Tuo toinen keskustelu kertoo, mikä euroscifissä on vialla, mutta mitäs suosituksia sitten on? Kaikki ei ole huonoa...
Itse olen lähinnä innostunut Valerianin kaltaisesta scifistä. Aikojen saatossa kaikenlaista on osunut käsiin kaikenlaista hyvää, esim Gigantikiä julkaistiin joskus kauan sitten jonkun verran Suomessakin. (Gigantikin tyylistä scifisarjakuvaa kuulemma julkaistaan jonkun verran Italiassa, mutta mistähän sitäkin saisi...)
Moebius ja hänen juttujensa jatko-osat ovat kiinnostaneet, esimerkiksi Arzach, Incal, Metabarons (engl. nimi)... Sillage on hienoa sarjakuvaa (kiitos Jysäykselle esittelystä). Golden Cityä ostin muutaman alpparin vaikka en tajua ransakan sanaa... Druilletin Loane Sloanesta olen aina tykännyt. Samoin melkein kaikesta, mitä Jodorowsky on kirjoittanut (olikos Käsipuoli prinssi Jodorowskyä?).
Tuon fantasian lisäsin tuohon otsikkoon, koska paljon lienee sellaista mitä on vaikea luokitella. Ihan miekkaa ja magiaa en juuri nyt kaipaa, mutta ei kai se pahasta ole jos joku haluaa suositella.
Antakaahan palaa. Esitelkää hyvää euroscifiä. Mainitkaa myös jos jokin on visuaalisesti loistokasta, vaikka tarina ei sitten olisi... Joskus sitä tulee ostettua ihan kuvituksen vuoksi...