Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan levikki  (Luettu 64718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #60 : 07.05.2016 klo 08:29:55 »
AA:n levikki laski lähes 26 000 kpl, Roopen n. 10 000 kpl.

Sentään AA Juniori on nousussa.

Itsekin kuuluun niihin jotka ovat laittaneet AA:n ja Roopen tilaukset telakalle, ainakin toistaiseksi.

Nalle Puh-lehti sai aikanaan niskalaukauksen kun levikki oli vielä todella hyvä eli n. 30 000, mutta ko. lehti ei ollut mikään brändi ja oli jyrkässä alamäessä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 610
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #61 : 07.05.2016 klo 09:56:26 »
Roope-sedän käppyrä on iso pettymys, lehteen on sentään selvästi yritetty panostaa. Ilmeisesti täällä hyvän vastaanoton saaneet platinat eivät ole keskiverto lukijaa suuremiin kiinnostaneet.

No, täällä tunnetaan ne käsitellyt tekijät, suurelle yleisölle Barks ja Rosa ovat kai ainoat tekijät jotka myyvät nimellään.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #62 : 08.05.2016 klo 11:46:10 »
^Totta, luultavasti Puhin levikki laski vuoden 2012 mittauksesta paljon (?), mutta oletan että luku oli kuitenkin viisinumeroinen?

Olisi mielenkiintoista tietää Lataamon käyttäjämäärä edes keskimääräisesti, oletan niiden olevat ihan hyvät.

Suunta lienee tuttu muistakin printtimedioista, printtiehtien ostaminen/tilaaminen vähenee ja väki siirtyy nettilehtiin ja vastaaviin.

Kuten olen jossain toisessa yhteydessä kirjoittanut niin meidän kunnasta tai naapurikunnistakaan ei enää Akua tai Roopea löydä kioskeista tai muistakaan, eikä ole löytynyt pitkään aikaan.  Sarjakuvien merkitys on nykyään pieni mm R-kioskien myynnissä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 757
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #63 : 24.05.2016 klo 08:33:08 »
Kyllä sitä miettii että pitäisikö osallistua aku ankan levikin pienentämiseen. Tuntuu siltä, että Sanoma rankaisee niitä jotka jatkaa tilausta. Nytkin oli jatkuva tilaus maksu  vuosikerrasta noussut yli 8 % viime vuodesta. Pistää miettimään tarkoin jatkoa.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #64 : 24.05.2016 klo 09:07:03 »
Kyllä sitä miettii että pitäisikö osallistua aku ankan levikin pienentämiseen. Tuntuu siltä, että Sanoma rankaisee niitä jotka jatkaa tilausta. Nytkin oli jatkuva tilaus maksu  vuosikerrasta noussut yli 8 % viime vuodesta. Pistää miettimään tarkoin jatkoa.

Mutta kuuluuko lataamo nyt hintaan? Itse aina katkaisen kestotilauksen ja myyjät alkavat soitella hyvissä ajoin ennen kauden loppua. Yleensä saa ihan hyvän tarjouksen, en nyt muista summia, mutta olisiko ollut 129e 18kk sisältäen lataamon täyden käyttöoikeuden.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 960
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #65 : 24.05.2016 klo 09:14:15 »
Mikä on lataamon levikki?
Onko paperilehden levikin tippuminen vaikutusta lataamon levikin mahdolliseen nousuun?
Kääk13-kirjoittaa!

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 306
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #66 : 24.05.2016 klo 09:32:50 »
Roope-sedän käppyrä on iso pettymys, lehteen on sentään selvästi yritetty panostaa. Ilmeisesti täällä hyvän vastaanoton saaneet platinat eivät ole keskiverto lukijaa suuremiin kiinnostaneet.

Vähän samat fiilikset täällä. Kenties toimituksen toiveena on ollut vahvistaa italialaistekijöiden brändiä sillä tavalla, että heistä tulisi suurelle yleisölle tutumpia. Ankkaseikkailujen suosio on vielä sen verran suurta, ettei ajatus kuulosta lainkaan hassummalta, mutta ilmeisesti nämä eivät sitten asiaan syvemmin perehtymättömään ostajakuntaan pure.

Ei taida sitten unelmissani joskus ollutta Pier Lorenzo Da Vitalle omistettua platinanumeroa olla tulossa aivan lähiaikoina.

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #67 : 24.05.2016 klo 12:10:24 »

Roope-setää pidetään ainakin
maitokaupassa piilossa. Tai en tiedä miten
muualla Suomessa, mutta täkäläisessä Prismassa juuri
kassojen kohdalla on isot telineet jotka pullistelee taskareita,
tuplia, triploja ja muita, mutta platina-Roopet on siellä
jossain pylvään takana lehtihyllyssä Barbien alapuolella

Kujis

  • Varastomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 757
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #68 : 24.05.2016 klo 13:26:18 »
Mutta kuuluuko lataamo nyt hintaan? Itse aina katkaisen kestotilauksen ja myyjät alkavat soitella hyvissä ajoin ennen kauden loppua. Yleensä saa ihan hyvän tarjouksen, en nyt muista summia, mutta olisiko ollut 129e 18kk sisältäen lataamon täyden käyttöoikeuden.

Ei puhettakaan että lataamo kuuluisi 110 € hintaan. Mutta 2,5 €/kk lisämaksusta (55 €/vuosi) sen oikeudet kyllä saisi. Saisi kyllä alkaa kuulumaan näillä hinnoilla.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #69 : 24.05.2016 klo 23:21:07 »
8 prossan hinnan korottaminen näinä nollainflaation ja kustannusleikkausten aikana on liikaa. Ei ole perusteita, ei edes työvoimakustannukset ole nousseet noin paljon.

Itse teen kuten Miqz, pelaan noilla tarjouksilla, välillä tulee tosi hyviä tarjouksia. Nyt on kuitenkin menossa paussi AA-tilausten suhteen.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #70 : 06.07.2016 klo 12:08:04 »
Mutta kuuluuko lataamo nyt hintaan? Itse aina katkaisen kestotilauksen ja myyjät alkavat soitella hyvissä ajoin ennen kauden loppua. Yleensä saa ihan hyvän tarjouksen, en nyt muista summia, mutta olisiko ollut 129e 18kk sisältäen lataamon täyden käyttöoikeuden.

Nyt taisi sanoma menettää taas yhden pitkäaikaisen asiakkaan. Laitoin heille reklamaation asiasta:

"Olen pitkäaikainen Aku Ankan tilaaja. Olen tilannut sekä normaalia Aku Ankkaa että Ekstraa, Roope-Setää sekä Lataamoa pojilleni jo kohta 8 vuoden ajan. Lisäksi olen tilannut Aku Ankkaa kummipojalleni useiden vuosien ajan.

Minulle soitettiin keväällä ja tarjottiin uutta Aku Ankan yhdistelmätilausta. Kysyin tuossa vaiheessa myyjältä Lataamo+ palvelun toimivuudesta ko. tilauksessa. Myyjä selvitteli asiaa parin viikon ajan ja vakuutti että kaikki toimii kuten ennenkin. Nyt kuitenkin huomasin että lataamo ei toimi. Soitin asiakaspalveluunne ja yritin selvittää asiaa vastanneen henkilön kanssa huonoin tuloksin. Minua palvellut henkilö selitti, että pojilleni on nyt luotu oma asiakastunnus ja tälle pitää aktivoida lataamo poikieni sähköpostille. Vuosia on käytetty omalla tunnuksellani ja nyt se ei sitten enää toimikaan. Kaikki suosikkitarinat ja lukuhistoria yms. katosivat sen sileän tien. Samalla sivuillenne surffatessa huomasin, että minulle myyty erikoistarjous 18kk tilauksesta 139€ on 40€ kalliimpi kuin mitä nyt myydään. Myös tilaajalahjaksi eri tilauksistani olen saanut jo kolme kertaa Ankkalinnan peltilehmä-kirjan. Kerroin nämä asiat myös asiakaspalvelijalle, joka oli täysin kykenemätön ymmärtämään aiheutunutta mielipahaa, eikä edes tarjonnut mitään hyvitystä.

Haluan tässä viestissäni nyt tuoda ilmi tyytymättömyyteni siihen miten tämä asia hoidettiin. Pienellä vastaantulolla ja hyvityksellä asia olisi voitu korjata ja olisin voinut tyytyväisenä jatkaa asiakkaananne. Nyt se ei näytä siltä. Toivon, että päätätte poikieni Aku Ankan tilauksen jo puolen vuoden päähän, koska en aio maksaa noita seuraavia eriä, jotka ovat vielä maksamatta, koska koen tulleeni huiputetuksi. Tein itse jo nuo tilausten päättämiset, mutta ne voi tehdä vain tilausjakson loppuun."

Jännityksellä jään odottamaan miten he reagoivat.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #71 : 06.07.2016 klo 14:16:17 »
-- minulle myyty erikoistarjous 18kk tilauksesta 139€ on 40€ kalliimpi kuin mitä nyt myydään. --

Ei hitto. Tuo on jo törkeätä! Olihan tuo erikoinen tarjous, kieltämättä.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 296
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #72 : 24.10.2016 klo 01:23:06 »
Vaikka levikki meneekin alaspäin, brändin arvostus ei näytä himmenevän.

"Aku Ankka pitää pintansa arvostetuimpana lasten ja nuorten lehtibrändinä jo kolmatta vuotta perä jälkeen."

Nalle Puh putosi.

Timo

KaiketsuZ

  • Jäsen
  • Viestejä: 186
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #73 : 24.10.2016 klo 01:58:48 »
Vaikka levikki meneekin alaspäin, brändin arvostus ei näytä himmenevän.

"Aku Ankka pitää pintansa arvostetuimpana lasten ja nuorten lehtibrändinä jo kolmatta vuotta perä jälkeen."

Nalle Puh putosi.

Timo

Akun arvostusta en epäile, mutta olipas vähän varsinaista infoa infoa sisältävä artikkeli. Lueteltiin kaikkea mitä kyselyssä kysyttiin, mutta ei mitään siitä miten vastaukset jakautuivat.

Kuinka paljon mitalisijoille pääsemiseen edes vaaditaan, kun säännöllisesti ilmestyviä lasten ja nuorten lehtiäkään ei kovin montaa enää ole?

Kiinnostaisi kyllä tietää, mikä lehti on Akun kaltaiselta jättiläiseltä aikaisemmin kultasijan onnistunut viemään.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2016 klo 02:01:28 kirjoittanut KaiketsuZ »

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #74 : 24.10.2016 klo 12:15:07 »
Ei ihme että Nalle Puh-lehden arvostus putos kun se lakkautettiin 2014!
Je suis alle kuuden euron pizza!