Kirjoittaja Aihe: RUUTU-sarjakuvalehti  (Luettu 23972 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: RUUTU-sarjakuvalehti
« Vastaus #90 : 12.05.2021 klo 22:02:38 »
Se riippuu ihan paperin laadusta. Jos on julistetyyppistä glossia, niin turvallisin vaihtoehto lienee painon alle laittaminen. Jos huokoisempaa, kannattaa kokeilla varovasti höyrysilitysrautaa - alin mahdollinen lämpötila, runsaasti höyryä ja kevyellä kosketuksella ja nopealla liikkeellä saa paperin pehmeäksi ja sileäksi. Tällä konstilla tullut silitettyä sen tuhannet kulmakurtut, taitokset ja jopa pyöristyneet selkämykset vanhoista Aku Ankoista. Joskus saattaa jopa väri kirkastua, mutta siinä saattaa olla mukana silittäjän iloa siloisesta lopputuloksesta :) Varoituksen sanana esimerkki menneestä: ex-puolisoni oli rutannut ja nakannut roskikseen tärkeän faksin. Päätti hän sitten sen saada arkistokuntoon ja silittää sen minun mallini mukaan. Lopputuloksen tietävät kaikki, jotka tuntevat faksin toimintaperiaatteen :)

Heh, minäkin olen myös silitellyt sarjakuvia, siis raudalla, mutta pitänyt välissä ohutta kangasta - lievästi kostutettua. Sileätä tulee.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #91 : 13.05.2021 klo 19:40:20 »
Varoituksen sanana esimerkki menneestä: ex-puolisoni oli rutannut ja nakannut roskikseen tärkeän faksin. Päätti hän sitten sen saada arkistokuntoon ja silittää sen minun mallini mukaan. Lopputuloksen tietävät kaikki, jotka tuntevat faksin toimintaperiaatteen.

Joo, idea hyvä mutta ei toteuttamiskelpoinen.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #92 : 13.05.2021 klo 22:32:58 »
Lopputuloksen tietävät kaikki, jotka tuntevat faksin toimintaperiaatteen :)

Mustia arkkeja taitaa tulla.

Timo

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #93 : 13.05.2021 klo 23:08:30 »
Mustia arkkeja taitaa tulla.

Timo

Kerran eläessäni olen faksia käyttänyt, mutta tähän täytyy kyllä saada vastaus... Kuvittelin nimittäin, että tulee puhtaan valkoisia arkkeja.

Ei kai toimintaperiaate voi olla käänteinen tulostimiin nähden? Silloinhan faksipaperi olisi ollut tolkuttoman kallista.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
« Vastaus #94 : 14.05.2021 klo 09:55:47 »
Kerran eläessäni olen faksia käyttänyt, mutta tähän täytyy kyllä saada vastaus... Kuvittelin nimittäin, että tulee puhtaan valkoisia arkkeja.

Ei kai toimintaperiaate voi olla käänteinen tulostimiin nähden? Silloinhan faksipaperi olisi ollut tolkuttoman kallista.

Alkuperäinen faksipaperi on lämpöön reagoiva ja siksi kaiman kommentti mustasta lopputuloksesta (ja mielestä) on tosi.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #95 : 14.05.2021 klo 19:00:20 »
Alkuperäinen faksipaperi on lämpöön reagoiva ja siksi kaiman kommentti mustasta lopputuloksesta (ja mielestä) on tosi.

Kiitos, selvisipä tämäkin.

(Sori off-topic.)