Kirjoittaja Aihe: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?  (Luettu 56143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

devilis6

  • Mr.Devilish
  • Jäsen
  • Viestejä: 600
  • To Live Is To Die...
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #60 : 31.08.2005 klo 18:03:57 »
Olispahan joku paikka, jonne uskaltais maksaa kortilla...   ;)

Rami Selin

  • Jäsen
  • Viestejä: 550
  • Uskon kaiken
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #61 : 01.09.2005 klo 15:43:54 »
Hyvä hyvä. Mutta ei sittenkään niin hyvä. Verkkokaupoista on meikäläisellä se huono muisto, että pakettia avatessa sen sisältä paljastuu aina jotenkin kolhiintunut kirja (esim. Bookplussasta tilaamani). Tietenkin, jos alpparit (tai mitä nyt ostaisinkaan) kuplamuovitettaisiin, niin sitten...

Hyllyltä toivoisin löytyvät uutta lukemistoa Ranska-Belgia-akselilta; Dupuy & Berberian, Trondheim jne. Myös työvälineet kiinnostaisivat. Keijo Ahlqvist antoi muutamisen päivää sitten minulle G-terän (Rannan sarjis aiheesta: G-terä) ja onhan se hieno, mutta hemmetti: Ne pitää tilata JAPANISTA. Tällaiset harvinaisuudet kiinnostaisivat.

Antti Vainio

  • Karpaattien nero
  • Jäsen
  • Viestejä: 4 164
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #62 : 03.09.2005 klo 02:41:12 »
Täytyypä vaan todeta, että jos Grafia antaa rahaa verkkokauppaan ja galleriaan niin hämmästyisin kovasti. Verkkokauppoja on jo suomessa eikä Kvaakin verkkokauppa edustaisi mitään uutta - gallerioita on ollut ihan livenä - saati sitten webissä - ongelma vaan on se, että omakustanteille ei ihan oikeasti ole juurikaan kysyntää ja gallerioitakin on ihan kiva olla olemassa, mutta se onkin ainoa poitti - kävijät loistaa poissaolollaan. Toki jos ilmaista rahaa annetaan niin kannattaahan se ottaa vastaan.

Mä en ymmärrä. Sarjakuvat ja taidegalleriat edustaa kulttuurin kentän antipodeja. Jos tilaamani alunperinkin vähän tuhnuisesti painettu omakustanne on hiukan  nurkasta rypistynyt tai siinä on kahvitahra niin en hukuta suruani Virunvalgeaan tai mene jojoon. Olisi tosi kiva  jos paskan duunipäivän jälkeen postissa tai kotona olisi  odottamassa  ½kiloa aivan helvetin epämääräisiä sarjakuvia
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

gaston

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #63 : 03.09.2005 klo 17:39:39 »
Ranska-Belgia/ euroopalainen sarjakuva kiinnostaa. Hyvin piirrettyä (tintti,asterix,meziers,loisel..).Scifiä, fantasiaa, nykyaikaa... huumoria,seikkailua, erot...Ei mitään söherryksiä. Jos löytyy vain laatua, niin varmasti olen valmis tilaamaan ja postiin olen myös valmis luottamaan, että albumi on luettavissa, vaikka ei pomminkestävässä paketissa tulisikaan. Toiveena olisi myös se, että tuotteita selatessa olisi mahdollista myös katsoa yksi satunnainen sivu (myyjän valisema käy) kyseisestä albumista.mihin voi maksaa? ;D

haddokki

  • Jäsen
  • Viestejä: 129
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #64 : 03.09.2005 klo 19:52:56 »
Eurooppalainen sarjakuva olis kova juttu kyllä. Myös englanninkielinen, koska harvahan on suomeksi käännetty.

Myös sarjakuvien säilytykseen liittyviä tavaroita meikäläinen tilais reilusti. Mm. laatikoita, pahveja ja muoveja, jos järkevään hintaan sais.

Jho

  • Jäsen
  • Viestejä: 644
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #65 : 04.09.2005 klo 03:02:08 »
Paljonkos pitää saada rahaa kasaan? pistetäänkö hattu kiertämään?

Juha Kouvalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 516
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #66 : 05.09.2005 klo 15:39:07 »
Paljonkos pitää saada rahaa kasaan? pistetäänkö hattu kiertämään?

Eihän tässä nyt mitään tämmöistä voi keltään vaatia - parasta hatun kierrätystä on se, että Kvaakkilaiset sitten vain ostaisivat kaupasta tuotteista, kunhan (ja jos) se nyt toteutuu.

Itse kuitenkin pidän tämän toteutumista nyt ihan mahdollisena - varmaa aikataulua en voi sanoa, mutta vuoden loppuun mennessä jotain varmaankin aikaan saan. Voipi hyvinkin nopeasti ponnahtaa pystyyn.

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #67 : 09.09.2005 klo 18:51:14 »
Se olisi mielestäni kannattavaa, että siellä sitten myytäisiin erikoisia piirrustus-välineitä, mm.tusseja, viivottimia ja sarjakuvan tekoon tarkoitettuja papereita. Myös oppaita olisi mukava saada sinne kauppaan. Ja kannatan myös, että juuri eurooppalaista sarjakuvaa myös. Itse en välttämättä kyllä tilaisi, koska mutsi ei antaisi tilata. Muuten kyllä. Ei muuta kuin puoti pystyyn vaan :D.

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #68 : 19.09.2005 klo 08:53:50 »
Tuo piirustusvälinejuttu on aika hyvä. On paljon kamaa mitä Suomesta ei vain saa. Mutta se on melkoista nappikauppaa (yksittäisten tavaroiden hinta taitaa olla aika pieni). Jos se toteutuu, olen kyllä ihan valmis maksamaan jo vaivannäöstä (paljonkohan joidenkin Hunttie, Gillottien ja Strathmore-nippujen tilaaminen mahtaakaan maksaa...).

When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #69 : 29.09.2005 klo 00:49:19 »
Millä aikatululla Kvaakki-kauppa näillä näkymin on toteutumassa??

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #70 : 29.09.2005 klo 10:23:38 »
Millä aikatululla Kvaakki-kauppa näillä näkymin on toteutumassa??
Usein helpottaa, jos lukee aikaisempia viestejä. Juha, joka siis yksin tätä puuhaa, kirjoittaa näin:
Itse kuitenkin pidän tämän toteutumista nyt ihan mahdollisena - varmaa aikataulua en voi sanoa, mutta vuoden loppuun mennessä jotain varmaankin aikaan saan. Voipi hyvinkin nopeasti ponnahtaa pystyyn.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

KeBa

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
  • --> Angel Sanctyary <--
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #71 : 01.10.2005 klo 21:57:14 »
 ;D ;D ;D Se olis hienoo jos täältä vois ostaa manga sarjakuvia, itse olisin ainaskin valmis maksamaan muutaman euron toimituskuluista...
Olisikohan mahdollista maksaa Visalla? Tai mitä kakkia maksutapoja tulisi olemaan??  En lukenut kaikkia viestejä, joten anteeksi jos toistan samaa..
Käykää kaikki kattomassa DeviantArtissa piirrustuksiani:
http://kebappi.deviantart.com/gallery/

OKE OKE

  • Jäsen
  • Viestejä: 50
  • "Bring them to me"
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #72 : 22.10.2005 klo 22:58:55 »
Se olisi mielestäni kannattavaa, että siellä sitten myytäisiin erikoisia piirrustus-välineitä, mm.tusseja, viivottimia ja sarjakuvan tekoon tarkoitettuja papereita. Myös oppaita olisi mukava saada sinne kauppaan. Ja kannatan myös, että juuri eurooppalaista sarjakuvaa myös. Itse en välttämättä kyllä tilaisi, koska mutsi ei antaisi tilata. Muuten kyllä. Ei muuta kuin puoti pystyyn vaan :D.
sama juttu mut mun mutsi vois hyvinkin ostaa ;D
...antaa ostaa

Ylläpito: Yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä. Kannattaa käyttää muokkaa-toimintoa. -Veli
« Viimeksi muokattu: 23.10.2005 klo 02:23:52 kirjoittanut Veli Loponen »

Feikki

  • Jäsen
  • Viestejä: 173
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #73 : 23.10.2005 klo 16:17:34 »
Se olisi mielestäni kannattavaa, että siellä sitten myytäisiin erikoisia piirrustus-välineitä, mm.tusseja, viivottimia ja sarjakuvan tekoon tarkoitettuja papereita. Myös oppaita olisi mukava saada sinne kauppaan. Ja kannatan myös, että juuri eurooppalaista sarjakuvaa myös. Itse en välttämättä kyllä tilaisi, koska mutsi ei antaisi tilata. Muuten kyllä. Ei muuta kuin puoti pystyyn vaan :D.

Joo ja sit jostain hankitte kasan muoveja myytäväksi halpaan hintaan. Pääsee pistää koko kokoelman sitten muoveihin.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

TT

  • Jäsen
  • Viestejä: 37
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #74 : 26.10.2005 klo 16:05:20 »
Minun täytyy häpeäkseni myöntää, että suomalainen sarjakuva on minulle muutamia poikkeuksia lukuunottamatta sangen tuntematonta. Kalliit hinnat ja tekijöiden tuntemattomuus korottavat ostokynnystä huomattavasti. Sekä tietysti se, että harvoja opuksia on myynnissä lähikioskilla. Uskoisin kuuluvani tässä mielessä suomalaisten sarjakuvalukijoiden suureen enemmistöön.

Tästä syystä Kvaakkauppa olisikin tervetullut mielestäni. Jotta ostokynnys madaltuisi, toivoisin kaupalle seuraavanlaista rakennetta:

1) Tällä hetkellä sarjakuva-arvosteluja on arkistossa aikalailla ja Kvaakissa on pidetty myös äänestyksiä parhaista kotimaisista albumeista. Olisi hyvä jos tulevassa kaupassa nämä asiat olisi yhdistetty, niin että kaikki olisi helposti nähtävissä.

Eli,
1a) Kaupan sivulla albumin pikkukuvaa klikkaamalla voisi lukea kyseisen opuksen arvostelun.
1b) Tämän lisäksi Kvaakin käyttäjät voisivat kukin antaa opukselle arvosanansa jatkuvalla pohjalla ja arvosana olisi näkyvissä.
1c) Samaisesta kohtaa olisi linkki keskusteluun kyseisestä teoksesta.

- Näin Kvaakkilaisten sarjakuvamakuun luottavalla ostajalla olisi selkeät viitteet hyvistä ostokohteista, mikä madaltaisi ostokynnystä ainakin omalla kohdallani, sekä navigointi olisi helppoa.

2) Vastaavasti äänestyksistä voitaisiin ottaa aina väliotos tiettynä ajankohtana ja näin saataisiin vaivattomasti listaa vuoden suosituimmista opuksista.

3) Olisi myös hyvä, jos tuotelistauksen järjestystä voisi vaihtaa eri kriteereillä (eri genreissä). (vrt. huuto.net - hinta / huutajat tms.)
Avuliaina kriteereinä pitäisin esim.
- Kvaakin käyttäjien yhteisarvosanaa
- hintaa
- myyntimenestystä
- Erityisesti palkittuja sarjakuvia

Tällöin ainakin minä rupeaisin ostamaan hyviä arvosteluja ja arvosanoja saaneita opuksia sekä myyntimenestyksiä.