Kirjoittaja Aihe: Ankronikka / DuckTales  (Luettu 53185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #90 : 17.08.2017 klo 08:18:31 »
Ensimmäisen jakson katsoneet tietävät kyllä, että rahasäiliön on tuossa saaressa. Aluksi se minuakin häiritsi, mutta olen pääasiassa avoin uusille näkemyksille joten kyllä minä sijainnin sulatan. Se korostaa kivasti Roopen erakoitumista.

Akun ääni on niin suuri osa hahmon luonnetta, että en minä osaisi kuvitella sitä muunlaiseksi. Tony Anselmo vieläpä tekee oikein kelvollista työtä Akuna vieläkin vaikka ikää alkaa jo miehellä olemaan. Minä sain puheesta suurimmaksi osaksi selvän jopa keskivertoa heikommalla englannin kielen taidollani. Ja tavallaanhan animaatiossa se on ollut yksi viljelty vitsi kun hahmon joka sanasta ei ihan aina tahdo saada selvää. Ei Aku olisi Aku ilman ankkaääntänsä.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2017 klo 11:34:15 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #91 : 17.08.2017 klo 14:06:03 »
Ensimmäisen jakson katsoneet tietävät kyllä, että rahasäiliön on tuossa saaressa. Aluksi se minuakin häiritsi, mutta olen pääasiassa avoin uusille näkemyksille joten kyllä minä sijainnin sulatan. Se korostaa kivasti Roopen erakoitumista.

Akun ääni on niin suuri osa hahmon luonnetta, että en minä osaisi kuvitella sitä muunlaiseksi. Tony Anselmo vieläpä tekee oikein kelvollista työtä Akuna vieläkin vaikka ikää alkaa jo miehellä olemaan. Minä sain puheesta suurimmaksi osaksi selvän jopa keskivertoa heikommalla englannin kielen taidollani. Ja tavallaanhan animaatiossa se on ollut yksi viljelty vitsi kun hahmon joka sanasta ei ihan aina tahdo saada selvää. Ei Aku olisi Aku ilman ankkaääntänsä.
Sama täällä...Akun ääneen ei saa koskea. Samaa ei voi sanoa esim Roopen äänestä tässä uudessa Ankronikassa. Kattelin niitä trailereita ja siinä Roopen ääni oli omituinen. Milloinhan nämä uudet Ankronikat tulee Suomen telkkarista tai Netflixistä?

Minä kun olen näitä barksilaisia, niin kyllä tuo kaupungin silhuetti on omituinen. Rahasäiliö kuuluu kukkulalle, eikä saareen.

Haaveenani olisi, että tehtäisiin todellakin niistä Barksin pitkistä tarinoista piirrettyjä. Niissä Ankat olisi piirretty kuin Barksin kynästä ja äänet alkuperäisiä. Parhainta olisi vielä, että kaikki animaatiot olisi käsin piirrettyjä...noi tietokoneella tehdyt on jotenkin sieluttomia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

echramath

  • Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 392
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #92 : 17.08.2017 klo 18:13:22 »
Jaa-a itselleni Aku on sarjakuvahahmo, eikä se päässä nyt ainakaan noin puhu. Klassisissa lyhytelokuvissa ehkä. Ankronikka-Akulle tuo sopii yhtä hyvin kuin jos Mikki painelisi etsivätaskareissa nappihousuissa.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #93 : 17.08.2017 klo 19:42:31 »
Milloinhan nämä uudet Ankronikat tulee Suomen telkkarista tai Netflixistä?

Suomen telkusta ei ehkä koskaan (toki Fox näyttää wanhaa Ducktalesia eli pieni mahdollisuus on että näyttää uudenkin sitten joskus) ja Netflixikin on mysteeri kun Disney on tekemässä omaa palveluaan (toki neuvottelut ovat käynnissä että Disneyn sarjat ja leffat pysyisivät Netflixissä).


Poliiseilla ja palokunnalla kestää pieni ikuisuus päästä maan tasalta vuoren huipulle.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #94 : 18.08.2017 klo 08:54:46 »
Jaa-a itselleni Aku on sarjakuvahahmo, eikä se päässä nyt ainakaan noin puhu. Klassisissa lyhytelokuvissa ehkä.
Joo, samoin. Ihan hyvin johonkin Ankronikkaan (huom. aavistuksen alentuva suhtautuminen aiheeseen) Akun ääni voitaisiin muuttaa "selkokieliseksi". Sitä klassista kääkätystä voitaisiin sitten kuitenkin käyttää mausteena, esimerkiksi joissakin älähdyksissä ja vaikka Akun satunnaisissa raivareissa jne.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Pässi

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 096
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #95 : 18.08.2017 klo 09:27:46 »
Haaveenani olisi, että tehtäisiin todellakin niistä Barksin pitkistä tarinoista piirrettyjä.

Miksi?!

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #96 : 18.08.2017 klo 10:33:46 »
Miksi?!
No koska Darth Mika haluaa sellaisia. Muiden asioiden lisäksi...
"Ihminen on ihmiselle kettu."

outonaapuri

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #97 : 18.08.2017 klo 12:55:25 »
Joo, samoin. Ihan hyvin johonkin Ankronikkaan (huom. aavistuksen alentuva suhtautuminen aiheeseen) Akun ääni voitaisiin muuttaa "selkokieliseksi". Sitä klassista kääkätystä voitaisiin sitten kuitenkin käyttää mausteena, esimerkiksi joissakin älähdyksissä ja vaikka Akun satunnaisissa raivareissa jne.

Itse ajattelin myös näin, että korkeintaan raivareissa ja muussa kiihtymisessä voisi olla kääkätykset mukana. Jos puristit pysyisi sillä tyytyväisenä.
Itselle "se oikea Aku" on kuitenkin se Barks&Rosa jatkumon Aku, enkä kyllä ole koskaan kokenut että se niissä kääkättäisi. Eihän se sovi yhtään. Tietenkin tämä Ankronikka on monin muunkin tavoin hyvin erilainen kuin B&R-ankkamaailma, mut. Hyvä jos joillekin silti maistuu.

Roopen äänestä kyllä itse pidin paljon. Oikeastaan kaikki muut oli oikein toimivia.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #98 : 18.08.2017 klo 19:49:16 »
Piirretyt missä Akun puheesta saa selvän eivät niin kovin yleisiä ole.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Barksi

  • Jäsen
  • Viestejä: 430
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #99 : 23.08.2017 klo 20:42:35 »
Kvaakistakin tuttu Kääk13 kirjaili Ankkalinnakkeeseen seikkaperäisen katsauksen Ankronikasta.

http://ankkalinnake.blogspot.fi/2017/08/ankronikka-tulee-taas-tarkastelussa.html

Onhan tämä kyllä mitä mainioin juttu, että Disney on tällaiseen projektiin lähtenyt. Itse edustan sitä ikäluokkaa joka on kasvanut alkuperäisen Ankronikan tahtiin ja sillä on erityinen paikka sydämessäni. Enpäs muista että olisin koskaan mitään TV-sarjaa odotellut näin innolla!

outonaapuri

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #100 : 28.09.2017 klo 08:03:23 »
2 ja 3 jaksot nähty ja kyllä yhä jatkui hauskana ja himpun koskettavanakin. Oli kiva huomata, että molemmissa jaksoissa oli jatkuvuutta. Enemmän slice of life -jaksoja kuin mitään seikkailuja, mikä joillekin vanhan sarjan katsojille on aiheuttanut mielipahaa. Ei haitanne kuitenkaan suomalaisia kun kai täällä sarjisten kanssa totuttu siihen, että valtaosa stooreista ei ole mitään eeppisiä questejä vaan jotain perussekoilua Ankkalinnassa. Omasta mielestäni aivan oikea ratkaisu, tutustutaan vähän kaikkiin hahmoihin rauhassa ennen kuin lähdetään globetrottaamaan.

"Sarjispuristit" tulee kyllä Suomessakin pillastumaan siitä millaisia Pelle Peloton (ja Pikku apulainen!) ja neiti Näpsä on tässä versiossa. Ei häirinnyt minua, musta on ihan kiva, että tehdään oma uniikki tulkinta, mutta kyllä tuo Näpsä jo hieman pysäytti. Webby tai Tepa, joka on kaikissa aiemmissa iteraatioissaan ollut aika täysi nollahahmo, varastaa tässä koko shown. Sen kanssa tehdään kyllä hienoa työtä. Piti ihan fanartia siitä raapaista: https://twitter.com/outonaapuri/status/902929857310543872

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 951
  • Tripla Kääk!
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #101 : 29.09.2017 klo 01:41:32 »
Minusta jatkuvajuoninen sarja on paljon kiinnostavampi kuin seikkailu per episodi tyylinen. Hienoa, että tekijät ovat tälle linjalle uskaltaneet lähteä.

Samoin minusta on hienoa, ettei jokaisessa jaksossa tarvitse olla yletöntä määrää hahmoja, vaan jakso kerrallaan voidaan keskittyä hieman pienempään hahmokatraaseen ja näin ollen antaa rauhassa kunkin hahmon kehittyä.

Aku Ankka ja Roope Ankka ovat käytännössä ainoita sarjakuvavastineilleen uskollisesti toteutettuja hahmoja. Ovat varmasti jo sellaisia ikoneita molemmat, ettei niitä ole edes tarve mennä muuttamaan.
Heimo Huima on myös hyvin samankaltainen hahmo kuin 30 vuoden takaisessa sarjassa, mitä nyt vieläkin hömelömpi, mutta sitäkin hyväsydämmisempi.

Kaikkia muita hahmoja on sitten muokattu ja päivitetty aika paljonkin. Suurimmalti osin muutosten myötä hahmoista on tullut kiinnostavampia, mutta esimerkiksi Kulta-Into Piillä ei ole käytännössä mitään tekemistä sarjakuvavastineensa kanssa ja se ottaa minua eniten päähän.
Samoin, kuten outonaapuri tuossa totesi Pelle Peloton ja Neiti Näpsä ovat myös kuin eri henkilöitä kuin mihin olemme tottuneet. Näiltä osin alkuperäinen Ankronikka oli uskollisempi sarjakuville. Hahmot pääosin näyttivät ja tuntuivat juuri sellaisilta kuin ne sarjakuvista muistamme.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: 01.10.2017 klo 03:56:46 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

outonaapuri

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #102 : 30.09.2017 klo 22:26:59 »
Voisit ehkä laittaa tuo viimeisen lauseen spoiler-napin taakse piiloon.

Muutenkin pohdin, että pitäisikö olla ihan oma spoiler-ketju tälle sarjalle niitä varten jotka katsoo jenkkitahtiin? Voisi sitten ihan rauhassa höpöttää kaikesta ilman että koko ketju spoiler-nappeja täynnä.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #103 : 30.09.2017 klo 22:31:16 »
Voisit ehkä laittaa tuo viimeisen lauseen spoiler-napin taakse piiloon.

Muutenkin pohdin, että pitäisikö olla ihan oma spoiler-ketju tälle sarjalle niitä varten jotka katsoo jenkkitahtiin? Voisi sitten ihan rauhassa höpöttää kaikesta ilman että koko ketju spoiler-nappeja täynnä.
Kannatan! Ei nää tätä ennen kuin tulee Suomi-telkusta!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

outonaapuri

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Vs: Ankronikka / DuckTales
« Vastaus #104 : 30.09.2017 klo 22:33:59 »
Kannatan! Ei nää tätä ennen kuin tulee Suomi-telkusta!

Varmasti monella sama tilanne. Minäpä teen sellaisen ketjun sitten kun näen seuraavan jakson tässä vuorokauden sisällä.