Kirjoittaja Aihe: Minun oma Batman sarjis  (Luettu 8633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Batman

  • Vieras
Minun oma Batman sarjis
« : 10.07.2005 klo 13:37:11 »
Olentässä käsikirjoitamassa uutta batman tarinaa ajankuluseni jonka olen aikonut lähettää ehkä julkaistavaksi onko tämä idea teistä hyvä?
Siitä tulisi kaksi osainen joista ensimmäinen olisi jokerin näkökulmasta ja se osa olisi psykologinen ja käsittelisi jokerinm inhimillisyyttä ja sitä ettei hän aina pahaa tarkoita ja toinen osa olisi taattua batman tavaraa batmanin näkökulmasta jossa jokeri tekisi jotain niin kauheaa että sympatiat tulisi takaisin batmanin puolelle uja loppuhuipennus olisi huikean psykologinen joka koskisi batmania ja panisi ihmiset ajatelemaan maailman menoa. Mielipiteitä kiitos en viitsi paljastaa loppuhuipennusta mutta se on vähän sin city tyylinen sarjakuva batmanista minun tyylilläni ei todellakaan frank milleriä matkien vaikka sin cityä se ehkä hieman muistuttaakin...

Neittis

  • Jäsen
  • Viestejä: 199
  • Sitä sattuu.
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #1 : 10.07.2005 klo 13:39:24 »
Hyvä hyvä.

Noilla kirjoitus lahjoilla tarinasi on selvästi maailmankirjallisuuden merkkitapaus.
Heitetään halit!

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #2 : 10.07.2005 klo 13:45:45 »
Hyvä. Odotan innolla, millon saat sen valmiiksi. Laitatko sen tänne kvaakkiin esille?

DotC

  • Eskapisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 226
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #3 : 10.07.2005 klo 16:10:27 »
Suosittelisin dialogia varten hankkimaan oikolukijan. Välimerkit ja yhdyssanat ovat nimittäin ihan sallittuja suomen kielessä. Lähtöasetelma kahdesta näkökulmasta kuulostaa ihan toimivalta idealta.

Jho

  • Jäsen
  • Viestejä: 644
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #4 : 10.07.2005 klo 19:48:38 »
mitä mieltä olette onko kaksi hyvä vaí pitäisikö laittaa vielä kolmas tarina batmanin elämän rakkauden näkökulmasta
Heh. Koita ensin saada se ensimmäinen valmiiksi :)
Sarjakuvissa kun on usein semmoinen harmillinen piirre, että sivun tekemiseen menee viikko, kahden tekemiseen viisi ja niin edespäin.
Tarina kuulostaa varsin hyvältä, onko se ihan perille asti valmis?

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #5 : 10.07.2005 klo 20:20:05 »
Kattavan ja toimivan käsikirjoituksenkin tekemisessä on jo hommaa.

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #6 : 10.07.2005 klo 22:23:23 »
No, aluksi voisi sanoa, että idea kuulostaa ihan hyvältä.

Huonona uutisena voisi sanoa, että sä et saa mitenkään sitä tarinaa julkaistuksi. Et, ellet ole ihmiskunnan historian suurin käsikirjoittajanero. Kukaan ei aloita käsikirjoittajauraansa kolmiosaisella batman vs jokeri eepoksella. Ei onnistu niin millään.

Mutta kannattaa ihmeessä rakennella juttu valmiiksi. Laitat tänne sitten näytille, kuuntelet kritiikit ja teet seuraavan jutun. Saat kehuja, mainetta ja kunniaa. Muutaman vuoden päästä sitten kaivat batmanin taas esille ja teet jutun uudelleen.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #7 : 11.07.2005 klo 11:19:41 »
Huonona uutisena voisi sanoa, että sä et saa mitenkään sitä tarinaa julkaistuksi. Et, ellet ole ihmiskunnan historian suurin käsikirjoittajanero. Kukaan ei aloita käsikirjoittajauraansa kolmiosaisella batman vs jokeri eepoksella. Ei onnistu niin millään.
No tuo ei ole se huono uutinen. Huono uutinen on se, että DC ei ota vastaan eivätkä lue tilaamatta lähetettyjä tarinoita tai ehdotuksia vaikka olisi kuinka hyvä. Syynä on se, että näin he välttävät kaikenlaiset tekijänoikeusjutut.
Jos DC:lle haluaa töihin käsikirjoittajaksi, niin ensiksi pitäisi saada töitä muualla ja vähän mainetta. Sitten voi mennä kyselemään toimittajilta (esim. Jenkkilän sarjakuvafestareilla), että oisko niillä töitä ja sitten ehkä onnistuu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jho

  • Jäsen
  • Viestejä: 644
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #8 : 11.07.2005 klo 12:44:51 »
Minulla on suurimmaksi esteeksi noussut itsekritiikki, siis isoille jenkkikustantajille näytteitä lähetettäessä. Kyllä esmes Marvelilla ja DC:llä niitä huonojakin piirtäjiä riittää kasapäin, mutta kun ei uskalla niin ei vaan uskalla. Kyllä minä joskus vielä kerään rohkeuteni ja lähetän jotain.

Mutta eikös tässä ollut kyseessä joku itsejulkaistava juttu? Mietin tuossa itsekkin noita tekijänoikeus juttuja, mutta mikäli kyseessä on omakustanne, niin kukaan isokenkäinen tuskin välittää...kö?

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #9 : 11.07.2005 klo 13:40:46 »
En olisi noin optimistinen. Sama kai se on julkaisetko tekijänoikeuksia rikkovan teoksen itse vai julkaiseeko sen joku isompi kustantaja. Kuitenkin teos on JULKAISTU. Ja joudut New Yorkiin raastupaan missä sut määrätään maksamaan miljoona dollaria korvauksia DC:lle.

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #10 : 11.07.2005 klo 15:09:18 »
Mietin tuossa itsekkin noita tekijänoikeus juttuja, mutta mikäli kyseessä on omakustanne, niin kukaan isokenkäinen tuskin välittää...kö?

Varmasti välittää. Disney välittää niin paljon että niillä on ympäri maailman palkattua henkilökuntaa pitämässä silmällä tekijänoikeusloukkaajia.

Eikä kyse ole välittämisestä, vaan rehellisyydestä. Jokainen kunnioittaa toisen tekijänoikeuksia, isot pienten ja pienet isojen. Siitä se lähtee.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #11 : 11.07.2005 klo 15:27:50 »
Parodiassa on sitten omat sääntönsä... jos nyt Batmania on enää mitenkään mahdollista parodioida. Lekappomies on niin loppuun asti pumpattu juttu, että ei liene mitään järjellistä syytä siihen haaskata aikaa.
Mutta ja mutta tuota: Jos saat käsiksesi valmiiksi, pistä se pöytälaatikkoon viideksi vuodeksi ja niiden viiden vuoden aikana luet kaikkea muuta kuin sarjakuvia.
Kun sitten kaivat Bättiksesi jälleen esiin ja luet läpi, niin jos se yhä tuntuu hyvältä, toimi seuraavalla tavalla:

Tee just niin kuin Todd McFarlanet ja muut iMagistit teki, luot silleen pikkuisen erilaisia sarjishahmoja kuin mitä mainstreamissa on, opettele täydellinen englanninkielen taito ja matkusta San Diego Comic Coniin kauppaamaan juttujasi. Pistät nimesi ensimmäiseen paperiin jossa lukee "Contract". Sinusta tulee oitis miljunääri ja saat Beverly Hillsistä huvilan ja porealtaan ja Britni NuorisoKeihään nuoremman siskon sinne kanssasi. Näin minäkin aikoinani tein eikä nyt kaduta yhtään.     
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

jokela

  • sörsselsson
  • Jäsen
  • Viestejä: 777
  • .. I'm a devil in disguise ..
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #12 : 12.07.2005 klo 00:17:32 »
Parodiassa on sitten omat sääntönsä .. / ... / Sinusta tulee oitis miljunääri ja saat Beverly Hillsistä huvilan ja porealtaan ja Britni NuorisoKeihään nuoremman siskon sinne kanssasi. Näin minäkin aikoinani tein eikä nyt kaduta yhtään.     

Eeh .. taisit liukastua ja motata ajatusvärkkisi siihen porealtaan kanttiin .. vai oliko tään tarkoitus olla parodiaa?

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #13 : 12.07.2005 klo 13:07:03 »
Eeh .. taisit liukastua ja motata ajatusvärkkisi siihen porealtaan kanttiin .. vai oliko tään tarkoitus olla parodiaa?

Olipa loukkaavasti sanottu, turha odottaa kutsuja seuraaviin kimarapartyihini!

Mutta oikeasti, älkää heti tavoitelko kuuta taivaalta, pääsyä Aku Ankan tai Batmanin tekijöiksi. Kannattaa säilöä omat tekstit sinne pöytälaatikkoon ja odotella vähän, antakaa niiden kypsyä. Kustannusmaailma on julma.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Minun oma Batman sarjis
« Vastaus #14 : 12.07.2005 klo 13:54:30 »
Jos Batman-tarinakaksikkosi on tosiaan toimiva ja hyvä, niin silloin sen luulisi toimivan myös ihan itse kehittelemilläsi hahmoilla? Luulis olevan hauskaakin keksiä oma viittasankari ja superrikollinen. Tekijänoikeusprobleemitkin olisivat poispyyhkäistyt.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti