Kirjoittaja Aihe: Asterix  (Luettu 474623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
Vs: Asterix
« Vastaus #945 : 26.10.2013 klo 01:57:32 »
Muistelen, että joskus 80-luvun alussa mulla oli Play Asterix, Obelix ja 2 roomalaista figuuri-ukkoa. Niillä oli kaikki varusteet ja roomalaisilla haarniska, joka meni kyllä aika äkkiä rikki. Olivat kyllä hienoja...ei ole säilynyt kyllä näihin päiviin.
Siihen sarjaan taisi kuulua jopa gallialaisten taloja ja roomalaisten leiri.



Minulla ja veljelläni oli noista figuureista Asterix, Obelix ja kaksi roomalaista. Olivat kyllä hienoja, miekkoja, voimajuomapullo, keihäät yms ja muistelisin että jotain rakennuksia sarjassa tosiaan oli.  Näitä ei ole kyllä tullut missään vastaan myöhemmin ja omat meni rikki varmaan vuoden sisällä siitä kun ne sai. 

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Asterix
« Vastaus #946 : 26.10.2013 klo 02:34:31 »
Minulla ja veljelläni oli noista figuureista Asterix, Obelix ja kaksi roomalaista. Olivat kyllä hienoja, miekkoja, voimajuomapullo, keihäät yms ja muistelisin että jotain rakennuksia sarjassa tosiaan oli.  Näitä ei ole kyllä tullut missään vastaan myöhemmin ja omat meni rikki varmaan vuoden sisällä siitä kun ne sai. 
Pistä Google-hakuun "Play Asterix" ja katsele kuvia. Sieltä löysin ainakin omat ukkoni!
Meillä taisi olla samat boxit.
Mulla on aika harva ukko selvinnyt näihin päiviin tai yleensäkään mikään mekaaninen lelu. Olen tutkiva luonne eli piti aina katsoa miten sai leluista kaiken mahdollisen irti ja katsoa mitä niiden sisällä oli. Korjaaminen takaisin olikin sitten vähän hankalaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
Vs: Asterix
« Vastaus #947 : 26.10.2013 klo 02:56:07 »
Pistä Google-hakuun "Play Asterix" ja katsele kuvia. Sieltä löysin ainakin omat ukkoni!
Meillä taisi olla samat boxit.
Mulla on aika harva ukko selvinnyt näihin päiviin tai yleensäkään mikään mekaaninen lelu. Olen tutkiva luonne eli piti aina katsoa miten sai leluista kaiken mahdollisen irti ja katsoa mitä niiden sisällä oli. Korjaaminen takaisin olikin sitten vähän hankalaa.
Todella tutun näköisiä hahmoja :) kun katselin kuvia niin tuli mieleen että olihan meillä myös seppä ja päällikkö. Serkulla oli Centurion Aerobus, Tietäjä sekä legioonalaiset Ohukainen ja Paksukainen. Muistan selvästi kuinka Asterix hajosi (pää irtosi vahingossa) parin päivän leikin jälkeen mutta muiden kohtalosta ei mitään mielikuvaa. Sen verran kotona suututtiin että Asterix olikin viimeinen näitä hahmoja mitä ostettiin. Olisi ollut kyllä hienoa kun olisivat selvinneet leikeistä ehjinä.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Asterix
« Vastaus #948 : 26.10.2013 klo 09:45:51 »
Ameriikkaa oli yritetty valloitella jo muinoin Umpah-pahilla. Se oli jenkeille liian vaikea (ei siis se albumisarja minkä mekin tunnemme, vaan strippisarjaversio), joten Amerikan juhlavuoden  1976 kunniaksi tehtiin hätäseen mahdollisimman simppeli Asterix-tarina. Erään sorttinen tilaustyö siis ja postikotti Goscinnyn vanhoille MAD-tovereille. Huumorihan on Merimatkassa ihan selkeän mädiläistä eli amerikkalaista.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #949 : 26.10.2013 klo 10:20:49 »
Tässä vanhassa Innommables-kohtauksessa on ennustuksen makua.
Ix + Mac = Asterix ja piktit.

« Viimeksi muokattu: 26.10.2013 klo 10:24:26 kirjoittanut Tertsi »

Callipygia

  • Jäsen
  • Viestejä: 19
Vs: Asterix
« Vastaus #950 : 26.10.2013 klo 12:12:26 »
Tänään lauantaina Hesarissa kulttuurisivulla C12 on uuden Asterix alpparin arvostelu. Löytyy myös netistä: http://www.hs.fi/arviot/Kirja/Uusien+tekij%C3%B6iden+Asterix+ei+riemastuta/a1382679472312

Czaba

  • Jäsen
  • Viestejä: 471
  • No mutta..
Vs: Asterix
« Vastaus #951 : 26.10.2013 klo 14:46:17 »
Jännä juttu tuo kahdeksan vuotta edellisestä, tuo toistuu myös eri puolilla nettiä eikä vain Römpötillä, taisin lukea Daily Telegraphin jutusta ihan saman väitteen. Eihän toimittajat vaan kierrätä toistensa juttuja, eihän? No eihän se Kultainen kirja oikein alppari olekaan vaikka näkyykin lisätyn viralliseen listaan.

Ferri on muuten sanonut haastattelussa että aikovat tehdä parin kolmen vuoden välein uusia albumeja jos piktitarinalla on menekkiä.


Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Asterix
« Vastaus #952 : 26.10.2013 klo 16:25:54 »
Ei mutta erihienoja action figuja teillä on ollut pienenä. Ei ollut minun lapsuudessa noin siistejä keräily-Asterixeja.

Ainut mitä minulla on on sellainen kokomuovinen, about kymmenensenttinen Julius Caesar -pysti, minkä ostin joskus vissiin ruotsin laivalta. Ei kyllä ole läheskään yhtä hieno kuin nuo ihan oikeat leikkiukkelit.

Ja onhan Römpötti väärässä tuossa että kahdeksaan vuoteen ei ole tullut uutta Asterixia. Minäkin unohtaisin mielelläni sen neljän vuoden takaisen.

Tuosta minäkin hätkähdin, että onko siitä tosiaan jo kahdeksan vuotta kun se kevytscifi-Asterix ilmestyi. Tunsin äkkiä itseni hyvin vanhaksi.

Onneksi ei nyt sentään ihan ollutkaan.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Asterix
« Vastaus #953 : 26.10.2013 klo 17:12:36 »
Ei mutta erihienoja action figuja teillä on ollut pienenä. Ei ollut minun lapsuudessa noin siistejä keräily-Asterixeja.

Ainut mitä minulla on on sellainen kokomuovinen, about kymmenensenttinen Julius Caesar -pysti, minkä ostin joskus vissiin ruotsin laivalta. Ei kyllä ole läheskään yhtä hieno kuin nuo ihan oikeat leikkiukkelit.
No joo olihan ne ihan kivoja. Tietäjä oli niistä kyllä surkeimman näköinen...ei näyttänyt yhtään itseltään.
Muutama vuosi sitten Mäkkärissä oli Asterix-leluja myynnissä. Niitä tuli silloin ostettua. Obelix oli kyllä paras...Se hyppäsi korkeutta eli hyppäsi pöksyistään.  Muistelin, että Kindermunissakin oli Asterix teema, joskus aikoja sitten.
Mutta oikeesti aika vähän noita kunnollisia figuureja on Asterixista tänne Pohjolaan ilmaantunut.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 042
Vs: Asterix
« Vastaus #954 : 26.10.2013 klo 18:23:29 »
Tiedän kyllä että Römpötille raportoi eräs kvaakilainen koska Römpötti ei alennu lukemaan Kvaakia. Anna mennä vaan.

Römpötin kätyri Igor!

Vincent

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 186
Vs: Asterix
« Vastaus #955 : 26.10.2013 klo 18:53:35 »
Kun nyt Asterix - lelut tulivat puheeksi niin mainittakoot, että tuolla hyllyllä minua tarkkailee Asterix Parkista muistoksi mukaan napattu Asterix - pehmolelu.

seppo-setä

  • Jäsen
  • Viestejä: 304
Vs: Asterix
« Vastaus #956 : 26.10.2013 klo 22:19:10 »
Mulla oli kakarana (70-luvulla) paperista irtileikattava ja koottava Asterixin kylä henkilöineen. Ei mitään muistikuvaa mistä peräisin, mutta Suomesta kuitenkin. Hieno oli...

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Asterix
« Vastaus #957 : 26.10.2013 klo 23:33:10 »

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Asterix
« Vastaus #958 : 26.10.2013 klo 23:54:09 »
Itse asiassa siitä on jo se kahdeksan vuotta. Välissä tuli vielä köyhempi synttärialbumi. Tunne taas itsesi vanhaksi.

Nyt tunnen paitsi vanhaksi myös tyhmäksi.

Voisi olla kai pahemminkin.

Oliko tuo synttärialbumi se, missä oli eri kuvittajien versioita Asterixista? Vai oliko se vielä joku muu? Muistelen että jossain vaiheessa tuli aika paljon kaikkia kummallisia oheisalbumeita ja vastaavia.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 860
Vs: Asterix
« Vastaus #959 : 27.10.2013 klo 09:47:55 »
Meikä tykkäs uudesta Asterixista. Huumori oli lämmintä eikä vaivaannuttavaa. Käännös onnistunut. Pitäis lukea niitä vanhojakin... Kovankantista en kyllä olisi ostanut, mutta tollasen normialpun hankintaa ei tarvinnut yhtään miettiä, sen verran mielenkiintoinen projekti.
 
Ja mulla puolestaan on hyvä keko sellaisia pikkuruisia violetteja Asterix-keräilyhahmoja (ei tietenkään harvinaisia päähenkilöitä) joita tuli joskus 70-luvun alussa sellaisissa pienissä pusseissa, kai siellä purkkakin oli mukana. Vai oliko nää muropaketista, eipä jaksa muistaa-
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson