Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 608780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vauvakolibri

  • Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Viestejä: 194
  • Super-kolibri extraordinaire
Re: Luonnokset
« Vastaus #1005 : 27.03.2007 klo 00:12:11 »
Ensimmäisestä postauksesta tänne on vasta vähän aikaa mutta nähdessäni Sikan (vai Sian) hienot kasvoluonnokset sain itsekin vähän puhtia koettaa hommia mitä yleensä vältän viimeiseen asti...

Tussaus ja koko kuva on vähän väsynyt (pitäisi mennä nukkumaan...) ja hahmon naaman muoto vaihtelee vähän liikaa mutta kyllä minä ihan tyytyväinen olen. Saisi vaan tehtyä koko kehosta oikein kunnon "turn-aroundin" niin...
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: Luonnokset
« Vastaus #1006 : 27.03.2007 klo 11:44:37 »
Kyllä se Kolibri samalta hepulta näyttää joka kuvassa. Ainoa isompi häikkä minkä korjaisin, on tuo sivuprofiili. Siinä tukka saisi mennä paljon pidemmälle taakse eli takaraivoa reilusti lisää. Hyvä!

Sialla kivannäköisiä luonnoksia. Ei ku länkkärisarjista tekemään.

Wannabe. Hyvältä näyttävät.

 8]

Monitor

  • Jäsen
  • Viestejä: 70
Re: Luonnokset
« Vastaus #1007 : 27.03.2007 klo 18:10:00 »
Tännepäs on taas pölähtänyt paljon hyviä luonnoksia. Kommentoinpa viimeisimpiä:

Wannabebee: oikein selkeitä ja hiotun mutta melko rennon näköisiä luonnoksia ja persoonallisen näkösiä hahmoja. Varjostuksessa voisi ehkä olla enemmän kontrastia, hahmot nousisivat paremmin paperista esille kun viivakin on aika ohutta.

Sika: nuo laimennetulla musteella varjostetut hahmot toimii paljon paremmin kuin ne toiset koneella tasaväritetyt. Oikean ylänurkan silmäpussihepun pää on varjostettu erittäin onnistuneesti.

Vauvakolibri: hieman epäselvä tuo ihmeotus joka on ylinnä noista kuvista. Mutta todella letkeä. Siivet? on ehkä vaan hieman liian risumaiset noin tuhdin näköiselle eläjälle. Tassut on tosi hyvät samoin kuin nuo kaksi muuta luonnosta.
   Väritetyissä kuvissa joissa hahmo on kuvattuna kolmesta kulmasta tuo keskimmäinen näyttää liian lyhyen takaraivon omaavalta kuten Hazart jo sanoikin. Dreadlocksit? kiiltää aika paljon ja ne näyttävät muovisilta, mutta ehkä se on tarkoituskin.


Fhiserya

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 9
Re: Luonnokset
« Vastaus #1009 : 01.04.2007 klo 21:54:37 »
Siirrän nämä vain tänne, kun luonnoksia ovat. Jotenkin ketju meni ohi silmien.


Vähän lisää trolleilua. Ku on ne niin ihqui. (World of Warcraft)

Hahmolla kuuluu olla vähän intialainen look.


Syöksyhampaiden perspektiivi muuten heittää. Pitäisi käyttää mallikuvia apuna.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2007 klo 10:16:58 kirjoittanut Fhiserya »

Laura Sivonen

  • Tunteikas siili
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
Re: Luonnokset
« Vastaus #1010 : 02.04.2007 klo 16:12:51 »
Syöksyhampaiden perspektiivi muuten heittää. Pitäisi käyttää mallikuvia apuna.
Voin lähettää kuvia omasta purukalustostani, tai tulla teille poseilemaan. :)

Hianoja ovat kyllä. Mustavalkoisuus oli väritystyylisi historiaan viitaten aika ylläri, mutta luonnoksissa ajavat asiansa. Naistrolli uhkuu äitimäistä pehmeyttä ja lämpöä (johtuuko sitten käsien "äitimäisestä" puuska-asennosta tai täyteläisen näköisesta cleavagesta..) ja mies puolestaan kulmikkaan jäntevältä. Omaan makuuni liian miesmäinen (:'D niin paradoksaalista kuin onkin), mutta käy primitiivisestä testopommista.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: Luonnokset
« Vastaus #1011 : 02.04.2007 klo 16:58:33 »
Mustavalkoisuus oli väritystyylisi historiaan viitaten aika ylläri, mutta luonnoksissa ajavat asiansa.

Usein digimaalatessa tehdään ensin harmaasävykuva, jossa valot ja varjot (values) on helpompi asettaa kohdilleen. Sitten värit vedetään siihen päälle, niin että harmaasävykuva muodostaa väreihin ne valo- ja varjokohdat. Mutta en tiedä Fhiseryan metodeista sen enempää.

 8]

toramus

  • Hee!
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Re: Luonnokset
« Vastaus #1012 : 02.04.2007 klo 17:00:32 »
Vauvakolibrin louhikäärme on syötävän hauskan näköinen. Vaadimme tussausta!

Kiinnostuin omasta tuskaisessa kiireessä väännetystä kilpailusarjakuvastani niin että aloin oikein kehittämään siinä olevia henkilöitä. Jos vaikka joskus ihan oikeaksi tarinaksi asti.. Tässä nelikon ensimmäinen, rauhallinen ja kiva kaveri, joskin todennäköisesti tulee jätetyksi tyttönsä toimesta koska on "aivan liian kiltti".

http://i149.photobucket.com/albums/s50/crobin_ca/headshot_resized.jpg




Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: Luonnokset
« Vastaus #1013 : 02.04.2007 klo 17:10:19 »
Toramus. Hyvännäköinen. Jotenkin luonne välittyy. Näytä toki lisää kuviasi.

 8]

matkamies

  • taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Viestejä: 621
  • Ukon lapset
Re: Luonnokset
« Vastaus #1014 : 02.04.2007 klo 18:37:34 »
Tällainen tuli tuossa tuherrettua...

Kuva liittyy sarjakuvaan, jota olen kaavaillut tekeväni. Se esittää saksalaista panssariupseeria, jonka kasvot ovat palaneet.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Re: Luonnokset
« Vastaus #1015 : 02.04.2007 klo 19:01:31 »
Näyttää ihan Willerissäkin esiintyneeltä Kallolta, joka olikin katkeroituneen armeijaupseerin 'haamu', joka kutsui intiaaneja rummuilla luokseen, luvaten sinitakkien tuhoamista.

Siitä ei sitten mitään tullutkaan, ja vielä on Yhdysvallat amerikkalaisten siirtolaisten hallinnassa, ei intiaanejen.
Wade Koivurinne

matkamies

  • taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Viestejä: 621
  • Ukon lapset
Re: Luonnokset
« Vastaus #1016 : 02.04.2007 klo 19:45:06 »
Jahas. En kyllä ole kyseistä Willeriä lukenut. Idea perustuu enemmänkin Sven Hasselin romaanin "Tuhotkaa Pariisi" esiintyneeseen panssarimieheen.

vauvakolibri

  • Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Viestejä: 194
  • Super-kolibri extraordinaire
Re: Luonnokset
« Vastaus #1017 : 03.04.2007 klo 18:16:28 »
Pitäisiköhän minulle pistää jokin aikaraja aina tänne, muuten tämä menee siihen että koko ketju on täynnä minun kuviani...

Noh, sen lohharin tussaus on vielä kesken mutta kyllä se sieltä tulee aikanaan, ja joo, sille profiilille pitäisi kasvattaa takaraivo jostain.

Fhiserya: Komean näköistä, täytyy myöntää.
Matkamies: Ei ehkä kaikkein orginellein konsepti, mutta vaikuttaa silti kiinnostavalta.

Tässä olisi kouluun tehty suttana, idealtaan oli ihan jees mutta toteutus sitten meni päin mäntyä. (Ei taiteellisessa mielessä, vaan pikeminkin hahmovalintojen osalta) Valitan että käsialasta tuli tuollaista pientä piperrystä, mutta itse sarjiskin oli A5:sta pienempi.


Ja muutama luonnos tulevaan vesiaiheiseen pienlehteeni (jossa tulee olemaan muitakin piirtäjiä) ja minä tosissaan toivon että tästä tulisi jotain kunnollista. Sarjiksillani kun on tapana... no jaa.

Yritin muistella miltä uimahalli näyttää ja joo, nuo lamput on väärässä perspektiivissä.
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

MMikael

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Re: Luonnokset
« Vastaus #1018 : 12.04.2007 klo 16:53:41 »
 ;D hah tämä ketju on näköjään vielä hengissä kun sen aloitin kolme vuotta sitten. Todella hienoja töitä täällä varsikin wannabebeen työt teki vaikutuksen kun sanoi tehneensä ne niin nopeasti. Itse olen toivottoman hidas piirtämään... muutenkin olisi kiva tietää paljonko töihin on käytetty aikaa.

No joo olen tässä tsuumailut että alkaisin luonostelemaan hahmoja sarjakuvaan kun olen lueskellut paljon netti sarjakuvaa viime aikoina ja se kyllä vähentää itsekritiikkiä aika paljon kun näkee mitä ihmiset laittaa muiden luettavaksi  :)

MMikael

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Re: Luonnokset
« Vastaus #1019 : 13.04.2007 klo 16:25:52 »
Hidasta tämä tuhraaminen kun ei ole pitkään aikaan mitään piirtänyt...
Ajattelin että tässä vähän treenaan ennen kun mitään suuri suuntaista alan tekemään. Vääntelin tälläistä harjoitus mallia


Jotenkin se vaan on vähän turhan maskuliinin olionen vaikka pitäisi olla nais hahmo...