Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.  (Luettu 24420 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville872

  • Jäsen
  • Viestejä: 88
  • V8 1972
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #45 : 24.03.2008 klo 00:34:19 »
Ei, ihan totta, mistä te revitte näitä hintoja??

Kaupasta.
"Eclipse on sellaisten epäkompetenttien ihmisten defenssimekanismi." -Tuntematon

M.Leppälä

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #46 : 02.04.2008 klo 20:24:14 »
Olin katsomassa Bukowskis-taidehuutokauppaa Astoria-salissa, jotta näin livenä, paljollako Barks-litografit myytiin. "Holiday in Duckburg" -teoksen vasarahinta oli 520 euroa ja "Return to Morgan´s Island" meni 600 eurolla. Molemmat kohteet osti sama salissa istunut henkilö.

Hintoihin tulee lisäksi päälle huutomaksu ja ALV, jotka ovat yhteensä noin 19,5 % . Kuluineen huudettujen litojen hinnat ovat siis noin 621 euroa ja 717 euroa.

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 803
  • #MeTammelat
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #47 : 15.04.2008 klo 10:35:50 »
[Disney] Barks, Carl. Uncle Scrooge McDuck: His Life and Times. Celestial Arts, Berkeley,CA: 1981


Limited Edition. Mint. In original shipping box. Never read. Only opened recently by this bookseller. Numbered edition 82/5000. Tipped in signed lithograph, "Wanderers of Wonderlands", in glassine. There is wonderful Barks' artwork with much commentary and background description. ISBN: 0890872902. Price: US$ 1200.00.

Tämmöinen tieto löytyi Timeless Books-nimisestä paikasta tästä kirjasta ja siinä mukana olleesta litosta. Vaikka en ole omastani luopumassa, ärsyttää tämän jättäminen listojen ulkopuolelle.

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

ville872

  • Jäsen
  • Viestejä: 88
  • V8 1972
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #48 : 04.08.2008 klo 17:12:47 »
Mitäpä sitä kukaan enää litoilla tekisi, ottaa onkeensa ja hankkii öljyvärin heti!

http://comics.ha.com/common/view_item.php?Sale_No=829&Lot_No=41237&type=comics829cls-tem080108
"Eclipse on sellaisten epäkompetenttien ihmisten defenssimekanismi." -Tuntematon

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 616
  • Kvaak!
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #49 : 04.08.2008 klo 19:23:07 »
Osaatteko muuten sanoa, onkohan Frank Frazettan litoja tehnyt sama yhtiö kuin Barkseja? Ainakin mainitussa huutokaupassa oleva Frazettan työ tuntuu kovin samankaltaiselta - sitä myöten, että kyseessä on "gold plate edition".

Sinilakki

  • Vieras
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #50 : 07.08.2008 klo 11:17:20 »
Itse olen jo pidemmän aikaa etsinyt tuota "Nobody's Spending Fool" -litoa. Valitettavasti aina kun on paikka löytynyt, joku on kerennyt sen ostaa.... Juuri tätä minun tuuriani. Siksi kyselinkisin, että jos näitä ilmestyy myyntiin tässä olisi hauskaa ilmoittaa. Että minäkin kerran kerkeisin apajille.

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 616
  • Kvaak!
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #51 : 26.09.2015 klo 13:53:10 »

Kun olen yleensä keräillyt originaaleja, niin enpä ollut tullut kiinnittäneeksi kuin satunnaisesti huomiota, että Heritage Auctionsin nettisivuilla on toinen myyntikategoria otsikolla "memorabilia" ja siellä liikkuu näköjään ihan viikoittain Barksin litografeja. Yllätyin, kun katsoin hintoja: tuolla ovat myyneet huomattavasti alle niiden hintojen, mitä olen noille aiemmin nähnyt. Isojen litojen myyntihinnat huutomaksuineen ovat olleet vain parissa, kolmessa sadassa dollarissa. Eli jos siis tuommoiset kiinnostaa, niin siellä olisi tarjolla - tosin, nämä ehkä myös osoittavat, että näiden hinnat ovat olleet laskusuunnassa, joten minään rahakkaana sijoituksena niitä ei varmasti kannata ajatella.
Heritagella on viikottainen nettihuutokauppa, kohteet sulkeutuvat aina sunnuntain-maanantain välisenä yönä.

http://comics.ha.com/c/search-results.zx?Ne=1058&N=793+794+791+1893+792+2088+52+1069&ic=browsecategory-071713

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 803
  • #MeTammelat
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #52 : 16.03.2021 klo 13:23:37 »
[Disney] Barks, Carl. Uncle Scrooge McDuck: His Life and Times. Celestial Arts, Berkeley,CA: 1981


Limited Edition. Mint. In original shipping box. Never read. Only opened recently by this bookseller. Numbered edition 82/5000. Tipped in signed lithograph, "Wanderers of Wonderlands", in glassine. There is wonderful Barks' artwork with much commentary and background description. ISBN: 0890872902. Price: US$ 1200.00.

Tämmöinen tieto löytyi Timeless Books-nimisestä paikasta tästä kirjasta ja siinä mukana olleesta litosta. Vaikka en ole omastani luopumassa, ärsyttää tämän jättäminen listojen ulkopuolelle.

Illodiini

Ilmeisesti aikoinaan juuri kukaan muu Suomesta ei ehtinyt tähän kelkkaan mukaan, kun tuote ilmestyi. Omani ostin Markkujen Kivekkään ja Saarisen kanssa, jotka hallitsivat kauko-ostokset tuohon aikaan, kun nettiä ei vielä ollut.
Olen aina välillä ihmetellyt täkäläisten keräilijöiden hapanta suhtautumista ko. litoon ja kirjaan. Epäilen että kyse on kateudesta. Sen siitä saa, kun ei kerkiä mukaan juttuihin. ;D
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

M.Leppälä

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #53 : 14.05.2021 klo 13:05:04 »
Ainakin minä tilasin tuota kirjaa suoraan kustantajalta peräti kaksi kappaletta heti, kun sain siitä tiedon. En vielä silloin tuntenut Ankan toimituksen Markkuja, joten piti itse hiukan pähkäillä tilauksen tekoa ja sen maksamista, sillä se oli ensimmäinen tilaukseni ulkomailta, mutta hyvin sujui.

Muistan vieläkin, kuinka innoissani olin saatuani kirjat litoineen ja se oli vasta alkua Barks-harrastukselleni. 

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #54 : 16.05.2021 klo 18:36:13 »
Olen aina välillä ihmetellyt täkäläisten keräilijöiden hapanta suhtautumista ko. litoon ja kirjaan. Epäilen että kyse on kateudesta. Sen siitä saa, kun ei kerkiä mukaan juttuihin. ;D

Kun tämä kirja ilmestyi, luin siitä Sarjainfosta ja kiroilin, koska mulla ei ollu moiseen luksukseen varaa. Mutta kun aikanaan sitten näin, miten noi sarjat oli väritetty, niin eipä tuota käy kateeksi. Kamala liukuvärjäys (vaikka onkin taiteilija ihan tehnyt vesiväreillä). Ja kun muistaa, mikä valitus tuli tanskalaisperäisen Carl Barksin koottujen liukuvärjäyksestä viimeksi. Tästä en muista koskaan kuulleeni moisia valituksia. Outoa.

Timo

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 803
  • #MeTammelat
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #55 : 19.05.2021 klo 09:13:26 »
Kun tämä kirja ilmestyi, luin siitä Sarjainfosta ja kiroilin, koska mulla ei ollu moiseen luksukseen varaa. Mutta kun aikanaan sitten näin, miten noi sarjat oli väritetty, niin eipä tuota käy kateeksi. Kamala liukuvärjäys (vaikka onkin taiteilija ihan tehnyt vesiväreillä). Ja kun muistaa, mikä valitus tuli tanskalaisperäisen Carl Barksin koottujen liukuvärjäyksestä viimeksi. Tästä en muista koskaan kuulleeni moisia valituksia. Outoa.

Timo
Liukuvärjäys kyllä jossain määrin värisyttää itseänikin, mutta se oli sitä aikaa. Ennemminkin olin innoissani litosta ja Barksin rekonstruoimista puuttuvista ruuduista Takaisin Klondikeen-sarjassa. Lito oli muistaakseni ensimmäinen sarjassaan, kun Barks sai luvan jatkaa ankkojen parissa.
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Lax

  • Jäsen
  • Viestejä: 232
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #56 : 19.05.2021 klo 19:26:38 »
Ihan silkasta uteliaisuudesta, kun tuo Life and Times tuo googlessa myös Rosa-linkkejä enkä tätä kirjaa tunne, niin kyse on käsittääkseni tästä julkaisusta:

https://inducks.org/issue.php?c=us%2FUSCA++1

Kiinnostavan oloinen sisällön puolesta, en ollut koskaan tästä kuullutkaan. Toki ilmestymisen aikoihin AA-keräily rajoittui kotimaan kamaralle lehden muotoon.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #57 : 19.05.2021 klo 19:31:51 »
enkä tätä kirjaa tunne, niin kyse on käsittääkseni tästä julkaisusta:

https://inducks.org/issue.php?c=us%2FUSCA++1


Juu, toi on deluxe-versio, mutta on myös pehmeäkantinen vähän halvempi (silti kallis) versiokin (ilman litoa kaiketi muistaakseni).

Timo

Lax

  • Jäsen
  • Viestejä: 232
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #58 : 19.05.2021 klo 22:06:15 »
Ok, his life and times -haku toikin vain kaksi julkaisua Yhdysvalloissa, toinen vuodelta 1987, https://inducks.org/issue.php?c=us%2FUSCA++2 . Ei hassumman oloinen tuokaan.