Kirjoittaja Aihe: Mail-Manin palsta  (Luettu 37373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #90 : 16.06.2013 klo 20:49:45 »
1983 Hämiksen palstoilla oli aikalailla spoilereita kun kerrottiin mm. että Phoenix on kuollut (ja se nähtiin täällä vasta 2 vuotta myöhemmin) eli aikalailla linja muuttui sitten vuosien saatossa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Tatu Junni

  • Jäsen
  • Viestejä: 231
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #91 : 03.01.2014 klo 15:11:41 »
Kvaakkaajia saattaa kiinnostaa, että julkaisimme tänään Dome.fi:ssä Mail-Manin haastattelun:

Haastattelu: Marvel-maestro Mail-Man vaihtoi supersankarit perheeseen

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #92 : 03.01.2014 klo 19:51:15 »
Kvaakkaajia saattaa kiinnostaa, että julkaisimme tänään Dome.fi:ssä Mail-Manin haastattelun:

Haastattelu: Marvel-maestro Mail-Man vaihtoi supersankarit perheeseen

Olipas kiva lukea Mail-Manin nykykuulumisia. Harmi etteivät supersankarit enää miestä innosta. Mun oman Marvel-tauon aikana 1993-2010 mies oli hävinnyt ja uudet miehet ottaneet ohjat palstojen ja blogien pidossa. Harmi ettei heistäkään taida olla kohta montaa jäljellä...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #93 : 03.01.2014 klo 21:02:56 »
Kiva tietää, että Mail-Manilla menee hyvin. Äijä on elävä legenda.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 828
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #94 : 03.01.2014 klo 22:09:10 »
Kvaakkaajia saattaa kiinnostaa, että julkaisimme tänään Dome.fi:ssä Mail-Manin haastattelun:

Haastattelu: Marvel-maestro Mail-Man vaihtoi supersankarit perheeseen

Kiitos. Juttu on aiheeltaan kiinnostava ja uutta tietoa antava ja hauskakin kun siinä puhutaan vain Mail-Manistä! Kuitenkin ehkä taustoja olisi voinut valottaa enemmän - onhan sanottu, että sukulaiset auttoivat hyvin nuorta M-M:ää hommassa?

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #95 : 03.01.2014 klo 22:39:47 »
Joo, Mail-Manin omasta firmasta ei tuossa vissiin puhuttu ollenkaan.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #96 : 04.01.2014 klo 04:17:54 »
Onhan se sääli, ettei Mail-Manin taustaa aikanaan valotettu.

Toimeliaana ja yrittäjähenkisenä nuorena miehenä Narinen olisi ollut esikuva palstan lukijoille. Mies oli kuin ängry böörds ennen ängry böördsejä.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 828
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #97 : 06.01.2014 klo 16:34:47 »
Joo, Mail-Manin omasta firmasta ei tuossa vissiin puhuttu ollenkaan.

Firmahan oli Mail-Man Ky, jonka M-M kai perusti heti kun täytti 18. Mail-Man oli kyseisessä ky:ssä vain äänetön yhtiömies. Joku muu siis hoiti taloudellisen vastuun ja paperien pyörittämisen. Jos hän tai he eivät olleet M-M:n sukulaisia, niin todennäköisesti ainakin läheisiä tuttuja.

Täällä on Mail-Manista samantapainen tuore juttu kuin tuo äsken linkattu Tatun tekemä haastattelu. Siinä mainitaan auttajana joku Fjalar, mutta oudosti sukunimi puuttuu.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #98 : 06.01.2014 klo 17:05:52 »
Firmahan oli Mail-Man Ky, jonka M-M kai perusti heti kun täytti 18. Mail-Man oli kyseisessä ky:ssä vain äänetön yhtiömies. Joku muu siis hoiti taloudellisen vastuun ja paperien pyörittämisen. Jos hän tai he eivät olleet M-M:n sukulaisia, niin todennäköisesti ainakin läheisiä tuttuja.

Täällä on Mail-Manista samantapainen tuore juttu kuin tuo äsken linkattu Tatun tekemä haastattelu. Siinä mainitaan auttajana joku Fjalar, mutta oudosti sukunimi puuttuu.

Hauska haastattelu. Viimeinen kyssäri pikauusintana:

"28. Kuka jaksaa nostaa eniten: Koivumäki, Ruokosenmäki vai Mail-Man?
Minä. Se nimittäin selviää ensi viikolla kun tapaan Ruokosenmäen kasvotusten ensi kertaa. Lupasin nostaa laskun pöydältä."

:)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #99 : 06.01.2014 klo 18:52:29 »
Ihan loistava haastattelu tuokin. Ja vaikuttaa siistiltä hommalta tuo muinainen Mail-manin meininki - itse en omistanut avoautoa 18-vuotiaana enkä reissannut ympäri maailmaa. Saatan olla hiukan kateellinen.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #100 : 06.01.2014 klo 22:31:31 »
Kyllä tässä tekee mieli kaivaa vanhat Marvel-lehdet kaapista. Hmmm.... kyssäri 5  "Vuodesta 1975 lähtien..."? Mail-Manin kykyihin kuului myös ajassa hyppiminen.  ;D

Timo

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 146
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #101 : 06.01.2014 klo 22:36:32 »
Kyllä tässä tekee mieli kaivaa vanhat Marvel-lehdet kaapista. Hmmm.... kyssäri 5  "Vuodesta 1975 lähtien..."? Mail-Manin kykyihin kuului myös ajassa hyppiminen.  ;D

Eiks se oo ihan oikein? 10-vuotiaana arkistoja järjestämään ja 15-vuotiaana palstanpitäjäksi.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #102 : 07.01.2014 klo 13:13:14 »
Eiks se oo ihan oikein? 10-vuotiaana arkistoja järjestämään ja 15-vuotiaana palstanpitäjäksi.

En huomannu missä sanottaisiin 10v.
M-M aloitti Hämähäkkimiehessä palstanpitäjänä vuonna 1980 15-vuotiaana. ja sitte:

Lainaus
Ostin Suomen sarjakuvaseuran huutokaupasta noin 12-vuotiaana englantilaisen Hulkin. [...] huomasin että painettu Suomessa. [...ja...] että Helsingissä on Marvelin "edustaja". ---[Ulla D.] lupasi minulle amerikkalaislehtien kaksoiskappaleet, jos pidän heidän arkistonsa järjestyksessä.

Kun Semic alkoi 1980 julkaista Hämähäkkimiestä,[...] jonkun pitäisi alkaa pitämään lehdessä lukijapalstaa, [...] Ja tietysti lisäsin että minä voisin alkaa pitää tuota palstaa

jos on vuonna 1980 15 v. ---> 12-vuotias pitäisi olla 1977 ei 1975

Tai sitten en huomannut jotain.

Timo

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 828
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #103 : 09.01.2014 klo 22:42:25 »
En huomannu missä sanottaisiin 10v.
M-M aloitti Hämähäkkimiehessä palstanpitäjänä vuonna 1980 15-vuotiaana. ja sitte:

jos on vuonna 1980 15 v. ---> 12-vuotias pitäisi olla 1977 ei 1975

Tai sitten en huomannut jotain.

10-vuotiaasta pojasta puhuttiin tuossa ensiksi linkitetyssä, Tatu Junnin tekemässä haastatuksessa. Mutta joo, senkin mukaan M-M tuli arkistoijaksi "vasta" 12-vuotiaana eikä 10-vuotiaana. Joka tapauksessa melkoista yrittäjähenkisyyttä!

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #104 : 10.01.2014 klo 19:31:44 »
Joka tapauksessa melkoista yrittäjähenkisyyttä!

Ilman muuta! Ei niistä M-M:n teksteistä tajunnu että ihan teini on asialla. Asiaansa innostunut ihminen kylläkin.

Timo