Kirjoittaja Aihe: Ihanteellinen Sarjakuvakauppa  (Luettu 20851 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #30 : 04.12.2003 klo 21:03:40 »
Keräilysarjojen ystäville suosittelen Kulku-Katin poikaa.

Pitää paikkansa. Enkä kyllä kotimaista tavaraa juuri muualta ostakkaan. Palvelu on loistavaa ja hinnatkin ovat kohdallaan.

<OT>
Tulin muuten kateelliseksi päivänä muutaman tuolla vieraillessani kun eräällä toisella asiakkaalla oli siinä tiskillä valehtelematta 20cm korkea pino albumeita. Voikun joskus olis rahaa niin että vois ostaa ihan puhtaasti fiilispohjalta.
</OT>
huuto.net kohteeni

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #31 : 05.12.2003 klo 09:08:57 »
Onko täällä porukat käyneet Makedoniassa? En tarkoita maata vaan sitä divaria joka oli mm. Hesan sarjisfestareilla ja pitää pytinkiä kaiketi Tampereella...

Sieltä ostin melkein kaikki Luupääni...

Millerin Sin Cityä ja muuta vastaavaa saa myös aika hyvin. Makedoniasta onnistuin bongaamaan myös metsästämäni X-men lehden...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #32 : 05.12.2003 klo 10:17:44 »
Makedonia on lempipaikkani Tampereella, varsinkin sen jälkeen kun Kukunor otti ja lähti. Siellä tulee yleensä tehtyä 360 asteen kiepahdus ja huokailtua kaikkia, mitä ei juuri sillä kerralla saa ostettua.

Vähän kalliinpuoleiselta tietysti vaikuttaa, mutta siltähän se aina näillä varoilla tuntuu... :P (ihan niinkuin Kukunor olisi varsinainen halpis-halli) Ainakin Makedoniaan kuskaamiani Sarjisekstroja on myyty paljon hintavimpina kuin itse sain korvausta. (no, vali vali)

Se vanha kunnon Kukunor oli kyllä "se hyvä sarjakuvakauppa", sanon minä. GF on myös tietty erittäin mainio, sieltä haen ulkomaalaiset sarjani. Vaikkakin tekee tiukkaa ja harventaa tilauksia se 50 euron vähimmäistilausmääre.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2003 klo 10:24:36 kirjoittanut Izzy »

Gamma

  • Jäsen
  • Viestejä: 159
  • Miu
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #33 : 05.12.2003 klo 12:54:05 »
Vaikka Makedonia onkin hinnoistaan kuuluisa, en muista yhtään kertaa, ettenkö loppupeleissä olisi saanut tingittyä ihan mukavasti.

Enpä tosin kovinkaan usein Tampereella käy. Säännöllisesti kyllä, mutta en usein...

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #34 : 05.12.2003 klo 12:58:30 »
Myönnän että Makedoniassa hinnat ovat paikoin kovia, mutta löysin minäkin sieltä siistin vuoden -58 numeron ja maksoi vain 2€ :) Tosin olihan siellä niitä 200€:kin numeroita  :P

Palonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
  • Uskonto on vaara
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #35 : 05.12.2003 klo 16:18:16 »
Kaikille Fennican vihaajille iloisia uutisia, kuulin juuri tänään kun kävin sinne tuhlaamassa 55Neuroa. Se muuttaa isompiin tiloihin, entisiin Fennica Recordsin tiloihin, parin viikon sisällä.

Sit ei voi enää kuin inhota hielle haisevia myyjiä ja animepoppia. Toisaalta, tänää siellä soi Rammstein.

Toisaalta, alanko mä nyt vierastamaan Fennicaa? Tuleeko siitä Good Fellows II, jossa pitää piipertää ja olla fiini, jutella sarjakuvista punaviinilasi kädellä pikkurilli töröllään? Meneekö tämä koko touhu sitten nysväämiseksi? Pitääkö mun ostaa baskeri ja alkaa taiteelliseksi ja tiedostavaksi?

Vanhaa Fennicaa puolustan kyllä henkeen ja vereen, ihan sama loistavuutta henkivä phiilis siellä on kuin esim. Tavastialla ja Semissä ja kyllä, myös siinä edesmenneessä Lepakossa. Sama nuhjaisuus, tunkkaisuus ja pölöyisyys, se on sitä rockia.

Mä lähen juhlimaan kihlausta, musta tuli aikuinen.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #36 : 05.12.2003 klo 16:32:36 »
Onnittelut vain kihlauksen johdosta.

Goof Fellowsissa en ole kyllä viiniä juonut, Tampereen Kukunorissa kyllä aikoinaan, silloin kun oli jotkut näyttelyavajaiset.

Galleriaa ei ole kukaan ideaalikauppaan vielä ehdottanut, vaikka sellainenkin oli joskus sekä Kukulla että GF:lla.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #37 : 10.12.2003 klo 20:09:45 »
No niin nyt tuon taas julki sen että olen vasta 12 kysymyllä että mikseivät  isot sarjakuvakaupat ota  kaikkia (edes hieman säädyllisiä) omakustanteita myyntiin? Jos kauppa kuitenkin saisi tästä voittoa ja jos tilaa riittää... Kertokaa se minulle minä olen aivan ??? pihalla :P

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #38 : 10.12.2003 klo 21:58:05 »
Ystävällinen kauppias olisi jo jotain. Kävin viikko sitten GF:ssa taas, ja myyjä vaikutti lähinnä vihaiselta että häiritsin ystäväni kanssa hänen rauhallista olotilaansa. Ei erityisesti tule tervetullut olo, kun myyjä vain tuijottaa vihaisesti kun kysyy paljonko lehti maksaa euroissa (kun hintalappua ei ollut).

Sanottiin Fennicasta mitä tahansa, niin ainakin myyjät palvelevat ja saavat tuntemaan, että sinusta välitetään. Good Fellowsissa olo on lähinnä, että sä et oo tervetullut.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2003 klo 21:58:50 kirjoittanut Justen »

mestarituukka

  • Vieras
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #39 : 10.12.2003 klo 23:06:35 »
Ei kyllä mulla ole ollut tuollaisia tuntemuksia Good Fellowsissa koskaan.  Hyvää palvelua olen saanut ja muutenkin homma on toiminut. Hinnoistahan voi aina valittaa, mutta se ei liene kohtuullista myyjiä kohtaan. Suurin osa hinnankorotuksista lienee "ulkoisten tekijöiden syytä".

Kuriositeettinä mainittakoon, että etsin kerran Good Fellowsista erästä albumia kuumeisesti. Tarvitsin sitä kovasti erästä juttua varten ja kyselin herra myyjältä. Albumi oli totaalisen loppu, mutta kiltti myyjä lainasi OMAN kappaleensa minulle! Loistavaa!

Parannusehdotuksia? Jaa... vaikea sanoa. A-oikeudet? No joo, ehkä tuollaisen "vaihtoehtosarjakuvan" valikoimat ovat hieman suppeat (kaikissa suomalaisissa liikkeissä). Mutta en sitten tiedä, onko jollain hiemankaan omalaatuisemalla sarjakuvalla kysyntää. Eihän niitä kannata hyllyyn mätänemäänkään ostaa.


veevee

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Re:Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #40 : 12.12.2003 klo 13:28:03 »
Minua ainakin välillä sarjakuvakaupoissa ärsyttää sama juttu mikä usein risoo myös roolipeli- ja levykaupoissa, eli se että myyjät tuntuvat keskittyvän juttelemaan liikkeessä nähtävästi ikuisesti majailevien tuttujensa kanssa. Tiskille joutuu hipsimään melkein anteeksipyytelevällä tavalla: "Anteeks anteeks että tulen häiritsemään teidän tärkeitä ainaisia pölinöitänne".

Ehkä joillekin sitten parin tunnin pälätyssessiot erinäisissä liikkeissä kuuluvat päiväohjelmaan ja silleen, mutta vähän häiritsevää se silti on. Liekö taustalla sitten suomalaiskansallinen kateus (toiset ne vaan työkseen juttelee mukavia kavereitten kanssa)  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.12.2003 klo 13:29:26 kirjoittanut veevee »

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #41 : 18.02.2020 klo 18:57:36 »
Hmm... kyllä sarjakuvakaupassa käyntiin kuuluu pieni juttutuokio myyjän kanssa. Mutta hyvät tavat tässäkin kunniaan, eli ei nyt mitään puolen tunnin pulinoita tiskin tukkona.

Nyt oikeastaan kun asiaa miettii, niin divarit ovat ainoita kauppoja, joissa yleensäkään tulee juteltua mitään myyjän kanssa, joskus jopa toisen asiakkaan kanssa.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #42 : 17.04.2020 klo 15:42:16 »
Kävin tänään hieman tuulettumassa. Rosebudin Kolmen sepän liikkeen veroista valikoimaa ei ole saatu aivan esiin Makkaratalon alakertaan, Citycenterin myymäläkö se on... On siellä kuitenkin paremmin sarjiksia kuin vaikka Suomalaisessa kirjakaupan lippulaivassa Aleksilla.
Isompi juttu on se että Fantasiapelit on avannut oikein kunnon kaupan vastapäätä sitä Rosebudia. Lienee sekin muuttanut sieltä entisen suomalaisen kirjakaupan kellarista(?)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 741
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #43 : 17.04.2020 klo 16:13:12 »
Kävin tänään hieman tuulettumassa. Rosebudin Kolmen sepän liikkeen veroista valikoimaa ei ole saatu aivan esiin Makkaratalon alakertaan, Citycenterin myymäläkö se on... On siellä kuitenkin paremmin sarjiksia kuin vaikka Suomalaisessa kirjakaupan lippulaivassa Aleksilla.
Isompi juttu on se että Fantasiapelit on avannut oikein kunnon kaupan vastapäätä sitä Rosebudia. Lienee sekin muuttanut sieltä entisen suomalaisen kirjakaupan kellarista(?)
Ai se remontti on sitten nyt alkanut. Toivottavasti Rosebud pääsee remontin jälkeen siine entisen Suomalaisen kirjakaupan tiloihin. Se oli hyvällä paikalla siinä. Se vuokranantaja vaan haluaisi siihen jonkin ravintolan tai menomestan...toivottavasti kukaan ei haluu siihen. Toi paikka on tarkoitettu mun mielestä vain kirjakaupaksi...ei ruveta ryssimään sitä miksikään ravinteliksi. No ehkä ravintoloilla menee nyt sen verran kurjasti, että Rosebud pääsee takaisin ykköspaikalle.

Täytyykin mennä kattoo Rodebud ja Fantasiapelit, kun meen keskustaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Ihanteellinen Sarjakuvakauppa
« Vastaus #44 : 17.04.2020 klo 22:20:50 »
Minusta Fantasia pelin ja Rosebudin sijainti on hyvä. Mutta kyllä se Suomalaisen kirjakaupan tila oli mukava ja tilava Rosebudille. Sarjakuvat olivat erittäin hyvin esillä kirjahyllyssä ja aina löytyi etsimänsä nimike. Ja pidän avarasta miljööstä.

Olenkin enemmän  huolissani tämän viheliäisen korona epidemian vaikutuksista kyseisiin liikkeisiin ja moniin muihinkin, sillä kun oli ihan pakko mennä keskustaan,  vältän turhaa matkustelua koronan aikana, koska kuulun riskiryhmään, niin kylläpä hyvin hiljaiselta näytti kaikki  citycenterin putiikit. Ja uskoakseni citycenterillä on kovat vuokrat yrittäjiltä. Pahaa pelkään, että jos epidemia jatkuu, niinkuin todennäköisesti tapahtuu pitkälle kesään ja jopa ensi vuoden kesään saakka jos ennusteisiin uskoo, niin riittääkö todella noihin liikkeisiin riittävästi asiakkaita?  Todella hiljaista. Sanoisin että 0 asiakasta iltapäivällä tuossa kahden hujakoilla. Ja molemmilla mainituilla liikkeillä melko laajat liiketilat. Toivotaan parasta.

Mietin viellä samalla, että onko tämä valitettava tilanne vaikuttanut muihinkin sarjakuva liikkeisiin asiakaskatona esimerkiksi Kallion ja Hämeenkadun liikkeisiin? Siellähän ovat erinomaiset mustan kanin kolo, fennica sekä tyylikäs Turun  sarjakuva kauppa.

Vaikkei tämä liitykkään nyt sarjakuvakauppoihin sinänsä,  niin Stockmannin yläkerroksissa ei ollut myyjän myyjää tänään kun kävin nostaan rahaa 8 kerroksen automaatista. Kävin katsomassa mittaa, kun olen nyt ollut enemmän kotona ja alkanut itse leipoa kaikenlaista hyvää, niin ei ollut kerroksessa yhtään myyjää. Tiedustelin missä myyjät ovat, niin sanottiin, että lomautettu. En tiedä kuinka kauaksi aikaa. Oli outoa vaeltaa käytävillä, kun vain pari ihmistä eikä myyjiä lainkaan. Tosi aavemaista kuin maailman  lopun edellä.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2020 klo 00:28:55 kirjoittanut OM »