Äänestys

Eli montako sarjakuvaa sinulla on ?

1-50
9 (4.2%)
50-100
11 (5.2%)
100-300
23 (10.8%)
300-500
28 (13.2%)
>750
17 (8%)
750-1000
19 (9%)
>2000
27 (12.7%)
2000-5000
35 (16.5%)
5000-10000
24 (11.3%)
10000-20000
14 (6.6%)
20000-50000
3 (1.4%)
<50000
2 (0.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 184

Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvakokoelmasi  (Luettu 138335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #45 : 20.10.2003 klo 12:58:46 »
Mmmm...

Paljon Hämähäkkimiehiä.
Melkein paljon X-Meniä.
Epämääräinen lukumäärä Mustanaamioita.
Pari Lassia ja Leeviä.
Monta Dilbertiä.
Kaikki suomessa julkaistut Luupäät.
kolme Appleseediä + muuta Shirowin kamaa.
Don Rosaa ja Barksia... reilusti.
Kaksi Turvatarhaa.
Kaksi Enki Bilalin sarjakuvaa.

Ja sitten sekalaista roinaa, kuten Battle Angel Alita, Linnut ja Meret, Marvels, Nemi, Kapteeni Kuolio ja Tamperkele, Dômu ja Daredevil Underboss jne. jne. jne.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #46 : 20.10.2003 klo 13:22:12 »
Eilen koitin vähän listailla mun netistä imuroituja golden age -sarjiksia ja huomasin, että niitäkin löytyy melkoinen määrä (tätä nykyä imuroitten niitä harvakseltaan kolmelta nettisivulta ja n. 10 yahoon groupilta).
Jos olisivat paperiversioina, niin sen lisäksi, että olisin uskomattoman rikas  ;D, olisi myös kokoelmani varmaan tuplasti isompi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Izzy

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • iip
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #47 : 24.10.2003 klo 11:01:29 »
Aku Ankka on tullut tilattuna joitakin vuosia, joten sitä on tietysti
hyllyt täynnä. Muuten olen ostellut kaikenlaista, mikä on tuntunut
silmälle mukavalta. Eli varsinaista keräilyä tulee harrastettua vain
jonkin verran. Ja tietysti hamuan lisää tietoa joka paikasta,
jos ilmaantuisi uusia mielenkiinnon kohteita!

Koko (lähes) listani näkee täältä:
http://www.sunpoint.net/~twiggy27/comicindex.htm

Joitakin lempisarjoja taas täältä:
http://www.sunpoint.net/~twiggy27/thingscomics.htm

... vai on se sääli, että mimmitkin kerää sarjakuvia ... :D
hörö hörö!

knaakka

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 6
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #48 : 24.10.2003 klo 11:08:37 »
Euroissa ja määrässä tuhansia lehtiä, alppareita & kovakantisia.
Lähinnä ameriikan mantereella kustannettuja.
Ylpeydenaiheet lienevät täysi sarja Lone Wolf and Cubia, suomalaista Don Martin-lehteä (heh) sekä harvat signeerauksen kanssa kerätyt albumit (mm. Hunt Emerson, Moebius...)

knaakka

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #49 : 24.10.2003 klo 11:27:02 »
Se on vain niin surullista, kun nelikymppinen kaveri tajuaa aiemman elämänsä koostuvan muiden tallentamista kokemuksista, jotka mahtuvat muutamaan hyllymetrilliseen sarjakuvia, camp-hengessä hankittuja vinyylejä, b-luokan elokuvia ja naapurin Pentin koiran Mopen retuuttamia pop-leluja - siinä kämppäkin haisee hiirenkuselle.

Hähä!

Albumeita 15 metriä, josta noin 2 metriä kotimaisia, loput aika lailla tasapuolisesti ranskalaista ja englanninkielistä, metrin verran japania. Disneytä on pari metriä, kun EI lasketa mukaan taskukirjoja ja lehtiä, jotka ovat lähinnä hyllyjen taakse pinottuna, eivätkä kuulu laskuihin.

Lisäksi lehtinä sitten kutakuinkin kaikki

Ruudut
Non Stopit
Zoomit
70-luvun Sarjakuvalehdet
Jymyt
Huulet
ja 60-70 lukujen amerikkalaisia obskuureja undergroundlehtiä on isot pinot.

Elämä ei koostu sarjakuvista eikä pyöri niiden ympärillä. Olenpahan ostellut noita, kun mahdollisuus on ollut. Ja Mervi muistaa ikuisesti, kuinka tutustuttaessa mä olin päivät duunissa (animaatiossa piirtäjänä ja sitten sarjakuvakaupassa) ja hän sai siis työttömän opiskelijan päivänsä vaan lukea sarjakuvia jotka ei tuntuneet loppuvan koskaan.

Ai niin, levyjä on yhteensä kolmisentuhatta, joista 2/3 vinyyliä, koriste-esineitä (laiva pullossa, wc-säästölipas, laavalamppu, plasmalamppu, Leninin rintakuva, afrikkalaisia patsaita...) ei oo koirat retuuttaneet mutta kämppä haisee joskus vähän kissankuselle, kun ei tuo toinen kissa oo aina ihan siisti.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2003 klo 11:33:46 kirjoittanut [kivi] »

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #50 : 25.01.2004 klo 18:55:01 »
Tuli pistettyä listoja ajan tasalle, joten pääsen vihdoin kirjoittelemaan tähän leuhkimisthreadiin. ;) Ja uudet jäsenetkin hoksannevat aiheen.

Sarjakuvia on vajaa 3000 kpl, ja niistä noin kolmasosa on Aku Ankkaa, kolmasosa supersankareita ja kolmasosa kaikkea muuta.

Marvel- ja DC-lehdistä löytyy kaikki vuoden -80 jälkeen julkaistut, mitä nyt muutaman Hämiksen hankinta on vielä jäänyt roikkumaan. Muita täysiä sarjoja, joista olen ylpeä, ovat ainakin Lassi & Leevi -juhlakirjat, Mikki Hiiren kulta-ajat, Krampit & Nyrjähdykset, Jasso-julkaisut sekä Dragonballit.  8)

CD-levyjä on 500, CD-singlejä 600, vinyyli-LP:itä 250, vinyylisinkkuja 100, DVD-levyjä 70. Ja kirjoja 200.

Asun muuten yksiössä. Ja se ei haise kissankuselle, mun kissani on siisteistä siistein.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2004 klo 18:58:24 kirjoittanut Petteri Oja »

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #51 : 25.01.2004 klo 19:36:20 »
Tietenkin suomalainen tyyli julkaista esim. kaksi jenkkilehteä per numero vaikuttaa asiaan, mutta näitä lukuja katsoessa tulee mieleen, että ollaan me kaukana jenkkiläisistä alan harrastajista. Eräällä foorumilla oli taannoin tämänkaltainen kysely ja aika minimi vastaus oli muutama tuhat. Parhaimmat ylsi kymmeniin tuhansiin...
Mutta ehkä suomalaiset harrastajat satsaavat enempi laatuun kuin määrään ;D
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #52 : 25.01.2004 klo 19:44:18 »
Tässä karmeasti arvioiden mun vielä pienehkö kokoelma (aikeissa on muuten ostaa jossain vaiheessa omakustanteista ja kotimaista):

Disney

Aku Ankat:
Sekalaisesti vuosilta 1958-1984 noin 100kpl
Kaikki 1985-1993
Vuodelta 1994 Melkein kaikki
Kaikki vuosilta 1995-200?
Erikoisnumeroita n. 20

Taskarit:
Melkein kaikki; puuttuu numerot 95, 98, 101, 102, 104 ja 107
Erikoisnumeroita puuttuu 5

Roope-sedät:
N. 30

Kuukauden sarjisekstra:
Kaikki 39-???

Kirjat:
Kaikki Rosan kovakantiset (5kpl)
Kaikki Juhlasarjat (10kpl)
Kaikki Ankalliskirjastot (3kpl) ja Ankantekijät (2kpl)
Maailman Hauskin kuvasarjalehti
Ankkalinnan konkkaronkka, konnakronikka (pehmeäkantinen) ja kunnan keksijä -kirjat
Nälkäinen kummitus
Disney-aarteet
Vuosisadan ankat
Aku Ankan joulu
Ammattina Ankka (pehmeäkantinen)
Näköispainoksia 1951-1952, 1953, 1954, 1956, 1961 osa 1
Aku Ankan riippuliito

Albumit:
Sekalaisia, yhteensä ehkä 30

Pokkarit:
Hiiri, joka tiesi liikaa
Aku Ankan aikakone
Jumbo 1, 4 ja 8

Tintit
Kaikki

Asterixit
Kaikki

Muut
Hämähäkkimiehiä
Sekalaisia albumeita ehkä n. 35

Zippo

  • Lueskelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #53 : 27.01.2004 klo 15:56:36 »
Heip vaan.

Kiva, etten ole ainoa joka tuskailee tilanahtauden kanssa.

En meinannut kommentoida, ennen kuin saisin tarkan luvun, mutta tarkemmin ajatellen laskeminen olisi ollut aikamoinen urakka. Tosin, jossain vaiheessa tuo laskeminen ja arviointi vielä tulee eteen kun pitäisi vissiin "vakuuttaa" tuo kokoelma. Sillä kun alkaa olla jo arvoakin. "Sydänkäpy" on nimittäin sitä mieltä. Niin tuo samainen sydänkäpy kielsi minua myymästä lehtiä kun ajattelin tehdä pikkukotiimme lisätilaa.

Joo.. olisinkin varmaan katunut sitä myyntiä myöhemmin. Nimittäin tuossa joskus 86-88 realisoin Agentti-X9:t, Masit, Mustikset, Pyhimykset ja paljon muuta mukavaa, lähinnä Albumeita (joita olen sittemmin haalinut takaisinkin).

Lehtiä olen siis keräillyt tuolta 80-luvun alkupuolelta. Aku Ankat olen jättänyt vähemmälle mitä nyt nuo Mikki Hiiren- Kultajat on tullut nostalgia syistä etittyä ja sitten nämä tuoreet kovakantiset näköispainokset, Barksit, Rosat ym vastaavat on ilmestynyt hyllyyn. Ja tietysti ne kovankantiset (ja tilaavievät) Minä-se ja se kirjat.

Mitä kaikkea muuta sitten löytyy
Non-Stopit kaikki.
Lucky Luket kaikki (1.p suurin osa)
Asterixia puolet sarjasta (1.p)
Trumf-sarjaa
Johannes ja Pirkaleet
Ahmed Ahneet
Umpahpahit
Jalavan "Sarjakuvan-mestarit" sarjaa ja paljon muuta Jalavan kustantamaa albumia.
Ruutua ja Zoomia jonkin verran (en ole kunnolla jaksanut etsiä...vanhuus painaa "-69" tai oikeastaan työn takia ei ehdi kiertelemään divareita)

Sarjis-kerhoon olen kuulunut 90-luvun alusta alkaen joten siitä lähtien kerran kuussa on postiluukusta kolahtunut jokin tuore Semicin (nyyh) nykyään Egmontin albumi. Viime perjantaina tuli Tim & Tom.

Suomessa julkaisut Marvelin sarjikset (80-luvulta eteenpäin) löytyy lähes kaikki (pl Conanit).

Vuonna 88 aloin tilailemaan Marvel/DC/Dark Horse/ym kamaa Mile High Comicsin kautta ja sitä tuli tilailtua alkuun varovasti noin 10 lehteä kuussa sitten myöhemmin 20. Jossain vaiheessa paketteja tuli kahden viikon välein noin 15 lehteä paketissa....kirotut cross-overit. Sitten järkiinnyin ja palailin takaisin siihen 10 lehteä kuussa ja panostin määrän sijasta laatuun (omasta mielestä). Tässä rinnallahan tietysti tilailin Mile High:n Back-issue katalogista vaikka mitä kivaa. Tämän lopettelin joskus -98. Olen kirjannut Jenkki-sarjikset vihkoon,jotta tiedän puutteet, mutten ole uskaltanut ikinä laskea paljon niitä on....Näissä on osa kyllä sellaista mistä voisi luopuakin, mutta kun on tuo myyntikielto päällä. Jotain helmiäkin joukossa on kuten 70-luvun 15-osainen Iron Fist-sarja by Byrne jonka äijä teki ennen sitä niin sanottu Ryhmä-X:n kulta-aikaa.

Tuossahan nuo tärkeimmät artikkelit olivatkin eli tavaraa on... ja talonhankinta edessä. Täytyy ettiä sellainen mihin saa junailtua "kirjaston" sillä eihän tämä keräily ole pelkästään sarjakuviin rajoittunut. ;)

« Viimeksi muokattu: 27.01.2004 klo 15:57:45 kirjoittanut Zippo »
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Vieras

  • Vieras
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #54 : 28.01.2004 klo 19:30:21 »
Sarjis-kerhoon olen kuulunut 90-luvun alusta alkaen joten siitä lähtien kerran kuussa on postiluukusta kolahtunut jokin tuore Semicin (nyyh) nykyään Egmontin albumi. Viime perjantaina tuli Tim & Tom.

Mikäs tuo Sarjis-kerho oikeastaan on, Egmontin sivuilta ei ainakaan löytynyt mitää tietoa siitä. Ilmeisesti siinä julkaistaan samoja albumeja, joita muutenkin myydään vaikka 80-90-luvun vaihteessa julkaistiinkin 13 erillistä kovakantista Sarjis-albumia.

Mitähän albumeita sitä kautta tulee, olisiko mahdollista saada listaa esim. viime vuoden albumeista? Ovatko kaikki albumit saman hintaisia? Ilmeisesti ostopakkoa ei ole vaan tulevan albumin voi jotenkin etukäteen perua?

laymon

  • Vieras
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #55 : 29.01.2004 klo 15:52:02 »
Hyllyissäni on:

1,2 metriä Terror Blu:ta
0,8 metriä Storie Blu:ta
n. 0,8 metriä muita tieteiskauhufumetteja (Storie Blu Special, Storie Viola, Zordon)
n. 1,6 metriä Zoraa
1,2 metriä Vartania
runsas metri Maghellaa
metri Vampirissimoa
n. 0,8 metriä La Schiavaa
0,8 metriä Cimiteriaa
runsas puoli metriä Jolankaa
puoli metriä I Notturnia
vajaa puoli metriä Casinellaa
+
kuutisen metriä sekalaisia fumetteja (Fiabe Proibite, De Sade, Isabella, Ulula, Sukia, yms...)
+
metri Rumiko Takahashin tuotoksia
+
kolme metriä sekalaista mangaa (Wounded Man, Parasyte, Bride of Deimos, Tomie, yms...)
+
jotain jenkkisarjakuvaakin jossain kai on.

Skanlaatoita on cd-hyllyssä noin kolmisenkymmentä gigaa.

Viola

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
  • ROK, RAUHA , RAKKAUS
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #56 : 26.02.2004 klo 18:46:31 »
on kai minunkin..onneksi on niin vähän, että jaskaa naputella ::)

Ada
2kpl Nemiä
Raakaa lihaa
ranma 1
joku aura iäksen tuhoaja? olikos..
love kills
Ghost world
Death at death's door(manga versio)
Liisa Ihmemaassa -nukkelääkärin jäljillä ja kaksi muuta jännittävääv tarinaa

tahtoo:

Lisää raakaa lihaa
seitsemäs kerros
postia intiasta
haluan olla prinsessa
ja voisnhan mä ottaa pari liisa ihmemaatakin... :D
jos kaikki puhallemme yhteen hiileen, saamme kasvoillemme tuhkaa ja nokea.

Hanna

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 443
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #57 : 26.02.2004 klo 19:39:27 »
Teidän sarjiskokoelmalistoja kun lukee niin ei oikein kehtaisi omaa listaa laittaa  :-\  Olen tainnut lukea huomattavasti enemmän sarjiksia kuin omistaa niitä. Tässä kuitenkin niitä hyllystä löytyviä mainitsemisen arvoisia:
- Aku Ankan täydet vuosikerrat 1978-90-l. puoliväli (porukat tilas sen heti kun synnyin ja laittoi mun nimelle, vaikka iskä ja äitihän niitä ekat vuodet ainoastaan luki)
- läjä 80-l. taskareita ja Roope-setiä
- kaikki Tintit (lähinnä kirjaston poistomyynnistä hartaudella kerättyjä)
- jokunen Lucky Luke
- Kemin kisan albumeita jokunen kappale 90-luvulta
- kaikki Viivit & Wagnerit
- Aku Ankka päivästä päivään 1943, 1944, 1947, 1952 (harvinaisen hyviä juttuja)
- Pekka Puupään parhaita muutama albumi (näitä luin aina pienenä ja taisin värittääkin kuvia...)
- vino pino Korkeajännityksiä, noita divareiden helmiä
- kaikki Krampit & nyrjähdykset
- Tenavien paksu juhlakirja (väristrippejä vuosittain 60-l. lähtien)
- Roberta Gregory: A Bitch is Born :D
- Kaisa Leka: I am not these feet
- Kati Närhi: Hanki elämä (tää on ihan tykkikamaa)
- joitakin saksalaisia sarjiksia ajalta jolloin asuin Günther-landiassa
- Hernandez: Palomarin veri (klassikko, mutten oikein pitänyt tästä)

Ja varmaan muitakin mainitsemisen arvoisia olisi, mutten nyt saa päähäni niitä, sillä osa kokoelmastani sijaitsee vanhempieni luona (lue: entisessä kotitalossani). Parina viime vuonna kiinnostus sarjiksiin on herännyt uudestaan aivan uudella voimalla, mutta keräilyä rajoittaa ratkaisevasti opiskelijan olemattomat rahavarat... Uusia kotimaisia tekeleitä olisi kiva ostaa itsellekin, esim. Aseman tuotoksia ja Parrakas nainen -sarjan albumeita.
Klik klik --> Sarjisblogini

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #58 : 26.02.2004 klo 20:39:28 »
Jaah. Paha sanoa varmasti, osa on Tampereella hyllyssä, osa tampereella pahvilaatikoissa häkissä. Osa haminassa hyllyllä ja pahvilaatikoissa.

Tampereella ehkä jotain 20 hyllymetriä, haminassa jotain alle 10 metriä lisää.

Sisältäen:

Mangaa joku 4 metriä

Tintit, Asterixit, iso kasa tenavia (kurjat julkaisee samoja juttuja monesti ja eri kokoisina).

Ihmeneloset, Hulkit, Ryhmä-X:ät, Hämähäkit, melkein kaikki muutkin marvelit (ei ihmesarjoja).

Markosit, John Carterit, Ken Parkerit, Muumit

Hirvee kasa Alan Moorea ja Gaimania, sekä lieveilmiöitä (jotain dreaming hommia)

Ja silleen. Todella outoa nähdä, että jollain muullakin voi olla vastaavan kokoisia kokoelmia. Välillä tuntuu, että on ainutlaatuisen hölmö kun on laittanut tuhansia ja taas tuhansia euroja, markkoja, puntia ja muita vastaavia tälläiseen hömppään.

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738
Vs: Sarjakuvakokoelmasi
« Vastaus #59 : 26.02.2004 klo 21:57:51 »
Hei tuli vaan mieleen että sitten joskus Suomen sarjakuvaseura ja Yliopiston kirjasto /kansallisarkisto tms. tulee saamaan ehkä upeet kokoelmat. Ellei sitten mitään mistään ymmärtämättömät perikunnat polta "moista roskaa" saunanpesässä.

Oletteko muuten vakuuttaneet kokoelmanne? Vaihdoin juuri vakuutusyhtiötä ja vakuutin - en sarjakuviani vaan luonnoskirjani. Niillä ei kyllä ole arvoa kellekään muulle kuin mulle mutta mulle ne onkin korvaamattomia.

Mulla on sarjakuvia jotain kolme metriä. Lähinnä uutta ranskalaista ym. stuffii jota ois muualta (kirjastosta, suom. kaupoista) vaikea löytää ja sit sellasta perussettii mitä tarvii opetuksessa ym. työnteossa. Ei niitä enää jaksa lukee ku työkseen joutuu oleen niiden kans tekemisissä jo muutenkin :P Vaikutteet tulee haettua muualta. Yritän pitää määrän kohtuullisena karsimalla, etenkin kun kohta on muutto edessä. Sarjakuvia on silti enemmän kuin kirjoja sen jälkeen kun pari boksia pöllittiin ullakkokomerosta jonne ymmärtämätön vuokralainen oli ne hajasijoittanut. Sinne meni Peppi, sinne meni Odessat!
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.