Kattoos... Sinne mua yritettiin pienenä potkia, mutta en uskaltanut yrittää. Miksi oli surkeaa se? Kiinnostaa.
Opetushan tapahtui iltaisin töiden jälkeen. Itse olin Ylessä TV1:ssä päivät ja illalla menin TAiKkiin kouluun.
-Opettajat olivat erittäin paljon poissa, ainakin jotkut tietyt. Oli erittäin turhauttavaa raahautua kouluun ja kuulla, että opettaja on TAAS Grafian kokouksessa. Sitten alkoi itsekin olla poissa.
- Itse en saanut luotua minkäänlaista kontaktia opettajiin. Pysyivät epäselvän etäisinä.
-minua häiritsi myös se, että meillä ei ollut omia työpöytiä tai säilytystiloja, ne oli varattu päivällä opiskeleville korkeakoululaisille. Tuli sellainen tunne, että me olemme ylijäämäporukkaa. Raahasimme kaikki kamat kotoa kouluun joka päivä ja taas sitten kotiin.
-Meille ei opetettu juuri mistään asiasta mitään PERUSASIOITA. Annettiin vain tehtäviä ja sitten sanottiin, että ei noin. Olen huomannut, että nykyään lyhyellä tietokonekurssillakin tai kauppakoulun kirjekurssilla saa paremmat perusohjeet graafisesta suunnittelusta kuin me aikanaan kuudessa vuodessa. Meille sanottiin vain, että olkaa luovia (hohhoijaa)
-Kävin juuri parin päivän akvarellikurssin, jota veti K. Pälikkö. Kurssi oli suunnattu harrastelijoille. Opin jälleen paljon enemmän muutamassa vuodessa kuin koko opiskeluaikana PIMA-tunneilla (piirustus ja maalaus). Ja ihan perusasioita.
-Olimme viimeinen "iltalinjan" kurssi ja olemme pohtineet, että tämäkin saattoi vaikutta siihen, että opettajat eivät olleet oikein innostuneita tai paikalla
-Pääsin kouluun liian nuorena (19v). Olin kiinnostunut vain sarjakuvista, en mainoksista enkä kirjagrafiikasta.
- Toisen vuoden lopussa eräs opettaja sanoi, että olivat muiden opettajien kanssa pohtineet, että olemmeko koko luokka laiskoja vai lahjattomia. Mielestäni olisi voinut ilmoittaa asian paljon aikaisemmin ja hieman "rakentavammin". Ja miten koko luokka voi olla lahjaton tai laiska. Pyrkiessämme kouluun sisäänpääsyprosentti oli muistaakseni neljä, joten kyllä me olimme osoittaneet ilmeisesti jotain lahjakkuutta jo pääsykokeissa.
-Viinalta löyhkäävä opettaja ei myöskään ole omiaan nostamaan opiskelumotivaatiota.
-Koulun jälkeen käteen jäi vain pelko typografiaa kohtaan.
Tulipa vuodatus.Noista ajoista on jo niin kauan, että ei muista asioita kovinkaan selvästi.