Kirjoittaja Aihe: Turun sarjakuvatapaamiset  (Luettu 253863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Sarjakuvatapaaminen Turussa 26.8.2004
« Vastaus #60 : 18.11.2004 klo 22:31:53 »
18.11. Hazart, Petteri Oja, BGT, Tero Mäntylä ja Draugwen Kvaakista oli paikalla. Lisäksi pöytään istahti minulle ennalta tuntematon henkilö, joka esittäytynee täällä myöhemmin ja kertoo sarjiskurssistaan Turussa.

Luulenpa, etten pääse ensi viikolla, mutta nähtäväksi jää...

8)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #61 : 18.11.2004 klo 22:58:14 »
Viisi ihmistä paikalla on varsin hyvä suoritus! Kyllä sillä jo yksi kozmikin pöytä täyttyy. Yritän terävöityä ja hinata itteni paikalle ensi viikolla.

Timo

Lisäys tänään 25.11.
Ei pertsana, ei taida päästä tänäänkään, työtä on sen verran. :(
« Viimeksi muokattu: 25.11.2004 klo 14:45:24 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #62 : 28.11.2004 klo 15:01:29 »
18.11. Hazart, Petteri Oja, BGT, Tero Mäntylä ja Draugwen Kvaakista oli paikalla. Lisäksi pöytään istahti minulle ennalta tuntematon henkilö, joka esittäytynee täällä myöhemmin ja kertoo sarjiskurssistaan Turussa.

Tuntematon henkilö oli Juha Antila joka on vastuussa tämän vuoden aikana paristakin sarjakuvakurssista Turun alueella. Nyt hän on järjestämässä kurssia tai pienimuotoista työpajaa jonka tavoitteena olisi että jokainen osallistuja tekee 24 sivuisen omakustanteen kurssin aikana. Tavoite on opetuksen lisäksi kannustaa ihmisiä tekemään sarjakuvaa kun kotona istuessa voi helposti sarjakuvan tekeminen jäädä kesken "tärkeämpien" tekemisten vuoksi (Töllön katselu?). Kurssi järjestetään Rainydayn studiolla (samalla siis Turun Sarjakuvaseuran tiloissa) Turussa ja ajankohta määräytyy sen mukaan koska on riittävästi osallistujia. Muuta en tällä hetkellä tiedä mutta olen lupautunut avustamaan kurssin loppuvaiheessa jos ja kun sarjakuva halutaan painettavaan muotoon.

Kiinnostuneet voivat alustavasti ottaa yhteyttä vaikka minuun (tepema@sci.fi) mutta eiköhän tästä tule ihan virallinenkin ilmoitus asap.

Herralle itselleen foorumi muotoinen keskustelu taitaa olla vierasta joten voi olla ettei häntä täällä useinkaan näe.

Viime tostaina olin todistamassa että paikalla oli lisäkseni kaksi henkilöä. Tosin ehdin paikalle vasta iltamyöhällä. Käynnissä oli mielenkiintoinen keskustelu interaktiivisesta tarinankerrosta.

-TpM

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #63 : 30.11.2004 klo 10:04:43 »
Viime tostaina olin todistamassa että paikalla oli lisäkseni kaksi henkilöä. Tosin ehdin paikalle vasta iltamyöhällä. Käynnissä oli mielenkiintoinen keskustelu interaktiivisesta tarinankerrosta.

Kyseinen keskustelu liittyi seminaariin, jossa olen Turun yliopistolla ollut mukana.

http://staff.cs.utu.fi/opinnot/kurssit/VvTk-04/

Itse olin juuri pitänyt oman esitykseni edellisellä viikolla. Silloinkin olin Cosmicissa asiasta maininnut, mutta ei virinnyt näin aktiivista keskustelua.

(Brändi-markkinointi tuolla ei ole saavuttanut sivujen ylläpitäjiä, joten siellä lukee T. Mäntylä, kun pitäisi olla "bgt"  ;D )
Also spracht Blau Tiger.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re: Sarjakuvatapaaminen Turussa perjantaisin
« Vastaus #64 : 01.02.2005 klo 15:20:04 »
Mainitaan nyt kun kerran muistetaan... vaikka eihän tämä ketään kiinnosta :(

Eli Turun sarjakuvaseuran tapaamiset on siirtynyt perjantaille. Eli tarkoitus olisi tavata joka perjatai kello 17:00 alkaen Cosmic Comic Cafeessa sarjakuvan merkeissä. Jos kiinnostaa miksi tapaaminen on siirtynyt torstaista perjantaille niin todettakoon että tämä suuri ja jännittävä salaisuus paljastetaan vain niille jotka vaivautuvat tulemaan paikan päälle.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re: Sarjakuvatapaamiset Turussa
« Vastaus #65 : 08.04.2005 klo 23:25:26 »
Mainitaan nyt täällä. Tulee kohta myös listalle.

Turun Sarjakuvaseuran nykyiset aktiivijäset ovat muuttamassa töiden perässä pois kaupungista. Perinteikäs seura tarvitsisi uutta vetäjää joka ottaisi tämän helpon tehtävän jatkaakseen. Helpon siinä mielessä että velvotteita ei juuri ole. Vaikean siinä mielessä että pitäisi keksiä jokin ihmelääke jolla turkulaiset alan harrastajat saisi aktivoitumaan.

Virallisia tapaamisia on vielä kaksi. Huhtikuun ajan perjantaisin kello 17:00 alkaen Cosmic Comic Cafeessa. Sen jälkeen tapaamiset riippuvat jonkin muun aktiivisuudesta.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #66 : 23.04.2005 klo 01:31:37 »
Tänään oli taas aika hiljainen tapaaminen. Paikalle eksyi lisäkseni kaksi henkilöä joista toista en koskaan tavannut. Kävi kuitenkin ilmi että selvästi edelleen on kiinnostusta tapaamisia kohtaan. Ainakin eräs piirtäjä kaipaisi mahdollisia säännöllisiä tapaamisia joissa voisi rennon oluen tms juonnin ohella potkia toisia aktiivisemmin
piirtämään. Myös muuten on herännyt uutta kiinnostusta tapaamisia kohtaan. Tällä kertaa ilmeisesti paikalla oli yksi henkilö joka oli todennut että ei täällä (Cosmic Comic Cafeessa) ketään ole tunnin odottelun jälkeen ja lähtenyt pois.
Kvaakissa (http://www.kvaak.fi/) käydyn keskustelun perusteella myös siellä päin on kiinnostusta tapaamisiin vaikka paikalle raahautuminen tuntuukin ylivoimaiselta.

Olen nyt tiedustellut uusia tapaamisen järjestäjiä ja toivon että joku suostuisi edes siihen että olisi yksi henkilö joka keräisi tapaamisiin eksyvät ihmiset yhteen. Joka voisi mainostaa että tulkaa tämännäköisen ihmisen luo (vaikka ympärillä ei olisikaan aktiivista laumaa innokkaita sarjakuvan harrastajia).

Kuuleman mukaan tällä hetkellä yksi ongelma on se monet tapaamisista kiinnostuneet ovat kovasti kiireisiä.

Koska itse olen väistymässä tapaamisten järjestämisestä ehdottaisin että joku ehdottaa seuraavan tapaamisen ajankohdan jota sitten mainostatte oikein urakalla ja koitetaan saada uusi alku aikaiseksi. Tämä tapaaminen varmaankin menee toukokuun puolelle. Kannattaa pitää nyt vähän taukoa ja varmistaa että seuraava tapaaminen olisi sellainen että juuri siihen saapuisi mahdollisimman paljon kiinnostuneita.

Kuluneet vuodet olivat kuitenkin mukavaa aikaa. Tulin tavanneeksi monia mielenkiintoisia ihmisiä. Monia tosin kovasti harvoin. Sain monia mielenkiintoisia puheluita ja outoja kysymyksiä. Aika paljon myös sarjakuvan opettajia
tiedusteltiin ja näiden kautta saatiin viime vuonna Turun Sarjakuvaseuran toimesta järjestettyä kaksi sarjakuvakurssia Turun seudulla. Myös jonkin verran kuvitustöitä sain ohjattua seuran aktiiveille.

Toivottavasti seura nousee uuteen aktiiviseen kauteen "vallanvaihdoksen" myötä ja kerää uuden sukupolven sarjakuvista ja niiden tekemisestä kiinnostuneita ihmisiä yhteen. Kuten myös puhtaasti piirtämisestä kiinnostuneita ihmisiä sillä myös piirtäjiä kiinnostaisi tavata toisia piirtäjiä vaikkei heidän työnsä suoranaisesti sarjakuviin liittyisikään.

Alkuvuosi oli todella hiljainen mutta kevään saapuessa kauniiseen kaupunkiimme on taas kiinnostus seuraa kohtaa heräilemässä. Olisi sääli jos siitä ei syntyisi mitään.

Kiitän ja kummaran. Pitkää ikää Turun Sarjakuvaseuralle.

- Tero Mäntylä.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #67 : 23.04.2005 klo 23:35:38 »
En ihan vielä ole antanut periksi vaikka asiahan ei enää
minulle millään tavalla kuulu.

Hyvät ihmiset vastatkaa pliis seuraaviin kysymyksiin:

1) Minä päivänä ja miten usein haluaisitte tavata?

2) Missä?

3) Millaista toimintaa toivoisitte tapaamista.

- TpM

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #68 : 24.04.2005 klo 00:54:20 »
Hyvät ihmiset vastatkaa pliis seuraaviin kysymyksiin:

- Kerran kuussa iltapäivällä töiden päälle olisi hyvä. Esim. Kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona. Kello 17. Viikottaiset tapaamiset on too much.

2) Missä?
- Cosmic on ok, mutta kesäaikaan voisi jossain ulkosallakin istuksia. Aurajoen rannalla.

- Kepeää rupattelua sarjisväen kanssa ajankohtaisista asioista. Voisi joskus piirrelläkin yhdessä. 

---
Totta puhuen en pysty ottamaan elämääni uutta isompaa kuviota tuosta vaan. Kun tapaamiset muuttuivat viikottaisiksi, tuntui mahdottomalta osallistua. Minulla ei vain ole aikaa. Olen sellainen tyyppi, että ajaudun ottamaan vastuuta ja järjestelemään juttuja. Siksi olen pitänyt matalaa profiilia. Olen yksi Turun sarjisporukasta, mutta minulla ei ole mahdollisuuksia antaa itsestäni enempää kuin nyt annan. Eli en juuri mitään. Sorry.

8]

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #69 : 24.04.2005 klo 14:03:55 »
Keskiviikko tai torstai voisi olla parempi viikonpäivä kuin perjantai, jolloin ihmiset saattavat olla jo matkalla viikonloppuelämään muualla.

Mielestäni viikottaiset tapaamiset ovat parempi kuin kuukausittaiset. Jos onnistuttaisiin löytämään kymmenenkin ihmistä, joilla olisi edes kerran kuussa aikaa ilmaantua paikalle, olisi aina keskimäärin kolme ihmistä paikalla. Jos tapaaminen on vain kerran kuussa, kahden tapaamisen missaaminen tarkoittaisi kolmen kuukauden taukoa.

Kenenkäänhän ei odoteta ilmaantuvan paikalle läheskään joka kerta.

Itse käyn, aina silloin kun minulle sopii, Turun larppaajien torstai-tapaamisissa kello kahdeksan aikoihin. Viimeksi taisi nykykiireiltäni olla pari kolme viikkoa sitten...
Also spracht Blau Tiger.

mlietzen

• Vieras
« Vastaus #70 : 24.04.2005 klo 14:29:13 »
Kerran kuussa esimerkiksi torstaisin vai milloin ne mustamakkarat tapaili. Joskus iltaisin. Aikaisintaan joskus klo 19. Viikottain on liian usein. Kerran kuussa hommassa pysyy joku maku ja mielenkiinto.

2) Missä?
Nyt kesällä terasseilla tottakai. Tuossa mun nurkan takana on myös kiva paikka Kerttu. Asiastahan voi joku organisointikykyinen pistää vaikka viikkoa aiemmin viestin asiaankuuluville postituslistoille ja tänne. Säännöllisesti, muuten ihmiset unohtaa.

Ei kai niitä mitenkään tarvi suunnitella.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #71 : 24.04.2005 klo 19:44:40 »
No kun saatte sovittua päivästä niin lähettäkää tietoa myös Ykspetäjälle
joka ainakin tietää keneen pitää ottaa yhteyttä että nuo vanhemmat sivut
päivittyvät.

http://org.utu.fi:80/tyyala/tieteiskulttuurikabinetti/sarjakuva/

Studio-rain.comin alla olevat sivut poistuvat käytöstä jonkin ajan kuluttua.
Siellä on tapahtumien alla erään kurssin satona sarjakuvia jotka kannattaa
säästää jälkipolville. Lahden (muistaakseni) sarjakuvaseuran pakolaiset ovat
kiinnostuneet sarjakuvatoiminnasta mutta on ollut huomattavia ongelmia
viestinnässä. Eivät ilmeisesti lue kvaakkia eivätkä listaa. Ovat kuitenkin
tietoisia noista vanhoista Tieteiskulttuurikabinetin alla olevista sivuista.
Sen verran tiedän heistä että yhdellä heistä on gmail osoite joka palauttaa
viestini takaisin.

Annan tarvittavat yhteystiedot sähköpostitse sille kuka lähtee viemään
asiaa eteenpäin.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #72 : 11.06.2005 klo 14:47:37 »
Vesapai valitteli toisaalla:

Lainaus
Ehkä Turun sarjakuvatapaamisiin joku sen voisi tuoda. Olettaen, että a) Turussa olisi sarjakuvatapaamisia yhä ja b) ...

Kohta A:han täyttyy sillä että kaikki halukkaat järjestävät sarjakuvatapaamisen Turussa sanotaan vaikka Juhannuksen jälkeisenä torstaina kello 18:00 alkaen. Vaikka
siellä Cosmicissa? Ongelmia? Ellei niin toimikaa.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #73 : 27.06.2005 klo 16:37:06 »
halukkaat järjestävät sarjakuvatapaamisen Turussa sanotaan vaikka Juhannuksen jälkeisenä torstaina kello 18:00 alkaen. Vaikka
siellä Cosmicissa? Ongelmia? Ellei niin toimikaa.

Ongelma ilmaantui juuri tänään, enkä pääse paikalle, sillä on siirtyminen Heinolan seudulle tiedossa. Ja sitä reissua ei noin vain siirretä. Viikon päästä torstaina kyllä olisin paikalla, mutta tämän viikon to (siis mainittu juhannuksen jälkeinen) jää väkisinkin väliin. Mitäpä tehdään?
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka
http://vesasaarinen.fi

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Vastaus #74 : 27.06.2005 klo 18:25:23 »
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun Turun lähellä asun, että kuinka monta tyyppiä noihin tapahtumiin on parhaimmillaan osallistunut?

Ja miksei nettisivuja (siis turun sarjakuva seuran) Päivitetä? Ovat muutenkin aika karmeat...