Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvablogit  (Luettu 269459 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #510 : 11.09.2012 klo 10:36:57 »
Olen seurannut Sarjakuvaportaali Kvaakissa käytyä keskustelua pari vuotta. Voi sitä ehdottoman oikeaoppineisuudeen määrää, mikä sieltä löytyy. En vaikene enää: Ei ole oikein tai väärin tehtyjä(sarja)kuvia. On vain erilaisia, joistakin pitää, joitakin inhoaa.
Niinhä se on. Jossain se pitää tuoda julki että vaikutteet vaihtuu.

Emppu

  • Känisijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 501
  • "I don't even believe in Jebus!"
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #511 : 11.09.2012 klo 16:05:06 »
Ties montako maailmalla elämäkseen taidetta tekevää on sanonut "Art is combination of content and execution", miten ihmeellisen vaikeaa juuri taidehipeille on ymmärtää tätä lausetta? Jos tehdään samannäköistä schaibaa eri aiheella ilman miettimättä sisällön ja toteutuksen suhdetta toisiinsa, eikö se aika itsestäänselvästi ole sitä ihteään?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012 klo 16:10:31 kirjoittanut Emppu »

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #512 : 11.09.2012 klo 16:17:06 »
Ties montako maailmalla elämäkseen taidetta tekevää on sanonut "Art is combination of content and execution", miten ihmeellisen vaikeaa juuri taidehipeille on ymmärtää tätä lausetta? Jos tehdään samannäköistä kafkaa eri aiheella ilman miettimättä sisällön ja toteutuksen suhdetta toisiinsa, eikö se aika itsestäänselvästi ole kafkaa?

Anteeksi Kafka, sinä olet kiva kirjailija!

En tiedä miksi sekoitat englantia ja suomea, kun voisit ilmaista koko viestisi suomeksi (lauseeseesi ei ollut merkitty lähdettä joka puolustaisi sen kirjoittamista alkukielellä), mutta epäselväksi jää joka tapauksessa, mitä lienee 'kafka' sinun sanastossasi? Entä 'taidehippi'?

Taidetta on kaikessa rutiinista poikkeavassa tekemisessä, mutta moni ns. taiteilija-ammatista tuloja haaliva on todellisuudessa käsityöläinen.

Emppu

  • Känisijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 501
  • "I don't even believe in Jebus!"
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #513 : 11.09.2012 klo 23:13:13 »
Taidetta on kaikessa rutiinista poikkeavassa tekemisessä...
Se, että ostan edamia emmentalin sijaan onkin hieno ajatus siitä, miten tehdä taidetta! Se, että postaan kirjoituksen, jossa en känise, on taidetta kauneimmillansa mielestäsi. Hitto, pitääkin mennä kinuamaan taideapurahoja, en minä ilmaiseksi mitään tee!

(Ymmärtänet kai, miten koko "taide"-sanan arvostus katoaa tyystin, kun sovelletaan logiikkaasi käytännössä.)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012 klo 23:43:05 kirjoittanut Emppu »

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #514 : 12.09.2012 klo 07:40:21 »
Se, että ostan edamia emmentalin sijaan onkin hieno ajatus siitä, miten tehdä taidetta! Se, että postaan kirjoituksen, jossa en känise, on taidetta kauneimmillansa mielestäsi. Hitto, pitääkin mennä kinuamaan taideapurahoja, en minä ilmaiseksi mitään tee!

(Ymmärtänet kai, miten koko "taide"-sanan arvostus katoaa tyystin, kun sovelletaan logiikkaasi käytännössä.)
Typerä esimerkki.

Ehdotan että luet Teemu Mäen Näkyvä pimeys -kirjan. Pidit siitä tai et, saat käsityksen mistä taiteessa on kysymys. Taiteella ja rahalla ei ole mitään tekemistä.

Emppu

  • Känisijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 501
  • "I don't even believe in Jebus!"
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #515 : 12.09.2012 klo 11:13:49 »
Typerä esimerkki.

Ehdotan että luet Teemu Mäen Näkyvä pimeys -kirjan. Pidit siitä tai et, saat käsityksen mistä taiteessa on kysymys. Taiteella ja rahalla ei ole mitään tekemistä.
Ei olekaan, mutta jos et itse osaa argumentoida argumenttisi puolesta, on turha kummastella minun esimerkkejäni. Ne kun ovat tarkoituksella typeriä.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #516 : 12.09.2012 klo 17:12:37 »
Ehdotan että luet Teemu Mäen Näkyvä pimeys -kirjan. Pidit siitä tai et, saat käsityksen mistä taiteessa on kysymys. Taiteella ja rahalla ei ole mitään tekemistä.
Tarkoitat kai mistä taiteessa on Teemu Mäen mielestä kysymys.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #517 : 12.09.2012 klo 21:15:31 »
Tarkoitat kai mistä taiteessa on Teemu Mäen mielestä kysymys.
En, vaan katson hänen tuossa teoksessa esitelleen niin laajasti ja monipuolisesti taideilmiötä, että siltä pohjalta voi rakentaa omaa käsitystään - kuten huomaat, kun lienet tuohon tutustunut. Mäen omat käsitykset sitten voi arvioida niin kuin lystää.

Mikael Mäkinen

  • maziwapp
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 1 451
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #518 : 12.09.2012 klo 21:47:59 »
Mikä lasketaan sarjakuvablogiksi? Tässä olisi blogi, jossa kaikessa yksinkertaisuudessaan Batman ja nimmareita: http://batman.blogit.fi/

Ja jos halutaan tarkempaa tietoa, niin sarjakuvantekijöiden nimmareita heidän albumeissaan ja piirroksia Batmanistä tekemässä jotain erikoista. (Paitsi Sokalin kohdalla pelkkä Batman, johtuen pienestä kielimuurista.)

mikko jylhä

  • Jäsen
  • Viestejä: 178
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #519 : 13.09.2012 klo 11:47:15 »
Sain viimein muutettua omankin blogini pois vuodatuksesta. Luonnonvoimat avustivat.

Uusi osoite treenipaivakirja.sarjakuvablogit.com

Toivottavasti päivitysaktiivisuuskin taas lisääntyisi.
float like a butterfly, stink like a beaver

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #520 : 14.09.2012 klo 13:21:58 »
Olen tuolla Sarjakuvablogeissa nyt vähän käynyt katselemassa, mutta siinä harmittaa isosti kaksi asiaa.
1. Mistään en löytänyt kattavaa blogilistaa (tai listaa tekijöistä).
2. Palvelu tökkii. Eli se on joko pois päältä tai sitten vastaa tuskaisen hitaasti.

Ilmainen lounashan tämä oli, mutta mainitten nyt vaan. Jos/kun minä laittaisin sarjisblogin tässä olisi syytä olla liittymättä ko. palveluun.   
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #521 : 14.09.2012 klo 13:30:33 »
Olen tuolla Sarjakuvablogeissa [.....]siinä harmittaa isosti kaksi asiaa.
[....]
2. Palvelu tökkii. Eli se on joko pois päältä tai sitten vastaa tuskaisen hitaasti.

Kirjoitinkin tuolla aiemmin että:
Ja koska sarjakuvablogit.comin aktivointilinkki ei toiminut, laitoin nämä taideteokset vuodatukseen.

Ja sitten ne hävisivät Vuodatuksesta kaikkien kovalevyjen hajottua siellä. Että silleen joo.

Timo

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #522 : 14.09.2012 klo 16:05:49 »
Olen tuolla Sarjakuvablogeissa nyt vähän käynyt katselemassa, mutta siinä harmittaa isosti kaksi asiaa.
1. Mistään en löytänyt kattavaa blogilistaa (tai listaa tekijöistä).
2. Palvelu tökkii. Eli se on joko pois päältä tai sitten vastaa tuskaisen hitaasti.

Ilmainen lounashan tämä oli, mutta mainitten nyt vaan. Jos/kun minä laittaisin sarjisblogin tässä olisi syytä olla liittymättä ko. palveluun.   
Wordpressin kanssa kuuluu olevan vähiten murhetta, ja nykyään Blogger taipuu sarjakuvatarpeisiin. Listaa olen minäkin Sarjakuvablogeista kaivannut, voidakseni täydentää tätä:
http://www.sarjakuvanteko.fi/wiki/index.php?title=Suomalaisia_sarjakuvablogeja

Hanna

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 443
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #523 : 05.10.2012 klo 23:07:41 »
Vuodatuksen katastrofin jälkeen lopetin vanhan blogini ja siirryin juuri uuteen soitteeseen http://kuvatuksia2.sarjakuvablogit.com/, jossa kaikki on vielä pahasti kesken, mutta uutta sisältöä on tulossa pian. Kipin kapin lukemaan kaikki vanhat ja uudet lukijat!
Klik klik --> Sarjisblogini

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 201
  • Haddadaa
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #524 : 05.10.2012 klo 23:29:57 »

Viktoriaanista avaruusseikkailua!

Vieruaho Comics