Kirjoittaja Aihe: Mail-Manin palsta  (Luettu 35824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #120 : 06.01.2014 klo 17:05:52 »
Firmahan oli Mail-Man Ky, jonka M-M kai perusti heti kun täytti 18. Mail-Man oli kyseisessä ky:ssä vain äänetön yhtiömies. Joku muu siis hoiti taloudellisen vastuun ja paperien pyörittämisen. Jos hän tai he eivät olleet M-M:n sukulaisia, niin todennäköisesti ainakin läheisiä tuttuja.

Täällä on Mail-Manista samantapainen tuore juttu kuin tuo äsken linkattu Tatun tekemä haastattelu. Siinä mainitaan auttajana joku Fjalar, mutta oudosti sukunimi puuttuu.

Hauska haastattelu. Viimeinen kyssäri pikauusintana:

"28. Kuka jaksaa nostaa eniten: Koivumäki, Ruokosenmäki vai Mail-Man?
Minä. Se nimittäin selviää ensi viikolla kun tapaan Ruokosenmäen kasvotusten ensi kertaa. Lupasin nostaa laskun pöydältä."

:)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #121 : 06.01.2014 klo 18:52:29 »
Ihan loistava haastattelu tuokin. Ja vaikuttaa siistiltä hommalta tuo muinainen Mail-manin meininki - itse en omistanut avoautoa 18-vuotiaana enkä reissannut ympäri maailmaa. Saatan olla hiukan kateellinen.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #122 : 06.01.2014 klo 22:31:31 »
Kyllä tässä tekee mieli kaivaa vanhat Marvel-lehdet kaapista. Hmmm.... kyssäri 5  "Vuodesta 1975 lähtien..."? Mail-Manin kykyihin kuului myös ajassa hyppiminen.  ;D

Timo

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #123 : 06.01.2014 klo 22:36:32 »
Kyllä tässä tekee mieli kaivaa vanhat Marvel-lehdet kaapista. Hmmm.... kyssäri 5  "Vuodesta 1975 lähtien..."? Mail-Manin kykyihin kuului myös ajassa hyppiminen.  ;D

Eiks se oo ihan oikein? 10-vuotiaana arkistoja järjestämään ja 15-vuotiaana palstanpitäjäksi.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #124 : 07.01.2014 klo 13:13:14 »
Eiks se oo ihan oikein? 10-vuotiaana arkistoja järjestämään ja 15-vuotiaana palstanpitäjäksi.

En huomannu missä sanottaisiin 10v.
M-M aloitti Hämähäkkimiehessä palstanpitäjänä vuonna 1980 15-vuotiaana. ja sitte:

Lainaus
Ostin Suomen sarjakuvaseuran huutokaupasta noin 12-vuotiaana englantilaisen Hulkin. [...] huomasin että painettu Suomessa. [...ja...] että Helsingissä on Marvelin "edustaja". ---[Ulla D.] lupasi minulle amerikkalaislehtien kaksoiskappaleet, jos pidän heidän arkistonsa järjestyksessä.

Kun Semic alkoi 1980 julkaista Hämähäkkimiestä,[...] jonkun pitäisi alkaa pitämään lehdessä lukijapalstaa, [...] Ja tietysti lisäsin että minä voisin alkaa pitää tuota palstaa

jos on vuonna 1980 15 v. ---> 12-vuotias pitäisi olla 1977 ei 1975

Tai sitten en huomannut jotain.

Timo

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #125 : 09.01.2014 klo 22:42:25 »
En huomannu missä sanottaisiin 10v.
M-M aloitti Hämähäkkimiehessä palstanpitäjänä vuonna 1980 15-vuotiaana. ja sitte:

jos on vuonna 1980 15 v. ---> 12-vuotias pitäisi olla 1977 ei 1975

Tai sitten en huomannut jotain.

10-vuotiaasta pojasta puhuttiin tuossa ensiksi linkitetyssä, Tatu Junnin tekemässä haastatuksessa. Mutta joo, senkin mukaan M-M tuli arkistoijaksi "vasta" 12-vuotiaana eikä 10-vuotiaana. Joka tapauksessa melkoista yrittäjähenkisyyttä!

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #126 : 10.01.2014 klo 19:31:44 »
Joka tapauksessa melkoista yrittäjähenkisyyttä!

Ilman muuta! Ei niistä M-M:n teksteistä tajunnu että ihan teini on asialla. Asiaansa innostunut ihminen kylläkin.

Timo

HenkkaH

• Uusi jäsen
Legendaarien Mail-Manin tuore haastattelu!
« Vastaus #127 : 23.01.2014 klo 11:21:12 »
Marvel-sarjakuvien palstanpitäjien kuningas ja legendaarinen postimies Mail-Man tuoreessa haastattelussa. Lue mistä mies on supervoimansa hankkinut ja mitä miehelle nykyisin kuuluu:

http://www.haastattelut.com/mail-man

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #128 : 23.01.2014 klo 13:12:48 »
Tuo olikin tänne jo linkattu, ja nyt oli postitettu ihan väärään osioonkin, eli kotimaisiin sarjakuviin.

HenkkaH

• Uusi jäsen
« Vastaus #129 : 23.01.2014 klo 13:35:15 »
Kiitos palautteesta :)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #130 : 20.03.2014 klo 10:29:22 »
Tämä ketju on kai lähinnä sitä Marvel-ennen-fiilistelelyä...

Muistutettakoon, että Marvelit, muutokset ja minä -esseessä muistellaan Mail-Mania ja Marvel-lehtien julkaisukaarta kotomaassamme - osana kasvukertomusta.

Kvaakin sarjakuvaesseille on oma ketjunsa, mainostettakoon sitäkin, jos on joltakulta ohi mennyt.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #131 : 20.03.2014 klo 11:55:38 »
"Mahtaako nykyajan digitaalisessa maailmassa elävällä ihmisellä olla mahdollisuutta vastaavanlaiseen löytöretkeilyyn?"

Kyllä on. Nykyäänhän moiseen on parhaat edellytykset kun Kulkukatinpojassa yritetään päästä eroon Marveleista suurinpiirtein siihen malliin että ihme etteivät länttää niitä syliin, heitä pakun takakonttiin ja käske ajaa Turkuun.

Good Fellows, Fantasiapelit, Turun Sarjakuvakauppa, divarit ja Rosebudin ihme valikoima. Kyllä minulla ainakin on säilynyt karkkikauppa fiilis.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #132 : 20.03.2014 klo 18:47:17 »
Kyllä on. Nykyäänhän moiseen on parhaat edellytykset kun Kulkukatinpojassa yritetään päästä eroon Marveleista suurinpiirtein siihen malliin että ihme etteivät länttää niitä syliin, heitä pakun takakonttiin ja käske ajaa Turkuun.

OK - pitääpä vierailla sielläkin siis joskus. Jos vaikka löytäisi puuttuvia helmiä.

Jiksi

• Valvoja
« Vastaus #133 : 03.12.2014 klo 16:12:45 »
Mail-Man vastaa yhä vain... nyt Twitterissä.

(Kiitos Kvaakin Twitter-tili, kiitos!)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #134 : 03.12.2014 klo 16:35:19 »
Mail-Man vastaa yhä vain... nyt Twitterissä.

(Kiitos Kvaakin Twitter-tili, kiitos!)

"Onko Kykloopilla, Kapteeni Amerikalla ja Spritellä samanlaiset kengät?"

Vastaus on, että...