Kirjoittaja Aihe: Kostajat  (Luettu 77730 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Kostajat
« Vastaus #165 : 15.08.2011 klo 13:40:28 »
Tolppis, olisipa täälläkin noin antelias kirpputori. En nyt sanois 'vanhoja' koska tuo tarinakaari loppui vähän aika sitten kokonaan ja alkoi uusi volume. Tai 'monta'vuotta vanhat ovat vanhoja? pikemmin klassikkoja.
Kello- viiden- tee.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #166 : 15.08.2011 klo 14:10:09 »
Juu, ja olin juuri lähtemässä kirpparilta kun hokasin syrjäsilmällä että mitäs ihmettä tuolla on? Toivottavasti vielä löytyy niitä sieltä...kello hoi, tule jo sulkemisaika niin pääsen täältä duunista lähtemään...hinkuu hinkuu...

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #167 : 15.08.2011 klo 16:11:02 »
Hei! Tää lafkahan sulkeutui jo aikoja sitten. Mitä ihmettä minä vielä tässä teen? Avengers assemble! Äkkiä kipinkapin kirpparille...

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Kostajat
« Vastaus #168 : 15.08.2011 klo 17:32:50 »
PS: Väittäkää taas laiskaksi mutta kysyisin silti koska joku kuitenkin tietää vastauksen...

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tolppis:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #169 : 16.08.2011 klo 12:11:27 »
Tolppis:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Hitto. Arvasin.

smitty

  • Jäsen
  • Viestejä: 199
Vs: Kostajat
« Vastaus #170 : 16.08.2011 klo 13:14:12 »
Voi olla että kyseessä on vain kaipuu yksinkertaisimpiin aikoihin, mutta Kostajissa minua ärsytti suunnattomasti dialogin määrä ja taso.
En tiedä saako Bendis maksun sanamärän perusteella, mutta tuntui että välillä keskustelu meni seuraavalla tavalla sekä tason ETTÄ grafiikan suhteen:
- Hei.
- Hei.
- Eikun mä sanoin jo hei.
- Joo ja mä vastasin hei.
- Mutta kun mä jo sanoin hei.
- Niin ja mä vastasin hei.
- Mutta ethän sä voi sanoa hei, koska mä sanoin hei.
- Miksen voi muka? Hei hei hei hei hei hei.
- Eikun silleen ei saada fiksua dialogia.
- Ai. No hei ei sitten mitään.
- No nyt sä vaan keljuilet.

Tuskallista luettavaa? Niin oli minustakin, ja tuntui että tuollaista oli koko tarina.

Jotenkin en muutenkaan saanut tarinasta otetta: se oli kuin kasa ideoita syljellä yhteenliimattuna ja hajoilu alkoi heti yhteenkokoamisvaiheessa.

Ensin oltiin tulevaisuus/menneisyydessä ja sitten nykyajassa, paitsi että sinne tulikin kaikka kaikista aikajaksoista koska jotain jotain, ja sitten oltiin tulevaisuudessa, eikun nykyajassa koskaAAAAAAAA!

Kannatusmielessä ostan tulevaisuudessakin, mutta suljen silmäni ja ajattelen Marvel-lehtien tulevaisuutta Suomessa.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #171 : 16.08.2011 klo 13:18:35 »
Mitä nyt niitä Bendisin aiempia (New) Avengerseja olen lukenut (olisiko sitten kyseessä ns. vol. 1 ja 2 numeroita kun tämä juuri suomeksi tullut oli vol. 4...?) niin vaikuttivat suoraan sanoen paremmilta kuin nämä nyt suomeksi tulleet 3 uudempaa numeroa. Txtiä toki oli mutta oli ihan asiallista ja muutenkin (esimerkkinä mainio Maleevin piirtämä "Hawkman etsii Wandaa"-stoori, olisiko ollut nro 26:ssa)...

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Kostajat
« Vastaus #172 : 16.08.2011 klo 13:30:28 »
Edesmennessä Mega--lehdessä taisi olla 3kpl New Avengers materiaalia. Volume 1 Breakout. 'Wandaa etsimässä ' numero 26 ja tämä löytyy : New Avengers : Revolution volume. 6:sta. Ja kuvittajana mainittu Maleev , mielestämi volumet  6 ja 7 ovat parasta NA:materiaa.
Kello- viiden- tee.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #173 : 16.08.2011 klo 15:10:27 »
Edesmennessä Mega--lehdessä taisi olla 3kpl New Avengers materiaalia. Volume 1 Breakout. 'Wandaa etsimässä ' numero 26 ja tämä löytyy : New Avengers : Revolution volume. 6:sta. Ja kuvittajana mainittu Maleev , mielestämi volumet  6 ja 7 ovat parasta NA:materiaa.

Hitto. Löysin eilen hyllystäni vain Busiekin ja Perezin Kostajia suomeksi. Missä pahuksessa NUO nyt sitten ovat...? Höm höm. Ei kun etsimään hyllyistä...

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Kostajat
« Vastaus #174 : 16.08.2011 klo 15:14:32 »
Jos muistan oikein NA:trust jälkeen alkaa (köfköf typerät) Secret Invasion numerot. Niitä tradeja en suosittele kenellekkään. Kuvituskin on aika yhtä massaa SI-tradeissa.
Pitäisi alkaa keräämää Bendiksen NA vol 2 tradeja , niissä on kyllä Stuart kuvittajana mutta poikkeus sääntöön.

(Saatoi olla väärin tuo vol.2 , itse sisäistän sen vol .2:ksi koska Siegeen loppui ymmärtääkseni vol 1)
Kello- viiden- tee.

Meta

  • Jäsen
  • Viestejä: 161
Vs: Kostajat
« Vastaus #175 : 16.08.2011 klo 19:24:48 »
New Avengers vol. 1 tosiaan loppui Siegen jälkeen ja nykyinen on siis vol.2 joka on menossa paraikaa. En ole lehtiä vielä ehtinyt lukemaan läpi, koska sarjakuvan luku on viime aikoina erinnäisistä syistä jäänyt hiukan vähemmälle, mutta ainakin itselleni kolahtaa varsinkin Immosen nykyinen kuvitus. Ja ellen aivan väärin muista niin Immosen jälkeenhän (vai oliko vain parin nron ajaksi??) kuvituksesta vastaa yksi henkilökohtaisia suosikkejani eli Mike Deodato Jr.

JrJr Avengersissa, Deodato NA:ssa ja Scot Eaton Secret Avengersissa kyllä ainakin omasta mielestäni kelpaa kuvituksen puolesta nyt lukea Kostajia. Kirjoittajista en osaa vielä pahemmin sanoa kun en ole tutustunut uusimpiin eri Avengers-lehtiin läpiselailua enempää...

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #176 : 17.08.2011 klo 10:30:56 »
New Avengers vol. 1 tosiaan loppui Siegen jälkeen ja nykyinen on siis vol.2 joka on menossa paraikaa.

 ???

Omituista. Nyt olen jo ihan sekaisin noista volumeista...

PS: Selasin eilen divarissa niitä v. 2006 suomeksi tulleita New Avengerseja ja...ei mitään mielikuvaa! Jäiköhän nuo minulta väliin v. 2006 vai mitä ihmettä...Täytyy vain ottaa asiakseen penkoa hyllyjä ja jos löydän, lukea uudestaan...

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Vs: Kostajat
« Vastaus #177 : 17.08.2011 klo 23:40:56 »
PS: Selasin eilen divarissa niitä v. 2006 suomeksi tulleita New Avengerseja ja...ei mitään mielikuvaa! Jäiköhän nuo minulta väliin v. 2006 vai mitä ihmettä...

Selvyyden vuoksi: New Avengersin kolme ensimmäistä numeroa tuli suomeksi Megassa 2/2006. Siinä kaikki.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Kostajat
« Vastaus #178 : 18.08.2011 klo 11:55:51 »
Selvyyden vuoksi: New Avengersin kolme ensimmäistä numeroa tuli suomeksi Megassa 2/2006. Siinä kaikki.

Ahaaaa...kiitos tiedosta. Eli se toinen numero jota divarissa selailin ("maalaus"tyyliin piirretty) oli jotain muuta...

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Vs: Kostajat
« Vastaus #179 : 18.08.2011 klo 19:54:49 »
Eli se toinen numero jota divarissa selailin ("maalaus"tyyliin piirretty) oli jotain muuta...

Se, eli Mega 4/06 oli Secret War, myöskin Bendisin kirjoittama, mutta ei suoraan New Avengersiin liittyvä. Numerot 5-6 olivat House of M, joka oli myös Bendisin kirjoittama, ja liittyi aiempiin Kostajien ja Ryhmä-X:n tapahtumiin.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)