Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvia netistä  (Luettu 141727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Sarjakuvia netistä
« : 04.11.2003 klo 12:48:50 »
Kyselisin nettisarjakuvakaupoista. Eli jos/kun haluaa tilata UUSIA lehtiä suoran USA:sta, niin mistä kannattaa tilata?
Itse olen mahdollisuuksia kartoittaessani törmännyt useaankin sarjakuvakauppaan, joka myy netin kautta, mutta yleensä ne eivät myy ulkomaille. Ja Amazon yms. eivät tunnu irtonumeroita myyvän.
Siis, mistä te hankitte sarjakuvanne?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014 klo 11:13:02 kirjoittanut Lurker »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #1 : 04.11.2003 klo 12:54:23 »
Olen sanonut tämän jo useita kertoja, mutta: EBAY ;)

Yksityisten lisäksi siellä myyvät myös monet sarjakuvakaupat todella kohtuulliseen hintaan.

mm. täältä ostin DKR:n kovakantisena, Endless Nightsin, ja kolme albumia 100 bulletsia reilulla kuudella kympillä täkäläistä rahaa. Postikuluineen. Kaikki uusia ja muoveissa.

Tämä siis yksi esimerkki.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2003 klo 12:54:40 kirjoittanut thepanu »
huuto.net kohteeni

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #2 : 04.11.2003 klo 12:58:10 »
Siis puhuin nyt siis ihan vasta ilmestyneistä irtonumeroista. Löytyyko ebaylta niitäkin?
Eli vaihtoehtoa esim. Fennicasta/Good Fellowsilta tilaamiseen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #3 : 04.11.2003 klo 13:21:45 »
No yleensä samalla viikolla on ainakin muutamia kappaleita irtonumeroitakin. Mutta yksittäisiä numeroita ostaessa postikulut voi nousta arvoon arvaamattomaan.

Itse yleensä metsästän pidempiä sarjoja, jos läpysköjä ostan.

Jenkkipostilla on kätevä Global Priority-kirjekuori joka on kiinteä hintainen 4 paunaan asti. Eli sarjakuvilla kyllä tilavuus tulee vastaan ennenkuin paino. Hintaa on $10, johon siis sisältyy postikulut ja mainittu kirjekuori.


Esimerkkinä pikahaku. Viime viikolla ilmestynyt Avengers 72.

Yksittäistä numeroa löytyi kolme, sitten olis isompia läjiä missä kyseinen numero on mukana.


« Viimeksi muokattu: 04.11.2003 klo 13:25:32 kirjoittanut thepanu »
huuto.net kohteeni

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #4 : 04.11.2003 klo 13:27:07 »
www.midtowncomics.com

Paras mitä minä olen löytänyt.... joka ei kyllä sinänsä kerro vielä mitään, mutta kuitenkin.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #5 : 04.11.2003 klo 13:46:06 »
Panu on Hyvä Jätkä. Pääsi mun Hyvä Jätkä (registered trademark, all rights reserved and We Shall Punish You With Fuuuuriiiouuss Anger...krhm, joo) kategoriaani.

Lähtipä kohtuuhuokealla nuo alpparit  :o

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #6 : 04.11.2003 klo 13:59:33 »
Tota ebayta selailin ja harmitti, kun kaikki maittavimmat sarjat oli vain USA:han postitettavia.
Pitäisi ehkä sittenkin ottaa käyttöön b-suunnitelma ja kysyä, josko voisin tilata kaverin kotiin niitä ja se sitten sieltä lähettelisi tänne päin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #7 : 04.11.2003 klo 14:01:36 »
Ai, mutta mites tuolla ebayssa nuo luotettavuusluokitukset. Kannattaako tietyn rajan alittavat jättää heti huomioimatta (tai vähintään ottaa minimi riski)? Ja jos, niin mikä olisi sellainen hyvä raja (100? 200? 500? 1000?).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #8 : 06.11.2003 klo 10:53:44 »
No mä oon lähteny liikkeelle siitä että sata positiivistakin riittää. Mutta enemmän ehkä kannattaa katsoa sitä negatiivisten määrää. Tyypin luokitus voi olla 100 jos sillä on 200 positiivista 100 negatiivista.

Henkilökohtaisesti en osta kuin sellaisilta jotka ottavat Paypalin, kaikista kätevin tapa.

Niin ja jos sielät löytää jotain todella mielenkiintoista ja myyjä sanoo toimittavansa vain jenkkeihin. Kannattanee laittaa mailia myyjälle ja kysyä miksi ei toimita muualle ja monet heltyvät ja sanovat että "ok":)

huuto.net kohteeni

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #9 : 06.11.2003 klo 11:59:47 »
Kitos.
Pistinkin tossa pari huutoa kokeilumielessä, kun lähtohinta oli halpa.
Noita negatiivisia palautteita kattelenkin aikas usein (siis käyn lukemassa ne ja samalla kiinnostaa, kuinka moni positiivisesta on samojen lähettämää, yhelläkin oli pisteitä pitkälti yli 3000 mutta erillisiltä henkilöiltä vain jotain reilu 2000). Paypalin olen myös huomannut luotettavaksi ja ajattelin käyttää vain sitä.
Täytyykin koettaa tuota kysymistä noissa vain USA:han lähetyksissä.

Sitten vielä yksi kysymys. Tulli. Yksi, minkä huusin jää varmasti tulliin (tosin jos se lähtee tolla hinnalla, niin tullimaksu jäis alle 10 e joten ei tarvis maksaa). Onko mitään tapaa saada ne tullissa vakuuttuneiksi, että sarjakuvat on kirjoja (=pienempi vero)? Viimeksi (silloin tilasin ihan kaupasta) merkitsivät lehdiksi vaikka kyseessä oli kasa albumeita.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #10 : 06.11.2003 klo 12:20:30 »
Hmm..

Mulla ei ole jäänyt tulliin vielä mitään. Vaikka muutaman kerran on tullut isompiakin laatikoita.

Rajahan on 40€, sisältäen postikulut, jonka jälkeen alkaa tulli ja alvit juoksemaan.

Siihen arvosanaanhan lasketaan vain uniikit käyttäjät. Ts. vaikka ostais samalta tyypiltä 10 lehteä ja antaa niistä kaikista palautteen niin arvosana on 1 eikä 10. Sitä en tiedä että kuinka pitkä aika näiden ostojen välillä pitää olla, koska olen kyllä ostanut eräältä henkilöltä useammankin kerran ja ne ovat näkyneet erillisinä palautteina.
huuto.net kohteeni

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #11 : 06.11.2003 klo 14:38:09 »
Tiedän olevani pain-in-the-ass mutta mikäköhän tuon Paypalin idea on niinkuin lyhyesti ja ytimekkäästi...?

Miten se maksaminen käytännössä toimii...?

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #12 : 06.11.2003 klo 14:48:38 »
Paypal toimii välikätenä maksuissa kahden osapuolen välillä. Täältä europaasta maksu onnistuu ainoastaan luottokortilla mutta jos sattuu olemaan tili myös jenkkilässä niin omaan saldoonsa voi lisätä rahaa myös tililtä.

Rahan lähettäminen ei maksa mitään, mutta vastaanottamisesta menee joku prosenttiosuus PayPalille(Ebay omistaa Paypalin). Tämä prosenttiosuus riippuu sitten kyseisen henkilön valitsemasta palvelupaketista ja liikkuvien rahasummien suuruudesta.

Paras ominaisuushan tuossa on se että luottokortin tiedote eivät missään vaiheessa välity eteenpäin. Mikä ainakin yksityisten kanssa toimiessa on melkoinen valtti.

Toinen valtti on nopeus. Myyjä näkee välittömästi että maksu on suoritettu ja voi sitten laittaa paketin liikkeelle. Toisin kuin esim Western Unionin Bidpay-järjestelmässä jossa rahat tulevat myyjälle postin kautta shekkinä.

Paypal ei automaattisesti lähetä shekkiä vaan rahat voi lunastaa esimerkiksi isommissa erissä tai sitten käyttää omien ostosten maksuun järjestelmän kautta.

EDIT: Ai niin. Kuinka se toimii käytännössä. Sieltä voi joko lähettää rahaa email-osoitteen perusteella. Tai sitten jos on kyseessä ebay-ostos niin kohteen tiedoissa on "Pay now" nappi joka sitten avaa uuden ikkunan jossa on esitäytettynä hinnat sun muut oleelliset tiedot.

Teknisestä puolesta en sitten enää mitään tiedäkkään.

Toivottavasti auttoi.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2003 klo 14:50:57 kirjoittanut thepanu »
huuto.net kohteeni

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #13 : 06.11.2003 klo 14:50:08 »
Äh Panu ehti eka ja vastasi paremmin. :-X
« Viimeksi muokattu: 06.11.2003 klo 14:51:10 kirjoittanut Welzu »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Maso

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
  • Kvaak!
Vs: Sarjakuvia netistä
« Vastaus #14 : 06.11.2003 klo 20:17:13 »
Paypalin etu Bidpayhin on myös siinä, että Bidpayssä ostaja joutuu maksamaan muutaman taalan kulut, kuntaas Paypalilla (kuten jo todettiin) vastaanottaja  maksaa tietyn prosenttiosuuden + kiinteän kertasumman. Britti-ebayllä monet myyjät (nähdäkseni laittomasti) sysäävät kulut ostajalle.

Tuosta Village comicsista joudun kommentoimaan senverran, että sitä on tullut käytettyä runsaasti edullisen hintatason vuoksi, mutta varsinkin aikaisemmin pakkauksen taso on ollut riittämätön (haluaako joku ostaa vähän kulmistaan kärsineitä Daredevil visionaries FM vol. 2 + 3?) sekä pari kertaa olen joutunut karhuamaan paria albumia. Mutta viime aikoina toiminta on ollut parempaa. He merkkavat usein siihen custom form'iin "Gift", jolloin tullin kanssa ei ole ongelmia. Se rajahan lienee muutenkin noin 124 euroa.

Toimitustapana pienemmissä tilauksissa kannattaa käyttää Global Priority Mail envelopea. Maksaa vain yhdeksän taala, ja siihen mahtuu 2-4 albumia (painoraja 4 pounds). Kovakantisia tai paksumpia albumeita luonnollisesti vähemmän.