Kirjoittaja Aihe: Karvinen  (Luettu 146880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Keuhko

  • Jäsen
  • Viestejä: 266
Vs: Karvinen
« Vastaus #195 : 04.02.2013 klo 21:19:16 »
Omalla kohdallani Karvisen lukeminen on vähentynyt asteittain, ja yhteys tähän ketjuun on ilmeinen. Liekö hyvä vai paha?

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Karvinen
« Vastaus #196 : 23.05.2013 klo 11:23:50 »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Migron

  • Jäsen
  • Viestejä: 44
Vs: Karvinen
« Vastaus #197 : 23.05.2013 klo 23:11:33 »
Onion-artikkeli.

EO

  • Vieras
Vs: Karvinen
« Vastaus #198 : 24.05.2013 klo 02:00:25 »
Onion-artikkeli.
Olkoot Onion, mutta tavallaan kaikesta tuosta sarkasmista löytyy iso osa siitä miksi itse todella pidän Karvisesta. Ei ole kaikkin "intellektuellein" sarjis, ei lähellekään, mutta muutamat perusideat ovat hienoja ja niistä pidetään kiinni varsin yhtenäisesti. Oikeastaan ainoa pahe on jatkuvana päivittäisenä strippisarjana pysyminen, joka vaatii joko perusidean laajentamista ajoittain eri suuntiin, tai tässä tapauksessa vanhan tuhotonta toistamista. Markkinatalous ei mahdollista jättää välistä toistostrippejä ja julkaista vain ne oivallisimmat stripit. Ei, se on internetin sarjakuvablogien aikakautta, jotain josta Karvinen on parikymmentä vuotta myöhässä.

Näiden Karvinen miinus Karvinen sijaan olisikin ehkä pätevä bisnes vetää valesarjakuvablogi, johon julkaisisi vain tietyn kynnyksen ylittäviä strippejä sitä mukaan kun niitä ilmaantuu. Rimaa ei saa laittaa irvileukaisen korkealle, niin kyllä siitä kelvollinen seurattava tulisi. Ei taida löytyä Jim Davisilta ja Pawsin porukalta pokkaa vetää tällaista ihan viralliseksi syötteeksi, jota itse kehtaisin kutsua jopa "VIP" tai "premium"-tilaukseksi. Joutuisivat myöntämään, että iso osa on vain täytettä.

Voi kun olisi itsellä kanttia vetää keskinkertainenkin materiaali ideoistani, niin olisi portfoliossa jo monta sarjaa.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Karvinen
« Vastaus #199 : 10.10.2013 klo 14:40:13 »
http://imgur.com/r/Unexpected/xoYq3jN

Kukapa nyt ei Karvista rakastaisi kun se on niin mahoton.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Taru Leutokalma

  • Vieras
Vs: Karvinen
« Vastaus #200 : 26.09.2014 klo 21:27:54 »
Vastaavanlaiseen Karvis-vihaan en ole törmännyt missään muualla kuin täällä Kvaakissa. Mutta kyllä nuo esille tuodut perustelut olivat hyviä pointteja koko sarjan suhteen...enkä itsekään pidä Karvisesta. Loukkaavaa kissoja kohtaan pitää Karvista kissaeläimenä.  :'(

Lapsena Karvinen oli suunnilleen "melkein yhtä hyvä kuin Asterix". Kaikki koulukaveritkin lukivat Aku Ankan lisäksi Karvista joten miksenpä myös minä? Jutut naurattivat ja koskaan ei tietenkään tullut mieleen kyseenalaistaa niitä puhkikulutettuja "vitsejä". Uskalsin siinä määrin erota Karvisia kuviksen tunnilla piirtelevistä luokkakavereistani että uskalsin myöntää ettei Jim Davis ole hyvä piirtäjä.

No ei ole ei. Onneksi kasvoin tuon vaiheen yli kuten varmaan enemmistö Karvisen entisistä lukijoista.

Karvis-ilmiö on laadittu ikivihreäksi klassikoksi koululaisten, kohderyhmänsä, keskuuteen. Kun tuli puheeksi niin kyselin muutamia viikkoja sitten tuttavani 11-vuotiaalta tytöltä sitä, mitä sarjiksia tyttö lukee. "Aku Ankkaa ja Karvista" kuului vastaus. Kysyin sitten että oliko tyttö kuullut koskaan sellaisesta kun Tintti, Asterix tai Tenavat...pirpanan vastauksesta ilmeni, että typykkä sekoitti Tintin Lucky Lukeen eli ilmeisesti mikään mainitsemistani klassikoista ei ollut tuttu.  :(

Karvinen on rahastava sarjis, kyllä, olen täysin samaa mieltä. Karvinen-ilman-Karvista on mielestäni taas mainiota camp-sekoiluviihdettä. Eskon oli korkea aika päästä estradille.

« Viimeksi muokattu: 26.09.2014 klo 21:31:58 kirjoittanut Taru Leutokalma »

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Karvinen
« Vastaus #201 : 27.09.2014 klo 14:59:53 »
Karvisesta on hienoja oheistuotteita.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Karvinen
« Vastaus #202 : 14.07.2015 klo 18:53:47 »
Karvinen kohtaa Sagan. Molemmat parenevat.




« Viimeksi muokattu: 18.10.2017 klo 21:49:34 kirjoittanut Curtvile »

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Je suis alle kuuden euron pizza!

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Karvinen
« Vastaus #204 : 15.05.2016 klo 15:25:28 »
Karvinen on uusi miss Suomi! Catsuit lumosi tuomariston. Tässä riemun keskellä kysyn vaan, miksei Garfieldia julkaista Suomessa unkarinkielisenä? Se on niin pal hauskempi silleen, eikö? Ha! Ha! Ha! Ha!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Karvinen
« Vastaus #205 : 07.02.2017 klo 08:29:48 »
Työn puolesta törmäsin tällaiseen:

https://safeandsecureonline.org/children/#book/4

Karvinen tekee tietoturvavalistusta. En tiennytkään että tällaistakin tehdään. :police:
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Karvinen
« Vastaus #206 : 18.03.2017 klo 16:18:56 »
Karvista syvällisimillään

07/27/1978

tämä video luotaa syvälle strippiin ja havainnoitavaan todellisuuteen. Monesti tunnin aikana tuli kvaak mieleen.

Lainaus
Missäköhän piippuni voi olla?

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Karvinen
« Vastaus #207 : 17.10.2017 klo 23:20:47 »
Oletko koskaan halunnut lukea Karvisen "tekijän" Jim Davisin Marvelsarjakuvaa?
En minä vaan.
Sellainen on silti tulossa

joskin tämä osuus kyllä ns. lämmitti:
Lainaus
(Ryan) North wrote the story, which Davis illustrated with the help of his assistants Gary Barker and Dan Davis.

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 306
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Karvinen
« Vastaus #208 : 18.10.2017 klo 09:52:29 »
Jotenkin ennakkoluuloisesti epäilen, ettei Jim Davis tähän tarinaan montaa piirtoa itse tee, vaan eiköhän suurin työ ole avustajien harteilla, kuten Karvisessakin. Mutta moisesta on tietysti turha päristää partaansa, Davis on kuitenkin markkinointimielessä monin verroin assareitaan tunnetumpi.

Ihan hyvin voisin tuon lukea, tuskin siinä montaa minuuttia tuhlaantuu.

JJalonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 840
Vs: Karvinen
« Vastaus #209 : 18.10.2017 klo 11:51:12 »
Nämä ovat kyllä juuri niin huonon huonoja kuin ensimaininnasta saattoi aatella. Pits!