Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 934177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #45 : 09.08.2005 klo 22:48:35 »
Onko teillä tietoa 70-80 luvun Conan Barbaari sarjakuvien todellisesta arvosta? Ostelin jotain 84-85 numeroita ehkä jollain parilla markalla vielä 90-luvulla, mutta sitten lehtien hinnat alkoivat mystisesti nousemaan ja olen nähnyt 84-vuoden numeroita myynnissä nykyisin jopa 40 euroa kappale. (70-luvun lehdistä nyt puhumattakaan.)

Onneksi ehdin ostamaan melkein koko sarjan jo ennen kuin hinnat nousivat niin suolaisiksi. Nyt puuttuu enää vain yksi 84-numero ja ne 70-luvulla ilmestyneet. Olen hankkinut myös Sarjakuvalehden 73-74 numeroita, missä on Conan seikkailuja, mutta niidenkin hinnat ovat kovassa nousussa parin vuoden takaiseen verrattuna.

Kuinka paljon noista vanhemmista numeroista kannattaa maksaa ilman että joutuu huijatuksi? Alkaa jo epäilyttää, että divarit vedättävät hintoja tarkoituksella ihan älyttömiksi.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #46 : 09.08.2005 klo 22:54:01 »
85 vuoden Conaneita olen nähnyt alle kympillä ihan hyväkuntoisinakin. 70-luvun Conaneista en tiedä. Saman ajan Kostajat, joita on tullut vastaan ovat jotakin väliltä 5-10 euroa ja luulisin, että Conanien kohdalla hinta pyörii samoissa luvuissa (vaikka eihän sellaista pitäisi ikinä olettaa).

Mutta olen myös huomannut sen, että jotkut divarit selvästi pistävät hintoihin hiukan keräilylisää. Hyvä esimerkki on Ihmeneloset 1/82 (eli se eka). Siitähän on liikkeellä lukematon määrä ihan käyttämättömiä kappaleita melko monessa divarissa. Hintakaan ei sen vuoksi yleensä ole kovin suuri (alle 5 euroa), mutta siitä huolimatta välillä tulee vastaan paikkoja, joissa on vino pino tuota numeroa ja hintaa on pistetty oikein kunnolla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #47 : 09.08.2005 klo 23:01:26 »
Hyvä esimerkki on Ihmeneloset 1/82 (eli se eka). Siitähän on liikkeellä lukematon määrä ihan käyttämättömiä kappaleita melko monessa divarissa.

Aika monta numeroa sitä on myynnissä myös huuto.netissä (kuvallisena, mutta kuvahan tunnetusti valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa))ja hintavaihtelua on paljon myös siellä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 150
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #48 : 10.08.2005 klo 07:46:13 »
70-luvun Conaneista en tiedä. Saman ajan Kostajat, joita on tullut vastaan ovat jotakin väliltä 5-10 euroa ja luulisin, että Conanien kohdalla hinta pyörii samoissa luvuissa (vaikka eihän sellaista pitäisi ikinä olettaa).

Kostajista ainoastaan se yksi numero (2/75), jota on liikkeellä paljon, on halpa. Muista numeroista saattaa joutua pulittamaan paljonkin, jos kunto on hyvä. 1/75 maksoi muistaakseni 30-40 euroa Kulkukatin pojassa taannoin.

Mutta olen myös huomannut sen, että jotkut divarit selvästi pistävät hintoihin hiukan keräilylisää. Hyvä esimerkki on Ihmeneloset 1/82 (eli se eka). Siitähän on liikkeellä lukematon määrä ihan käyttämättömiä kappaleita melko monessa divarissa. Hintakaan ei sen vuoksi yleensä ole kovin suuri (alle 5 euroa), mutta siitä huolimatta välillä tulee vastaan paikkoja, joissa on vino pino tuota numeroa ja hintaa on pistetty oikein kunnolla.

Minäkin olen myynyt tätä numeroa huuto.netissä, ja käypä hinta tuntuu olevan siinä viiden euron tietämissä.

sami81

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #49 : 10.08.2005 klo 11:00:34 »
Paljonkohan uskaltaisi pyytää täysin priimakunnossa olevista Akun vuosikerroista -66 ja -68? Ainoastaan joulumantelit puuttu...Lehdet on ollut säilöttynä muovitaskuihin jo vuosia.
Sekä paljonkohan pyytäisi laatikollisesta taskukirjoja ja roope-setiä, taskukirjoja n.130kpl ja roopeja n. saman verran. taskarit ovat kaikki alle numeron 150 ja roopet -90 - 78. Ensipainoksia on muistaakseni jonkin verran. Lähinnä vanhimmat ensipainokset ovat muistaaksni hieman rispaantuneet mutta suurin osa (90%) kirjoista kuitenkin hyvässä kunnossa. Olen vanha keräilijä, mutta hinnat ovat nykyään hieman hukassa. Taskukirjoille olisi kyllä ostajia ollut, mutta kaikki vaatii yksityiskohtaisia kuvia joka kirjasta, enkä jaksanut sitten sellaiseen ryhyä, vaan olisin mielelläni myynyt koko laakin kerralla.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 046
  • <><
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #50 : 10.08.2005 klo 11:55:11 »
Taidan käydä pääsääntöisesti vain halvoissa divareissa ja hintakäsitykseni on hiukan alakanttiin noissa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

TT

  • Jäsen
  • Viestejä: 37
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #51 : 10.08.2005 klo 13:32:38 »
Minäkin olen myynyt tätä numeroa huuto.netissä, ja käypä hinta tuntuu olevan siinä viiden euron tietämissä.

"Uusia" IN 1/82:a on myynnissä myös ormhole.com:ssa hintaan 4,80€. Eli jos saa paremman hinnan, niin silloin on onnistanut.

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #52 : 10.08.2005 klo 14:44:18 »
vyoden 1971 aku ankka ja monte kriston kreivi alppari
Divarissa olen näitä nähnyt kerralla viisikin kappaletta. Hinta oli kunnon mukaan puolentoista ja kolmen euron väliltä.

Rauta

  • Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Viestejä: 510
  • Voi millaista höpinää!
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #53 : 10.08.2005 klo 17:34:03 »
minkä arvoisia ovat hyväkuntoiset asterix ja lucky luke ensipainokset 70-luvulta

70-luvun Asterixeista ja Lucky Lukeista keräilijät maksavat 1.p hyväkuntoisina 20-30 euroa. Mutta niiden pitää olla OIKEASTI hyväkuntoisia, ei riitä, että kaikki sivut ovat tallella yms. Lastenhuoneen hyllystä harvoin (ei koskaan)  löytyy isin tai isosiskon vanhoja sarjiksia, jotka ovat keräilijöiden mielestä hyväkuntoisia.

Kuluneisiin vastaaviin (lastenhuoneversioihin) ei 1. painos tuo juurikaan lisäarvoa.

Conaneista oli jonkin aikaa sitten puhetta tuolla Divaripuolella.

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=3380.0

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 150
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #54 : 10.08.2005 klo 19:37:06 »
Paljonkohan uskaltaisi pyytää täysin priimakunnossa olevista Akun vuosikerroista -66 ja -68? Ainoastaan joulumantelit puuttu...Lehdet on ollut säilöttynä muovitaskuihin jo vuosia.
Sekä paljonkohan pyytäisi laatikollisesta taskukirjoja ja roope-setiä, taskukirjoja n.130kpl ja roopeja n. saman verran. taskarit ovat kaikki alle numeron 150 ja roopet -90 - 78. Ensipainoksia on muistaakseni jonkin verran. Lähinnä vanhimmat ensipainokset ovat muistaaksni hieman rispaantuneet mutta suurin osa (90%) kirjoista kuitenkin hyvässä kunnossa. Olen vanha keräilijä, mutta hinnat ovat nykyään hieman hukassa. Taskukirjoille olisi kyllä ostajia ollut, mutta kaikki vaatii yksityiskohtaisia kuvia joka kirjasta, enkä jaksanut sitten sellaiseen ryhyä, vaan olisin mielelläni myynyt koko laakin kerralla.

Yhdistin tämänkin viestin tänne.

Tuukka

  • Vaivainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 813
  • Words of wisdom ->
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #55 : 11.08.2005 klo 00:33:54 »
Mitenkäs kolme ensimmäistä suomennettua Harald Hirmuinen alpparia? Eivät taida noistakaan hirveitä maksaa :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Tatu Junni

  • Jäsen
  • Viestejä: 231
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #56 : 11.08.2005 klo 00:52:57 »
Koetan arvioida Miller-kokoelmani suhteellista arvoa: mihin hintaan olette nähneet kaupiteltavan v. -94 Elektra elää- ja Antakaa minulle vapaus-albumeja? Entä miten nuo Sin Cityjen alkupään ensipainokset (FIN)?

'nuff said! Lisäkysymyksiä ei tule vrt. Batman.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 150
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #57 : 11.08.2005 klo 07:45:17 »
En oo ylipäätään nähnyt noita kaupiteltavan. Paitsi Kohtalokasta tappoa, alta kympin.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #58 : 11.08.2005 klo 12:15:41 »
Elektraa olen nähnyt 10 eurolla myytävän. Antakaa minulle vapaus on niin hirveän näköinen valokopiomötti, ettei siitä kyllä vitosta enempää millään maksaisi - semminkin kun omistan alkuperäisversion.

Haraldeja liikkuu suht hyvin, hinta kolmesta - viiteen euroon.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 150
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #59 : 11.08.2005 klo 14:12:24 »
Antakaa minulle vapaus on niin hirveän näköinen valokopiomötti, ettei siitä kyllä vitosta enempää millään maksaisi

Totta. Siinä näyttää pahimmat puolensa Liken ajoittainen tapa julkaista värilliset sarjikset mustavalkoisina. Tulos: sivut ovat harmaita.