Kirjoittaja Aihe: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat  (Luettu 223345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat
« Vastaus #735 : 07.03.2020 klo 15:12:36 »
Vinkkaamastani Kontista poimin nämä. Erityisesti ilahdutti Sweet Toothin kolme ekaa numeroa!

Reima Mäkinen

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #736 : 14.03.2020 klo 16:25:52 »
Olen tässä julkaissut parikin videopäiväkirjan jaksoa liittyen topiciin. Eilisessä puhun Kari Leppäsen piirtämistä Mustanaamio-sarjakuvista. Ja ihan konkreettisesti Ruutu- ja Fantomen-lehtien keräilystä.
Muita avainsanoja ovat Sarjakuvalehdet, Fantomen, Avengers, Jack Kirby, Sy Barry, Lee Falk ja Undertaker. Kesto noin 8min.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

OM

• Galleriataiteilija
« Vastaus #737 : 14.03.2020 klo 18:02:33 »
Mukava tuo uutukainen video, jossa käsittelit uusimpia hankintojasi. Minua ilahdutti varsinkin tuo Fantomen lehden esittely, jossa oli tuo loistava Undertaker  albumi ilmeisesti kokonaan. Osuit oikeaan noissa arvailuissasi kun käsittelit Kari Leppäsen piirtämää uusinta Fantomen tarinaa. Muistan Kari Leppäsen sanoneen jossain, että hän piirtää sarjakuvansa pääasiassa terillä ja musteella. En tiedä millä hän tänä päivänä sarjansa piirtää, kun hänestä ei ole kovin paljoa haastatteluja olemassa. Ehkä joskus teet videon Mustanaamio maailmasta.
Mutta erinomaiset hankinnat.

Itse löysin jokin aika  sitten Burne Hogartin englanninkielisen Tarzan apinain kuningas albumin 5 eurolla. Kansipaperitkin olivat ehjät samoin itse albumi oli erittäin hyväkuntoinen.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2020 klo 18:14:58 kirjoittanut OM »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • **
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #738 : 14.03.2020 klo 18:48:21 »
Siinähän on myös taikuutta, kun Fantomen-lehti muuttuu Marvel Essentialiksi ja Ruutu-lehdiksi ihan tosta vaan!

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #739 : 14.03.2020 klo 19:40:46 »
Olen tässä julkaissut parikin videopäiväkirjan jaksoa liittyen topiciin. Eilisessä puhun Kari Leppäsen piirtämistä Mustanaamio-sarjakuvista. Ja ihan konkreettisesti Ruutu- ja Fantomen-lehtien keräilystä.
Muita avainsanoja ovat Sarjakuvalehdet, Fantomen, Avengers, Jack Kirby, Sy Barry, Lee Falk ja Undertaker. Kesto noin 8min.  :)
Täytyy sanoa, että kaappasit aika hyvän Ruutu-kirjan ja tosi huokealla hinnalla!
Meikäläinen ei kylläkään nidottuja kirjoja kerää, mutta jollekin muulle tuo olisi kyllä aika hyvä saalis.
Vai on sulla enää 3 kappaletta Ruutu-metsästystä jäljellä. Itse omistan 22 kpl...yhteensähän noita on 92 kpl eli on vielä vähän matkaa täydelliseen Ruutu-kokoelmaan.
Harmittavaa, että Suomessa ei julkaista Kari Leppäsen Mustanaamioita. Itse en osaa enää juurikaan yhtään ruottia, joten turha edes yrittää ostaa Fantomeja.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #740 : 15.03.2020 klo 13:53:53 »
Täytyy sanoa, että kaappasit aika hyvän Ruutu-kirjan ja tosi huokealla hinnalla!
Meikäläinen ei kylläkään nidottuja kirjoja kerää, mutta jollekin muulle tuo olisi kyllä aika hyvä saalis.
Vai on sulla enää 3 kappaletta Ruutu-metsästystä jäljellä. Itse omistan 22 kpl...yhteensähän noita on 92 kpl eli on vielä vähän matkaa täydelliseen Ruutu-kokoelmaan.
Mä voisin kyllä laittaa hyvän kiertämään ja mielelläni luovun noista noin paristakymmenestä Ruuduista mitkä nyt jäi tuplakappaleiks. Kattelin että osa niistä on kyllä yllättävänkin hyväkuntoisia, että ihan ilmaiseksi en viitsi antaa. Laita yksäriä jos kiinnostaa.

Kaukorannan kanssa jutellessa, taisi olla kuvausten ulkopuolella hän puhui siitä miten ei kannata hommata sidottuja vuosikertoja, kun ne on leikattu reunoistaan siistiksi, ja usein vielä niin että myös osa sarjiksista on klipsaistu pois. Tässä mun kirjassa omistaja on ollut viksumpi eikä reunoja ole suotta leikattu puhtaaksi, niinkuin nyt normaaliin sidontatyyliin kuuluu.
Muistaakseni jossain Non stopissa oli juttua siitä että niiden toimistolta oli löytynyt sidottuja vanhoja vuosikertoja ja kehoitettiin tilaamaan niitä kustantajalta, Yhtyneiltä Kuvalehdiltä. Yhtään en tiedä millaisissa kansissa ne sitten mahtaa olla?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #741 : 15.03.2020 klo 14:09:24 »
Mä voisin kyllä laittaa hyvän kiertämään ja mielelläni luovun noista noin paristakymmenestä Ruuduista mitkä nyt jäi tuplakappaleiks. Kattelin että osa niistä on kyllä yllättävänkin hyväkuntoisia, että ihan ilmaiseksi en viitsi antaa. Laita yksäriä jos kiinnostaa.

Kaukorannan kanssa jutellessa, taisi olla kuvausten ulkopuolella hän puhui siitä miten ei kannata hommata sidottuja vuosikertoja, kun ne on leikattu reunoistaan siistiksi, ja usein vielä niin että myös osa sarjiksista on klipsaistu pois. Tässä mun kirjassa omistaja on ollut viksumpi eikä reunoja ole suotta leikattu puhtaaksi, niinkuin nyt normaaliin sidontatyyliin kuuluu.
Muistaakseni jossain Non stopissa oli juttua siitä että niiden toimistolta oli löytynyt sidottuja vanhoja vuosikertoja ja kehoitettiin tilaamaan niitä kustantajalta, Yhtyneiltä Kuvalehdiltä. Yhtään en tiedä millaisissa kansissa ne sitten mahtaa olla?
Olen joskus varmaan täällä kvaakissa kertonut, että se jonkun kokoelman saaminen hetkessä kasaan ei ole se mun juttuni. Eniten mielihyvää tulee, kun saa etsiä ihan itse noita sarjakuvia eri divareista ja se löytämisen euforia. Ostan aina pienen  määrän kerralla yhtä sarjaa, että keräilyä kestäisi pitempään. Vaikka kiva on saada jokin sarjakuvasarja kerättyä, niin kyllä mulle on kaikista nautittavampaa se itse keräily.
Ruutu lehteä kyllä löytyy ihan mukavasti, joten tarjoa ylimääräisiä lehtiä jollekin muulle, joka ei ole tämmöinen omituinen diavareissa koluaja. Mutta kiitokset tarjouksesta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Sampsa Kuukasjärvi

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #742 : 23.03.2020 klo 19:17:18 »

Minäkään en tykkää sidotuista vuosikerroista. Haluan hypistellä ja käännellä irtonumeroita vapaasti käsissäni ja asetella ja verrata eri numeroita vierekkäin. Jos lehdissä on jatkokertomus, jonka aion lukea, avaan ne etukäteen jatkiksen kohdalta ja pinoan ne päällekkäin. Säilytykseen jonkinlainen kotelo tai kansio on hyvä olla, mutta kansiosta lehdet pitää tarvittaessa saada myös pois.

Reimalla on videossa mielenkiintoista turinaa uusista Fantomeneista ja Leppäsen piirroksista.

Vern

• Jäsen
« Vastaus #743 : 18.05.2020 klo 21:52:29 »
Löysin tänään kirpparilta Joensuusta 13 Roope-setä lehteä. Suurin osa maksoi 25 senttiä kappale. Osa maksoi 50 senttiä kappale. Noihin meni tällä kertaa yhteensä 4.75€. En muista milloin viimeksi on löytynyt noita noin halvalla.

OM

• Galleriataiteilija
« Vastaus #744 : 20.05.2020 klo 17:30:45 »
Löydin 3 Moebiuksen albumia käytettynä nettikaupasta Suomessa. Albumit olivat:

La citadelle aveugle    

Le bandard fou          

The long tomorrow

Eikä hintakaan minusta ollut paha 12€ kpl. Olin hyvin mielissäni tästä löydöstä. Vielä kun löytäisin jostain  albumit Made in La, Venice Celeste ja Star Watcher vaikka huonompi kuntoisinakin niin kelpaisivat kyllä  minulle ja hyppisin tasajalkaa viikon.
Aina Moebiuksen tuotanto kiinnostaa.

« Viimeksi muokattu: 20.05.2020 klo 17:33:50 kirjoittanut OM »

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #745 : 24.05.2020 klo 11:45:26 »
Tilasin taulun kun halvalla sain tullenee hieno.fi.  :=)

Q=<>

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #746 : 30.06.2020 klo 15:47:47 »
Tein tänään löydön jätehuoneen kierrätyslehtisäiliöstä. Kokonainen lehtiroskis oli täynnä tieto- ja taidekirjoja, romaaneja tyyliin Hemingway, Remes, lastenkirjoja (Peppi Pitkätossu, Vaahteramäen Eemeli) ja jokunen sarjis (mm. Muumit - kuinkas sitten kävikään, Leirielämää ja muita Carl Barksin sarjakuvia, Ankkalinnan joulupukki, Vne aventvre Asterix le gauloisi, Agent X9 på svenska).

Kirjojen ja sarjakuvien ystävää moinen näky hieman masentaa, mutta onneksi
pelastin runsaat 40 kirjaa ja jokusen sarjakuvan karulta kohtalolta.  Lehtiroskis on syvä, joten pahnan pohjimmaisia en ylettynyt penkomaan ja en kehdannut kiivetä roskikseen :)

Pitääpä säilyttää kirjoja viikon verran suljetuissa pusseissa ja tarkistaa, että onko mahdollisesti niissä tuholaisia.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2020 klo 17:21:19 kirjoittanut willeristi »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #747 : 30.06.2020 klo 20:17:20 »
Lehtiroskis on syvä, joten pahnan pohjimmaisia en ylettynyt penkomaan ja en kehdannut kiivetä roskikseen :)

Hanki semmoinen perhoshaavi vastaisuuden varalle.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • **
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #748 : 01.07.2020 klo 01:56:08 »
Lehtiroskis on helppo kallistaa kyljelleen täytenäkin. Öhöm.. kokemuksen äänellä- kröh. Tommosta löytöä ei ole kyllä koskaan tullu vastaan! Olisin heittäny volttia ja päästäny hihkumisääniä.

Timo

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #749 : 01.07.2020 klo 08:28:25 »
Pieni närkästys siitä että lehtiroskikseen heitellään kovakantisia kirjoja, ne kannet pitäisi repiä irti ja kierrättää erikseen.
Mutta okei, jos tuollaista kamaa heittää pois niin ei ole selvästikään ihan ykkösprioriteetti.