0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kertokaa onko Wacomin mikäsenytolikaan suoraan näytölle piirtelylevy parempi? Kannattaako maksaa 2500 euroa?
"Siviilihenkilöt" sitten saavat kai tyytyä ostamaan sian säkissä, vaikka voisihan sitä verkkokauppa.comin myymälästä itse piruuksissaan kysäistä.
Minulla oli koekäytössä muutaman päivän tuo 21UXhttp://www.wacom-europe.com/int/products/cintiq/index.asp?lang=en. (www.pericad.fi, sieltä voi pyytää näytön maksutta 2-3 päivän koekäyttöön jos on vakavasti harkitsemassa hankintaa).Kokemukseni mukaan tuote on mahtava: helpottaa, mukavoittaa ja nopeuttaa piirtämistä.
Jos hankit laitteen niin laitatko lisäkommenttia miltä vehje tuntuu pitemmän totuttelun jälkeen?
Enpä voi sanoa kuin hyvää. Itse käytän Cintiq21UXää Macin G5/2x2.7GHz/8Gt:n kanssa sekä Photarilla, Painterilla, Mayalla ja Cinemalla joihin kaikkiin löytyy hyvä tuki. Lähes pölyyntymässä on kaksi A3:sen vanhaa Wacomia - vaikka niihin oli helppo tottua, niin on vaikeampaa tottua taas takaisin Cintiqin tulon jälkeen.
Kiitoksia, Kähkönen. Uskaltaa tuon selvityksen jälkeen suuntautua luottavaisemmin laitteen hankintaan. Tuo kursorin hitaus mietityttää. Nykylaitteilla, eli intuous2, CS ja pari vuotta vanha läppäri, ei pysty suihkimaan viivavarjostusta ihan niinko lyijykynällä, mikä kiusaa. Nopeasti vedetty viiva olisi kiva jo sinänsä mutta kun se pölijä ei pysy perässä.
Wacom Cintiq 21UX ja Intuos 3 / Wacom Graphire 3 (sekä yleisempää vertailua piirtolaudan ja piirtonäytön välillä)
...On kuitenkin huomattava, että Intuosilla on käytännössä mahdoton piirtää vierekkäistä, samansuuntaista viivoitusta (joko viivoittemella tai vapaalla kädellä), koska piirtolaudalta ei näe missä edellinen viiva on ja mihin suuntaan se menee. Jos onnistut tussaamaan hyvännäköisen vesisateen Intuosilla, niin näkisin mielelläni. Jos onnistut tekemään sen viivoittimella, et todennäköisesti tarvitse Cintiqiä. Viivoitin ja mallineet täytyy siis unohtaa Intuosilla työskenneltäessä.
Kokeilin eräällä kvaakilaisella kaupan olevaa 15 tuumaista Wacom Cintiq piirtonäyttöä joulun yli ja ajattelin hieman jakaa rikastavaa kokemusta.