Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 294130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

O.K.

  • Jäsen
  • Viestejä: 528
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #30 : 22.04.2004 klo 19:22:45 »
Huoli pois Timo, itsellä on mm. vanha LE-versio kolmosphotoshopista ja jo se tukee paineentunnistusta (Wacomin ja Calcompin kanssa). Vitosversio tukee takuuvarmasti ainakin wacomeita ja muita yleisiä laitteita. Kannattaa ennen pöydän hankkimista tarkistaa, että vanhaankin järjestelmään yhteensopivat ajurit löytyy!

- Ja vanhoihin liitäntöihin verratessa kiität itseäsi USB:n hankkimisesta, mm. tulostus on huomattavasti nopeampaa. Eikähän nykyään mikään lisälaite enää paljon USB:tä vähempään tyydy.

Niin, seuraavaksi huomataan, että puolet uusista laitteista toimii firewirellä ja bluetoothilla... Mitähän sen jälkeen? :)

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #31 : 22.04.2004 klo 20:24:54 »
Kannattaa kokeilla kynää käteen jos vaan mahollista, ennenkuin ostaa. Itellä "postimerkki"-Wacomissa on melko huonosti muotoiltu ja luikas tuo kynä joka lujempaa painaessa tahtoo luistaa näpeistä.

Intuos kakkosen kynässä on grippikumi. Ei luista ei!

 :D

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 289
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #32 : 22.04.2004 klo 23:40:26 »
Intuos kakkosen kynässä on grippikumi. Ei luista ei!

Kyllä se vähän luistaa, kun intomielellä piirtäen alkaa sormet hiota. Sais olla vähän karkeempi pinta siinä.

Lainaus
Huoli pois Timo, itsellä on mm. vanha LE-versio kolmosphotoshopista ja jo se tukee paineentunnistusta

Huh. Hyvä.

Lainaus
Kannattaa ennen pöydän hankkimista tarkistaa, että vanhaankin järjestelmään yhteensopivat ajurit löytyy!

Eiköhän 98:een löytyne.

Timo

jpan

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Kvaak!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #33 : 24.04.2004 klo 10:56:34 »
Nyt kun olen vakuuttunut siitä, että piirtopöytä on hankittava, sseuraava kysymys on missä niitä myydään. Mikähän kauppa Helsingissä myisi niitä tiskiltä?

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #34 : 24.04.2004 klo 11:57:54 »
Nyt kun olen vakuuttunut siitä, että piirtopöytä on hankittava, sseuraava kysymys on missä niitä myydään. Mikähän kauppa Helsingissä myisi niitä tiskiltä?


Eikö kannattaisi tilata verkkokaupasta. Jos et miellykään tuotteeseen niin sinulla on 30 päivän palautusoikeus ilman selittelyjä. Tiskillä myyjä voi puhua sinut ympäri, mutta tuotetta on turha kiikutella takaisin, jos se olekaan odotuksesi arvoinen.

 8)

jpan

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Kvaak!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #35 : 24.04.2004 klo 19:11:15 »
Nyt kun olen vakuuttunut siitä, että piirtopöytä on hankittava, sseuraava kysymys on missä niitä myydään. Mikähän kauppa Helsingissä myisi niitä tiskiltä?


Eikö kannattaisi tilata verkkokaupasta. Jos et miellykään tuotteeseen niin sinulla on 30 päivän palautusoikeus ilman selittelyjä. Tiskillä myyjä voi puhua sinut ympäri, mutta tuotetta on turha kiikutella takaisin, jos se olekaan odotuksesi arvoinen.

 8)

No se ei käy, kun olen pitkien jahkailujen jälkeen päättänyt jotain hankkia, niin haluan sen heti ! Paitsi tietysti jos sitä ei kaupan tiskiltä heti saa.

Zabbo

  • Jäsen
  • Viestejä: 111
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #36 : 24.04.2004 klo 19:54:29 »
Tiskillä myyjä voi puhua sinut ympäri, mutta tuotetta on turha kiikutella takaisin, jos se olekaan odotuksesi arvoinen.

Ööh, eikös kaikilla tuotteilla ole 7 päivän palautusoikeus, vaikka mahdollinen paketti olisi avattu? Minun mielestäni on. Tuotetta voi testata tuon 7 päivää ja sen saa viedä takaisin liikkeeseen jos ei ole tyytyväinen. Tai sitten olen väärässä.
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #37 : 25.04.2004 klo 10:35:06 »

Ööh, eikös kaikilla tuotteilla ole 7 päivän palautusoikeus, vaikka mahdollinen paketti olisi avattu? Minun mielestäni on. Tuotetta voi testata tuon 7 päivää ja sen saa viedä takaisin liikkeeseen jos ei ole tyytyväinen. Tai sitten olen väärässä.

Jaa-a. Pikkuliikkeissä tämä sääntö ei ainakaan käytännössä tunnu toimivan (Ovat ainakin hiljaa siitä). Isot liikkeet, kuten Anttilat taas ottavat tavaran mukisematta vastaan, kunhan paketti on myyntikunnossa. En tiedä tarkasti miten se laki menee. Tietääkö joku muu?

Jpan: Pieni kärsivällisyys palkitaan ainakin isommissa ostoksissa. Ja sitä paitsi pikaisilla ostopäätöksillä päätyy usein harmistukseen, kun ostohalu menee järjen edelle. Maltti on valttia, kun pistää pienen omaisuutensa likoon... Sorry, jos alan kuulostamaan isältäsi. Hehehe!

 8)

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 289
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #38 : 25.04.2004 klo 17:36:31 »
myyntikunnossa. En tiedä tarkasti miten se laki menee. Tietääkö joku muu?

Kylä vähintään 7 päivän palautusoikeus on kaikissa. Jos ei tunnu olevan, valita kuluttajansuojaihmisille.

Timo

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #39 : 25.04.2004 klo 19:19:15 »
Tietääkseni palautusoikeus on lakisääteinen vain postimyyntituotteissa, muuten vapaaehtoinen. Rikkinäinen tai vioittunut tavara on tietysti eri asia. Olen asiaan joskus törmännyt, mutta siitä on aikaa.
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Luikuri

  • Jäsen
  • Viestejä: 307
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #40 : 25.04.2004 klo 19:43:52 »
jos tavara toimii ja tekee mitä luvataan, muttei vastaa odotuksiasi, kaupan ei ole pakko ottaa sitä vastaan palautuksena.
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

DAfan

  • Vieras
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #41 : 08.05.2004 klo 14:16:17 »
Löysin verkkokauppa.comista Aiptek Hyper Pen 12000U - A4-piirtopöydän, USB-liitännäisellä, hinta 82.90€. Kysyisinkin niiltä jotka paremmin tietävät, onko se hintansa arvoinen, soveltuuko tuo pöytä alottelijalle kun sitä kuitenkin aiotaan vakavissaan käyttää, siis onko se ihan käyttökelpoinen, ja mitä sanotte koosta A4?

Voinko pistää pöydän tilaukseen?
Lisäksi olen kiinnostunut Corel Painterista, löytyyköhän sellainen netistä vai saako niitä vain kalliilla jostain liikkeistä?

MMikael

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #42 : 08.05.2004 klo 14:35:56 »
trialin saa netistä.

DAfan

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
  • Kvaak!
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #43 : 08.05.2004 klo 15:01:31 »
Anteeks tyhmyyteni, mutta mikä on trial?

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 289
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re:Piirtopöydistä taas
« Vastaus #44 : 08.05.2004 klo 15:05:55 »
Aiptek Hyper Pen tarvitsee paristot kynäänsä. Jos kahden AA-pariston paino kädessä ei haittaa, tai se että virta loppuu kesken, niin eipä kai tuo ihan huono ole. Wacomin mukana tulee kyllä Painterin perusversio limited edition tai jotain. Trial on kokeiluversio, joka toimii kai 30 päivää tjsp.

Timo