Kirjoittaja Aihe: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)  (Luettu 63502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« : 10.02.2005 klo 16:49:21 »
Jotta ei eksyttäisi Mervel ketjussa pahasti Imagosarjojen puolelle niin aloitetaan uusi ketju. Itse en kovasti lämmennyt Gen13 -sarjasta, TeamUpit se hoiti suht hyvin, osa jopa vallan mainiosti, mutta silti Gen-X oli lähempänä sydäntäni...

Enivei, minusta Imagen sarjoista vähimmälle huomiolle on jäänyt Erik Larsenin mainio, edelleen jatkuva Savage Dragon, joka nyt etenee jo yli sadannen numeron saman kirjoittaja/piirtäjän käsissä.

Sen lisäksi olen nauttinut Authoritystä, ja myös joistakin loppupään vanhoista Stormwatcheista joissa Warren Ellis harjoitteli ennen urakkaansa Authorityssä. Toki uudet Stormwatchit löytyvät hyllystä, koska mukana on suomalainen sankari, ja armiejan erikoisjoukkojen sotilaat kannattavat toisiaan. (melekein hymiön paikka)

Astro City taisi olla Homagen kustantamaa. Sehän oli kivaa kuin sika pienenä. Busiek kirjoitti silloin hyviä tarinoita ja kokonaisuuksia, ilman liukuhihnan paineita.

Mutta mistä muusta minun kannattaisi nauttia? SPWN ja Titsblade on selailtu, eivät iskeneet, eikä se miespuolinen titslade, mikä darkness(sokeiden lehti) se nyt alkoikaan ilmestyä neljästi vuodessa silloin kun Marveleita Suomessa lakkautettiin...

Siis oikeesti hyviä, kaikkihan ne oli 90-luvulla tosikuul ja redhot...

aikuisten oikeesti?

edit: lisäys
« Viimeksi muokattu: 28.01.2022 klo 19:38:19 kirjoittanut Jarkko Sikiö, syy: Otsikkoa muokattu ajankohtaisemmaksi »

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #1 : 11.02.2005 klo 09:07:26 »
Konkurssiin karahtaneelta Crossgeniltä saattaisi myös löytyä julkaistavaa. Vaikka Sigil, Negation tai The First.

Savage Dragonia kannatan myös, vaikka omistankin yli puolet julkaistusta...

Itse asiassa Marvelin ja DC:n ulkopuolelta julkaiseminen olisi varmaan jo siksikin järkevää, että ihmisillä lienee niitä vähemmän englanninkielisinä ostettuna. Tämä on tosin vain arvaus.

Pistäkää lisää suosituksia, niitä on kiva tsekailla Good Fellowsista...  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Maso

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
  • Kvaak!
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #2 : 11.02.2005 klo 09:10:09 »
Enpä tiedä seuraavien olennaisuudesta, mutta itse olen pitänyt kovasti David Mackin Kabukista (varsinkin hänen kuvittamistaan) sekä Bendisin Powers'ista. Kumpikin ovat lisäksi nykyään Marvelin (Icon) alla.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #3 : 11.02.2005 klo 09:43:52 »
Dark Horselta Byrnen Next Men 2112-albumin kera. Monet ovat sanoneet, että siinä on parasta tarinankerrontaa Byrneltä. Kokoomiin ei välttämättä kannata investoida. Ne kun ei sisällä M4-tarinoita, jotka aluksi ilmestyivät Next Menissä kakkostarinana ja lopulta sulautuivat päätarinaan. Tässä on se onkelma, että tarina loppui harmilliseen cliffhangeriin, kun Byrne päätti pitää vähän lomaa ja Jenkkien sarjakuvamarkkinat päättivät tietenkin romahtaa juuri silloin. Mutta ne julkaistut 31 lehteä + albumi ovat oivallista luettavaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #4 : 11.02.2005 klo 09:55:54 »
Planetary tosiaan onkin jp hyllyssä, unohdin vain mainita sen, vaikka se onkin ihan sikaloistava! ostin joskus Willikissojen ekan kokoelman muistaakseni viidellä markalla, se oli just oikea hinta/laatusuhde. Kivoja kuvia, hauskaa kierrätystä, ihan kuin (90-luvun) X-Meniä eri nimillä ja uusissa puvuissa. Samalla hinnalla sain myös jonkin olikohan CyberFprcen ekan kokoelman, mutta se oli lähes rahan ja painomusteen tuhlausta, vaikka sekin oli vähän niin kuin 90-luvun X-Meniä uusilla nimillä ja asuilla.

Myös Powers on jo oman hyllyn kamaa, mutta sehän onkin nykyään "Marvelia".

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #5 : 11.02.2005 klo 09:59:07 »
Juuri tuon ärsyttävän keskenjäämisen takia Next Meniä ei pidä julkaista. Ja kun Next Men ei ollut Marvelia, ei kukaan toinen tekijä edes selvittänyt mitä sankareille tapahtui.
No onhan vielä toivoa, että Byrne palaisi Next Menin pariin. Jospa joku saisi sen puhuttua ympäri. Ja sehän olis voinut muutaman viime vuoden aikana tehdä ne loput 20 jaksoa, kun sillä kuitenkin oli luppoaikaa ja antaa ne vaikka jollekin pikkukustantamolle julkaistavaks. Mutta kai se haluaa niistä kunnon rahat...

Cross Genin kannalla olen minäkin. Tykkäsin Magic Fantasyistä (vaikka kaikki sen sarjat ei ihan parhaita olleetkaan) ja tuntui, että lehden lopetuksen aikaan sarjat alko pääseen vasta alkuun.

Ja sitten Imagen Freak Force! Se taitaa olla kanssa Larsenin sarja. Yhtään numeroa en ole lukenut, mutta monesti olen selaillut lehtiä. Niissä kun on se mainio Byrne-klooni piirtäjänä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Samperi

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #6 : 11.02.2005 klo 10:03:56 »
En ole varma oliko Mustalle Hevoselle omaa ketjua, mutta vielä puoli vuotta sitten olisi voinut rantata Hellboyn puutteesta, ja nyt enää Millerin Sin City: Hell and Back:ista voi valittaa…

Imagen julkaisut oli kiva piriste ummehtuneeseen genreen, mutta sen sijaan että raikastin olisi tuullettanut kentän raikkaaksi, kävikin niin että se ummehtui itse. Sääli.
Se mikä ei tapa,
sattuu niin samperisti.

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #7 : 11.02.2005 klo 10:10:09 »
Ja sitten Imagen Freak Force! Se taitaa olla kanssa Larsenin sarja. Yhtään numeroa en ole lukenut, mutta monesti olen selaillut lehtiä. Niissä kun on se mainio Byrne-klooni piirtäjänä.

Vic[tor?] Bridges. Byrne-fani ja ahkera kopioija. Ei kuitenkaan hallinnut perspektiiviä, joka on Byrnen vahva elementti.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #8 : 11.02.2005 klo 10:13:36 »
Ja sitten Imagen Freak Force! Se taitaa olla kanssa Larsenin sarja. Yhtään numeroa en ole lukenut, mutta monesti olen selaillut lehtiä. Niissä kun on se mainio Byrne-klooni piirtäjänä.

Freak Force oli hauska spinnoffi, siinähän seikkaili Savage Dragonon sivuhahmot, Larsen kirjoitti kaikkea "nokkelaa". Eka sarja lopetettiin, toinen oli 3-osainen minisarja.

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #9 : 11.02.2005 klo 13:25:53 »
No onhan vielä toivoa, että Byrne palaisi Next Menin pariin. Jospa joku saisi sen puhuttua ympäri.

Jos joku puhuu Byrnen takaisin vanhaa projektia lopettamaan, minun ykköstoiveeni on kyllä The Last Galactus Story.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #10 : 12.02.2005 klo 23:42:33 »
Mitä tradeja muuten suosittelette Stormwatchien, Authorityjen, Planetaryjen ja Savage Dragonien lisäksi Imagen suunnalta...?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Hege

  • väsähtänyt
  • Jäsen
  • Viestejä: 940
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #11 : 13.02.2005 klo 10:51:32 »
Age of Bronzea suosittelisin: http://age-of-bronze.com/aob/index.shtml
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #12 : 24.02.2005 klo 10:31:48 »
Pitännee kai mainostaa kavereita. Eli kannattaa tutustua uuden Alias-kustantamon tuotoksiin. Etenkin hutikuussa värillisenä alkava Deal with the Devil on näyttänyt oikein hyviltä. Tässä vuoden verran on saanut seurata Sherwinin puuhastelua sarjan parissa ja mies osaa kyllä piirtää. Ja kyllä toi Mike Miller osaa kirjoittaakin.
Ja myös Mike Millerin kuvittamaan Imaginaries-sarjaan kannattaa tutustua. Sen on kirjoittanut Ben Avery (Hedge Knightin sarjakuvasovituksen kirjoittaja), jolle minäkin oon piirtäny juttuja.
Uutinen
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Rouhu

  • Jäsen
  • Viestejä: 128
  • Fornit some fornus
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #13 : 24.02.2005 klo 14:55:07 »
Imagelta on ilmestynyt yksi suosikkisarjoistani koskaan eli Sam Kiethin kynäilemä The Maxx. Aivan loistava sarja. TPB:inä on ilmestynyt 4kpl.

 Lehteä ilmestyi yhteensä 35 numeroa (+Maxx½, maxx+gen13 spessu, Darker Image #1 tarina). Loppupään numerot alkoivat mennä suht sekavaksi, mutta ensimmäinen story arc (1-20) toimii hyvin.
 Myös lyhyeksi jäänyt Friends of Maxx (3lehteä) sisälsi sangen hyvää tarinaa.

Ja myös muut Kiethin tuotokset kannattaa tsekata. Legs, Four Women, Zero Girl vol1&2  sekä uusin Oni Pressiltä tuleva Ojo.

J.Salo

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 909
  • ..ja valmis!
Vs: Image Comics -sarjat (ml. vanhempi Wildstorm)
« Vastaus #14 : 05.04.2005 klo 10:59:42 »
Crossgenin Route 666 on erittäin hauska, juttu teinitytöstä joka joutuu karkaamaan kotoaan, ja vaeltamaan 1950-luvun Amerikassa, koska näkee hirviöitä (jotka kaikki muut näkevät normaaleina ihmisinä). Tietenkin murhasyyte niskoillaan, tapettuaan pari. Kauhua hiukan huumoristisella otteella.