Harmi jos loppuu, mutta kiitokset Egmontille tähän asti julkaistuista albumeista.
Sillage on mielestäni varsin mukava sarja, mutta ostajakohderyhmiltään (keski-ikäiset ja mangalapset) ja levitystavoiltaan (kirjakauppamyynti) hankala yhtälö.
Itse näin Sillagen albumeita ensi kertaa Pariisissa, mutta harmikseni en niitä mukaani ostanut. Kaikkea ei vaan voi kantaa matkassa. Onneksi niitä sitten käännettiin suomeksi. Ehkäpä jatkoa tulee suomeksi jossain vaiheessa, vaikkakin vasta vuosien päästä. Itse kuitenkin ajattelin lukea (tosin hitaammin
) seuraavat osat ranskaksi.
Alixin nuukahdettua 70-luvulla asia harmitti siihen malliine, että sittemmin ranskaa opiskeltuani hankin puuttuvat albumit alkuperäiskielellä. Sittemmin ostin kyllä Apollon hienot alpparit myös suomeksi. Jos ei muuten, niin ehkäpä kannatuksen vuoksi. Ongelma tietenkin tulevaisuuden kannalta on, ostanko minä ja muut kaltaiseni enää tulevia julkaisuja, kun alkuperäiset ovat jo hyllyssä. Periaatteessa kannatan kuitenkin suomenkielisiä julkaisuja sarjakuvista.