Kirjoittaja Aihe: Sekalaiset Disney-julkaisut  (Luettu 224734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: Sekalaiset Disney-julkaisut
« Vastaus #540 : 10.06.2022 klo 22:15:18 »
AA:n toimitus voi aina väittää, että Akkarin lukijat ovat eri joukkoa kuin muiden julkaisujen lukijat. Silloin ei ole väliä, vaikka jokin Barks- tai Rosa-seikkailu julkaistaisiin välillä muualla kuin Akkarissa jo sadannetta kertaa.

Juhlanokalla ja Voi mammonalla on kuitenkin varmasti täysin sama ostajaryhmä eli taskarien ostajat ja juhlajulkaisuista kiinnostuneet. Miksi ihmeessä silloin peräkkäisiin samanlaisiin jättipokkareihin ängetään kaksi samaa tarinaa? Onko tosiaan aita niin matalalla, että riittää, että vain roiskaistaan määrätty sivumäärä täyteen? Eikö toimitus ihan oikeasti välitä miettiä sisältöä pidemmällä aikavälillä ja eri julkaisuja vertaillen?

Minua hämmästyttää nuo setelisivut vieläkin. Laskin niitä olevan kaksitoista. Ei edes tarinaa niiden tilalla saatikka Roope-artikkelia. Jotakin on varmaan sattunut viime tingassa.

Niin kauan kuin kauppa käy, niin kauan näitä sinne päin tehtyjä ”juhlajulkaisuja” samoine Barkseineen ja Rosineen varmaan tehdään. Minulla jää tämä Roope ostamatta, vaikka olin tästä kiinnostunut.

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #541 : 11.06.2022 klo 16:17:45 »
Niin kauan kuin kauppa käy, niin kauan näitä sinne päin tehtyjä ”juhlajulkaisuja” samoine Barkseineen ja Rosineen varmaan tehdään. Minulla jää tämä Roope ostamatta, vaikka olin tästä kiinnostunut.

Jep, sama homma. Joku roti sentään.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #542 : 11.06.2022 klo 18:07:44 »
Lisäksi siis onko tästä nyt tulossa joku trendi julkaista jotakuinkin taskarikoossa nelirivistä lehtisarjakuvaa? Barksvuosikokoelmat ostin ja ostan jos tulee lisää, murrealbumit puolivahingossa, mutta jossain vaiheessa pitää alkaa äänestämään lompakolla.

(Tietysti ostokynnys noissa on monelle alhaisempi kuin erikseen tilata edes vähän tyyriimpi kirja)
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #543 : 11.06.2022 klo 19:41:58 »
AA:n toimitus voi aina väittää, että Akkarin lukijat ovat eri joukkoa kuin muiden julkaisujen lukijat. Silloin ei ole väliä, vaikka jokin Barks- tai Rosa-seikkailu julkaistaisiin välillä muualla kuin Akkarissa jo sadannetta kertaa.

Voi väittää mutta ei se siitä tee totta, aikalailla sama joukko ostaa/tilaa Akkaria, Klassikkoa, taskareita ja kirjoja ja sitten kun kiinnostus ostaa samat Barksit, Rosat, jne lopahtaa niin sitten onkin hyvä antaa kirveestä Klassikolle ja muille kuin perustaskareille ja Akkarille (jossa ei sitten ole kuin se normipaksuinen lehti).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Duckula

• Jäsen
« Vastaus #544 : 10.07.2022 klo 13:00:59 »
Juhlanokassa ihmetytti miksei siitä tehty kahvipaketin näköistä, kun kerran nimi antoi niin odottaa.
Voi mammona -juhlakirja taas on yritetty saada muistuttamaan setelipinkkaa.
Sisällöstä sen verran, että suurimmassa osassa uusintoja ei sinänsä ole vikaa, mutta miksi ihmeessä on tungettu noita nelirivisiä sarjoja taskarikokoon?
muutenkin vaikuttaa siltä, että taskarin julkaisutahti on liian tiivis ja toimituksen linja piittaamaton. Ei hyvä.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #545 : 10.07.2022 klo 19:18:01 »
Sisällöstä sen verran, että suurimmassa osassa uusintoja ei sinänsä ole vikaa, mutta miksi ihmeessä on tungettu noita nelirivisiä sarjoja taskarikokoon?
muutenkin vaikuttaa siltä, että taskarin julkaisutahti on liian tiivis ja toimituksen linja piittaamaton. Ei hyvä.

Siksi niitä on muokattu kun ei niitä voi vaakaan laittaa.

Juu, pitää olla enemmän tai vähemmän uutta tavaraa viikottaiseen Akkariin ja numeroituihin taskareihin sekä numeroimattomiin taskareihin ja sitten pitää olla tarinoita kirjoihinkin ja muihin spessuihin niin siinä joutuu joko rehkimään tai sitten ottamaan hällä väliä asenteen ja hoitaa asiat ns. vasemmalla kädellä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #546 : 29.08.2022 klo 11:13:39 »
Fantalta tulee jättikirja Walt Disney's Uncle Scrooge: The Diamond Jubilee Collection. 24,7 x 33,7 cm jää vähän vaille Minä-Me-kirjojen mitoista.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #547 : 23.05.2023 klo 09:26:32 »
Fantagraphics on aloittanut uuden Silly Symphonies -sarjan:

https://www.fantagraphics.com/products/walt-disneys-silly-symphonies-1932-1935-starring-bucky-bug-and-donald-duck

Onko joku jo tsekannut/vertaillut, miten tämä suhtautuu aiemmin IDW Publishingin julkaisemaan sarjaan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Silly_Symphonies:_The_Complete_Disney_Classics

Ovatko sarjakuvasisällöt 1:1? Vuosiluvut näyttäisivät olevan samat per kirja.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #548 : 23.05.2023 klo 17:52:03 »
Olen yllättynyt, että Sillystä tulee näin pian uusi kokoelmasarja. IDW julkaisi nämä sarjat neljässä osassa vuosina 2016–19.

Miqz: Inducksista näkee molemmat kirjat indeksoituina. IDW:n kirjassa on 216 sivua kun Fantagraphicsin julkaisussa vain 192. IDW:n kirjassa on enemmän sivuja, koska siinä on enemmän kuvitusta. Kirjoissa on melkein samat artikkelit. Kuulemma väritys ja painoasu ovat samanlaiset.

Itse vanhojen sunnuntaisivujen sisältö on identtinen. Fantagraphicsin kokoelman lopussa on kuitenkin yksi uusi tarina, Karkelokapina, jota ei ole IDW:n kirjassa. Se vie kirjassa kaksi sivua, mutta on julkaistu alun perin WDC:ssä vuonna 2007 ja Aku Ankka Klassikossa numero 151 (2010) neljällä sivulla.

Fantagraphics on ilmoittanut, että se julkaisee pian myös toisen osan. Netin asiantuntijat arvelevat, että jos kolmas osa joskus tulee, siitä todennäköisesti sensuroidaan Hiawatha pois. Hiawatha sai vielä luvan seikkailla IDW:n kolmannessa kirjassa. Tästä syystä IDW:n sarjan arvo tulee luultavasti säilymään korkeana.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #549 : 23.05.2023 klo 18:39:13 »
Netin asiantuntijat arvelevat, että jos kolmas osa joskus tulee, siitä todennäköisesti sensuroidaan Hiawatha pois. Hiawatha sai vielä luvan seikkailla IDW:n kolmannessa kirjassa. Tästä syystä IDW:n sarjan arvo tulee luultavasti säilymään korkeana.

Kiitos Sampsa. Itsellä on jäänyt tuo IDW:n 2. Osa hankkimatta, joten siksi mietin, että jos korvaisin Fantan kakkososalla sen puutteen. IDW:n kakkoskirjaa ei enää tunnu mistään löytyvän.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #550 : 23.05.2023 klo 19:03:34 »
Ok, Miqz. Myös Fantagraphicsin toisen osan sisällön pitäisi olla aivan identtinen IDW:n toisen osan kanssa, eli todennäköisesti voit korvata puutteen erinomaisesti. Fantan muista osista ei ole vielä mitään tietoa.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #551 : 23.05.2023 klo 19:28:38 »
Kiitos Sampsa. Itsellä on jäänyt tuo IDW:n 2. Osa hankkimatta, joten siksi mietin, että jos korvaisin Fantan kakkososalla sen puutteen. IDW:n kakkoskirjaa ei enää tunnu mistään löytyvän.

Aijjaa https://www.amazon.com/Silly-Symphonies-Complete-Disney-Classics/dp/1631408046, 3stakin löytyy Amazonista tosin hintaa tulee sitten lähes 90 taalaa, 4s osa on sitten harvinaisemmasta päästä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #552 : 23.05.2023 klo 19:46:09 »
Aijjaa https://www.amazon.com/Silly-Symphonies-Complete-Disney-Classics/dp/1631408046, 3stakin löytyy Amazonista tosin hintaa tulee sitten lähes 90 taalaa, 4s osa on sitten harvinaisemmasta päästä.

Juu, jäi sanomatta että kohtuuhintaan ei oikein tahdo löytyä.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #553 : 24.05.2023 klo 19:12:18 »
Juu, jäi sanomatta että kohtuuhintaan ei oikein tahdo löytyä.

No ei kai kun tarjonta on vähäistä.

Iivari2019

• Jäsen
« Vastaus #554 : 31.05.2023 klo 20:33:56 »
Kirjakaupassa oli Aku Ankka - Avaruusankkojen paluu. Siitä ei olekaan täällä juttua.