0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
On. Joskus on tullut, useammin (mutu-fiilis ulkomuistista) on tainnut lopulta peruuntua. Mutta Play veloittaa ostoksen vasta, kun se on oikeasti toimitettu, eli eivät ne mitään tilapäistä rahaa tällä tavoin voi itselleen hommata.
Mä olen ostanut luottokortilla, toimii kuin rasvattu.
Yritin tänään ensimmäistä kertaa tilata sarjakuvia/kirjoja Book Depositorylta, mutta kun koitin sitten maksaa PayPalilla, sain ilmoituksen tyyliä "this payment method is currently unavailable".
Onkos kukaan joutunut taistelemaan tullin kanssa sketchbook lehtien takia. Nyt on meikäläisellä pino odottamassa Tullipostissa.Saako tuota millään keploteltua 8% alv:n puolelle? Soittivat ja sanoivat että sarjakuvia ovat - maksa 22% alv. Tullia ei "lehdistä" taida mennä? Vain siis 22% alv?Kyseessä on siis Frank Cho:n, Adam Hughes:n, Josh Howard:in, Vin Teng:in, jne. ns. sketchbook:ja. Painokset pyörii 20 ja 500 välillä noissa. ISBN numeroa ei ole. Piirtäjä itse siis painattanut omakustanteen näköisiä lehtiä.Siis ei siinä veron maksamisessa ole mitään vikaa. Mutta kun se vaiva on ihan valtava. Omalla kustannuksella ajan työaikana (siis otan rokulia) 2 x 45km. No ok, huolintapalvelu tekee sen sun puolesta jotain 15-20 eurolla. Mutta silti...
Puhuminen kannatti. Nyt on taas läjä kädessä katseltavaa. Eikä tarvinnut maksaa tullia eikä veroja.No paikan päällä piti käydä selvittämässä. Kauan aikaa virkailija pyöritteli lehtiä käsissä ja kyseli "mitä nämä oikein ovat?". Selittelin ummet ja lammet. "No olkoon menneeksi tämän kerran. Selvitän kyllä mihin ryhmään nuo kuuluvat". Äkkiä ulos paketti kainalossa
Tilauksen tein 15. päivä, ja toinen kirja tulikin ripeästi, mutta Empowered vitosta ei tietysti näy eikä kuulu. Voi Esterin suti!
Otettuani lopulta yhteyttä asiakaspalveluun Emppu saapui muutamassa päivässä, eli kaipa Book Depositorylta tulee vielä tilailtua lisääkin, vaikka hiukan mokailivatkin. Ainakin on edullista.
Huonoin puoli nettikaupoissa on sarjakuvien tulo postin välityksellä. Koskaan ei tiedä miten paljon osumaa albumi on saanut matkan varrella.