Sen sijaan olisin kovasti kiinnostunut siitä, jakeleeko joku suomessa näitä 8, 16 tai 32 sivuisia sarjisvihkosia ihan sarjakuvamediana?
No tuota.
Olin viime viikonloppuna Seinäjoella Provinssirockaamassa.
Sinne tuli, kuten muistaakseni aikaisempinakin vuosina, jokin seurakuntanuorten bussi, jossa jaeltiin nuorisolle hernesoppaa - sekä traktaatteja!
Joku antoi minulle yhden sellaisen ja kun kysyin että olisikos näitä useampia niin sanottiin että sisällä linja-autossa saattaa löytyä.
Ei sitten muuta kuin rohkeasti vaan...
Sisällä autossa hymyilevä täti kaiveli pyytämiäni hengellisiä sarjakuvia ja kysyi että miksi sinä näitä haluat.
Totuudenmukaisesti (koska valehtelijan tie johtaa kiirastuleen) vastasin että keräilen sarjakuvia, ihan laidasta laitaan ja kyllä nämä menevät kokoelmiini siinä missä Hämähäkkimiehetkin.
Rouva sanoi että jos ottaisin Jeesuksen elämääni niin minun ei tarvitsisi enää keräillä mitään maallista.
Nyt minulla on sitten kymmenkunta erilaista sarjakuvatraktaattia. Kiitokset Seinäjoen Helluntaiseurakunnalle.
Sekä myöskin kiitokset hernekeitosta.
Kuitenkin samalla esittäisin tässä vielä julkiset pahoittelut, että aivan kuten Teräsmiehen lukeminen ei saanut minua uskomaan että osaisin lentää, niin myöskään nuo traktaatit eivät saaneet minua kääntymään kristinuskoon. Mutta hauskaa lukemista ne kyllä ovat.
Onko tämä
linkki ollut täällä muuten jo?