Kirjoittaja Aihe: Tex Willer -kronikka  (Luettu 189213 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

seppo-setä

  • Jäsen
  • Viestejä: 304
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #450 : 06.12.2018 klo 00:06:42 »
Uusi Kronikka hankittu paikallisesta S-marketista  :)

ekku

  • Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
  • Viestejä: 484
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #451 : 06.12.2018 klo 07:55:29 »
Samoin paikallisesta ässästä. Siinä tuo oli Harlekiinien välissä. Nyt oli jopa kolme kappaletta kun aiemmin oli kaksi.

Ekku

tiikerijack

  • Jäsen
  • Viestejä: 74
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #452 : 16.02.2019 klo 07:51:53 »
Aivan ihana opus tuo kronikka 7. Olipa hieno ja ainutlaatuinen lukuelämys lukea tuo upea G.L.Bonellin ja A.Galleppinin Hurja kopla.Willerin arvoista menoa oli koko tarina! Tuli tässä aamukahvia hörppiessä myös ihailtua mestari G.Ticcin komeaa taidetta kronikassa Veristä hiekkaa.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #453 : 29.05.2019 klo 20:57:38 »
Uusin Kronikka on mainio, lopussa on pientä alkua yhteen meikäläisen 1980-luvun alun Tex-suosikkiini Pyramidin arvoitus,
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #454 : 06.03.2020 klo 11:25:39 »
Tämä on käsittääkseni ihan asiakaspalautteen kautta tullut päätös. Eivät nämä Texit ole mitään kertakäyttötavaraa, vaan niihin palataan kymmenienkin vuosien päästä. Lukijakuntaa on närästänyt se, että tästä kronikka-sarjasta on napsittu tarinoita välistä pois, ja sillä tavalla turmeltu näköispainoksen idea. Ymmärrän Egmontin kannan ja olen itse asiassa täysin samaa mieltä heidän kanssaan.
"Tex-tieteen yli-morisco"

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #455 : 06.03.2020 klo 11:33:31 »
Ok, eli mefiston poika, kaukomaille ym ovat myös tulossa kronikoihin?

No, tässä vaiheessa hyvä viheltää peli poikki kronikoissa omalta osaltani. En tarvitse tuplauusintoja.

Onhan tuossa toki mieltä niiden (ostajien) kannalta jotka missasivat tarinat maksitekseinä..No, kulkukatin pojasta tai libriconista sitten noukittava ne muutamat 80luvun alun ns pakolliset tarinat mitkä jäävät  kronikoissa ostamatta(paholaisen merkki, kuoleman kvartetti..)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2020 klo 19:24:49 kirjoittanut TexKiller »

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #456 : 06.03.2020 klo 11:36:04 »
Ok, eli mefiston poika, kaukomaille ym ovat myös tulossa kronikoihin?

Jep!
"Tex-tieteen yli-morisco"

tiikerijack

  • Jäsen
  • Viestejä: 74
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #457 : 17.10.2021 klo 01:10:14 »
Tuli luettua Galleppinin "Timantti - Jimin kosto" tarina kronikasta 21. Luin sen ensimmäistä kertaa, ja se nousi kertaheitolla mun suosikki tarinoiden joukkoon! Oli tunnelmaa ja kaikkea   :-*  vahvat suositukset stoorille ++++

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #458 : 22.12.2021 klo 21:23:56 »
On kyllä hemmetin kovatasoinen tarina paholaisen merkki. Jos saisin päättä lopettaisin kokonaan kronikan nykymuodossaan ja maxi texin rinnalle nostalgia maxi jossa 1 tarina tai 2 riippuen miten sivumäärät stemmaavat.Ei tarvitsisi olla iha kronologisessa järjestyksessä pari lyhyttä tai 1 pitkä kertomus per opus.jonkun verran tämän hankintaa piti pähkäillä koska kävi huono tuuri mefiston poika löytyi jo,,,Nostalgia maxeissa voisi olla parempi painojälkikin ns ajan patinoinnin sijaan.

TOSA

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #459 : 23.12.2021 klo 10:01:02 »
Päätin että tämä on viimeinen kronikka jonka ostin. Syystä että tarinat alkavat jo löytymään TW-kirjastoista tai julkaistaan niissä lähitulevaisuudessa. Sekä myös siitä syystä että tästä eteenpäin normi texit hyllyssä on jo ihan ok kuntoisia. Painavimpana syynä se etten ole ehtinyt vieläkään lukemaan yhtäkään kronikkaa. Lukemattomina olen jo luopunut kronikoista 1-20 ja 33-35 jotka julkaistu kirjastoissa. Tätä tahtia en loppujakaan kronikoita ehdi lukemaan ennen kuin nekin on julkaistu krjastoissa.

MikaKLA

  • Jäsen
  • Viestejä: 188
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #460 : 18.03.2022 klo 20:41:36 »
Minä tällä hetkellä luen kronikkatarinoita sieltä täältä. Aiemmin en ole lukenut kronikoita, vaan olen vain ostanut ne, paitsi noin kronikasta 60 lähtien olen lukenut heti ostettuani.

Äskettäin luin tarinan Laidunsota kronikoista 50 ja 51. Hyvä tarina, tyypillistä Texiä, jossa mukana rikas pahistilallinen.

Pari päivää sitten luin herkkua vuodelta 1974, eli Timantti-Jimin kosto  kronikoista 21 ja 22.

Nyt on vuorossa tarina Frisco - Helvetin pesä kronikasta 6.

Lisäksi olen lukenut tässä kuukauden aikana tarinat Rautatie helvettiin, Väärää rahaa Laredosta, Salamurhaaja, Pankkiryöstö, Hurja kopla, Tahrittu tinatähti, Texin menneisyys, Musta kojootti, Luvattu maa, Traaginen risti (kovakantisesta), Aavikon haamut, Fort Defiance, Kristallitoteemi, Kahden lipun välillä, Ihmismetsästystä, Junaryöstö, Kotka ja salama, Nogalesista etelään, Kiinalaiskortteli, Päänahanmetsästäjät, Veristä hiekkaa, Coloradon kultaa ja Santa Cruz.

Tuo Ihmismetsästystä on eräs suosikkitarinoista.

Mun mielestä kronikkasarja saa jatkua pitkään! Tulee hyviä lukukappaleita.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2022 klo 19:03:59 kirjoittanut MikaKLA »

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #461 : 28.03.2022 klo 13:34:13 »
^Ihmismetsästystä on huipputarina, painojälki vain turhan hentoa muutamassa ruudussa.

Valkoisen Intiaanin dialogissa on jotain hämärää...Shafter saa sähkeen"Tule viipymättä sterlingiin, älä ilmoita minne lähdet".Infoaa alta aikayksikön ravintoloitsijalle ja tallimiehelle lähtevänsä sterlingiin. Ja välittömästi pohtii" Toimin täysin Budin ohjeiden mukaan".. ??? :P

MikaKLA

  • Jäsen
  • Viestejä: 188
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #462 : 28.03.2022 klo 23:31:54 »
Tuli luettua Galleppinin "Timantti - Jimin kosto" tarina kronikasta 21. Luin sen ensimmäistä kertaa, ja se nousi kertaheitolla mun suosikki tarinoiden joukkoon! Oli tunnelmaa ja kaikkea   :-*  vahvat suositukset stoorille ++++
Tuo Timantti-Jimin kosto jatkuu vielä kronikassa 22, vaikka piirtäjä vaihtuu kronikan 21 loppupuolella. On yksi pisimmistä tarinoista (436 sivua). Kannattaa lukea tuo kronikka 21 loppuun ja kronikka 22 loppupuolelle saakka  :)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2022 klo 08:50:35 kirjoittanut MikaKLA »

MikaKLA

  • Jäsen
  • Viestejä: 188
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #463 : 11.08.2022 klo 19:46:37 »
Kronikka 70 luettu. Yaman paluu loppui. Hyvä tarina oli! Komansien nuoli vaikuttaa myös hyvältä tarinalta. Pitää malttaa odottaa seuraavaa kronikkaa eikä kaivaa esille vuoden 1982 pokkareita.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2022 klo 19:52:34 kirjoittanut MikaKLA »

Gwahlur

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Vs: Tex Willer -kronikka
« Vastaus #464 : 19.10.2022 klo 16:14:42 »
Aloin ostamaan ja lukemaan näitä Kronikoita numerosta 67, kun sattumalta huomasin lähikaupan lehtihyllyssä, että tämä kahden tarinan Yama-kokonaisuus oli tullut julkaisuvuoroon. Olihan tämä hieno matka lapsuuteen, olen viimeksi lukenut nämä noin seitsemän-kahdeksanvuotiaana 90-luvun alkupuolella. Osa ruuduista oli edelleen tutun oloisia, esimerkiksi kaikki Yaman ja Mefiston taikasekoilut sekä viimeisen numeron krokotiiliansa. Hyvin viihdyin. :)

Saattaa olla, että jatkan Kronikoiden ostamista, koska olen ymmärtänyt vuoden 1982 tarinoiden olevan jatkossakin hyviä.