Äänestys

Eli montako sarjakuvaa sinulla on ?

1-50
9 (4.2%)
50-100
11 (5.2%)
100-300
23 (10.8%)
300-500
28 (13.2%)
>750
17 (8%)
750-1000
19 (9%)
>2000
27 (12.7%)
2000-5000
35 (16.5%)
5000-10000
24 (11.3%)
10000-20000
14 (6.6%)
20000-50000
3 (1.4%)
<50000
2 (0.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 184

Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvakokoelmasi  (Luettu 138322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #345 : 18.12.2014 klo 15:56:23 »
Minulla on puutelista kirjoitettuna tussilla valkoiselle 148 x 106 mm pahvinpalalle. Mahtuu takintaskuun eikä kärsi pahoja vaurioita. Ei siinä ole kuin 32 nimikettä. Oikeastaan pärjään hyvin ilman noitakin harvoja puuttuvia sarjiksia. Edes yhden Anu & Antin, parin Prattin ja parin Valerianin puuttuminen ei liiemmin jaksa enää harmittaa.

Korsto-Mikko

  • Jäsen
  • Viestejä: 110
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #346 : 18.12.2014 klo 23:39:08 »
Itselläni on kahdessa neljässä a4-paperissa listattuna kaikki lähes 10 000 sarjistani.
Yhdessä on sarjislehteni, toisessa albumisarjat ja kahdessa yksittäiset, ei sarjoihin kuuluvat albumit. Kaksi ekaa on koneellani excelissä, yksittäiset albumit word-tiedostossa. Muutaman kerran vuodessa printtaan nuo, että pysyvät ajan tasalla. Mielestäni varsin kätevä systeemi.
Tässä vielä pieni näyte siitä, miltä listani näyttää.
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #347 : 19.12.2014 klo 09:14:44 »
80-luvun pulivälistä ja 90-luvun puoliväliin asti puutelistana toimi oma muisti. Sitten muistin tueksi tein pieneen vihkoon merkinnät puuttuvista sarjiksista. Joskus 2006 tein word puutelistan. Fonttikoko 8 ja neljä sivullista täynnä puuttuvia lehtiä. Nyt on enää kaksi sivua puuttuvia ja vajaan sivun listaus huonokuntoisista lehdistä. Kulkee helposti mukana lompakossa ja on nopea tarkistaa selauksen yhteydessä löytyykö puuttuvia.

Sitten itse otsikon aiheeseen. Päädyin sitten ostamaan useita vuosikertoja Aku Ankkoja irtonumeroina kansioissa. Aiemmin nämä olivat minulla neljännesvuosikertoina mutta kun numeroita joissa on liitteet alkoi kertymään näiden lisäksi niin päätin vaihtaa kokonaan irtonumeroihin. Nosti reippaasti taas kokoelman lukumäärää ja tilantarvetta. Nyt pitäisi nuo ennen joulua saada jotenkin hyllyynkin :(

TSN

  • Jäsen
  • Viestejä: 19
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #348 : 03.03.2015 klo 10:25:24 »
Itse olen taas innostunut pitkästä aikaa päivittämään Aku Ankan taskukirja ja Roope setä-kokoelmaa ja suurena apuna on pitkän aikaa ollut kännykän muistio.

Ihan kätevähän se oli jos etsi vain puuttuvia numeroita, mutta sitten kun tuli mietittyä sitä, että voisi alkaa etsimään myös parempia versiota, sekä vanhempia painoksia jo omistetuista kirjoista niin listasta alkoi tulla sekava ja todella pitkä. Ja sen selaus esim kirppareilla, ym oli yhtä tuskaa.

Tein sitten pienen web-sovelluksen ihan omaan käyttöön. Pystyy helposti tarkistamaan/päivittämään tiedot suoraan kännykällä. Näkee onko jotain erikoista etsittävää punaisella tähdellä merkittynä tai jotain lisätietoja.

Olihan tuossa puuhaa kun lisäsin tiedot siitä muistiosta. Esim painostiedot, ym.

Mutta kyllä tuo selvästi nopeuttaa kokoelman tarkastamista.


Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #349 : 19.03.2015 klo 21:19:31 »
Listatun kokoelman koko lähenee uhkaavasti 2000 kappaletta.
Oli ihan vahingossa määrä noussut jo yli 2000 kappaleen. Suurin kasvu nimenomaan digisarjakuvassa. Ostelen lähinnä Comixylogilta, etenkin nyt, kun Dark Horse menetti Tähtien Sodan lisenssin. Tosin ostelu keskittyy lähes täysin alennusmyynteihin, eikä viime aikoina ole ollut mitään hyviä alennusmyyntejä. Uusin ostos oli Bendisin ja Romita jr.:n Kostajien numerot 7-12 eli jatko Suomessa nähdylle alulle. Ihan hyvältä tarinalta vaikuttaa, vielä en loppuun päässyt.
Mutta ei tolla alennusmyyntien puutteella väliä ole, koska luettavaa on kuitenkin varastossa kovasti. Viime aikoina on aika mennyt aika paljon Dark Horsen julkaisemiin Conan Chronicleseihin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petke

  • Jäsen
  • Viestejä: 21
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #350 : 02.04.2015 klo 21:10:09 »
Aikoinaan varmaan n. 1500 sarjakuvaa (tähän en ikinä laskenut mm. akkarin tilausnumeroita) joista about kaikki kovakantiset olen "testamentannut" pojalleni (n. 150 ..Asterix, Star Wars,Tintit, Lucky Luket etc.) ja loput mennyt divariin...aluksi kun piti nuorempana saada "fyrkkaa" (tais mennä mm. akkarin taskukirjat kurkusta alas, n. 100 ensimmäistä, alussa jopa joitakin 1. painoksia  ???) ja sitten vanhemmalla iällä vaimo alkoi nalkuttaa + vaihdoin ns. keräilysarjakuviin (suht. huonolla suhteella  ;D). Nyt olen todella minimoinnut "kokoelmani" - olen lähinnä harrastaja joka päivittää jo täysiä sarjojansa (lähinnä 70-80 luvun alun sarjakuvia) paremmilla versioilla kun niitä eteen sattuu. Eräitä DC:n helmiä aina ostelen mutta muuten suomenkielisillä mennään.

Tilan puute, vaimo, talous, perhe jne. - minimoitu tulos ehkä n. 150 sarjakuvaa joista EN luovu (=näiden "päivitys" on sitten kai se harrastukseni + pieni puutelista), loput (määrä X) - ihan sama :D
Stultus est sicut stultus facit

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #351 : 14.04.2016 klo 13:55:53 »
Oli ihan vahingossa määrä noussut jo yli 2000 kappaleen. Suurin kasvu nimenomaan digisarjakuvassa.
Vuodessa määrä näyttää kasvaneen tuhannella. Nyt kun päivitin sarjakuvalistauksen, mentiin yli 3100 kappaleen. Tosin hyllyissä on hieman kaksoiskappaleita, joista on tarkoitus hankkiutua eroon.
Digi jyllää edelleen, kun ottaa huomioon, että printtisarjaostokset liikkuvat tällä hetkellä lähinnä Epic collectioneissa sekä satunnaisissa löydöissä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Torstai

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #352 : 07.01.2017 klo 20:04:04 »
Ei ole oma kokoelma, mutta tällainen mielenkiintoinen dokumentti tuli eilen: http://areena.yle.fi/1-3854218 Suomen suurin sarjakuvakokoelma.

Hannu Pelisärö

  • Jäsen
  • Viestejä: 60
  • Lautapelejä testiä ja säätelyä.
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #353 : 10.01.2017 klo 17:09:39 »
Hei,

Minulla oli joskus 1976 - 1984 lähidivari ja käytin sitä aktiivisti ala asteella ollessa.

Nyt tuossa 10 vuotta sitten tuli tehtyä viimeistä siivousta sarjakuva varastoon muuton yhteydessä, ja heitin tuolloin kaikki pois.

Olen nyt pari vuotta kerännyt sarjakuvaa taas, olen ostanut lähinnä suomalainen.com ja cdon.fi kautta.

Minulla on lähes kaikki tintit kovakantisena, ottomaani valtikka ja salaperäinen tähti puuttuvat vaan.
Minulla on lähes kaikki asterixit kovakantisena, mitä on tässä ihan nyt julkaistu, aina tuonne numeroon 18 asti ja sitten tämä piktit ja papyrys vielä.
Pikoa löytyy oliko 12 vai 13 asti, ykkösestä.
Mustanaamion, Hämähäkkimiehen, Ryhmä-X lähes kaikki vuosikerrat jotka juuri nyt on julkaisussa.
Pikku pielistä 1-2, Marsupilamia, Umpah-pah, jne..

Näillä ja muutamilla muilla, on saatu mukavasti 4 leveätä kirjahylly levyä täytettyä.

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #354 : 10.01.2017 klo 18:20:01 »
Tervetuloa, HannuTapio, Kvaakiin.

Neljä kirjahyllyä täynnä sarjakuvaa kuulostaa jo kunnon sarjisfanilta!

EetuT

  • Jäsen
  • Viestejä: 390
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #355 : 14.01.2017 klo 16:17:17 »
Ei ole oma kokoelma, mutta tällainen mielenkiintoinen dokumentti tuli eilen:

Oho, enpä ole tiennyt kyseisen herran kokoelmien laajuutta ennen tuota dokumenttia. Veikkaisin, että kyseessä on kappalemääräisesti Suomen toiseksi suurin kokoelma. Mainittakoon, että dokumentissa vain vilahti yksi harvinaisimmista (ei kallein) suomalaisista sarjakuvista, Outsiderin jännityssarjat 1951.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2017 klo 16:19:37 kirjoittanut EetuT »
E.T

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 278
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #356 : 14.01.2017 klo 17:04:37 »
vain vilahti yksi harvinaisimmista (ei kallein) suomalaisista sarjakuvista, Outsiderin jännityssarjat 1951.

Oho! Pitääpä tsekata. Noitahan ei tiettävästi ole kuin yksi tai kaksi kappaletta.

EDIT: oijoih. Tosiaan vaan pieni kulma näkyy pienen hetken ajan. Noin 02:57.


Timo
« Viimeksi muokattu: 14.01.2017 klo 20:18:54 kirjoittanut Timo Ronkainen »

ekku

  • Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
  • Viestejä: 484
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #357 : 14.01.2017 klo 17:11:58 »
Kävinpä päivittämässä oman kokoelmani kokoa. Aika paljon olen saanut myytyä tai vaihdettua vuosikerta/kokoelmakirjoihin, joten tuohon 2000-5000 välille osuu omat sarjikset.

Jahka kasvan isoksi, aion saada samanlaisen lukunurkkauksen, kuin Teijolla tuossa dokkarissa. Aika nololta näyttää vielä verrokkiin nähden mutta suunta on oikea. Siis sikäli kuin perhe ei saa hepulia.

Ekku

EetuT

  • Jäsen
  • Viestejä: 390
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #358 : 14.01.2017 klo 17:18:29 »
Oho! Pitääpä tsekata. Noitahan ei tiettävästi ole kuin yksi tai kaksi kappaletta.

Timo

Tuo dokumentissa vilahtanut yksilö mukaanlukien niitä on aivan varmasti kolme kappaletta, mutta kyllä niitä saattaa löytyä vielä muutama muukin kappale.
E.T

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #359 : 14.01.2017 klo 18:36:28 »
Poikkesinpa minäkin Ekun tavoin vaihtamaan oman ääneni, kun olen kuin olenkin saanut yli 2000 sarjakuvaa täyteen. Tarkemmin sanottuna 2119. Tästedes luku tulee kasvamaan lähinnä ulkomaankielisillä sarjiksilla sekä satunnaisilla uutuusjulkaisuilla, vanhemmat suomenkieliset alkaa olla minun osaltani kerätty.