Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvia netistä  (Luettu 141718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #150 : 27.01.2008 klo 16:27:31 »
Mitäs tuo depit maininta tarkoittaa? Onko se jokin lisäominaisuus joka pitää erikseen electroniin hankkia?

Veikkaan että Timo R. tarkoittaa varauksella eli ei välttämättä aina hyväksy. Visa Electronin saa jokainen kun pankit vaihtavat vanhat pankkikortit uusiin Visa Electron+pankkikortti-yhdistelmiin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #151 : 31.01.2008 klo 12:46:54 »
Veikkaan että Timo R. tarkoittaa varauksella eli ei välttämättä aina hyväksy. Visa Electronin saa jokainen kun pankit vaihtavat vanhat pankkikortit uusiin Visa Electron+pankkikortti-yhdistelmiin.

Electron minulla onkin mutta ajattelin että siihen pitää olla jotain lisäominaisuuksia jotta sitä voi nettikaupassa käyttää :) Oppia ikä kaikki. Pitääpä tuota tilaamista kokeilla. Kiitos vinkeistänne!

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #152 : 11.02.2008 klo 11:44:26 »
Eh, debit on korttityyppi, eli tuo electron, joka ei siis ole luotollinen vaan rahaa on oltava ihan oikeasti, mutta toimii muuten maksuvälineenä kuten luottokortti.

Mutta sarjakuvia netistä -aiheeseen: kai huomasitte etusivun mainoksesta Egmont Shopin avautuneen.

Timo

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #153 : 14.02.2008 klo 18:04:04 »
Eh, debit on korttityyppi, eli tuo electron, joka ei siis ole luotollinen vaan rahaa on oltava ihan oikeasti, mutta toimii muuten maksuvälineenä kuten luottokortti.

Mutta sarjakuvia netistä -aiheeseen: kai huomasitte etusivun mainoksesta Egmont Shopin avautuneen.

Timo

Huomasin tuon Egmontin kaupan; hyvä idea, mutta vähän kapee valikoima esim. uutuus Musta Torni uupui vielä äsken listoilta!
Je suis alle kuuden euron pizza!

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #154 : 15.02.2008 klo 08:17:01 »
Pahoittelen paluuta vanhaan asiaan, mutta huomasin vanhan viestini tässä ketjussa, ja työtä vältellessäni päätin käydä tarkastamassa miten hinnat ovat bookdepositoryssä kehittyneet. Alla päivitetty  lista (hinnat puntina). Ainoastaan Fablesin hinta on pysynyt samana viime kerran jälkeen.

Fables: Sons of Empire 6.85 --> 6.50
Queen & Country: Operation Dandelion 5.78 --> 4.88 --> 4.98
Queen & Country: Red Panda 5.78 --> 5.43 --> 5.63
Fury 6.61 --> 6.56 --> 6.85
Barracuda 7.39 --> 7.30 --> 6.79
DMZ: Public Works 4.99 --> 5.03 --> 5.25

Eli neljän nimikkeen hinta on noussut ja yhden laskenut. Erot ovat vain kymmeniä senttejä (siis euroissa) ja Barracudan hinta tippui melkein yhtä paljon kuin muiden nousi, joten jos tilauksen tekisi nyt, niin joutuisi maksamaan vain 30 senttiä enemmän kuin aikaisemmin. Ei siis kaada kenenkään taloutta. Jäin vain miettimään miksi hinnat heilahtelevat tällä tavoin? Onko ne sidottu niin tarkasti dollarin kurssiin, että kun dollarin hinta heilahtelee, niin silloin muuttuu sarjakuvienkin hinnat?

Kaikin puolin mielenkiintoinen ilmiö.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

marko70

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #155 : 19.03.2008 klo 07:30:38 »
SORPPA jos kysymys väärässä mestassa...   :=)
Eli jos tilaan jenkkilästä 1000$ jutun paljonko joudun maksamaan niitä veroja Saksaan onkose se sama 200€ niinkun ennenkin?

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #156 : 19.03.2008 klo 20:40:05 »
SORPPA jos kysymys väärässä mestassa...   :=)
Eli jos tilaan jenkkilästä 1000$ jutun paljonko joudun maksamaan niitä veroja Saksaan onkose se sama 200€ niinkun ennenkin?

Tuo selviää (lue: pitäisi selvitä) kysymällä täkäläisestä tullista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

marko70

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #157 : 20.03.2008 klo 07:27:10 »
Tuo selviää (lue: pitäisi selvitä) kysymällä täkäläisestä tullista.
Menny ennen niin että tullut lasku joka on pitänyt maksaa että kirja on lähtenyt liikkeelle Helsingistä en ole varma kylläkään mutta jostain eteläsuomesta. ???

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #158 : 20.03.2008 klo 08:38:07 »
Menny ennen niin että tullut lasku joka on pitänyt maksaa että kirja on lähtenyt liikkeelle Helsingistä en ole varma kylläkään mutta jostain eteläsuomesta. ???
Nyt en ymmärrä. Jos tilaat sarjakuvia USA:sta, niin miksi ihmeessä maksaisit veroja Saksaan, jos tilaat niitä Suomeen? Asiaa kannattaa tarkistella Tullin sivuilta. Googlettamalta löytyy myös tullilaskureita.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #159 : 20.03.2008 klo 20:13:51 »
Menny ennen niin että tullut lasku joka on pitänyt maksaa että kirja on lähtenyt liikkeelle Helsingistä en ole varma kylläkään mutta jostain eteläsuomesta. ???

Siis tilaus tulee ensin Suomeen josta se uudelleenlähetetään Saksaan?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

ezuli

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #160 : 20.03.2008 klo 21:49:32 »
Siis tilaus tulee ensin Suomeen josta se uudelleenlähetetään Saksaan?
Suomesta Saksaan on EU:n sisäinen siirto, eli siinä ei mene mitään tulleja tai veroja. Ne maksetaan vain USA-Suomi välillä.

*Näköjään oli eri henkilö, mutta siis näin jos tapaus on tuo X-menin arvaama.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2008 klo 21:51:20 kirjoittanut ezuli »

marko70

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #161 : 21.03.2008 klo 07:23:40 »
Homma meni edellisellä kerralla niin että kun piirros saapui ENSIMMÄISEEN EU maahan joka oli Saksa sinne meni 100$ vakuutuksesta 20 euroa.Sen jälkeen olen aina vakuuttanut lähetykset 90$ ja ei mene veroja. :P

Nyt olen ostamassa ja kaveri laittoi kirjeen että myisi patsaan x hintaan ja vakuuttaisi sen 650$,mulle sama 650 vai 1500 miksi ei se 90 ???
En voi ymmärtää jenkkejä jos ostan esimerkiksi patsaan/ kirjan ja sen hinta on 1350$ "kerran oli tonhintainen" ebaysta ja sanon kaverille että laita hinnaksi 90 kaamee vääntö vakuutan sen 1350$,sanoin että kun sen maksoin ja omistan sen nyt niin se on minulle VAIN 90$ arvoinen.Silloin se sen älysi ja lähetti.
Rosa laittaa AINA ORIGINAALILLE HUIMAN 1 $ HINNAN se tietää/älyää muitaihmisiä koska paperiarkkihan maksaa 1 taalan ja muste ei mitään niin hän mulle sanoi kun luulin että taas pitää rueta runoilee,FedEx toi muuten niitä paketteja 2 päivässä Rosalta mulle ja kotiovelle. >:D

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #162 : 21.03.2008 klo 20:07:52 »
Homma meni edellisellä kerralla niin että kun piirros saapui ENSIMMÄISEEN EU maahan joka oli Saksa sinne meni 100$ vakuutuksesta 20 euroa.Sen jälkeen olen aina vakuuttanut lähetykset 90$ ja ei mene veroja. :P

Eikös FedExillä jne ole suora toimitus Suomeen myös?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

marko70

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #163 : 22.03.2008 klo 07:13:14 »
Eikös FedExillä jne ole suora toimitus Suomeen myös?
Eikai se muuten noinäkkiä olis tullutkaan,ekakerralla olin että mitenkä just maksettu ja jo ovella. 8]

tertsi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #164 : 22.03.2008 klo 07:38:35 »
" ebaysta ja sanon kaverille että laita hinnaksi 90 kaamee vääntö vakuutan sen 1350$,sanoin että kun sen maksoin ja omistan sen nyt niin se on minulle VAIN 90$ arvoinen.Silloin se sen älysi ja lähetti.
Mulla tulli on pyytänyt kuitin ebay-kaupasta ja sitten on paketti vielä avattukin.
Mutta pakkoko siihen pakettiin on kirjoittaa, että ebaystä ostettu...
Pitääkin olla skarpimpi ensi kerralla ja hieman keskustella myyjän kanssa.
Tämmöisiä ongelmiahan ei ole, jos ostaa eu:n sisältä, niin kuin yleensä teenkin.