Kirjoittaja Aihe: Miksi Myrkky on hyvä lehti?  (Luettu 66055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Re: Viimeaikoina luettua vaihtoehtosarjakuvaa
« Vastaus #45 : 31.05.2005 klo 12:57:50 »
Myrkyllehän on oma osastonsa täällä "vaihtoehtosarjakuvien"  osastolla, miksi ette voi käydä keskusteuanne siellä?

Minun kohdalla Myrkky ei kuulu vaihtoehtosarjakuvan piiriin, vaan on lähinnä silkkaa huumorip###aa! Itse on koskisi siihen tikullakaan. Mutta se on tietysti vain minun nöyrä mielipiteeni.

laymon

  • Vieras
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #46 : 31.05.2005 klo 13:25:28 »
Tämähän alkaa kiinnostaa. Tahtoo näytteen. Oliko uusimmassa nyt lehtipisteissä olevassa lehdessä, vaiko eikö? Tai näyte tänne kvaakiin, pliis ja tack.

Timo

Uudessa Myrkyssä juu on, ja näytteitä löytyy Kvaakin kynsintää ja raatelua -puolelta meikäläisen viesteistä.


Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #47 : 31.05.2005 klo 14:14:50 »
Mulkkasin vaihtoehtosarjakuvaketjusta Myrkky-viestit tänne.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #48 : 31.05.2005 klo 14:32:05 »
Uudessa Myrkyssä juu on, ja näytteitä löytyy Kvaakin kynsintää ja raatelua -puolelta meikäläisen viesteistä.

Ah, joo kävinkin kaupassa käydessä vilkaisemassa lehteä ja samalla tuota juttua. Ei ihme että lukijat ovat älähtäneet. Ei tuossa mitää kauhean kamalaa ole, mutta onpa aika epä-myrkkymäistä. Joku tyylitellympi piirrosjälki olisi voinut tuoda siihen Myrkyn tapaisessa julkaisussa kaivattua huumorin lajia. Aika kokonaisvaltaisen harmaata tyyliä (kaipaisi isompia kontrasteja), jäykät hahmot ja turhan kliininen, joskin varsin taitava piirrosjälki ei houkutellut kauheasti lukemaan. Vähän enemmän irrottelua, jonkun Jack Davisin tapaan olisi ehkä puristanut enemmän humöörimehuja tarinasta.

Timo

laymon

  • Vieras
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #49 : 31.05.2005 klo 15:34:48 »
Aika kokonaisvaltaisen harmaata tyyliä (kaipaisi isompia kontrasteja), jäykät hahmot ja turhan kliininen, joskin varsin taitava piirrosjälki ei houkutellut kauheasti lukemaan. Vähän enemmän irrottelua, jonkun Jack Davisin tapaan olisi ehkä puristanut enemmän humöörimehuja tarinasta.

Joo, ongelma onkin lähinnä siinä, ettei sarjaa oltu suunniteltu Myrkkyä varten vaan albumiksi, ja idea Myrkkyyn lähettämisestä syntyi vasta myöhemmin. Eli  omasta mokasta tässä ihan on kyse, sillä olisinhan toki sitä viimeisen päälle Myrkkyyn sopivaa kamaakin osannut kirjoittaa.

En noita kontrasteja osaa kommentoida, mutta itse olen kovastikin mieltynyt Sihvosen hahmojen ryhtiin ja ruumiinkieleen...

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #50 : 31.05.2005 klo 16:13:29 »
Tarinan ideahan oli hyvä. Emansipaatiota! Tässä nimenomaisessa tapauksessa vaikutelma olisi voinut olla parempi, jos se olisi toteutettu identtisesti 1950-luvun brittiläisten jännityssarjojen piirrostyylillä. Ehkä. Kukaties.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

laymon

  • Vieras
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #51 : 31.05.2005 klo 16:45:22 »
Tässä nimenomaisessa tapauksessa vaikutelma olisi voinut olla parempi, jos se olisi toteutettu identtisesti 1950-luvun brittiläisten jännityssarjojen piirrostyylillä. Ehkä. Kukaties.

Niin no, koko hommahan sai alkunsa siitä, että minä ja Sihvonen tunsimme toisemme Kvaakin kautta, ja eräänä päivänä Sihvonen kysäisi, että haluaisinko käsikirjoittaa sarjakuva-albumin. Ja Sihvosen kynänjälki mielessäni sitten hahmottelin eräästä vanhasta novelli-ideastani kässärin. Tietenkin olisi ollut hauskaa saada vaikka Balzano Birago piirtäjäksi, että olisi tullut kunnolla vanhan pulpin tuntua, mutta tuskin tällaiseen projektiin kukaan täyspäinen mukaan lähtisi. Pisteet Sihvoselle luovasta hulluudesta!

Sinänsä kiinnostaisi tietää, onko Kvaakilla syntynyt enemmänkin yhteistyöprojekteja, mutta se taitaisi olla jo uuden ketjun paikka...

 

Lurker

  • Vieras
Re: Viimeaikoina luettua vaihtoehtosarjakuvaa
« Vastaus #52 : 31.05.2005 klo 18:56:55 »
Pahus, sarjan viidennessä ja viimeisessä osassa kun olisi ollut varsin luova pierukohtauskin...
<snip>

Tarjoa Karkeajännitys-albumiksi! Lukisin mielelläni.

laymon

  • Vieras
Re: Viimeaikoina luettua vaihtoehtosarjakuvaa
« Vastaus #53 : 01.06.2005 klo 10:18:25 »
Tarjoa Karkeajännitys-albumiksi! Lukisin mielelläni.

Kyllä se vielä jossain muodossa julkaistaankin. VesaKoon kanssa asiasta on ollut jo juttua, mutta tässä nyt menee vielä hetki; Sihvonen nimittäin tekee tällä hetkellä lopputyötään, eikä näin ollen ehdi piirtelemään muuta.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #54 : 01.06.2005 klo 11:43:15 »
Mä ainakin taidan alkaa tarjota Katmausia ja muuta Myrkkyyn, jos kiinnostuisivat. Älkää saatanat lakatko lukemasta!!!!!
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #55 : 01.06.2005 klo 12:43:25 »
Mä ainakin taidan alkaa tarjota Katmausia ja muuta Myrkkyyn, jos kiinnostuisivat. Älkää saatanat lakatko lukemasta!!!!!

Jos näin on, mä voisin ALKAA lukeen. Ainaski kioskilla. (sori.)

Sithän siin on jo Tilus ja Kaz ja olikse ny Rocky. tai siit en kyl niin perusta.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Cairnterrieri

  • Vieras
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #56 : 03.06.2005 klo 09:29:13 »
Myrkyssä olen eniten (tai oikeastaan ainoastaan) nauttinut Juha Vuorman "Rietas heittiö"-sarjakuvista. Olisi mahtavaa, jos Heittiötä tulisi joskus ulos oman albumillisen verran; niin originellia laatukamaa, etten muuta sano!

devilis6

  • Mr.Devilish
  • Jäsen
  • Viestejä: 600
  • To Live Is To Die...
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #57 : 12.11.2005 klo 18:13:30 »
No tietysti sen takia,
että se sisältää STUPID F* -strippiä.

Nro:n Myrkky 9/2005
mukana saa myös PIERUTYYNYN.

Loistawaa!
Kaikki pisteet MYRKYLLE!!!

http://www.egmont-kustannus.fi/nayta_uutinen.phtml?id=135

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #58 : 12.11.2005 klo 18:56:47 »
Myrkyssä olen eniten (tai oikeastaan ainoastaan) nauttinut Juha Vuorman "Rietas heittiö"-sarjakuvista. Olisi mahtavaa, jos Heittiötä tulisi joskus ulos oman albumillisen verran; niin originellia laatukamaa, etten muuta sano!

Tilaa toi:
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=372
Siinä on kyllä muutakin miehen tekosia kuin Heittiötä.

Timo

alabama

  • Vaimo
  • Jäsen
  • Viestejä: 136
Re:Miksi Myrkky on hyvä lehti?
« Vastaus #59 : 13.11.2005 klo 13:31:53 »
Myrkky ei ole hyvä lehti.


Aivan,juuri näin. ;D
Más vale tarde que nunca