Kirjoittaja Aihe: Asterix  (Luettu 474587 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Asterix
« Vastaus #930 : 24.10.2013 klo 23:10:37 »
Sainpas hankittua omani (Egmontilla näkyi olevan 9eurolla ja minä maksoin omastani 10). Kansi ei muuten näytä luonnossa läheskään yhtä pahalta kuin Lurkerin linkkaamana diginä.
Johtuu siitä että tuossa kuvassa näkyy reunoissa leikkausvara, eli hyvä siivu on leikattu pois sekä sivuilta että alhaalta. Ja sisus menee selattuna täydestä kuin väärä raha. Nyt minä sitten luenkin itseni uneen.  :)



Fiksasin linkkiä Curtvile
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013 klo 23:14:28 kirjoittanut Curtvile »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: Asterix
« Vastaus #931 : 25.10.2013 klo 00:36:03 »
Kaikkiin lehtipisteisiin on tänään ilmaantunut. Menin 100 m päähän kioskille kun näin täällä maininnan että mukana olisi Fanzine-neito.

Ah, sori olin saanut jostain päähäni että Senilixin vaimon nimi oli Fanzine mutta se olikin se eri hahmo (ja Senilixin vaimolla ei näköjään ole nimeä, kaikkea sitä vielä oppii...)

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Asterix
« Vastaus #932 : 25.10.2013 klo 02:02:07 »
Ah, sori olin saanut jostain päähäni että Senilixin vaimon nimi oli Fanzine mutta se olikin se eri hahmo (ja Senilixin vaimolla ei näköjään ole nimeä, kaikkea sitä vielä oppii...)
En ole huomannutkaan tota. Sillähän ei tosiaankaan ole nimeä...Senilixin vaimo tai rouva Senilix on kyllä tullut tutuksi.
Yritin etsiä netistä, mutta ei löydy sieltäkään...aika jännä juttu. Tostahan sais ihan hyvän pikku tarinan aikaiseksi...esim. "Rouva Senilixin salaisuus".
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 201
  • Haddadaa
Vs: Asterix
« Vastaus #933 : 25.10.2013 klo 18:31:51 »
Kultakuumeessa iltapäivällä Helsingin kirjamessuilla haastateltiin kääntäjä Outi Wallia ja Juhani Tolvasta uudesta Asterixista. Kuunneltavissa netistä.

Itsekin muutaman sanan blogiini kirjoittelin: Asterix Skotlannissa.

Spip-orava

  • Jäsen
  • Viestejä: 556
  • Pähkinöitä!
Vs: Asterix
« Vastaus #934 : 25.10.2013 klo 19:48:11 »
Kultakuumeessa iltapäivällä Helsingin kirjamessuilla haastateltiin kääntäjä Outi Wallia ja Juhani Tolvasta uudesta Asterixista. Kuunneltavissa netistä.


Tuo on myös katsottavissa netistä! Kultakuume YLE Areenassa. (14 minuutista eteenpäin)

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Asterix
« Vastaus #935 : 25.10.2013 klo 20:15:11 »
En ole huomannutkaan tota. Sillähän ei tosiaankaan ole nimeä...Senilixin vaimo tai rouva Senilix on kyllä tullut tutuksi.

Wiki muuten väittää että ko. rouva on kaksissäkymmenissä, minusta ikä alkaa 3lla.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Mambrinon kypäri

  • lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
  • Viestejä: 584
Vs: Asterix
« Vastaus #936 : 25.10.2013 klo 21:04:24 »
Messuillahan noita oli hyllyt väärällään (lähes), ostin. Minähän en mistään mitään tiedä (ja näitä Uderzon uusimpia albumeja en edes ole lukenut kun yleinen tuomio on ollut mitä on) mutta minun yleisarvosanani on sellainen "kyllä tätä lukee, mutta (...)" -keskinkertaisuusluokkaa, tarinan takia eritoten. Conrad piirtää mielestäni hyvin (pekka peruskuluttaja tuskin huomaisi edes piirtäjän vaihtuneen, onko se sitten hyvä, en tiedä).

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Toisaalta oikeastaan sitä arvasi ettei mitään hirveän erikoisen epätavallista uskalleta kokeilla, joten tällaista 'perus-Asterixia' ounastelinkin olevan tarkoituksellisesti tulossa, mutta ehkä sittenkin vähän liiankin arkkityyppinen "perus" minun makuuni. Tuli liiaksi mieleen se uudehko tanskalaisten "Asterix ja viikingit" -animaatio.

Muuta:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Asterix
« Vastaus #937 : 25.10.2013 klo 22:41:08 »
Tuli liiaksi mieleen se uudehko tanskalaisten "Asterix ja viikingit" -animaatio.

Minustahan se oli ihan hyvä... jopa Asterix-animaatioiden kärkikastia. Hyvin piirretty ja siinä missä ehkä liiasta uskollisuudesta hävittiin ihan perus-elokuvallisuudessa voitettiin. Mutta makunsa toki kullakin, ja voi olla että olen taas vähemmistössä.

Itse en ole uutta albumia vielä missään nähnyt, kun en ole missään ehtinyt viime päivinä käymäänkään. Tahdon kyllä sen hankkia, jos en muusta syystä niin yleisestä mielenkiinnosta ja kokoelman täydellistyttämisen takia.

Tajusinko nyt siis tuolta aiempaa ketjusta oikein, että on olemassa sekä pehmytkantinen että kovakantinen versio samasta albumista? Kuulostaa kyllä aika scifiltä suomen suhteen kun täällä kukaan mitään sarjakuvia tunnu ostavan. Ehkä se sitten Asterix on vaan omaa luokkaansa...

Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, niin tuohan on hieno periaate, kun sitten ne jotka tykkää kovista kansista saa sellaiset ja minä jolla on kaikki aiemmatkin Asterixit pehmytkantisina ja niistä muutenkin perustan enemmän saan hankkia itselleni mieleisen, ja todennäköisesti vielä halvemmalla. Miten kannattavaksi tuollainn kahden eri version tekeminen sitten lehtitalolle tulee, voi kyllä olla melko kyseenalainen juttu...

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #938 : 25.10.2013 klo 22:56:03 »
Eräästä blogista luin, että Suomessa odotetaan tämän uuden Asterixin myyvän about 40 000 kappaletta. Noilla kappalemäärillä kaksi ari kansivaihtoehtoa taitaa olla ihan ok.

Minä luulin aluksi, että meilläkin julkaistaan Ranskan tapaan kaksi eri versiota albumista: tavis-ja luksusversiot, mutta ei: tuossa kovakantisessa ei ole mitään muuta extraa kuin kovat kannnet.

edit:
aiemmin mainitsemani blogi taisi olla : Pois työpöydältä. Mainiosti kirjoitettua asiaa sarjakuvista, ja pikkuisen muustakin.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013 klo 23:15:19 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #939 : 25.10.2013 klo 23:00:35 »
Kulkukatin pojassa hintaeroa oli noin seitsemän euroa. Aika paljon, sanoisin.

Kleopatran ajoista ei ole säilynyt mitään hintamuistijälkiä.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013 klo 23:02:26 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #940 : 25.10.2013 klo 23:07:26 »
Harmi, että Tolvasen kanssa eivät jutelleet uudesta albumista tuon pitempään Yle-klipissä. (olisi edes kerran elämässään kiva kuulla semmoinen tallenne, jossa sarjakuvasta puhuttaisiin aivan kuin muustakin kirjallisuudesta. Jos kyseessä olisi vaikkapa Umberto Econ tuotanto, haastattelija tuskin kysyisi: Kuka Econ hahmo mieluiten olisit?) Hohhoijaa.

Goscinnyn ja Uderzon Disney-kiitollisuudesta osaan sanoa sen verran, että nuorena Uderzo ihaili Disneytä (animaatioita?) aivan sikana. Oliko jopa niin, että hän yritti jäljitellä Disney-tyyliä, ei onnistunut ja tuloksena oli Uderzo-tyyli ja loppu onkin sitten sarjakuvan historiaa.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013 klo 23:18:34 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #941 : 25.10.2013 klo 23:41:29 »
En ala vielä tekemään vertailua tähän pikti-albumiin, mutta olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että Merimatka on huono Asterix, ei kylläkään kaikkein huonoin, koska Belgiassa on huonoin (Goscinnyn kässäämistä albumeista). Merimatkassa on tosin hetkensä: Valkoiset sumuruudut, Idefixin ja viikinkikoiran ystävystyminen. Ouah!

Obelix ja kumppanit -albumin aikoihin piirroksista hävisi söpöys ja hahmoista tuli jotenkin pökkelöitä. Nyt siis viilataan pilkkua, ei piirroksissa mitään vikaa varsinaisesti ollut, paitsi että ennen henkilöt olivat sympaattisempia karaktääriltään.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013 klo 23:47:59 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #942 : 25.10.2013 klo 23:57:59 »
Joo, mutta taloussatiirina Obelix & Kumpp. oli aivan ehdoton.
Tismalleen.

Minusta nuo kaksi mainitsemaani tarinaa (Merimatka, Belgiassa) ovat ainoat heikot Goscinny-Asterixit. Kaikkien muiden kohdalla voidaan taittaa peistä ainoastaan siitä, kuinka loistavia ne ovat.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 740
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Asterix
« Vastaus #943 : 26.10.2013 klo 00:41:49 »
Jostain kumman syystä olen aina pitänyt "Asterix Legioonalaisena" albumista. Ehkä osasyynä on se, että se oli meikäläisen ensimmäinen Asterix-sarjakuva.
Se on vieläkin mulla olemassa...hieman kyllä ajan saatossa kärsineenä.
Muistelen, että joskus 80-luvun alussa mulla oli Play Asterix, Obelix ja 2 roomalaista figuuri-ukkoa. Niillä oli kaikki varusteet ja roomalaisilla haarniska, joka meni kyllä aika äkkiä rikki. Olivat kyllä hienoja...ei ole säilynyt kyllä näihin päiviin.
Siihen sarjaan taisi kuulua jopa gallialaisten taloja ja roomalaisten leiri.


"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 201
  • Haddadaa
Vs: Asterix
« Vastaus #944 : 26.10.2013 klo 00:46:14 »

Ja Uderzon tytär on Sylvie, ei Sophie,

Kiitos Jukka. Janssoneita varmaan mietin. Korjattu kirjoitukseen.