0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
--Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä, että mitään useampiosaista käännössarjakuvaa (albumeja) ei kannata enää ryhtyä keräämään, koska on varmaa, ettei kustantajilla riitä pitkäjännitteisyyttä hoitaa hommaa loppuun asti. Eurooppalaisen (ranskankielisen) sarjakuvan kohdalla tämä on erityisen harmittavaa.--
Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä, että mitään useampiosaista käännössarjakuvaa (albumeja) ei kannata enää ryhtyä keräämään, koska on varmaa, ettei kustantajilla riitä pitkäjännitteisyyttä hoitaa hommaa loppuun asti.
En ole Egmontilta, mutta kyllä Sillage ja Wd loppuvat. Käsittääkseni alun hyvät myynnit ovat laskeneet melkoisesti.Jos sarjasta on kuusi albumia julkaisematta, niin nehän pitäisi ehdottomasti julkaista kahtena integraalina. Like sitä tuskin tekee, vaikka Sillage taitaakin olla Ruokosenmäen löytöjä. Apollon Samille taas julkaistun sisällön taso on tärkeää ja ilmeisesti näissä Sillageissa se laskee loppua kohden?
Tappiolla voi ehkä joskus julkaista jonkun yksittäisen kulttuuriteon mutta ei pitkiä sarjoja, jotka eivät edes alkuperämaassaan osoita loppumisen merkkejä.
Ei kai se täyden sarjan kerääminen ole pääasia vaan hyvän sarjakuvan saaminen suomeksi
-- Rankasta löytyy paljon uusia & vanhoja sarjoja, joiden pituus on yhdestä neljään albumia. Niiden julkaiseminen olisi mielestäni huomattavasti mielekkäämpää kuin Sillagen kaltaiset ikuisuusprojektit.Täysin subjektiivinen mielipide, jota en itse allekirjoita ainakaan jatkuvajuonisten sarjojen kohdalla. Olen kyllä joskus ostanut kirpputorilta vahingossa kirjoja, joista joku idiootti on kadottanut viimeiset sivut enkä ole sitä ennen sinne asti lukemista huomannut. Reaktio tuossa vaiheessa ei todellakaan ole "onneksi sentään 90% kirjasta oli hyvää luettavaa, toivottavasti loppukin oli mielenkiintoinen".
Minkäs sille voi, ellei osteta. Taisivat sitten jo ne viimeiset albumit mennä kulttuurityön puolelle.
Tänään luen sarjakuvat pääsääntöisesti sähköisenä, jolloin koko omistamisen käsite on abstrakti. Tässä mallissa rahat kulkevat harvojen, ulkomaisten toimijoiden käsiin.Jos pysytään tässä fyysisessä maailmassa, niin kulutuskäyttäytyminen vain edustaa hieman toista koulukuntaa.Kirjastosta on ollut mukava tutustua moneen sarjaan, olen sitten saattanut ostaa kerran lukemani ja näin aloittanut keräämisen ensin sarjaan tutustuttuani.Toisaalta olen myös aloittanut sarjojen keräämisen ja moni sarja on jäänyt sitten keräämättä täyteen, on sitä tullut vaikka luettua kirjastosta loput kun suurin into jo olisi karissut.
Ei kai se täyden sarjan kerääminen ole pääasia vaan hyvän sarjakuvan saaminen suomeksi - ja tässä tapauksessa peräti 10 kovakantisen albumin verran! ;-)
sen enempää Jiksiä demonisoimatta: ei näin.
On tosiaan harmi, kun Sillage (ja Walking dead) loppui mutta ei kai tässä auta muu kuin purra hammasta ja sijoittaa säästyneet rahat muihin sarjakuviin. Mielelläni olisin jatkanut Sillagen lukemista Suomeksi, ulkomaalaisia laitoksia en viitsine alkaa tilailla.