Kirjoittaja Aihe: Rumiko Takahashi  (Luettu 11738 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paavali-setä

  • Vieras
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #15 : 02.12.2005 klo 20:31:08 »
Huomasin muuten Ranmoja ja Inuyashoja lueskellessani, että Ranma ja Inuyasha -jälkimmäinen etenkin sarjan alkupäässä- muistuttavat toisiaan melkoisesti. Ei toki ulkonäöltä, mutta jotenkin molemmat ovat hirmuisen tylyjä ja suorastaan sikamaisen röyhkeitä sarjojen naispuolisille päähahmoille (vrt. Akane ja Kagome - nekin nimet muuten muistuttavat toisiaan....)

Ja piyo piyo-kana tai tipu tai mikälie on aika paljon mukana ainakin Ranmojen ja Maison Ikkokujen hahmojen vaatteissa.
Ranmassa ja Inuyashassako on muka jotain yhteistä? Sarjoina ei ole. Mutta, noh, molemmat henkilöt ovat kyllä usein tylyjä naispuolisille hahmoille, mutta eri syistä.

Ei millään pahalla, mutta nimet Akane ja Kagome eivät muistuta toisiaan ollenkaan. Eikä Maison Ikkokussa taatusti ole piyo-piyo tipua muualla kuin Kyokon esiliinassa. Ranmasta en muista tipuja ollenkaan, vai olisiko Kasumilla ollut välillä samanlainen tipu-essu. Ehkä ne oli alennusmyynnissä Tokion tarjoustalossa 90-luvun vaihteessa.

Merlin

  • Vieras
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #16 : 08.12.2005 klo 17:37:43 »
Ranmassa ja Inuyashassako on muka jotain yhteistä? Sarjoina ei ole. Mutta, noh, molemmat henkilöt ovat kyllä usein tylyjä naispuolisille hahmoille, mutta eri syistä.

Ei millään pahalla, mutta nimet Akane ja Kagome eivät muistuta toisiaan ollenkaan. Eikä Maison Ikkokussa taatusti ole piyo-piyo tipua muualla kuin Kyokon esiliinassa. Ranmasta en muista tipuja ollenkaan, vai olisiko Kasumilla ollut välillä samanlainen tipu-essu. Ehkä ne oli alennusmyynnissä Tokion tarjoustalossa 90-luvun vaihteessa.

Ei sarjoina ei, tarkoitin hahmoina (anteeksi sekaannus).

Minusta nimissä Kagome ja Akane on samanlainen loppusointu (KagoME ja AkaNE). Sanokaapa vaikka molempia nimiä vuorotellen, minä ainakin huomasin sen. Vaikka kukaan muu ei tajunnutkaan...
    Ranmassa piyo-piyo tipu on kyllä ollut muistellakseni ainakin pokkarissa -oisko ollut- 2, Genma-pandan ruokalapussa  ;D ja kai sitten Kasuminkin essussa. Mutta kyllä se niissä molemmissa on mukana ollut - vaikkakin Maison Ikkokussa vain yhdellä hahmolla! Tarkoituksenani ei ollut sanoa, että piyo-piyo olisi esiintynyt montakin kertaa vaatetuksessa, anteeksi jos sait sellaisen kuvan.

Mistä lie Takahashi moisen tipusen napannut, aika villi mielikuvitus hänellä kyllä on.

naka 619

  • Jäsen
  • Viestejä: 64
  • -nopea kana jyvän nappaa ja hidas sen syö-
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #17 : 11.12.2005 klo 13:29:06 »


Sanokaapa    Ranmassa piyo-piyo tipu on kyllä ollut muistellakseni ainakin pokkarissa -oisko ollut- 2, Genma-pandan ruokalapussa  ;D ja kai sitten Kasuminkin essussa.

mieki oon huomannu et ranmoissa on niitä piyo-piyo tipuja vilahdellu....
esimerkiksi pokkarissa 9 kunolla on piyo-piyo ruokalappu.......

Dogbert

  • Vieras
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #18 : 11.12.2005 klo 14:11:52 »
Vaikka itse vihaankin ranma puolikasta (joka ei ole minulta ansainnut edelleenkään suurta alkukirjainta), silti ihailen Takashin tyyliä: Hän luottaa joissakin tapauksissa enemmän mustaan kuin tonejen viehätykseen.
Samankaltaisuudesta; eikö se ole aika luonnollista, että samalla tekijän hahmoilla on joskus samoja piirteitä? Rumiko Takashi sattuu vain olemaan hyvä esimerkki, koska hänellä tämä tuotanto on kuitenkin suhteellisen laaja. Toiseksi hyväksi esimerkiksi voisi ottaa CLAMPin, mutta tämähän on enemmän porukan tekemä yhden henkilön johtamana, eiköstä näin? (Anteeksi, taas valui offtopicciin).

PTJ-edit: Nyt ei olla irkissä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2005 klo 20:04:27 kirjoittanut PTJ Uusitalo »

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #19 : 11.12.2005 klo 20:03:23 »
Toiseksi hyväksi esimerkiksi voisi ottaa CLAMPin, mutta tämähän on enemmän porukan tekemä yhden henkilön johtamana, eiköstä näin?

Mjaa, ei ole. Yleensä CLAMPista yksi toimii pääartistina, toinen käsikirjoittajana ja loput kaksi avustajina. Ei heillä mitään hierarkiaa silti ole.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2005 klo 20:05:01 kirjoittanut PTJ Uusitalo »

Dogbert

  • Vieras
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #20 : 17.12.2005 klo 21:45:02 »
Mjaa, ei ole. Yleensä CLAMPista yksi toimii pääartistina, toinen käsikirjoittajana ja loput kaksi avustajina. Ei heillä mitään hierarkiaa silti ole.
Mutta eivätkö he vuorottele näitä hommia? (Itse ainakin olen käsitinyt tämän niin)
Ja silti (oli se sitten vuorottelua ne hommat tai eivät) heidän hahmoista löytyy samankaltaisuuksia vaikka juonet eroavatkin aika paljonkin toisistaan.
(Anteeksi offtopic, toivottavasti ette syö minua.)

PTJ Uusitalo

  • Mediaholisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 910
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #21 : 18.12.2005 klo 19:00:34 »
Mutta eivätkö he vuorottele näitä hommia? (Itse ainakin olen käsitinyt tämän niin)
Ja silti (oli se sitten vuorottelua ne hommat tai eivät) heidän hahmoista löytyy samankaltaisuuksia vaikka juonet eroavatkin aika paljonkin toisistaan.
(Anteeksi offtopic, toivottavasti ette syö minua.)

Toki vuorottelevat, ja juuri sitä tarkoitinkin. Mutta olin käsittävinäni viestistäsi, että luulit heillä olevan pysyvän hierarkian.

zakura

  • Jäsen
  • Viestejä: 45
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #22 : 14.01.2006 klo 19:15:17 »
Takahashi on aivan loistava. Ranmaan ja Inuyashaan oon tutustunu, pitäs tarkemmin muihinkin tekeleisiin tutustua.  :)

Tinca

  • Vieras
Re: Rumiko Takahashi
« Vastaus #23 : 14.01.2006 klo 22:23:16 »
Arvostan Takahashia siksi, koska hän piirtää erittäin hauskoja ja yksityiskohtaisia sarjiksia. Siitä piirustustyylistä en niinkään hirveästi sanoisi. Se on ehkä aika persoonallista. Ja persoonallisuus on vain plussa. :)
Ranma on se eka takahashin manga, mihin olen tutustunut ja myöhemmin inuyasha. Kumpikin on hyvä, en osaa sanoa kumpi olisi parempi. Muita en ole nähnyt/lukenut, mutta se ois oikein hupaisaa.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Rumiko Takahashi
« Vastaus #24 : 24.11.2020 klo 22:20:39 »
Löytyi Tubesta aikas pätevä, reilu puolituntinen Takahashin haastattelu, joka on tehty ilmeisesti liittyen taannoiseen Angoulemén palkintoon. En ollutkaan ennen kuullut mestarinnan puhuvan, enkä tiennyt hänestä montaa jutskaa jotka jo tuosta alusta paljastui. Näin siitä huolimatta että ranskan lukemisen ja japanin kuuntelun ymmärtäminen eivät ole aivan vahvimpia osaamisalueitani.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson