Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 608958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uroskana

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #570 : 08.11.2005 klo 18:06:25 »
Kädethän ovat tunnetusti yhtä ilmaisuvoimaisia kuin kasvotkin, joten tuli jokunen aika sitten harjoiteltua niitä. Tässä pari luonnosta syyniä varten.

http://i16.photobucket.com/albums/b38/Uroskana/kadet.jpg

Laery

  • Viisastelija
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
  • Kagemaru
Re: Luonnokset
« Vastaus #571 : 12.11.2005 klo 17:27:30 »
Moro vaan kaikille!

http://img499.imageshack.us/img499/953/samuraivsninja9xl.jpg

Laitan tänne luonnoksen, joka liittyy tämänhetkiseen suunnitteilla olevaan samurai-pienoistarinaani. Rakentavaa kommenttia, kiitos !
Actions speak louder than words, especially if you have a giant moon laser.

tertsi

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #572 : 27.11.2005 klo 19:08:46 »
Käsi- ja selkäsärky vähän helpottaa, jotain sain jo paperillekin:



http://img168.imageshack.us/img168/5415/taastammonenn3qg.jpg
« Viimeksi muokattu: 27.11.2005 klo 19:10:55 kirjoittanut tertsi »

Kis

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Re:Luonnokset
« Vastaus #573 : 28.11.2005 klo 19:26:04 »
johtuuko koneestani etten näe tuota mitä nyt sitten piirsitkin?  ???  :-\  :o

tertsi

  • Vieras
Re:Luonnokset
« Vastaus #574 : 28.11.2005 klo 23:18:06 »
johtuuko koneestani etten näe tuota mitä nyt sitten piirsitkin?  ???  :-\  :o
Johtuu.

Ja noi on Taas vaan noita mun nopeesti tekemiäni ukkoja.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2005 klo 23:32:09 kirjoittanut tertsi »

Marj

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #575 : 06.12.2005 klo 20:40:21 »
Herätelläänpäs vähän tätäkin ketjua.

Cimeon: Hienon näköiseltä näytti. Kuva oli tosin ihan liian pieni ja epätarkka, että olisi nähnyt kunnolla.

Uroskana: Kädet on kauheita. Ihan hyvin olet onnistunut. Ehkä kämmen näyttää vähän turhan leveältä ja lyhyeltä. Ranne voisi olla myös hieman paksumpi.

Tertsi: Hyvän näköisiä, etenkin keskellä hoippuva ukko ja kuningatar. Näissä on vähän samaa tyyliä kuin prinsessa-haasteessasi.

Ja sitten oma työ:
En ole itse piirtänyt pitkään aikaan, mitään "oikeamman" ihmisen näköistä, joten tämmönen
tytsä luonnos.

Kiva olisi kuulla nipotuksia, niin voisi ainakin yrittää vielä korjailla. Tarkoitus olisi tuo jollakin tapaa vaatettaakin.

tertsi

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #576 : 07.12.2005 klo 20:14:27 »
Marj:
Minun mielestäni naisen asento on tavoitettu hyvin. Jopa niin hyvin, että onko piirretty läpi? Jos ei ole, niin taitavaa jälkeä.
Viiva on niin mielenkiintoista, että varjostusta ei kaipaa. Samoin harmaa paperi vähentää varjostuksen tarvetta. valkoinen paperi olisi paljon armottomampi, mutta viisas ei tietenkään tällaisessa tapauksessa sitä käytä. Paperi voisi olla myös esim. kermanvalkoinen.

naisen kasvot on ehkä piirretty turhan tarkasti, hieman nypertämälla. Kasvoihin enemmän selkeyttä ja rentoutta, niin: Voila!
« Viimeksi muokattu: 07.12.2005 klo 20:20:05 kirjoittanut tertsi »

Marj

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #577 : 07.12.2005 klo 22:40:39 »
Minun mielestäni naisen asento on tavoitettu hyvin. Jopa niin hyvin, että onko piirretty läpi?
...jessös. Pakko nyt oikaista, ettei maine mene. ::)
 Ei ole piirretty läpi, mallista kylläkin (taisi olla cittarin mainos.)
Mulla on kyllä tapana piirtää aina välillä omia luonnoksiani läpi ja aloittaa sitten "puhtaalta pöydältä". Eli tämäkin on "siistitty" versio siitä alkuperäisestä tuhat viiva sisältävästä sotkusta.

Ja harmaa paperi on oikeasti valkoinen.  Jouduin vääntämään vähän kurveja, jotta sain haaleen lyikkärin esiin. Mutta värillistä paperia voisi kyllä siihen lopulliseen versioon harkita.

Kasvot on hankalat. Täytyy yrittää. 

tertsi

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #578 : 08.12.2005 klo 00:02:04 »
Mulla on kyllä tapana piirtää aina välillä omia luonnoksiani läpi ja aloittaa sitten "puhtaalta pöydältä". Eli tämäkin on "siistitty" versio siitä alkuperäisestä tuhat viiva sisältävästä sotkusta.
Tuo on hyvä tapa hioa vaikeita kuvia. Itsekin tulee tuota harrastettua. Pitää olla vain tarkkana ettei useaan kertaan läpipiirtäessä kuvan yksityiskohdat muutu liikaa.

Mutta esim tussaus on kivempi tehdä siistin haalean lyijykynäläpipiirroksen päälle kuin sotkuisen ja tuhat kertaa kumitetun viivaviidakon päälle.

AnttiV

  • Jäsen
  • Viestejä: 123
Re: Luonnokset
« Vastaus #579 : 08.12.2005 klo 21:44:14 »
Heipähei, olen uusi  näillä kulmilla. Olen aikaisemmin laittanut kuviani tuonne Conceptart:iin, mutta ajattelin rekisteröityä  tännekkin. Töitäni saa kritisoida kovallakin kädellä, opin paremmin siitä, kuin selkään taputtelusta.   

Olen kohtalaisen uusi digitaalisen median puolella, perineteiselmmillä tekniikoilla olen jonkun vuoden jo rustaillut. Uskon oppivani tämän sivuston mainioilta taiteilijoilta paljon, ja toivon, että voin omalta osaltani antaa jotain tälle yhteisölle.

Olen diggaillut kovasti niitä töitä joita olen tähänasti nähnyt, pitääpi käydä täälläpäin useammin.

Tässä ois jotain, mitä olen viimeaikoina skissaillut, päiviä en muista.

olio skissejä

random ritari :)

pikanen panssari hahmotelma

orgaanista alienia

ja pari kyäiltyä...
still-life

valokuvista



tässäpä näitä, linkittelen pienemmiksi, mikäli tarvitsee.

T:Antti
________________________
Portfolio
http://antinportfolio.blogspot.com/

jokela

  • sörsselsson
  • Jäsen
  • Viestejä: 777
  • .. I'm a devil in disguise ..
Re: Luonnokset
« Vastaus #580 : 11.12.2005 klo 23:09:16 »
Yesh .. uushia kykyjä eshiin vaan. Welkommen allesamman!

En noita ala suuremmin puimaan ja mitäkö sitten onkaan jäänyt rästiin .. Mutta kuitenkin näin --

Cimeon -- hyvältä näyttää mitä näkee, kuva on kuitenkin vaan 160 x 121 (pixeliä)
noin postimerkin kokoa. Laita uusiksi esille isompana kokona!

Sika -- Yo, Dude. Wazz´up? Asennetta, ihan hyvä noin pelkistettynä.

Uroskana -- kädet on tosi vaikeita, huomioi, valo/varjo kontrasti. Valon jos laittaa
selvästi jommalle kummalle puolen (kättä) saat enempi sille muotoa. 

Viper -- vauhdikas kuva mutta mua hämää vas. miekan hieman ´epäselvä
viivaliike´ ja oik. henkilön pää. Tussatessa voisi terävöittää ja selventää noita ..

Marj -- Hiukan tuo asento oudoksuttaa, lonkka ei niinkö ´istu´ tai lepää. Rajumpaa ruumiinosien erottelua (liioittele kropan kiertoja ja vääntöjä) ja ronskimpi ote niin hyvää tulee.

Tertsi -- Otan osaa, pikaista parannusta kipuihin! Tyyli säilyy kuitenkin. Oonko ihan väärässä jos tuosta keskimmäisestä hepusta tulee mieleen ´Runteli´? Ja koska sulta tulee pitemmän päälle luettavaa?

vihakone -- En yleensä pahemmin pidä digi-tekniikalla työstetyistä kuvista.  Niistä tulee usein kliinisiä, liika siloiteltuja ja ´virheettömiä´. Muuta noi on joteskin ´epämääräisen´ viehättäviä. Ekat oliot onkin jo tosi pro-jälkeä!
Ja lyijärit on hyvin hallittuja .. Mulla on joteskin perverssi kiinnostus lentovempeleisiin ja varsinkin romuttuneisiin sellaisiin. Ja Chris Foss´in kuviin ..


-- j --
« Viimeksi muokattu: 11.12.2005 klo 23:14:23 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

tertsi

  • Vieras
Re: Luonnokset
« Vastaus #581 : 12.12.2005 klo 23:45:11 »
"Pitemmän päälle luettavaa..."

Saattaa mennä aika lailla aikaa.
Ilmoittelen ihan varmaan, jos saan jotain kaksisivuista isompaa joskus aikaiseksi.

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Re: Luonnokset
« Vastaus #582 : 13.12.2005 klo 16:51:28 »
Mutta esim tussaus on kivempi tehdä siistin haalean lyijykynäläpipiirroksen päälle kuin sotkuisen ja tuhat kertaa kumitetun viivaviidakon päälle.

Aivan. Valopöytä on vieläkin kaikkien aikojen paras hankintani (Kvaakista löytyy muuten hyvät ohjeet sen tekoon, jos ei halua ostaa valmista). Olen varsinainen nyhertäjä...

Huomasin tänään kyseistä kuvaan tehdessäni, että taidanpa itse asiassa jättää sen tälle luonnostasolle, se jotenkin tuntui elävämmältä kuin tussaamani valmis kuva.

www.ramaform.com/infamy_lowres.jpg
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

jokela

  • sörsselsson
  • Jäsen
  • Viestejä: 777
  • .. I'm a devil in disguise ..
Re: Luonnokset
« Vastaus #583 : 13.12.2005 klo 22:51:17 »
Rama -- siistihän tuo on ihan luonnoksena vaan ..

Oiskohan tää mielipidekysymys vai makuasia. Joskus (mulle) on luonnokset niin paljon paremman ´tuntuisia´ mitä ne sitten lopulta ovat valmiina tussattuina. En nyt muista, kai tätä on aikaisemminkin pohdittu.
-- Tussatessa saattaa kuva mennä niinkö ´lukkoon´, kaikki epämääräisyydet tarvii tarkentaa ja viiva
on ehkä liian terävää .. Puolisuttuinenkin luonnos voi olla joteskin kuvana elävämpi .. vaikka ei kaikki
yksityiskohda ole edes kohdallaan.

Onkokaan muilla edes pulmia tään kanssa?

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Re: Luonnokset
« Vastaus #584 : 14.12.2005 klo 10:12:17 »
Oiskohan tää mielipidekysymys vai makuasia. Joskus (mulle) on luonnokset niin paljon paremman ´tuntuisia´ mitä ne sitten lopulta ovat valmiina tussattuina. En nyt muista, kai tätä on aikaisemminkin pohdittu.

Juu, muistan myös lukeneeni jostain mokia käsittelevästä threadistä Kvaakissa, että virheet näkyvät luonnoksissa huomattavasti vähemmän  :)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com