat niin hirvittävää tasoa, että lopputulos oli sitten todella surkeaa katsottavaa. Taistelukohtaukset olivat taas tyypillistä sekunnin kuviin leikattua mössöä ja taustalla raikaa jatkuvasti vastenmielinen ostarihevi. Ei näin. Elektran hahmo olikin sitten niin kaukana sarjakuvavastikkeestaan, että siitä ei viitsi edes puhua...

Minusta ylivoimaisesti parhaat supersankarileffat on Batman Returns ja X-Men 2. Toivottavasti X-Men 3 saadaan joskus vielä aikaisiksi ja suurin piirtein samalla näyttelijäkaartilla. Kalliiksi tulee koska suurin osa porukasta oli kai kiinnitetty vain yhteen jatko-osaan...
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP