Tarvitaan! Ei kaikki noista väri-Texeistä piittaa ja Kroniikka on hyvä sarja saada noita 1970-1980 luvun Texejä, joita on vaikea löytää.
Ja Kronikat näyttävät tyylikkäiltä hyllyssä.
Egmontin blogissa kyllä toisaalta kirjoitetaan että 2012 jotkut tuotteet tullaan lopettamaan. Joten ei tiedä mitkä sarjikset ja muut lehdet saavat kirveestä.
Heitän soppaan omat mausteeni.
Kronikat ovat olleet loistava veto Egmontilta. Perussarjan alkupään numeroiden hinnat karkasivat jo kauan sitten normaalipalkansaajan ulottumattomiin, osasyynä on varmasti huuto.net. Olen siis ostanut seitsemänkymmentäluvun alun kokoelmani täyteen kronikoilla, tosin tapa jäi ja olen ostanut kaikki ilmestyneet kronikat, vaikka tarinat ovat olemassa alkuperäisinäkin. Luulen, että muillakin on sama tilanne, että palttiarallaa vuoden -80 kieppeiltä olevat Willerit alkavat olla hyväkuntoisia. Näin ollen lukuelämyksenä kronikat ovat hyviä.
Omasta mielestäni kronikoita saisi ilmestyä siten, että -80 tulee täyteen. Siitä vuodesta eteenpäin puuttuvien numeroiden hankintaan tarvitaan vain se vaiva, että jaksaa käydä muissakin kuin oman asuinkunnan divareissa. Jos rahaa on, huuto.net mahdollistaa nopeankin täyden sarjan hankinnan.
Kronikoiden tyylikkyydestä voidaan olla montaa eri mieltä. Kirjoitin tästä joskus aikaisemminkin, mutta kerrottakoon se vielä kerran. Kansien värivalintoja tehdessä ei ole mietitty sitä, miltä sarja näyttää hyllyssä. Selkämysten yksivärisyys kuten normisarjassa tai kirjastossa pesee milloin tahansa monivärisyyden ja esimerkiksi Maxi-sarjassa ollaan onnistuttu huomattavasti kronikoita paremmin. Se onkin ainoa asia, mitä kritisoin kronikkasarjassa.
Todellisuudessa luulen, että kronikkasarjaa jatketaan niin kauan, kunnes ostoluvut tippuvat alas ja niin ollen sitä ei kannata enää jatkaa.