Kirjoittaja Aihe: Keräilijän rakkain aarre  (Luettu 39876 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Re: Keräilijän rakkain aarre
« Vastaus #90 : 10.08.2007 klo 14:23:05 »
Kesän aikana olen löytänyt divareista n. puolet suomeksi julkaistuista Perry Rhodaneista (ei sarjakuvia).

Olin Perry Rhodanin tilaaja! Lehti luettiin iskän kanssa vuorotellen...

Meitä tilaajia ei vain ollut tarpeeksi, sillä lehti lopetti suht' nopeasti. Korvaukseksi muistaakseni luvattiin lähettää Diabolik-lehtiä mutta ei niitä koskaan kuulunut. Vieläkin kaivelee.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #91 : 12.08.2007 klo 19:39:13 »
Duunin toimitusjohtaja on aikoinana ollut armoton Rhodan fani ja musitelisin että tällä olisi ollut nuo kaikki.

Lisäksi muistelisin että olisi jokunen vuosi ollut niitä kauppaamassa mutta eipä kukaan tainnut olla kiinnostunut. Joten voisivat Veli olla vielä myynnissä. Pistä vaikka privaa jos haluat että selvittelen asiaa...

Fantastix

• Jäsen
« Vastaus #92 : 13.08.2007 klo 11:00:24 »
Minulta löytyy myös 13-14 Perry Rhodan lehteä. Kun niitä on luettu niin välillä on kyllä miettinyt että mitä kaikkea sitä tulee luetuksi.

Ei kyllä innosta mutta en minä niistä luovu. Kerään kaikkea sci-fi aiheista luettavaa.  :-[

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #93 : 13.08.2007 klo 11:11:03 »
Pistä vaikka privaa jos haluat että selvittelen asiaa...
No enpä tiedä. Oon sen verran nuuka, että en kummiskaan noista viitti paljoa maksaa (suurin osa maksoi n. 30 senttiä kipale, mikä oli mielestäni ihan kohtuusumma).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #94 : 13.08.2007 klo 12:42:32 »
Jupun välityskilja!  ;D

VesaK

• Toimittaja
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #95 : 14.08.2007 klo 17:27:10 »
Perry Rhodan elää ja voi tukevasti Saksassa. Frankfurtin kirjamessuilta löytyi kaikkia aarteita, kuten PR-kynä ja sytkäri. Kynän lahjoitin ReimaMlle, mutta sytkä on valitettavasti kadonnut...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #96 : 14.08.2007 klo 17:38:30 »
Perry Rhodan elää ja voi tukevasti Saksassa.

Totta.
Toten Hosen -toivioretkellä taannoin tuli pistäydyttyä myös Düsseldorfissa, jossa oli meneillään suuret antikvaariset kirjamarkkinat (noin 10 x Vammalan kokoiset) ja divaritelttojen tiskeillä silmänkantamattomiin Perry Rhodania.

Sitä kysellään vuosittain meiltäkin uudelleen julkaistavaksi, mutta taitavat olla samat yksi-kolme henkilöä, kun jaksavat toivoa tekstilukemiston uutta nousua.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Duck-King

• Jäsen
Vs: Keräilijän rakkain aarre
« Vastaus #97 : 25.09.2007 klo 20:54:41 »
No kaikeista tärkeimmät ovat Aku Ankka lehteni, sillä ei olisi kovin kiva jos kaikki Aku Ankka lehet vaikka palaisivat ynms..
Mutta kyllä muutkin sarjakuvat on myöskin hyvin tärkeitä.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2007 klo 22:07:46 kirjoittanut Duck-King »
Ira furor brevis est.
(Uka Ankka Ankkis.netissä)

jho303

• Vieras
« Vastaus #98 : 01.10.2007 klo 15:37:22 »
Don Rosan nimmarilla varustettu Sammon salaisuus on ehkäpä tärkein, mutta on niitä muitakin akuja, josta en luopuisi kovin helpolla.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #99 : 09.10.2007 klo 20:52:21 »
Jaa, hankala rakkainta sanoa. Ylppee olen, etton elämä ja teot omana (myös osa 2 nyt). Ja toinen pitkään tavoittelemani PF, KJNU.
Wade Koivurinne

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #100 : 17.10.2007 klo 15:42:07 »
Sellaiset sarjakuvat ovat rakkaimpia, joihin on käyttänyt itse aikaa ja vaivaa, ei välttämättä huimia summia rahaa. Tällä hetkellä erittäin hienolta tuntuu omistaa n. 400-500 sivuinen kooste Romano Scarpan Roope Setä -lehdessä julkaistuista ankka-sarjakuvista. Olen tehnyt koosteen ihan itse pikkupikkukätösilläni ja askarrellut siihen vielä hellyytävän kömpelöt kannet. Sain eilen valmiiksi.

Homman taustalla on se, että Scarpaa ja muita mestareita on julkaistu hyvät kasat Roope-Sedissä, mutta yhden kunnon tarinan tukena on yleensä ihan silkkaa roskaa. Roope-Setä lehti siis onnistuu ärsyttämään minua. Toimenpiteenä oli tietojen kaivaminen inducksista, armotonta kiertelyä divareissa ja kirppiksillä sekä lopulta leikkaa/liimaa/askartele. Eikä tämä tähän jää, seuraavana on vuorossa Scarpan Mikki-tarinat. Ja sitten tulee muitakin, Cavazzanoa, De Vitaa jne... Suosittelen lämpimästi kaikille muillekin höyrähtäneille ;).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #101 : 17.10.2007 klo 19:26:59 »
Minäkin olen tehnyt lapsille lehtiä skannaamalla vanhoja suomalaisia sarjakuvia (Kapteeni ja Ville, Herra Kerhonen jne.) ja nitonut niistä pikkulehden. Siis toki vain omaan käyttöön!

Poika nro 3,141

• Tiedonimijä
  • Jäsen
  • Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.
« Vastaus #102 : 25.10.2007 klo 22:10:35 »

Oma aarteeni on Franquinin Mustat sivut erittäin priimakuntoisena kappaleena.
Myöskin kolmea albumia vaille täysi Blueberry sarja on itselleni tärkeä. Jos joskus vaikka saisi sen Kultaisen luodin kohtuuhintaan... (Ja kyllä olen tietoinen kaikista Blueberry nimekkeen alla julkaistuista sarjaksista. Mukaan lukien Semicin julkaisemat ja Zoomit.)

Tietysti sitä osaa myös arvostaa sellaisia kirjoja ja albumeita joihin on saanut tekijältä henkilökohtaisesti omistuskirjoituksen. Tosin niitä ei paljon ole. Valitettavasti...  Petri Hiltuselta oli hienoa saada nimmarit Preadoreihin.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #103 : 25.10.2007 klo 22:13:10 »
Paljon tarjoat Kultaisesta luodista?
Wade Koivurinne

Jukkarain

• Vieras
« Vastaus #104 : 25.10.2007 klo 22:48:32 »
 ??? Olisiko eka Mikki-lehteni v. 1930, jossa Walt-setä antaa taivaasta rasavillinä ulos potkitulle ja hänen katolleen tipahtavalle Mikille nimen Mickey.