0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Jos lehti on oikein hyvässä kunnossa eli ns. uutta vastaava ja greidattu niin hinta hyppää lähemmäs tonnia kun taasen hyväkuntoinen lukukappale maksaa alta satasen.
Upea kansi tuossa Korallisaaressa!
Pari pelikorttipakkaa tuli tänään ostettua, maksoivat yhteensä 2 euroa.En ole tarkistanut puuttuuko pakoista kortteja - toivottavasti ei.
Tommostaa Musta Pekka korttipakkaa ei kyllä helposti löydä. Ja uusia ei tehdä tai tehdään mutta nimi muutettuna.Minkähän näköinen on ollut ihan ensimmäinen Musta Pekka korttipakka, joka on ilmestynyt Suomessa?
En tiedä, onko muita kortteja ajanmukaisestettu - mutta tuskin ainakaan viime aikoina.
Bo Bjurströmin piirtämä Pelikon Pekka-hahmo on pelikorteissa yhä se ihan sama kuin sata vuotta sitten. En tiedä, onko muita kortteja ajanmukaisestettu - mutta tuskin ainakaan viime aikoina.
Jos mennään muiden pelien puolelle, niin viitisen vuotta sitten totesin liikennemerkkipakan korttien olleen samoja kuin lapsuudessani.Harmi että kortit meidän perheessä syötiin ennen kuin niistä olisi ollut hyötyä liikennemerkkien opiskelemisessa.
Ai niin se on toi...joo tommonen on ollut mulla varmaan. Onhan toi nyt aika lailla rasistinen kuva tossa. Itse Musta Pekka nimenä ei mielestäni ole rasistinen, jos ei yhdistä sitä tuohon kuvaan. Tietysti meikä ei kyllä tykkää, että alkuperäisiä asioita muutellaan, mutta en kyllä tuota korttipakkaa pikkubroidin vaimolle näyttäis, kun se on Keniasta. Hei mullakin on ollut liikennemerkki-korttipakka. Liikennemerkit on kyllä vähän muuttuneet viime aikoina...nykyään kun on niitä sukupuolineutraaleja liikenemerkkejä. Multakin nuo kortit tuhoutui...mä en kyllä syönyt niitä, vaan leikkelin ne merkit ja liimasi tulitikkuun kiinni...tikku sinitarraan (sinitarra toimi jalustana...pysy lattiassa kiinni) ja sain hyvät liikennemerkit, kun leikin Matchbox-autoillani.
Enpä minäkään noita kortteja enää lapselle antaisi, mutta ymmärtääkseni ne ovat yhä tuotannossa - ihme kyllä?!?