Kirjoittaja Aihe: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)  (Luettu 63505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #75 : 15.04.2012 klo 06:52:54 »
Minusta taas hahmot, vaikkei ehkä parhaimmista päästä olleetkaan, olivat semmoisia, että niistä olisi voinut kehittää jotain kiinnostavaa. Tosin minusta melkein mistä tahansa hahmosta voi saada aikaiseksi jotain kiinnostavaa kunhan se ei ole Hellboy...kiäh kiäh...

Mutta siis Planetary periaatteessa epäonnistuu siinä missä Book of Magicin eka tarina onnistuu. Esittelee universumia ja Multiversumia. Siis nyt kun miettii, niin Planetary epäonnistuu kaikessa missä tarinan pitäisi vähintäänkin saavuttaa. Selittäkää nyt hyvät ihmiset, miten te näette Planetaryn, koska minä näen vain huonosti tehdyn X-Filesin supersankari version.

Ja ei, en minä tästä yöuniani menetä jos en tiedä, mutta kun minulla alkaa olla aika vähän uusia sarjoja lukematta, ja minua ei kiinnosta keskustella kovin monesta enää niin keskustellaan nyt edes sitten tästä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hatinufer

  • Jäsen
  • Viestejä: 325
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #76 : 15.04.2012 klo 13:29:06 »
Mun mielestä Imagen parhaimmistoa täytyy olla(= en tosiaankaan ole juurikaan lukenut Imagen sarjiksia) Screamland. Hulvaton idea wanhojen aikojen leffojen hirviöistä, jotka olivat arkisestikin lopulta juuri sitä ulkoisesti miltä muka maskeerattuina näyttivät. Ei ole muuten hyvin piirrettykään, mutta idea kantaa. :laugh:


Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #77 : 15.04.2012 klo 21:56:25 »
vai jätinkö vain lukemisen kesken liian aikaisin?
Is this a trick question?

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #78 : 16.04.2012 klo 19:39:25 »
Öh... ei... kai...?

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #79 : 16.04.2012 klo 21:45:19 »
Öh... ei... kai...?
Jos ei edellisestä käynyt ilmi niin minusta todellakin jätit loistavan sarjakuvan aivan liian aikaisin kesken. Ellisiltä kiirii vain Desolation Jones tämän edelle ja sekin rimaa hipoen.

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #80 : 17.04.2012 klo 01:56:39 »
Jaa jaa. No, hyvä kun sanoit. Pitää ehkä ottaa riski ja kokeilla uudestaan. Kaikkihan tätä tosiaan kehuu, joten kait siinä jotain täytyy olla...

Se ei vaan se suomalainen laitos oikein tuntunut juuri miltään. Ei siis huonoltakaan, mutta, no, melko tavalliselta peruskauralta vain. Pitää hommata joskus luettavaksi vähän enempi ja katsotaan sitten uudestaan.

Jussi Tyni

  • Jäsen
  • Viestejä: 187
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #81 : 19.04.2012 klo 16:55:52 »
Tosiaan, Planetaryä kannattaa lukea vähän pitemmälle kuin neljä ekaa numeroa.

Meikä luki aikanaan ekan traden ja fiilikset oli aika maassa. Miten yksi suosikkikirjoittajistani on päästänyt tällaisen löysän läpsäisyn käsistään, kun normaalisti tulee nyrkistä täysiä naamaan? Ja miksi tätä joka paikassa hehkutetaan?

Lukaisin sitten myöhemmin toisen traden, ja kaikki muuttui. Jopa niin hurjasti, että aloin ymmärtää ekan traden hyvyyden. Totta, että Planetaryn voi kokea supersankareiden X-filesinä ja totta on, että lehden sankarit eivät juurikaan toimi, vaan enemmänkin ihmettelevät erilaisia (populaarikulttuurista hyvin tutunoloisia) ilmiöitä. Mutta sarjakuvana Planetary on populaarikulttuurin aareaitta ja Elijah Snow tiimeineen populaarikulttuurin argeologeja. Näin siis yksittäisiä numeroita tarkastellen.

Mutta taustalla hiipii vaivihkaa pääjuoni, joka ainakin itseni sai odottamaan neljättä ja viimeistä tradea vesi kielellä. Planetary ei ole pelkästään Ellisin työkalu esitellä kirjoittamiaan pikkunäppäriä populaarikulttuurin pastisseja (se toimisi sellaisenaankin hyvin), vaan jokainen numero liittyy jotenkin kokonaisuuteen ja loksauttaa jonkin palasen kohdilleen suurta kuvaa ajatellen.

Parasta Planetaryssä Cassadayn kuvituksen, sekä jatkuvien ihastuttavien populaarikulttuuriviittausten ja -kunnianosoitusten lisäksi on se tapa, jolla Ellis kertoo suuren juonensa. Se aukeaa erittäin rauhallisesti ja vaivihkaa. Lukija saa itse huomata ja päätellä juonen elementtejä.

Minusta Planetary on parasta Ellisiä.

Editissä muokkasin paria keskenjäänyttä ajatusta.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2012 klo 16:57:30 kirjoittanut Jussi Tyni »

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #82 : 19.04.2012 klo 18:25:34 »
P-taryä omistan Dc-spessu, muutmat aloitusnumerot. Sekä tradet 3-4, voin sanoa että on kyllä hienoa kuinka erillaista sarjakuvaa julkaistaan. Morrisonin X-men oli kanssa aiivan loistava, sekin jäi mieleeni erinomaisen omalaatuisella kokonaisuudella.

Näitä kahta suosittelen lähestymään, jos vain valaataa on riittämiin.
Kello- viiden- tee.

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #83 : 19.04.2012 klo 20:51:15 »
Eli siinä siis on kuin onkin juoni. Loistavaa! Tätä tavallaan halusinkin tietää. Pitkiä, hyviä, monipolvisia, kehittyviä tarinoita kun haluan. Eli täytyy tosissaan tutustua joskus uudemman kerran.

Morrisonin X-men oli kanssa aiivan loistava

Se on kyllä. Hahmokirjoitus ja yllätyksellisyys sekä vanhojen asioiden esittäminen uusista näkökulmista ovat esimerkillisesti toteutettuja hänen Ryhmiksissään.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #84 : 20.04.2012 klo 07:22:26 »
T-D, MIKÄ 'siinä olikin juoni?' Dragon ball-manga on varmaan ainoa menestynyt sarja Kauniiden ja rohkeiden lisäksi missä ei ole juonta. Älä dissaa.
Kello- viiden- tee.

Tina DeMona

  • Pervo Örvelö
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 604
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #85 : 20.04.2012 klo 18:02:46 »
En, en. Sen suomiläpyskän jälkeen vain jäi niin "tässäkö tämä nyt oli?" fiilis, ja nimen omaan kiinnitin huomiota, kuinka vähän mikään näytti liittyvän mihinkään. On todella positiivista tietää olleensa väärässä, että se juoni ikään kuin piilee siellä takaa-alalla ja kehittyy vähän kerrassaan.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #86 : 20.04.2012 klo 23:31:18 »
No minä olen lukenut tuota pidemmälle, ja ei se kyllä muuttunut mihinkään. Edelleen joka tarinassa vaan mentiin samoilla linjoilla kuin selitin. Ainoa kiinnostava tapaus oli se joku hautajaistarina josta en ole varma ymmärsinkö puoliakaan. Sekään ei ollut tarpeeksi friikki. Eli jatkuu ihan samallatavalla. Ja jos ei pitänyt ekoista tarinoista, ei kyllä pidä myöhemmistäkään.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #87 : 30.07.2012 klo 18:21:46 »
no minä olen lukenut koko Planetaryn ja olen ihan eri mieltä Riddlen kanssa.
varsinkin kohdasta :
  Mutta minusta Nextwawe hoitaa kaiken saman paljon paremmin. Ja se on vielä paljon hauskempi. Ja sekin on Warren Ellisin. Ja ennen kaikkea: Siinä on tarina. Jokaisessa lehdessä on jokin tarina. Ja vaikka mitään hirveän ihmeellistä isompaa tarinaa ei ole, niin tuntuu silti että sarja accomplish something. Toisin kuin Planetary.

älä ymmärrä väärin, minä PIDÄN Nextwavesta.
mutta siteeraten Warren Ellisia aiheesta Nextwave:
Lainaus
I took The Authority and I stripped out all the plots, logic, character and sanity.
 It’s an absolute distillation of the superhero genre.
 No plot lines, characters, emotions, nothing whatsoever. It’s people posing in the street for no good reason. It is people getting kicked, and then exploding. It is a pure comic book, and I will fight anyone who says otherwise. And afterwards, they will explode.

ehm. Joo.
Mutta kuten sanottua Nextwavekin on mainio, ihan eri tavalla vaan kuin Planetary.


Itse odotan mielenkiinnolla ketjun kehitystä Image comicsin ratkaisujen myötä.
Totta, kuten erään sarjakuvakauppiaan kanssa juttelin Image on useimmille yhä vain isoja pallotissejä ja komeita kuvia ei juonta, ei tolkkua.

Image comicshan on kuin sateenvarjo, tekijät omistavat hahmonsa, tekijät saavat rojaltinsa, tekijät voivat ottaa hahmonsa ja lähteä toiseen kustantamoon tai alkaa kustantaa kokonaan itse.

Ja kun seurasi SDCCta tänä vuonna...trendi jatkuu. Tekijät jännää kyllä pitävät siitä että saavat pitää oikeutensa ja päättää itse mitä julkaisevat.

itselle tämä lista yksin on sellainen että jokaista nimikettä on valmis ainakin kokeilemaan.

Lisänä haluan mainita että Fatale tekijöinään Ed Brubaker ja Sean Phillips on aivan ehdotonta noiria, kauhua ja draamaa sekoittava paketti johon kannattaa ainakin tutustua.
Sen verran varoitan että moni voi jäädä koukkuun.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #88 : 30.07.2012 klo 19:40:52 »
Mutta kuten sanottua Nextwavekin on mainio, ihan eri tavalla vaan kuin Planetary.

Ja silti Nextwave hoitaa kaiken paremmin kuin Planetary.
Ja muuten, et vieläkään kertonut että MIKSI/MITEN Planetary on mainio.
Mutta näemmä en saa siihen vastausta, ja olen jo ajat sitten luovuttanut joten ihan miten vaan. Jos se on niin vaikeaa, niin ei sitten. En voi pakottaa. Eikä asia ole minulle oikeastaan kovin tärkeä.

Kun sinä muuten tunnut tekevän sitä loputonta (ja varmasti turhauttavaa) tutkimusta minun ja muiden ihmisten mausta, niin sitten sinä tiedät vastauksen tähän:
Onko olemassa mitään lyhyttä Image/Wildstrom/ym. sarjaa, jota en ole lukenut, mikä minua voisi kiinnostaa? Olen kyllästynyt vähäksi aikaa Brubakeriin, joten jätän tuon väliin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #89 : 30.07.2012 klo 20:04:28 »

Ja muuten, et vieläkään kertonut että MIKSI/MITEN Planetary on mainio.


koska se ottaa paitsi supersankaritarinoiden myös muun populaarikulttuurin hahmot ja ikonit Kaijumonstereista heroic bloodshedin ja viktoriaanisten hahmojen steampunkin ja brittiläisen tv- ja new waven scifin kautta ja nivoo niistä yhden suuren Philip Jose Farmer-henkisen kudelman olematta kopio siitä.

Jokainen osa toimii omillaan mutta myös osana kokonaisuutta ja tarina toimii mainiosti vaikkei tuntisi kaikkia hahmoja(testattu tutulla) mutta aukeaa vielä upeammin jos tuntee edes osan tai kaikki taustalla olevat teemat, hahmot ja ideat.

Silti täysin kopioimatta League of extraordinary gentelemeniä tekee saman, lisää jo olemassaolevaan kaanoniin koska kerronta on edennyt postmodernista kuvainraastannasta ja dekonstruktiosta edemmäs. Nyt kootaan ei vain pureta osiin.

Plus tarina ja taide ovat ihan omissa sfääreissään erinomaisuutta.
Toki vain henk.koht kantani

Ja ei, sinun makusi ei ole kiinnostukseni aihe paitsi jos yrität tunkea sitä kitaani ainoana oikeana vaihtoehtona.


mutta kun kysyit.... tiedän mitä ei todennäköisesti kannata suositella sinulle .
joskin uskoisin että Hell yeah! ja Danger club voivat olla makuusi mutteivat ole lyhyitä
Mark Andrew Smithin Gladstone's school for world conquerors
kukaties myös