Kirjoittaja Aihe: Etsitään omakustannuksia ja muuta mukavaa.  (Luettu 8533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gollum

  • Vieras
Etsitään omakustannuksia ja muuta mukavaa.
« : 10.05.2004 klo 23:31:02 »
Piipahdin Siilinjärvellä ja huomasin ettei suomalaisia omakustanteita ole myynnissä yhdessäkään liikkeessä. Tarkemmin ajateltuani älysin ettei muissakaan kaupunkeissa joissa olen käynyt, ole ollut. Saako jotain vaihtoehtoisia sarjiksia yhtään mistään paitsi netistä?


Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #1 : 11.05.2004 klo 21:23:54 »
Divarityyppiset myymälät näitä toisinaan pitävät valikoimissaan. Varsinaiset kirjakaupat harvemmin.

Gollum

  • Vieras
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #2 : 11.05.2004 klo 21:28:55 »
No divareita just tarkoitin puhuessani liikkeistä. Myymälän nainen tyrkytti Petri Hiltusen sarjakuvia "laatusarjakuvana" ja olin purskahtaa nauruun.

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #3 : 12.05.2004 klo 16:15:50 »
Omakustanteet kateissa, joo-o.

Minä teen omakustanteita. Ovatko ne automaattisesti silloin laatusarjakuvaa, jos Hiltunen ei ole?

RE: ei koske Napalmia, kaikki muut omakustanteet ovat laatusarjakuvaa.

OK. ymmärrän. T: Vesa

Gollum

  • Vieras
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #4 : 12.05.2004 klo 16:40:53 »
No, eipä ollut KErs. NApalmiakaan Siilinjärven antikvariaateissa!

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #5 : 12.05.2004 klo 17:02:57 »
Minä teen omakustanteita. Ovatko ne automaattisesti silloin laatusarjakuvaa, jos Hiltunen ei ole?

RE: ei koske Napalmia, kaikki muut omakustanteet ovat laatusarjakuvaa.

No eivät minun sarjakuvanikaan varmasti ole laatusarjakuvaa, vaikka omakustanteita ovatkin. Kaikkein pahinta on se, että niissä on manga-vaikutteita. ;) Silloin vastassa ovat helposti sekä mangan vihaajat että harrastajat.

Gollum

  • Vieras
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #6 : 12.05.2004 klo 18:03:00 »
Oli mangasta mitä mieltä tahansa niin olisi silti mukava että olisi valinnanvaraa ja voisi ostaa jotain muutakin kuin peruskamaa. Ei nyt takerruta siihen laatusarjakuvakommenttiin. En ollut laatusarjakuvaa hakemassa mutta totesin vaan sen että aika omituisella tavalla Siilinjärven divarissa määriteltiin se mikä on laatua ja mikä ei. Alennuslaarista poimin Helvetistä-sarjan. Se ei sitten ollut enää laatusarjakuvaa.

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #7 : 16.05.2004 klo 18:09:49 »
Eikös omakustanteita myydä auton peräluukusta? Musiikkialalla ainakin.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 882
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #8 : 16.05.2004 klo 19:53:09 »
Omakustantajalle tämä on myös ongelma. Divarit tai muut eivät ota myyntiin. Ei ole oikein sellaista kulttuuria, että niitä otettaisiin ja pidettäisiin. Hinta tuntuu monesta kovalta verrattuna "oikeisiin" sarjakuviin ja laatua monet asiakkaat ja kauppiaat pitävät ihan paskana. Muutama kauppa myy. Esim. Oskun Divari ja Kulku-Katin poika Helsingissä.
Kyllä Siilinjärvellä ja Kuopiossakin aikanaan on ollut. Enemmän tämä on kumminkin paikallisten aktivistien asia. Ei juuri lyö leivile esimerkiksi Porista lähteä Siilinjärvelle myymään omakustannetta sikäläiselle divarinpitäjälle.
Se voisi kyllä auttaa jotain jos joku puuhakas laatisi listan suomen omakustanneystävällisistä divareista ja levykaupoista.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re:Omakustanteet kateissa kaupoista
« Vastaus #9 : 17.05.2004 klo 11:10:07 »
Omakustantajia auttaisi organisoituminen, Ruotsissakin on tehty omakustannekataloogi, jossa ovat (lähes)kaikki omalehdet sekä tekijöiden  yhteystiedot. Rojektia vaan pystyyn sarjisfestivaalien pienlehtitaivaassa, horiop.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Bali

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Kuinka moni täällä on julkaissut omakustanteen?
« Vastaus #10 : 08.03.2005 klo 15:32:36 »
Eli kuinka moni on julkaissut omakustanteen. Ja mistä niitä löytää?Ja pistäkää linkkejä kansista yms. jos on...
Ainut ero minulla ja hullulla on se, että minä en ole hullu.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Re: Kuinka moni täällä on julkaissut omakustanteen?
« Vastaus #11 : 08.03.2005 klo 21:55:12 »
Veikkaisin, että aika moni. Kvaakkilaisten ja vähän muidenkin pienlehti-ilmoituksia löytyy täällä Kvaakissa niille varatussa osiossa, joka on osuvasti nimetty Pienlehdiksi.
Sieltä löytyy myös minun omakustanteita, Jaanan matkassa -lehdet, joihin voi tutustua myös lehden kotisivulla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 882
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

kaltsu

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 869
Re: Kuinka moni täällä on julkaissut omakustanteen?
« Vastaus #13 : 09.03.2005 klo 13:02:36 »
Haa mun täytyy tehä samanlainen kansikuvagalleria kuin Reimalla! Joo onha noita tullut tunailtua, reilu parikymmentä nimikettä. Lisää tulossa vielä tän vuoden puolella (ei sovi asettaa itelleen liian tiukkoja deadlineja) ;)

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Re: Kuinka moni täällä on julkaissut omakustanteen?
« Vastaus #14 : 09.03.2005 klo 21:38:47 »
Tein minäkin pari.

http://www.innernet.org/akatemia/index.html?mainframe=/akatemia/julkaisut.html

Sivua ei ikävä kyllä ole päivitelty tämän vuoden puolella, mikä tietysti antaa hieman saamattoman vaikutelman tekijöistä, mutta kuten Kaltsukin totesi, niinkin tiukalla aikataululla kuin vielä tänä vuonna uutta julkaisua on tulossa.

edit: piti vielä mainita että Sirkkeli 1 on loppu.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2005 klo 21:43:01 kirjoittanut Vesa Vitikainen »