Kirjoittaja Aihe: Thorgal  (Luettu 66059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Thorgal
« Vastaus #195 : 28.08.2019 klo 11:05:26 »
Tarkoitin sanoa:
"Pitäisi katsoa vähän mitä ranskisjuttuja on jo saatavilla näillä helpoilla kielillä, ennen kuin alkaa kustantamaan."

Timo

Manga kärsii samasta. Tuo on kuitenkin siinä mielessä monimutkaista, että ilman aiempia tai englanninkielisiä julkaisuja, sarjan ympärille ei ilmeisesti synny riittävästi ns. pöhinää. Mikä taas on edellytys sille että kannattais kustantaa. Mainostamallahan sitä kiinnostusta ei ole varaa enää herätellä näillä myyntimäärillä. Itse olen ihmetellyt sitä, että kaikkia ns. hyviä ja klassikkosarjoja ei ole käännetty esim. ranskasta suomeksi, samaan aikaan kun tuodaan noita iän ikuisia Attiloita ja Bob Moraneja. Mutta vitsi lienee juuri siinä, että yleisö, joka on lukenut loppuun (siis resuisiksi) vanhat julkaisut, ostaa sitten vielä luksuspainokset samoista sarjiksista. (Tämäkään tosin ei ole mikään aukoton strategia sikäli, että monet kovakantiset uusinnat tuppaavat teknisesti olemaan outoja tai huonoja) Kuten jo aiemmin totesin, Thorgal oli positiivinen yllätys. Täytyypä kaivella esiin noita Mustiksia ja katsoa. Niissä kyllä lähtökohtaisesti pienempi sivukoko häiritsee ja oletettavasti ne on (Linda och Valentinin lailla) käännetty välikielestä, eli...
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #196 : 29.08.2019 klo 21:22:07 »
Vain osa albumeista ilmestyi kahdesti, enempi sarjan alkupuolelta.

Pitää ainakin noi Mustanaamiot hommata, jossa on noi Thorgalit.

Hieman tossa kattelin ja 2008-2010 näyttää ilmestyneen ainoan kerran aika moni Thorgal. Ja kuinka ollakaan, juuri monet Thorgal-numeroista puuttuu omasta kokoelmasta, eli todellakaan eivät ole helpoimmasta päästä löydettäviä Mustiksia. Ja jos just nuo viimeisten vuosien lehdet löytdät, eivät ole mitään halpojakaan.

Kolmas alppu, Aranin noidat sentään multa löytyy Mustiksen minikoossa, eli tuskin sitten sitäkään erikseen enää ostan. Täytyy kuulostella onko sitä jatkoa enää tulossa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #197 : 08.09.2019 klo 08:31:26 »
Kyselin eilen WSOY:n edustajalta ja kuulemma päätöstä ei ole tehty. Sarjan jatko riippuu myynnistä jota vielä tarkastellaan. Siis myöhemmin, en kysynyt koska. Kaipa tuo festarimyyntikin sitten jotain sattaa vaikuttaa, kun läpyskät on kuitenkin lehtipisteistä poistuneet.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #198 : 08.09.2019 klo 09:19:33 »
Kyselin eilen WSOY:n edustajalta ja kuulemma päätöstä ei ole tehty. Sarjan jatko riippuu myynnistä jota vielä tarkastellaan. Siis myöhemmin, en kysynyt koska. Kaipa tuo festarimyyntikin sitten jotain sattaa vaikuttaa, kun läpyskät on kuitenkin lehtipisteistä poistuneet.
Mä yritin tivata niiltä, että koska tämä päätös tulee. Eivät halunneet sanoa vielä.
Yritin kyllä kannustaa julkaisemaan Thorgalia vielä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #199 : 08.09.2019 klo 12:20:03 »
Toivottavasti sarja jatkuu. Kolme ensimmäistä olen ostanut kaksin kappalein. Pessimistinä ostin isomman läjän Mustiksia, joista saan loputkin tarinat kerättyä.

Ekku

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #200 : 08.09.2019 klo 18:36:08 »
Toivottavasti sarja jatkuu. Kolme ensimmäistä olen ostanut kaksin kappalein. Pessimistinä ostin isomman läjän Mustiksia, joista saan loputkin tarinat kerättyä.

Ekku
Mää ostin tänään 2 kpl Mustis-Thorgaleja. Semmoisia, joita ei ole ainakaan vielä tehty englanniksi. Päätin nyt ruveta keräilemään nämä Mustanaamiot ja sit ostelen noita englanninkielisiä albumeja.
Vähän epäilen jatkuuko WSOY:n Thorgal tie, mutta olen kyllä ennenkin erehtynyt näissä epäilyksissäni. Toivotaan, että WSOY päättää jatkaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

ekku

• Jäsen
« Vastaus #201 : 08.09.2019 klo 18:51:52 »
Ja ainahan noista mustiksen Thorgaleista voi halutessaan teettää omat kirjat.

Ekku

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #202 : 09.09.2019 klo 12:28:11 »
Mitä itse seurasin kaupoissa Thorgalien määrää ja niiden hyllyssä olevien olematonta myyntiä niin vaikea uskoa että jatkuisi. Jos muualla on mennyt paremmin kaupaksi niin hyvä sitten. Jatkoa toki tavallaan toivon vaikka nuo thorgal mustanaamiot hyllystä jo löytyy.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #203 : 10.09.2019 klo 11:13:38 »
Vai näin kävi   :( Harmin paikka. Tarkoittaako integraali siis niitä kovakantisia vai mitä? Minä en ole enää aikoihin ostanut kovakantisia sarjiksia, painavat ja maksavat niin pirusti eikä niissä pysynyt kärryillä + hankala saada muuna kuin postimyyntinä periferiaan. No, sama vanha laulu jota olen ennenkin laulanut. Onneksi on kirpparit joista löytyy joskus jotain hauskaa wanhaa kunnon sarjista...

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #204 : 10.09.2019 klo 17:50:57 »
Vai näin kävi   :( Harmin paikka. Tarkoittaako integraali siis niitä kovakantisia vai mitä?
Vielä ei käyny mitään. Thorgalista ei ole eikä kai tulekaan integraalia, vaan niitä perinteisiä pahvikansialppuja. Kolme ekaa on nyt ilmestynyt ja jatkoa jännitetään tämä syksy. Kirjakaupoista kannattaa noita kysellä ja Kirjamessuilta yms. koska ovat jo poistuneet lehtipisteistä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #205 : 10.09.2019 klo 18:42:31 »
Joo WSOY:n edustajat festarilla kerto, että päättävät Thorgal jatkosta myöhemmin. Yritin kovasti tivata, että koska mahdollinen tieto saataisiin framille, mutta eivät halunneet tiedottaa edes mitään epävirallista aikaa. Vaikka päättävätkin jatkaa...ei sieltä varmaan tule kuin pari alpparia ja taas pähkäilevät, että mitä tekee. Juurikin tämmöinen syö ne loputkin asiakkaat pois, kun on epävarmuutta sarjakuvan tulevaisuudesta.

Itse jo luovutin asian suhteen ja alan ostelee Mustanaamioita nyt ens alkuun. Englanniksi on tehty 21 Thorgalia, mut ne ei mene kronoologisesti. Ostan ainakin noi englantilaiset ja sit pitää harkita ranskalaisia, jos noita Suomessa julkaisemattomia ei muuten saa. Toivottavasti tekee kaikki ilmestyneet Thorgalit englanniksi ja kyllä mua kiinnostaa ne spin-off sarjakuvatkin. Unelma olisi, jos tekisivät enkku-integraalit...kyllä ostaisin. Kyllä ostan myös näitä WSOY:n Thorgaleja, jos niitä tulee vielä lisää. Mä olen nyt todella tykästynyt tähän sarjakuvaan...todella nautinnollista lukea.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019 klo 18:44:10 kirjoittanut Darth Mika »

ekku

• Jäsen
« Vastaus #206 : 10.09.2019 klo 20:43:11 »
Samoin ostan kaikki suomeksi ilmestyvät, vaikka kyseiset Mustiksetkin ovat kahteen kertaan. Siis eihän tässä omalta kohdaltani sarjisharrastuksella olekkaan mitään tekemistä järjen tai logiikan vaan suuren nautinnon kanssa.

Ekku

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #207 : 11.09.2019 klo 09:01:09 »
Joo WSOY:n edustajat festarilla kerto, että päättävät Thorgal jatkosta myöhemmin. Yritin kovasti tivata, että koska mahdollinen tieto saataisiin framille, mutta eivät halunneet tiedottaa edes mitään epävirallista aikaa. Vaikka päättävätkin jatkaa...ei sieltä varmaan tule kuin pari alpparia ja taas pähkäilevät, että mitä tekee. Juurikin tämmöinen syö ne loputkin asiakkaat pois, kun on epävarmuutta sarjakuvan tulevaisuudesta.

Itse jo luovutin asian suhteen ja alan ostelee Mustanaamioita nyt ens alkuun. Englanniksi on tehty 21 Thorgalia, mut ne ei mene kronoologisesti. Ostan ainakin noi englantilaiset ja sit pitää harkita ranskalaisia, jos noita Suomessa julkaisemattomia ei muuten saa. Toivottavasti tekee kaikki ilmestyneet Thorgalit englanniksi ja kyllä mua kiinnostaa ne spin-off sarjakuvatkin. Unelma olisi, jos tekisivät enkku-integraalit...kyllä ostaisin. Kyllä ostan myös näitä WSOY:n Thorgaleja, jos niitä tulee vielä lisää. Mä olen nyt todella tykästynyt tähän sarjakuvaan...todella nautinnollista lukea.
Innostuin hankkiin noita Cinebookin julkaisuja, kun Suomen julkaisut vaikuttaa yskivän - taas kerran yhden sarjan osalta. Niitä on 22 kpl julkaistu, joista 7 on 96 sivuisia tupla-albumeja. Sen perusteella Cinebookin kautta siis 29 erillistä tarinaa (noin 48 sivuisia). Onko siinä koko Rosinski / Van Hamme tuotanto. Cinebookin 0-osa on heidän verkkokaupassa loppuunmyyty. Cinebookin julkaisuissa harmittaa vain pienempi sivunkoko. https://www.cinebook.co.uk/thorgal-c-143_376_183.html
« Viimeksi muokattu: 11.09.2019 klo 09:13:58 kirjoittanut amasofi »

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #208 : 11.09.2019 klo 10:28:31 »
Tuo 0-osa näyttäisi olevan vasta tulossa

Date Available: This product will be in stock on Thursday 14 November, 2019
The first two volumes of the adventures of Thorgal, published in 1980, translated into English at last in this retroactively numbered double volume.

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #209 : 11.09.2019 klo 15:20:28 »
Tuo 0-osa näyttäisi olevan vasta tulossa

Date Available: This product will be in stock on Thursday 14 November, 2019
The first two volumes of the adventures of Thorgal, published in 1980, translated into English at last in this retroactively numbered double volume.

Niinpä näyttää olevankin. Kiitti tarkasta havainnosta.