0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kysymys olisi, ja en tiedä mihin sen laittaisi niin laitampa sen tänne. Siis, onko ilmaisia ohjelmia joilla voi lisätä rastereita sarjakuviin ym.? Ja jos on niin miten?
Kommenttina nyt sanon, että kyllä se tietokoneella tehty piirros tai digimaalaus tuppaa helposti (tai käytännössä) olemaan semmoinen jollain tapaa kliininen. Johtuu varmaankin sitten siitä liian tasaisesta viivasta. Mutta sitten taas toisaalta siinä tietokoneella tekemisessä on niitä omia etujansa ja ehkä siinä täytyy sitten tehdä jonkinlainen kompromissi tehokkuuden ja elävän jäljen välillä. Tietokoneella tehtyyn jälkeen voi toki jossain määrin vaikuttaa säätämällä niitä piirtovälineiden asetuksia. Vaatisi varmaan lisää ohjelmien kehitystä tuo juttu. Olen nähnyt täällä Kvaakin galleriassa muistaakseni joitakin tietokoneella piirrettyjä töitä, joissa on käytetty piirrosohjelman lyijykynää ja mielestäni ainakin tuo ohjelmallisesti matkittu lyijykynän jälki on jo ihan kelvollista. En ainakaan itse välttämättä tietäisi, että onko tehty oikeilla lyijykynillä tai digitaalisilla.
Photoshopiin tuunasin joukon kyniä ja siveltimiä. Ohessa "lyijykynää" "hiilikynää" ja "vesivärejä".
Sitä en sitten osaa sanoa, kuinka paljon esimerkiksi tämä kuva sattuu silmääsi liian digitaalisena?
Wacom Intuouksissa ei siitä pyörylästä pysty vaihtamaan photoshopin sivellinkokoa eikä kelailemaan layereitä läpi. Suurentaminen, pienentäminen ja scrollaus onnistuu.Brush sizessä on siellä wacomin asetuksissa [ ja ] , mutta ei vaan toimi.Mulla on Photoshop CC ja iMac.Osaako joku neuvoa, mitä pitäisi tehdä?
plugini tai softa hakusessa.