Kirjoittaja Aihe: Pahkeinen palaa  (Luettu 15116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Pahkeinen palaa
« : 25.02.2006 klo 16:55:52 »
Paikallislehti Tamperelainen keskiviikkona 25. 2. 2006, sivulla 4:

"Sarjakuvataiteilija Heikki-Pekka Miettisen piirtämä Pahkeinen alkaa ilmestyä Tamperelaisessa maaliskuussa. Malliksi taiteilijan ajankohtaista kommentointia."

Valitettavasti mulla ei ole skanneria, joten en voi laittaa esimerkkistrippiä tänne näytille. Jälki kuitenkin näyttää olevan entisellään ja aiheena stripissä on tämän hetken kuumin tähti Markku Uusipäävalmentajaniemi. On se ihan hyvä, uskokaa mua.

Kova juttu saada uutta Pahkeista pitkästä aikaa. Soon mun idoli. Tietääkö kukaan että onko se sarja ilmestynyt missään Pahkasian jälkeen?
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Re: Pahkeinen palaa
« Vastaus #1 : 25.02.2006 klo 17:31:02 »
Hyppäsin puoli metriä ilmaan kun näin Pahkeisen Tamperelaisessa! Enemmän olisin iloinen ainoastaan omasta sarjakuvastani. Vähän vaikutti ajankohtaisuus laimentaneen sarjaa, mutta hyvä silti. Toivottavasti H-P Miettinen pysyy deadlineissä ettei tule julkaisukatkoja.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2 : 25.02.2006 klo 18:35:31 »
Aviisihan se kyllä. Tilt eli Heikki-Pekka Miettinen on lehden pitkäaikaisin avustaja... 30+ vuoden kokemus yliopisto(opiskelija)maailmasta...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #3 : 25.02.2006 klo 20:17:45 »
Ei muistaakseni ole Aviisissakaan näkynyt Pahkeista. Tosin mistä näistä tietää, kirjaston aulassa on noita ilmaislehtiä tarjolla läjäpäin, eikä useimpia niitä jaksa kuin vilkaista. Johnny Knigakin lopetti, niin on jäänyt niiden seuraaminen vähemmälle.

H-P Miettinen teki muuten aikoinaan vaikutuksen jossakin telkkarin tietovisassa, olisikohan ollut ohjelma nimeltään Suomen Tietoviisas. Hää tuntu tietävän paljon kaikesta muusta paitsi urheilusta ei mittää. Tai noin mä ainakin muistelen. Nosti herran kunnioitusta ainakin mun silmissä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #4 : 26.02.2006 klo 15:54:11 »
H-P Miettinen teki muuten aikoinaan vaikutuksen jossakin telkkarin tietovisassa, olisikohan ollut ohjelma nimeltään Suomen Tietoviisas. Hää tuntu tietävän paljon kaikesta muusta paitsi urheilusta ei mittää.

Minäkin muistelen että hän olis tosiaan ollu jossain tommosessa. Itse olin joskus 1980-90-luvun vaihteessa hänen kanssaan samassa joukkuessa Turun Sarjakuvakerhon järjestämien sarjakuvafestareiden sarjakuvatietokilpailussa, jotka pidettiin  Kårenilla. Nopeasti muisti vastaukset, ennenkuin itse ehdin itse edes aloittaa miettimistä. Muistaakseni muistin kuitenkin vastauksen erääseen kysymykseen, johon muut joukkueessamme eivät tienneet vastausta - en vain enää muista mikä se oli.  :P
Tulimme kuitenkin toiseksi ja ottelun päätteeksi otettiin viskiä.  ;D

Pahkeinen on oiva sarja.

Timo

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 26.02.2006 klo 16:00:04 »
H-P Miettinen on kunnostautunut myös levynkansien tekijänä, mitä ei varmaan kukaan muistanut (en minäkään) kun sarjistyyppien kansia taannoin listattiin jossain ketjussa.

Veltto Virtaselle mies kuvitti ainakin yhden LP:n ja useita sinkkuja. Tässä LP:n komea kansi:

Pisnesmiehet käyttää jokaisen tilaisuuden mainostamiseen joten minäkin mainostan että Zum Teufel Kustannuksen seuraava julkaisu on juuri Tahdon!-levyn cd-painos. Bonuksia on tietty mukana.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2006 klo 16:01:53 kirjoittanut Petteri Oja »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 26.02.2006 klo 17:03:59 »
Lovemusicin keskustelussa ehdotin (ennen kuin se nollattiin) että Velton Love-tuotanto mahtuisi hyvin yhdelle CD:lle.

Kusessa-levyä en ole koskaan kuullutkaan. Tahdon-levy mulla oli ennen mutta myin sen keräilyhintaan pois joten CD on ostettava.

Lovenkin levyihin voi muuten pyydellä oikeuksia. Joku pikkupulju julkaisi Mummi kutoon CD:n.

Mummi Kutoon julkaisi porilainen Ektro, ja se oli eka levy jonka Love suostui lisensoimaan ulkopuoliselle. Niillä on periaatepäätös ettei tällaista tehdä, mutta toi oli ilmeisesti niiiin kuriositeettikamaa että päätökseen tehtiin poikkeus.

Kyselin sieltä kyllä Velton levyistä, mutta sanoivat julkaisevansa itse jossain vaiheessa. Ilmeisesti tosiaan niputtavat kaiken yhdelle levylle.

Kusessa on mun mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista levyistä, omassa top kympissäni ehdottomasti. Se on semmoinen mies ja kitara -levy, karipeitsamoa ennen Kari Peitsamoa. Sanoitukset ovat nerokkaita.

Kuten myös Tahdon!-LP:llä. Täyttä asiaa koko levy, voi Pahkeinen sentään (epätoivoinen yritys linkittää viesti ketjun otsikkoon)!

JEESUSKIN OLI ANARKISTI

Ne kieltää sinut mutta älä kiellä itseäsi
Tällä tunkiolla kukot laulaa jatkuvasti
Yksi, kaksi, risti niin ne lapsensa kasvattaa
Puuseppää jo tarvittaisiin joka ristit hajottaa

Jeesuskin oli punkrokkari
Jeesuskin oli anarkisti
Jeesuskin oli anarkisti

Antikristus tai Kristus samahan se
Ei ne ketään totta puhuvaa kuuntele
Ristille ne pisti senkin yhteiskunnan vihollisen
Ei Suomeen olis päässyt niin paha rikollinen

Jeesuskin oli anarkisti
Jeesuskin oli anarkisti

Äiti katso, poikaasi
Sanoi ristillä roikkuva edellinen poikasi
Ja ristille ne nostaa yhä lapset roikkumaan
Sitkeys on lihan saatava murenemaan

Jeesuskin oli anarkisti
Jeesuskin oli anarkisti

Lasarus Toinen nousee kuolleista
Ylösnousemus haudanvakavasta kansasta
Jumalakin hylkäs sentään ainoan Poikansa
Miksen minä näitä, jotka syö oman ruumiinsa

Jeesuskin oli anarkisti
Jeesuskin oli anarkisti

Ne kieltää sinut mutta älä kiellä itseäsi
Anna lapsen itsessäsi tulla tykösi
Ala olla sitä mitä tosiaan olla voit
Ainutlaatuisuuttas älä kiellä jonka tänne toit

Sinäkin olet punkrokkari
Sinäkin olet anarkisti
Sinäkin olet anarkisti

- Veltto V. 1978

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 28.02.2006 klo 11:35:09 »
Oletan että Tahdon-levyn CD-painoksella on myös singlebiisi Helsinki, Helsinki, Helsinki. Tuo laulu Pohjolan mustasta kaupungista.

Joo, Hellsinki Hellsinki Hellsinki plus Tässä sängyssä, Anna sydämesi sulaa sekä Jumala ja Saatana.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #8 : 06.03.2006 klo 15:21:03 »
Perhanan tamperelaiset, lucky bastards.

Nyt ei muuta kuin pystyynkuollut Viivi ja Wagner helkkariin Hesarista ja Pahkeinen tilalle. Tekee hyvää meille stadin kermapepuille.

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #9 : 06.03.2006 klo 15:55:08 »
Eihän hätä ole suinkaan tämän näköinen näin internet-aikana: Tamperelaisen nettisivulta sarjis ja muukin lehden materiaali on ihan ilmaiseksi luettavissa myös tamperelaisuusrajoitteisille. www.tamperelainen.fi

Tosin nyt siellä seikkailee vielä Mika Mokanen. Tuossa Pahkeis-jutussa ei muuten ihan välttämättä sanota, että materiaali olisi uutta. Toisaalta tämä antaa lupauksen jatkuvuudesta, sillä hra Miettinen ei taida aina olla ihan sinut deadline-käsitteen kanssa.

Aviisissakin Pahkeinen on takavuosina esiintynyt, myös sitä voi lukeä netissä: www.aviisi.fi
En kyllä kykene ja jaksa etsiä missä numeroissa Pahkeinen olisi ollut mukana. Aviisin muutkin sarjikset ovat kyllä hyviä, eli sikäli tutustuminen kannattaa.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2006 klo 15:58:47 kirjoittanut T.Kokkila »

Ruzaccho

• Teol. yo, medianomi
  • Jäsen
  • Et in Arcadia ego...
« Vastaus #10 : 07.03.2006 klo 16:18:23 »
Aah, Pahkeinen! Heikki-Pekka Miettinen edusti Pahkasika-lehdessä minulle kaikkea sitä, mikä on ihmisessä hienoa ja tavoiteltavaa. Suvereeni kuvittaja, joka myös pystyy briljeeraamaan mittavilla tiedoilla asioista, joita itse ei olisi ikinä tullut ajatelleeksi.

Jos Tamperelainen alkaa niitä julkaista (mielellään uusia!), niin taitaa olla pakko pistää kyseinen lehti omiin kirjanmerkkeihin. Mika Mokasesta en sano mitään, ettei tarvitse loukata ihmisiä.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #11 : 18.03.2006 klo 23:59:27 »
Tuossa Pahkeis-jutussa ei muuten ihan välttämättä sanota, että materiaali olisi uutta.

Hyvä huomio ja olinkin jo vähän huolissani että tuleeko sitä Pahkeista ollenkaan, kun ainakaan huolimattomat vilkaisut lehteen eivät tuottanut tulosta. Mutta tämänpäiväisessä Tamperelaisessa sivulla 9 jo löytyykin tuoretta tavaraa, ainakin sarja on päivätty tälle vuodelle enkä ole sitä aiemmin missään nähnyt. Toivotaan että sarja nyt jäisi lehteen vakituisesti, niin ehkä sitä tulisi luettua muuallakin kuin vessassa.

Mainittakoon vielä että Pahkeisen vieressä on Tampereen mielenterveyskeskuksen ylilääkärin lyhyt haastattelu, jossa käsitellään avohoitopotilaita. Liekö sattumaa?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #12 : 26.04.2006 klo 13:26:33 »
Pahkeisesta minulle tulee aina mieleen Avulias-Aatu. Ovat jotenkin sukulaissieluja, ellei peräti edellinen jälkimmäisen jonkinlainen inkarnaatio...

laureline

• Vieras
« Vastaus #13 : 26.04.2006 klo 19:21:43 »
Kaikkien aikojen eka Pahkeinen, olkaa hyvä. Nauttikaa:

juri nummelin

• Jäsen
« Vastaus #14 : 28.04.2006 klo 12:09:30 »
Pahkeinen on ilmestynyt Tampereen yliopiston lehdessä ennen ja jälkeen Pahkiksen, ja sen aikana. Aviisiko sen nimi oli? En ole aikoihin törmännyt.

Toki Pahkeinen seikkaili Aviisissa, mutta siitä on aika kauan. Miettinen (eli Heinari, kuten tutut häntä kutsuvat) on kuitenkin Pahkeisen jälkeen myös kuvittanut Aviisin juttuja, se saattaa sekoittaa muistikuvat. Lisäksi hän on kuvittanut Tampereen filkkarien lehtiä.

Tapasin Heinarin pari kertaa, kun eräs kaveri seurusteli tämän pikkusiskon kanssa. Hänellä oli aina tapana (ja hän teki sen todella nopeasti) kaivaa sytkäri esille, jos joku rupesi sytyttelemään tupakkaa. Lisäksi hän joi kossua maidolla, muistaakseni ihan keskellä päivää. Ehkä hän tekee näitä samoja juttuja vieläkin.

Sellainen nipotus muuten, että Aviisi ei ole Tampereen yliopiston lehti (joka on Aikalainen). Aviisi on Tamyn eli Tampereen yliopiston ylioppilaskunnan lehti! Niissä on vissi ero!